ΕΣ/ΤΜ.7/12/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια και εγκατάσταση γραμματοθυρίδων...για την ανάκληση της 78/2019 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα αυτό...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με τις διατάξεις που εκτίθενται στη σκέψη 2.Γ κρίνεται ότι η προσβαλλόμενη πράξη με νόμιμη αιτιολογία έκρινε μη θεωρητέο το 448/2018 χρηματικό ένταλμα, δεδομένου ότι, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 3 της 710/019/2014 απόφασης της ...., πρέπει για κάθε μεταβολή που επέρχεται στις ήδη υπάρχουσες σε ορισμένη περιοχή γραμματοθυρίδες να ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην παρ. 3 του ίδιου ως άνω άρθρου. Σύμφωνα με αυτή, ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας ύστερα από έγγραφη γνώμη του οικείου Δήμου υποβάλλει στην .... κατάσταση που περιλαμβάνει τα εκτιθέμενα στην ανωτέρω παρ. στοιχεία, όπως, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς γεωγραφικές συντεταγμένες των γραμματοθυρίδων, χάρτες με την ακριβή θέση αυτών, τη γεωγραφική κατανομή και το πλήθος των κατοίκων που αυτές εξυπηρετούν, την αιτιολόγηση της αναγκαιότητας της εγκατάστασης κ.α.. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την εκτιθέμενη στην προηγούμενη σκέψη επισήμανση, η οποία τέθηκε στη με αρ. πρωτ. 23408/Φ.610/16.2.2017 απόφαση του Αντιπροέδρου της ...., σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρόκειται για προμήθεια και εγκατάσταση συμπληρωματικών γραμματοθυρίδων σε περιοχές που είχε δοθεί, καταρχάς, έγκριση για τοποθέτηση αυτών με την ανωτέρω απόφαση, κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου ... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι δεν απαιτούνταν εκ νέου έγκριση του Αντιπροέδρου της .... Κατά τη συμβουλευτική γνώμη της Παρέδρου ..., η ως άνω επισήμανση δε δημιουργεί σύγχυση ως προς την τηρητέα νόμιμη διαδικασία, αφού δεν αναφέρεται σε αυτή, η δε προηγούμενη έγκριση του Αντιπροέδρου της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι αναγκαία σε κάθε περίπτωση λόγω των στοιχείων που ελέγχονται (μεταξύ των οποίων και η αναγκαιότητα της σχετικής προμήθειας και εγκατάστασης) προκειμένου αυτή να χορηγηθεί...η αίτηση ανάκλησης του Δήμου ... πρέπει να γίνει δεκτή
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/308/2016
Αποζημίωση Αντιπροέδρου Δ.Σ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Η απόφαση της από 16.9.2015 γενικής συνέλευσης των μετόχων της «...» για την αποζημίωση του αντιπροέδρου της έπρεπε να αναρτηθεί στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (άρθρο 4 του ν. 3861/2010, όπως η παράγραφος 2 αυτού ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την παράγρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 4210/2013), κατά τον βασίμως προβαλλόμενο υπό στοιχ. στ΄ λόγο διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου. Η ελεγχόμενη δαπάνη είναι, επομένως, μη νόμιμη δοθέντος ότι η ανωτέρω απόφαση της γενικής συνέλευσης δεν ίσχυσε ποτέ αφού, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η εν λόγω απόφαση ουδέποτε αναρτήθηκε. Επί εσφαλμένης προϋπόθεσης ερείδεται εξάλλου ο ισχυρισμός της εταιρείας που προβάλλεται με το από 15.4.2016 έγγραφο επανυποβολής του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, ότι η αποζημίωση του αντιπροέδρου της εταιρείας υπολογίζεται από την ημερομηνία υπογραφής (10.6.2015) της 13/2015 απόφασης του διοικητικού συμβουλίου αυτής, η οποία αναρτήθηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» την 1η.4.2016 (ΑΔΑ: …-8ΛΝ), αφού κρίσιμη είναι, εν προκειμένω, η ανάρτηση της απόφασης της γενικής συνέλευσης, ως αρμοδίου εκ του καταστατικού οργάνου για τον ορισμό αποζημίωσης των μελών του Δ.Σ. της. Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της δημοτικής εταιρείας δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου, αλλά επειδή πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ότι ήταν νόμιμη η πληρωμή της αποζημίωσης του αντιπροέδρου της εταιρείας από την ημερομηνία ανάληψης των καθηκόντων του και, συνακόλουθα, αυτό είναι θεωρητέο.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΤΜ.6/1043/2019
