Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.1/136/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4325/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη, η καταβολή οδοιπορικών έξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης στους Αντιπροέδρους του Διοικητικού Συμβουλίου Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας για μετακινήσεις τους στο εσωτερικό, λόγω πλημμελειών κατά τη διαδικασία ανάληψης των οικείων δαπανών και συγκεκριμένα  οι κρίσιμες δαπάνες δεν είναι κανονικές, αφού οι αρχικές πράξεις ανάληψης που ελήφθησαν κατά το οικονομικό έτος 2014, ανατράπηκαν στις 13.1.2015, ήτοι μετά τη λήξη του οικονομικού έτους εντός του οποίου εκδόθηκαν, καθιστώντας πλημμελή, κατά τα ανωτέρω, και την επιγενόμενη ανάληψη των δαπανών αυτών για το έτος 2015.  Εξάλλου, η πλημμέλεια αυτή δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 31 του ν.4325/2015 (Α΄47), οι οποίες αφορούν αποκλειστικά και μόνον σε πράξεις ανατροπής που συντάχθηκαν και υπεγράφησαν νομίμως μέχρι 31.12.2014, στις οποίες και προσδίδεται αναδρομική ισχύς από την ημερομηνία αυτή, παρότι δημοσιεύτηκαν στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ μεταγενέστερα.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)178/2015

ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ-ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ-ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ-ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ:Μη κανονικές οι δαπάνες που αφορούσαν το μεν πρώτο στην καταβολή ποσού 260,54 ευρώ σε ειδικό συνεργάτη Δημάρχου, ως αποδοχές αυτού για το μήνα Νοέμβριο 2014 και το δεύτερο στην καταβολή ποσού 1.140,00 ευρώ σε Αντιδήμαρχο, ως αντιμισθία αυτού για το μήνα Σεπτέμβριο 2014, καθόσον οι αρχικές πράξεις ανάληψης των υποχρεώσεων που εκδόθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2014, ανατράπηκαν με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, που αναρτήθηκε στη διαύγεια στις 3.3.2015, ήτοι μετά τη λήξη του οικονομικού έτους, εντός του οποίου εκδόθηκαν, καθιστώντας πλημμελή, κατά τα ανωτέρω και την επιγενόμενη ανάληψη των δαπανών αυτών για το έτος 2015. Η συγκεκριμένη πλημμέλεια δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 31 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), οι οποίες αφορούν αποκλειστικά σε πράξεις ανατροπής που συντάχθηκαν και υπεγράφησαν νομίμως έως και την 31.12.2014, στις οποίες και προσδίδεται αναδρομική ισχύς από την ημερομηνία αυτή, παρότι δημοσιεύτηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μεταγενέστερα.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/140/2015