Αντιπλημμυρικά έργα..ζητείται η ανάκληση της 438/2019 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα παρατέθηκαν στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, κατά τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, δεν συντρέχουν στην κρινόμενη υπόθεση οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα: Η δαπάνη, που περιλαμβάνεται στην συμπληρωματική σύμβαση και αφορά στην πληρωμή της χρηματικής εισφοράς απόρριψης προϊόντων εκσκαφών σε διαχειριστή ΑΕΚΚ, μη νομίμως ορίσθηκε ότι θα πληρωθεί στην ανάδοχο απολογιστικά, δοθέντος ότι αυτή δεν αφορά σε εργασίες που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τιμολογηθούν, ούτε σε δοκιμαστικές εργασίες και έρευνες, ούτε συντρέχει περίπτωση αδυναμίας προσδιορισμού των ποσοτήτων και των προς εκτέλεση εργασιών, περιστάσεις δηλαδή που πρέπει, κατά νόμο, να συντρέχουν, προκειμένου να επιλεγεί η εφαρμογή του απολογιστικού συστήματος ή προκειμένου να ζητηθεί από τον ανάδοχο να εκτελέσει ορισμένες εργασίες απολογιστικώς (πρβλ. άρθρο 9 του Κώδικα Δημοσίων Έργων). Αντιθέτως, η εν λόγω δαπάνη αφορά σε κόστος (κόστος υποδοχής αποβλήτων εκσκαφής σε Σύστημα Συλλογικής Εναλλακτικής Διαχείρισης, Σ.Σ.Ε.Δ.), το οποίο είναι εκ των προτέρων γνωστό και δύναται ευχερώς να προσδιορισθεί καθ΄ύψος, αφού είναι επίσης ευχερώς προσδιορίσιμη και η ποσότητα των αποβλήτων (εκσκαφών) που θα παραχθούν κατά την εκτέλεση του έργου, έπρεπε δε να συνυπολογισθεί στην τιμή των εργασιών εκσκαφής στο οικείο άρθρο του Τιμολογίου του έργου. Άλλωστε, στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων των τευχών δημοπράτησης του έργου, που εγκρίθηκε τον Μάιο 2016, προβλέπεται ρητώς η υποχρέωση του αναδόχου να εξασφαλίσει “τους αναγκαίους χώρους για τη απόθεση προϊόντων ορυγμάτων, περισσευμάτων φυτικών γαιών, υπολειμμάτων κάθε είδους έργων, όπως οποιουδήποτε περισσεύματος υλικών” και διευκρινίζεται ότι η Υπηρεσία δεν θα αναγνωρίσει καταβολή αποζημίωσης σχετιζόμενη με τέτοια προβλήματα. Επιπλέον, η Κ.Υ.Α. 36259/1757/Ε103//2010 «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις (Α.Ε.Κ.Κ.)» (Β΄ 1312), η οποία εκδόθηκε κατ΄εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 2939/2001 και καθόρισε τις ειδικότερες υποχρεώσεις των παραγωγών ή διαχειριστών αποβλήτων εκσκαφών, μεταξύ των οποίων τη συμμετοχή τους σε συλλογικά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων που παράγονται από τη δραστηριότητά τους (άρθρο 8 της Κ.Υ.Α.), ήταν σε ισχύ κατά το χρόνο δημοπράτησης του έργου (2016) και επομένως έπρεπε να διαληφθεί πρόβλεψη στα τεύχη δημοπράτησης του έργου ως προς τα οριζόμενα σε αυτήν. Συνεπώς, και ενόψει του ότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ούτε προβάλλεται από την αιτούσα ότι η υποχρέωση συνεργασίας με εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης (Α.Ε.Κ.Κ.) ανέκυψε μετά τη δημοπράτηση του αρχικού έργου, λόγω λ.χ. το πρώτον δημιουργίας Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης (Σ.Σ.Ε.Δ.) Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (Α.Ε.Κ.Κ.) στην οικεία γεωγραφική περιφέρεια μετά τη δημοπράτηση του έργου, δεν συντρέχει ούτε η προϋπόθεση του απροβλέπτου, προκειμένου να συμπεριληφθεί νομίμως η εν λόγω δαπάνη στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση, απορριπτομένου ως αβασίμου του ισχυρισμού, που προβάλλεται με την αίτηση, ότι η οριστική μελέτη του έργου εγκρίθηκε από την αναθέτουσα αρχή στις 31.3.2010, ενώ η προαναφερόμενη ΚΥΑ, που προέβλεψε τη σχετική υποχρέωση διαχείρισης των αποβλήτων, δημοσιεύθηκε στις 24.8.2010. Τέλος, σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως των προαναφερόμενων πλημμελειών, που συνδέονται με το εξεταζόμενο κονδύλιο των απολογιστικών δαπανών για την πληρωμή χρηματικής εισφοράς απόρριψης προϊόντων εκσκαφών, αυτό, όπως ορθώς επίσης κρίθηκε από το Κλιμάκιο, συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του ποσού της συνολικής αξίας της συμπληρωματικής σύμβασης και τη σύγκρισή της με την αξία της αρχικής σύμβασης, με συνέπεια η αξία της συμπληρωματικής σύμβασης, ανερχόμενη στο ποσό των 799.524,19 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), να υπερβαίνει το ποσοστό του πενήντα τοις εκατό (50%) του ποσού της αρχικής σύμβασης του έργου (1.340.767,81 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.), κατά παράβαση των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 57 του Κώδικα Δημοσίων Έργων. Ο ισχυρισμός δε της αιτούσας ότι το εν λόγω κονδύλιο δεν συναθροίζεται με τα λοιπά κονδύλια της συμπληρωματικής σύμβασης, προκειμένου να εξαχθεί η συνολική αξία αυτής και να υπολογισθεί το ύψος αυτής σε σχέση με την αξία της αρχικής σύμβασης, διότι αφορά σε ένα “επιπλέον κόστος” και δεν αφορά σε “εκτέλεση εργασιών (υπερσυμβατικών και νέων)” είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο, διότι τέτοια εξαίρεση δεν προβλέπεται στο νόμο, περαιτέρω δε διότι το εν λόγω κονδύλιο (ανεξαρτήτως του ζητήματος που αφορά στον εσφαλμένο, κατά τα ανωτέρω, προσδιορισμό του τρόπου πληρωμής του) αφορά σε κόστος, που συνδέεται με την εκτέλεση καθεαυτή των εργασιών εκσκαφής του έργου, οι οποίες προβλέπονται και περιγράφονται στο Τιμολόγιο αυτού και δεν αφορά σε εργασίες πράγματι απολογιστικές (λ.χ. δαπάνες για εργασίες που καθίστανται αναγκαίες λόγω τυχαίως ανευρεθέντων αρχαιολογικών ευρημάτων), που ενδεχομένως κατά περίπτωση να δικαιολογούσαν την εξαίρεση της αξίας εκτέλεσής τους από το άθροισμα των εργασιών της συμπληρωματικής σύμβασης (πρβλ. Γνωμοδ. Ν.Σ.Κ. 109/1997)..(...)Δεν ανακαλεί την 438/2019 πράξη του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/222/2019
Εξοδα παράστασης.Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγινα δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον η ως άνω Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του δημοτικού ν.π.δ.δ., η οποία μισθοδοτείται ως εκπαιδευτικός από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ....., δεν έχει επιλέξει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, να λαμβάνει τις αποδοχές από τη θέση της ως Αντιπροέδρου του Δ.Σ. του ν.π.δ.δ. έναντι των αποδοχών από την οργανική της θέση στην προαναφερόμενη Διεύθυνση. Οι προβαλλόμενοι δε με το έγγραφο επανυποβολής ισχυρισμοί του ανωτέρω ν.π.δ.δ. ότι τα έξοδα παράστασης δεν εντάσσονται στην έννοια των αποδοχών και ότι η κατοχή της θέσης αντιπροέδρου διοικητικού συμβουλίου δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση, είναι απορριπτέοι, καθόσον τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται σταθερά σε μηνιαία βάση εμπίπτουν στην έννοια των αποδοχών (πρβλ. Ι Τμ. πράξη 31/2016) και, επιπλέον, η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που δημόσιος υπάλληλος υπαγόμενος στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015 και εν προκειμένω -περ. η΄ -εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) διορίζεται σε θέση αντιπροέδρου διοικητικού συμβουλίου νομικού προσώπου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 192/2018, 179/2017).