Προσλήψεις έκτακτου προσωπικού.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη στο Δήμο των ως άνω χειριστών μηχανημάτων έργων είναι μη νόμιμη, καθόσον δεν αιτιολογείται με την ανωτέρω κρίσιμη 342/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σαφώς, ειδικώς και επαρκώς η συνδρομή κατεπείγουσας πρόσκαιρης ή εποχικής ανάγκης, η οποία επέβαλε την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για χρονικό διάστημα δύο μηνών, κατ’ επίκληση του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, (..)Επιπλέον, η εν λόγω δαπάνη είναι μη κανονική, καθόσον οι αρχικές πράξεις ανάληψης των υποχρεώσεων που ελήφθησαν κατά το οικονομικό έτος 2014, ανατράπηκαν με την 975/21.1.2015 απόφαση του Δημάρχου ..., ήτοι μετά τη λήξη του οικονομικού έτους, εντός του οποίου εκδόθηκαν, καθιστώντας πλημμελή, κατά τα ανωτέρω και την επιγενόμενη ανάληψη των δαπανών αυτών για το έτος 2015. Εξάλλου, η συγκεκριμένη πλημμέλεια δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του προμνησθέντος άρθρου 31 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), οι οποίες αφορούν αποκλειστικά σε πράξεις ανατροπής που συντάχθηκαν και υπεγράφησαν νομίμως έως και την 31.12.2014, στις οποίες και προσδίδεται αναδρομική ισχύς από την ημερομηνία αυτή, παρότι δημοσιεύτηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μεταγενέστερα..Εντούτοις, το Κλιμάκιο εκτιμά τη συνδρομή λόγων έκτακτης ανάγκης, η οποία προκύπτει από την προσκομισθείσα 703/1.2.2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας περί κήρυξης, μεταξύ άλλων, του Δήμου ... σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου..(..)Συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων υπέλαβαν ότι ήταν αναγκαία η απασχόληση των ανωτέρω χειριστών μηχανημάτων στην περιοχή...Επιπλέον, δεδομένου, αφενός, ότι τα όργανα του ενδιαφερόμενου Δήμου προφανώς παρερμήνευσαν τις περιεχόμενες στην 2/97612/0026/22.12.2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών οδηγίες ότι «Οι αποφάσεις για την ανατροπή ανάληψης υποχρέωσης δύνανται να εκδίδονται με ημερομηνία 31.12.2014, μέχρι 31.1.2015, ημερομηνία μέχρι την οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η καταχώριση των εν λόγω αποφάσεων στο ΟΠΣΔΠ, για τους φορείς του Δημοσίου ή στο πληροφοριακό σύστημα του οικείου φορέα» και, αφετέρου, ότι η καθυστέρηση για την έκδοση της ως άνω 975/21.1.2015 απόφασης ανατροπής ήταν λίγων ημερών, ακολούθησε δε η νέα απόφαση ανάληψης της υποχρέωσης και επομένως, οι δυσμενείς συνέπειες αυτής της παράλειψης για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του φορέα κρίνονται μη ουσιώδεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δικαιολογείται εν προκειμένω η πληρωμή των σχετικών δαπανών, λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)279/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Καταβολή ποσών από Δήμο, πρώτον 2.257,70 ευρώ ως αποδοχές μηνός Ιουλίου 2015, λόγω επαναφοράς υπαλλήλων σε επανασυσταθείσες θέσεις της δημοτικής αστυνομίας και δεύτερο, 149,96 ευρώ σε υπάλληλο, ως αναδρομικών, για το διάστημα από 22.5.2015 έως 22.6.2015, λόγω αλλαγής εκπαιδευτικής κατηγορίας. Α) Μη νόμιμα εντέλλεται η καταβολή αμοιβής στους υπαλλήλους για το χρονικό διάστημα από 8.7.2015 έως 31.7.2015, καθόσον οι σχετικές διαπιστωτικές πράξεις, με τις οποίες κατετάγησαν οι ανωτέρω σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις δημοσιεύτηκαν στην ΕτΚ στις 18.8.2015 (Β'1737) και συνεπώς μη νομίμως παρείχαν αυτοί την εργασία τους για το ως άνω χρονικό διάστημα.Β) Νομίμως έλαβε χώρα η αλλαγή εκπαιδευτικής κατηγορίας στην περίπτωση του συγκεκριμένου υπαλλήλου, καθόσον το κρίσιμο χρονικό σημείο για την αυτοδίκαιη κατάληψη από αυτόν της θέσης ΠΕ, που κατείχε στη δημοτική αστυνομία πριν από την κατάργησή της, ήταν η ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, με την οποία ο ως άνω δημοτικός αστυνομικός εκδήλωσε την επιθυμία του να επιστρέψει στην επανασυσταθείσα θέση και όχι η ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης, δεδομένου ότι η σύσταση της ως άνω θέσης και η κατάληψή της από τον ως άνω δημοτικό αστυνομικό έγινε αυτοδικαίως, με τη ρύθμιση του άρθρου 19 του ν. 4325/2015.(συγγνωστή πλάνη)


2/7856/0026/2018

Παροχή απόψεων αναφορικά με το εάν υφίσταται εκ μέρους των Δευτερευόντων Διατακτών η δυνατότητα Αντιμετώπισης των δαπανών παρελθόντων ετών (κατηγορία 9000) για τις οποίες οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης πραγματοποιήθηκαν με μέριμνα του κύριου Διατάκτη από την οικεία Γ.Δ.Ο.Ε.Σ.