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/90/2018
Λειτουργία και Συντήρηση της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων. Με δεδομένα αυτά, κατά παράβαση συμβατικού όρου, ο ανάδοχος δεν απέδειξε ότι ο υπεύθυνος επίβλεψης συντήρησης της εγκατάστασης διαθέτει προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση ή ανάλογη εμπειρία, ούτε ότι ο υπεύθυνος επίβλεψης λειτουργίας διαθέτει επιστημονική ενασχόληση με το αντικείμενο καθώς και προϋπηρεσία σε θέση ίδιου αντικειμένου. Περαιτέρω, στην έκθεση παραλαβής της εγκατάστασης ο ανάδοχος επεσήμανε ότι, στο πεδίο της βιολογικής επεξεργασίας υπήρχαν εκτεταμένες βλάβες στις αντλίες ανακυκλοφορίας νιτρικών, η τριτοβάθμια επεξεργασία δεν λειτουργούσε λόγω βλαβών στις μονάδες φίλτρανσης και απολύμανσης με υπεριώδη ακτινοβολία (UV), ενώ στο πεδίο επεξεργασίας ιλυός δεν λειτουργούσε η μονάδα αφυδάτωσης ιλύος. Πλην όμως, η .. δεν επωμίστηκε, ως ώφειλε, το κόστος της επισκευής των ανωτέρω βλαβών προκειμένου ο ανάδοχος να παραλάβει την εγκατάσταση σε άριστη κατάσταση και επ’ αυτής να εκτελέσει της εργασίες λειτουργίας και συντήρησης που περιγράφονται στην τεχνική έκθεση. Αντίθετα, οι συμβατικές εργασίες του αναδόχου περιορίστηκαν στις λοιπές μονάδες της εγκατάστασης και όχι στις προαναφερθείσες όπου, λόγω των εκτεταμένων βλαβών που παρουσίαζαν, δεν ήταν τεχνικά εφικτή η εκτέλεσή τους. Κατόπιν τούτων, η παράλειψη της .. να μεριμνήσει για την παράδοση της εγκατάστασης στον ανάδοχο σε άριστη κατάσταση, πέραν του ότι παραβιάζει συμβατικό όρο αντίκειται και στην αρχή της αποδοτικότητας η οποία, ως ειδικότερη εκδήλωση της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, επιβάλλει να τηρείται η βέλτιστη δυνατή σχέση μεταξύ των χρησιμοποιούμενων μέσων και των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων..Τούτο διότι, η παράλειψη της .. να μεριμνήσει για την επισκευή των βλαβών στην εγκατάσταση περιόρισε την εμβέλεια των επεμβάσεων εκ μέρους του αναδόχου με αποτέλεσμα να μην επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στο οποίο απέβλεψε η σύναψη της σύμβασης και αφορούσε την ορθή λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της εγκατάστασης..η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/243/2017
Αμοιβές μελών Δ.Σ. Καταβολή αμοιβής στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, λόγω της πλήρους απασχόλησής της στην Επιχείρηση, για τον Απρίλιο του έτους 2017. Κατ’ εκτίμηση, η Επίτροπος προέβαλε ως αιτιολογία της άρνησής της ότι α) δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πλήρη απασχόληση με αμοιβή της Αντιπροέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Ω., καθόσον εάν οι αρμοδιότητές της ταυτιστούν με αυτές των υπολοίπων μελών του Δ.Σ. της επιχείρησης και καταλάβει και θέση πλήρους απασχόλησης με αμοιβή, στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου θα υπολείπεται η θέση του Αντιπροέδρου και β) για την κάλυψη θέσης πλήρους απασχόλησης με αμοιβή θα έπρεπε να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 διαδικασία πρόσληψης με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον αφενός και ο Αντιπρόεδρος …., ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, μπορεί να οριστεί ως πλήρους απασχόλησης με αμοιβή και αφετέρου στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 προβλέπεται ρητά η διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για τον ως άνω ορισμό, που προϋποθέτει απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από εισήγηση του εκάστοτε Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α., χωρίς να καταλείπεται κανένα πεδίο εφαρμογής του ν. 2190/1994. V. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί
ΥΑ 7728/190/2013
Ορισμός περιεχομένου που εμπίπτει στην Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία (Κ.Υ.).
41252 ΕΞ 2021,ΦΕΚ-5479/Β/25.11.2021 άρθρο 3 παρ.2:2.Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 7728/190/2013 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Ορισμός περιεχομένου που εμπίπτει στην Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία (Κ.Υ.)» (Β΄ 478).
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/20/2014
Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών:..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι Α) δεν συντρέχουν λόγοι που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην προμήθεια των λιπαντικών, με την επισήμανση ότι η διάρκεια ισχύος των συμβάσεων άρχεται από της υπογραφής των από τα συμβαλλόμενα μέρη (που έπεται της ολοκληρώσεως του παρόντος ελέγχου του Κλιμακίου- άρθρο 36 παρ.4 του ν.4129/2013) και Β) κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με αντικείμενο την προμήθεια υγρών καυσίμων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου ... και των νομικών προσώπων αυτού.
ΕΣ/ΚΛ,Ζ/261/2017
Νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης για την παράταση της Δ5Β1049586ΕΞ2014//20.3.2014 σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών στο Υπουργείου Οικονομικών(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, αφού για την τροποποίηση της συμβατικά προσδιοριζόμενης διάρκειας παροχής υπηρεσιών απαιτείται η δυνατότητα αυτή να προβλέπεται ρητά και να προσδιορίζεται ποσοτικά και ποιοτικά τόσο στην οικεία διακήρυξη όσο και στη συναφθείσα αρχική σύμβαση, η παράταση του χρόνου ισχύος της Δ5Β1049586ΕΞ2014/20.3.2014 σύμβασης με την ελεγχόμενη δεν είναι νόμιμη, αφού η δυνατότητα αυτή δεν προβλεπόταν εξαρχής κατά τρόπο ρητό και συγκεκριμένο στη σύμβαση αυτή. Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη ότι η ήδη υφιστάμενη σύμβαση λήγει στις 30.9.2017 και ότι συντρέχει κατεπείγουσα ανάγκη για την απευθείας ανάθεση των ελεγχόμενων υπηρεσιών στην εταιρεία «ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.», για το χρονικό διάστημα από 1.10.2017 έως 31.12.2017 ή έως την τυχόν προγενέστερη ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού κατά τις οριζόμενες στο ν.4412/2016 διαδικασίες, η οποία (ανάγκη) οφείλεται σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι νόμιμη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν.4412/2016, η επίμαχη απευθείας ανάθεση των υπηρεσιών αυτών στην εταιρεία «ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.», για το ανωτέρω χρονικό διάστημα ή έως την τυχόν προγενέστερη ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού, υπό το καθεστώς των διατάξεων του ν.4412/2016. Συγκεκριμένα, η αναθέτουσα αρχή επέδειξε την απαιτούμενη επιμέλεια, εκκινώντας τη σχετική διαδικασία για τη σύνταξη της προκήρυξης του νέου διαγωνισμού ήδη από το Μάιο του 2014, ενώ περαιτέρω, έπειτα από τη σύσταση των νέων Υπουργείων Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, των οποίων οι ανάγκες για