ΕλΣυν.Κλ.1/146/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη η καταβολή συνολικού ποσού 5.668,22 ευρώ σε δημοτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι μετακινήθηκαν για να συμμετάσχουν σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, διότι αφενός οι αποφάσεις ανάληψης των αντίστοιχων υποχρεώσεων εκδόθηκαν μετά από την πραγματοποίηση των οικείων μετακινήσεων, αφετέρου οι αποφάσεις ανάληψης υποχρεώσεων αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια», προφανώς, μετά από την πραγματοποίηση των δαπανών, ενώ ουδεμία από τις πράξεις αυτές αναπτύσσει αναδρομική ισχύ και επιπλέον κατά παράβαση της αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων, η δαπάνη αναλήφθηκε εσφαλμένως σε βάρος των πιστώσεων του Κ.Α.Ε. 00-6431.002, στον οποίο εγγράφονται οι σχετικές με τις δημόσιες σχέσεις δαπάνες (έξοδα εκθέσεων προβολής και διαφήμισης), αντί του Κ.Α.Ε. 642 «Οδοιπορικά έξοδα και έξοδα ταξιδιών».


ΕΣ/ΤΜ.1/27/2016 Α΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ: ζητείται παραδεκτά, σ η ανάκληση της 110/2016 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών (..), Σύμφωνα όμως με όσα προαναφέρθηκαν οι συμβάσεις εργασίας των ανωτέρω δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων 49 του ν. 4325/2015, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν. 4351/2015 και 12 της από 30.12.2015 Π.Ν.Π., καθόσον, σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως της τυχόν αντίθεσής τους με συνταγματικές διατάξεις, οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στους οικείους φορείς, οι προαναφερόμενοι δε είχαν προσληφθεί με διάφορη ειδικότητα. Ο προβαλλόμενος δε λόγος ανάκλησης ότι αυτοί στην πραγματικότητα απασχολήθηκαν σε εργασίες καθαριότητας είναι απορριπτέος, καθόσον οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται βάσει του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 απασχολούνται υποχρεωτικά στις εργασίες, για τις οποίες, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση εργασίας, έχουν προσληφθεί, καθόσον σε αντίθετη περίπτωση αποδεικνύεται ότι οι συμβάσεις τους συνάφθηκαν κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού, δεδομένου ότι προεχόντως δεν υπήρχε κατεπείγουσα, εποχική ή πρόσκαιρη ανάγκη για την πρόσληψή τους, και προβλέπονται σχετικά ποινικές, πειθαρχικές και αστικές κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 4, 5 και 15 του ν. 2190/1994. Απορριπτέος είναι και ο λόγος ανάκλησης περί συνδρομής συγγνωστής πλάνης στο πρόσωπο των οργάνων της «Α.Ε.Δ.Κ.» αναφορικά με τη δυνατότητα εφαρμογής των προεκτεθεισών διατάξεων επί των εν λόγω δίμηνων ατομικών συμβάσεων εργασίας, καθόσον ουδεμία αμφιβολία μπορεί να ανακύψει σχετικά με την έννοια των διατάξεων τόσο του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 όσο και των άρθρων 49 του ν. 4325/2015, 50 του ν. 4351/2015 και 12 της από 30.12.2015 Π.Ν.Π., οι οποίες κατά το σαφές γράμμα τους απαιτούν για την εφαρμογή τους, ρητώς και χωρίς εξαίρεση, τη σύναψη συμβάσεων εργασίας με αποκλειστικό αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας.Απορρίπτει την αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ανθοκομική Έκθεση Δήμου….» για την ανάκληση της 110/2016 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυν/Κλ.1/28/2017