ταχυδρομικές υπηρεσίες έπρεπε να ληφθούν υπόψη, ως εμπίπτουσες πλέον στις διατάξεις του νέου νόμου (βλ. άρθρα 2 παρ. 1 περ. 17, 233 παρ. 1 περ. α΄ και 59 παρ. 4 εδ. γ΄ ν.4412/2016), και τη συνακόλουθη έκδοση τροποποιητικής κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία δημοσιεύθηκε στις 16.5.2017, προέβη εγκαίρως σε ενέργειες για την ολοκλήρωση του νέου εν εξελίξει ήδη διαγωνισμού, όπως στην οριστικοποίηση του σχεδίου διακήρυξης από την οικεία Ομάδα Εργασίας στις 19.5.2017, το οποίο υπεγράφη από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης στις 20.6.2017, και, στη συνέχεια, στην αποστολή της σχετικής διακήρυξης για δημοσίευση στην εφημερίδα της Ε.Ε. την 20η.6.2017 και την αποσφράγιση των τεχνικών προσφορών στις 28.7.2017, ενώ, με το 96690/8.9.2017 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης εκτιμάται ότι αρχές Οκτωβρίου θα περιέλθει στο Ελεγκτικό Συνέδριο σχέδιο συμφωνίας – πλαίσιο για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου. Κατά συνέπεια, δοθέντος ότι παρίσταται αδύνατη η ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέχρι τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης στις 30.9.2017 και ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής, η ελεγχόμενη απευθείας ανάθεση συνάπτεται νομίμως.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/198/2019
Εξοδα παράστασης.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον ο ....., και ο ....., λαμβάνουν αποδοχές από την οργανική τους θέση και δεν έχουν επιλέξει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, να λαμβάνουν τις αποδοχές από τη θέση τους ως Προέδρου και Αντιπροέδρου, αντίστοιχα, του Δ.Σ. του ως άνω δημοτικού ν.π.δ.δ. Οι προβαλλόμενοι, με το 1932/22.8.2018 έγγραφο αντιρρήσεων, ισχυρισμοί του ανωτέρω ν.π.δ.δ. του Δήμου ..... ότι τα έξοδα παράστασης δεν εντάσσονται στην έννοια των αποδοχών και ότι η κατοχή της θέσης του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση είναι απορριπτέοι, καθόσον τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται σταθερά σε μηνιαία βάση εμπίπτουν στην έννοια των αποδοχών (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 31/2016) και επιπλέον η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που δημόσιος υπάλληλος που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015 και εν προκειμένω -περ. γ΄ και η΄ - υπάλληλος Ο.Κ.Α. και εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) διορίζεται σε θέση Προέδρου ή Αντιπροέδρου του Δ.Σ. ενός νομικού προσώπου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμήμα 179/2017).
686/065/2013
Κανονισμός Ειδικών Αδειών Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών.
1101/3/2024 ΦΕΚ: 1670/Β/23.03.2024: Άρθρο 23 Καταργούμενες Διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του παρόντος Κανονισμού, καταργούνται οι αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. ΑΠ.: 686/064/26.03.2013 «Κανονισμός Γενικών Αδειών Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών» και 686/065/26.03.2013 «Κανονισμός Ειδικών Αδειών Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών», καθώς και κάθε γενική ή ειδική διάταξη ή απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή κατά το μέρος που ρυθμίζει, κατά διάφορο τρόπο, θέματα που ρυθμίζονται με τον παρόντα Κανονισμό, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 22 του παρόντος