Ανάληψη υποχρέωσης.(...)ΙΙΙ. Ο λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος, διότι πράγματι η έκδοση των 1829/17.9.2014 και 1023/17.6.2015 αποφάσεων του Διευθυντή της ΚΟΘ περί ανάληψης της δημοσιονομικής υποχρέωσης (δημοσιονομικής δέσμευσης) για τις εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες σε βάρος των αντίστοιχων πιστώσεων των κρατικών προϋπολογισμών των ετών 2014 και 2015, αντίστοιχα, καθώς και η 70/19.1.2015 όμοια απόφαση ανάκλησης (ανατροπής) της πρώτης απόφασης, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2014, δεν έγινε εντός των αντίστοιχων οικονομικών ετών (2014, 2015) αλλά συντελέστηκε στις 7.3.2016, ήτοι, όταν οι αποφάσεις αυτές αναρτήθηκαν (δημοσιεύτηκαν) στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (με ΑΔΑ: 6Μ4Τ469ΗΥ8-ΠΤΣ, ΩΠ5Ζ469ΗΥ8-ΝΑ3 και 75Μ4469ΗΥ8-Θ3Φ, αντίστοιχα), χωρίς αναδρομική ισχύ. Επομένως, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές.Συγγνωστή πλάνη


ΝΣΚ/269/2016

Αρμόδιο όργανο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Νομάρχη και του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, ο οποίες προβλέπονται στα άρθρα 1 έως 3 του Ν. 1920/1991.(...)Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή, εφόσον έχει διοριστεί κατά το άρθρο 28 παρ. 1 του Ν. 4325/2015, Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ασκούν σήμερα τις αρμοδιότητες του Νομάρχη και Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, οι οποίες περιγράφονται στα άρθρα 1 έως 3 του ν. 1920/1991 «Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών» (Μουφτήδων


ΕΣ/ΤΜ.4/84/2015

ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ: Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 11/2015 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις II, III και ΙV της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι ορθώς το Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη πράξη του, έκρινε ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και εν μέρει (από 1.4.2014 έως 29.4.2014) μη κανονικές, καθόσον τόσο οι οικείες αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, όσο και οι σχετικές αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης, αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σε χρόνο (29.4.2014 και 30.4.2014, αντίστοιχα) μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των ως άνω δαπανών. Περαιτέρω, όμως, λαμβάνοντας υπόψη: α) το γεγονός ότι οι επίμαχες αποφάσεις ανάληψης δημοσιονομικών δεσμεύσεων φέρουν ημερομηνίες, οι οποίες προηγούνται της πραγματοποίησης των οικείων δαπανών, β) το Γ32/277/2.7.2014 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., το πρώτον προσκομιζόμενο ενώπιον του Τμήματος, σύμφωνα με το οποίο «λόγω τεχνικών προβλημάτων στο μηχανογραφικό σύστημα και την αδυναμία αυτόματης μετατροπής των Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης σε αρχεία με μορφή pdf που απαιτείται από το πρόγραμμα της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, κατέστησαν ανέφικτη την έγκαιρη ανάρτηση στο Διαδίκτυο των σχετικών Αποφάσεων. Το πρόβλημα αυτό εξετάζεται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις και αποκαθίσταται σταδιακά στο σύνολο των Υποκαταστημάτων», από το οποίο προκύπτει η ύπαρξη, καθ’ όλο το  διάστημα των πρώτων μηνών του 2014, του προαναφερθέντος τεχνικού προβλήματος ως προς την ανάρτηση στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης και, κατ’ επέκταση, και των αποφάσεων συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης και γ) τα, ομοίως το πρώτον προσκομιζόμενα ενώπιον του  Τμήματος, 112, 113, 182, 183, 268 και 269, οικονομικού έτους 2014, χρηματικά εντάλματα του ως άνω Υποκαταστήματος του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., που αφορούν όμοιες δαπάνες (αποζημίωση για υπερωριακή εργασία) πραγματοποιηθείσες τους μήνες Ιανουάριο (για τα 112 και 113 χρηματικά εντάλματα), Φεβρουάριο (για τα 182 και 183 χρηματικά εντάλματα) και Μάρτιο του 2014 (για τα 268 και 269 χρηματικά εντάλματα) και ως προς τις οποίες οι μεν αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκαν στις 2.1.2014, 2.1.2014, 12.2.2014, 12.2.2014, 28.2.2014 και 28.2.2014, αντίστοιχα, αλλά αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 19.2.2014, 14.2.2014, 11.3.2014, 11.3.2014, 31.3.2014 και 31.3.2014, αντίστοιχα, οι δε  αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης εκδόθηκαν στις 20.1.2014, 20.1.2014, 3.2.2014, 3.2.2014, 4.3.2014 και 4.3.2014, αλλά αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 11.2.2014, 11.2.2014, 26.2.2014, 26.2.2014, 31.3.2014 και 31.3.2014, αντίστοιχα, δηλαδή μετά την πραγματοποίηση των σχετικών δαπανών και, εντούτοις, θεωρήθηκαν από την αρμόδια Επίτροπο, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, κατά τα βασίμως σχετικώς προβαλλόμενα από το αιτούν, τα αρμόδια όργανα αυτού, αναρτώντας τις επίμαχες αποφάσεις στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την πραγματοποίηση των οικείων δαπανών, ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των προεκτεθεισών διατάξεων (Ε.Σ. Πρ. Ι Τμ. 29/2015).Ανακαλεί την 11/2015 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών 


ΝΣΚ/132/2022

Ερωτάται, από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών από Συμβάσεις Προμηθειών και Παροχής Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εάν η υπηρεσία δύναται να εκκαθαρίζει δαπάνες, βασιζόμενη στα αναφερόμενα της αιτιολογικής έκθεσης, παρά το γεγονός ότι στο άρθρο 31 του ν.4903/2022 ουδεμία αναφορά γίνεται για εκκαθάριση των δαπανών (για έκτακτες, επιτακτικές και επείγουσες ανάγκες), κατά παρέκκλιση συγκεκριμένων διατάξεων που ισχύουν, παρά μόνο γίνεται αναφορά ως προς την επιφύλαξη των διατάξεων περί παραγραφής των σχετικών αξιώσεων.(....)Με τη διάταξη του άρθρου 31 του ν.4903/2022 ρυθμίσθηκε η εκκαθάριση του συνόλου των δαπανών της ΥΠΑ ετών 2016-2021, για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης και οι οποίες δεν έχουν εξοφληθεί. Όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση του νόμου αυτού η νομοθετική ρύθμιση αποσκοπεί στην ενταλματοποίηση δαπανών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκαν, κατά κύριο λόγο, για την κάλυψη έκτακτων, επιτακτικών και επειγουσών αναγκών από το οικονομικό έτος 2016 μέχρι και το 2021, για τις οποίες υπήρχαν οι αντίστοιχες πιστώσεις στον προϋπολογισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και έχουν εκδοθεί αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, αλλά, εξαιτίας ελλείψεων ως προς την τήρηση επιμέρους διατάξεων του ν.4412/2016, του ν.4270/2014 και του π.δ.80/2016, δεν κατέστη εφικτή η εξόφληση τους. Η διάταξη του άρθρου 31 του ν.4903/2022 θεσπίσθηκε δηλαδή κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης. Η Υπηρεσία δύναται να εκκαθαρίζει τις δαπάνες που αναφέρονται στο άρθρο 31 του ν.4903/2022 (ομόφωνα).