Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ελ.ΣυνΤμ.6/1071/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4009/2011, 4076/2012

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ καθαρισμού κτιρίου: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ.Α της παρούσας το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι ορθώς το Κλιμάκιο έκρινε ότι οι οικείες αποφάσεις έγκρισης διενέργειας του ελεγχόμενου διαγωνισμού, της διακήρυξης και των πρακτικών της Επιτροπής του Διαγωνισμού, καθώς και οι αποφάσεις επί των ασκηθεισών προδικαστικών προσφυγών και η απόφαση κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού εκδόθηκαν αναρμοδίως από το Συμβούλιο του ......, καθόσον αρμόδιο όργανο ήταν η Συνέλευση του Ιδρύματος, που έχει το τεκμήριο αρμοδιότητας μεταξύ των λοιπών οργάνων αυτού (άρθρ. 8 παρ. 20 περ. ιη΄ του ν. 4009/2011, όπως τροποποιήθηκε με το εδάφιο α΄ του άρθρου 2 παρ. 9 του ν. 4076/2012) και πρέπει, για το λόγο αυτό, να απορριφθούν οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αιτούντος και της υπέρ αυτού παρεμβαίνουσας.(..)Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ.Β της παρούσας, το Τμήμα κρίνει, ότι το ως άνω κριτήριο πάσχει, κατά τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο με τον τρίτο διακωλυτικό λόγο, στο μέτρο που θέτει ως πρόσθετη προϋπόθεση τεχνικής καταλληλότητας των υποψηφίων την απόδειξη της προηγούμενης εμπειρίας αποκλειστικά σε υπηρεσίες καθαριότητας του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., κοινωφελών οργανισμών και εν γένει νομικών προσώπων του Δημοσίου Τομέα, συνολικού ύψους των σχετικών συμβάσεων κατά την τελευταία τριετία 3.000.000 ευρώ.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, εφόσον υφίσταται έστω και ένας βάσιμος λόγος μη νομιμότητας της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας ανάθεσης της επίμαχης σύμβασης, η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί και η υπό κρίση αίτηση καθώς και η ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν...Δεν ανακαλεί την 55/2017 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/576/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του … με αριθμούς 22/2023, 127/2022, 261/2022 και 438/2022, κατά το μέρος αυτών με το οποίο έγιναν δεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων «…», «…» και «…», να αναπεμφθεί η υπόθεση στην αναθέτουσα αρχή, προκειμένου η τελευταία να ασκήσει την κατά νόμο αρμοδιότητά της και της να καταστήσει γνωστά όλα τα στοιχεία του ένδικου διαγωνισμού, συμπεριλαμβανομένων των εξηγήσεων του οικονομικού φορέα «…», να απορριφθούν οι προσφορές των οικονομικών φορέων «…», «…» και «…» και να αναδειχθεί η ίδια προσωρινή ανάδοχος του διαγωνισμού. 


Π.Δ.91/2013

Μετονομασία του Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας σε Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου - Μετονομασία Σχολής- Μετονομασία Τμημάτων -Συγχώνευση Τμημάτων - Κατάργηση Παραρτήματος και Τμημάτων - Ίδρυση Σχολής - Συγκρότηση Σχολών του Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου.

Ν.4610/2019- ΦΕΚ: 70/Α/7.5.2019:Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργούνται: (...) ιδ) το π.δ. 91/2013 (Α΄ 131),

Ν.4521/2018, Άρθρο 13, παρ. 9:. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη των προεδρικών διαταγμάτων 83/2013 (Α’ 123), 87/2013 (Α’ 129), 90/2013 (Α’ 136), 91/2013 (Α’ 131), 94/2013 (Α’ 132), 102/2013 (Α’ 136) και 127/2013 (Α’ 190) που αντίκειται στο παρόν άρθρο, καταργείται.


Π.Δ.94/2013

Συγχώνευση Τ.Ε.Ι. Πάτρας και Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου – Μετονομασία Σχολής και Τμημάτων – Συγχώνευση Τμημάτων – Κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων – Συγκρότηση Σχολών Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας.

Ν.4610/2019- ΦΕΚ: 70/Α/7.5.2019:Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργούνται: (..) ιε) το π.δ. 94/2013 (Α΄ 132)

Ν.4521/2018, Άρθρο 13, παρ. 9:. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη των προεδρικών διαταγμάτων 83/2013 (Α’ 123), 87/2013 (Α’ 129), 90/2013 (Α’ 136), 91/2013 (Α’ 131), 94/2013 (Α’ 132), 102/2013 (Α’ 136) και 127/2013 (Α’ 190) που αντίκειται στο παρόν άρθρο, καταργείται.


4671/2021

Έγκριση Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων και Έρευνας της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.


Π.Δ.83/2013

Μετονομασία του Τ.Ε.Ι. Λάρισας σε Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας- Μετονομασία Σχολής και Τμημάτων - Συγχώνευση Τμημάτων- Κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων-Συγκρότηση Σχολών του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας.

Ν.4521/2018, Άρθρο 13, παρ. 9:. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη των προεδρικών διαταγμάτων 83/2013 (Α’ 123), 87/2013 (Α’ 129), 90/2013 (Α’ 136), 91/2013 (Α’ 131), 94/2013 (Α’ 132), 102/2013 (Α’ 136) και 127/2013 (Α’ 190) που αντίκειται στο παρόν άρθρο, καταργείται.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ'/55/2017

Υπηρεσίες καθαριότητας κτιρίων-έλεγχος νομιμότητας:Με τα δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι προαναφερθείσες αποφάσεις έγκρισης διενέργειας του ελεγχόμενου διαγωνισμού και της οικείας διακήρυξης, έγκρισης των πρακτικών της Επιτροπής του Διαγωνισμού, καθώς και οι αποφάσεις επί των ασκηθεισών προδικαστικών προσφυγών και η απόφαση κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού αναρμοδίως εκδόθηκαν από το Συμβούλιο του … Ιδρύματος .., δεδομένου ότι αρμόδιο όργανο για την έκδοση των πράξεων αυτών ήταν η Συνέλευση αυτού, γεγονός που άλλωστε επανειλημμένα επισημάνθηκε από μέλος του Συμβουλίου του Ιδρύματος κατά τη λήψη των σχετικών αποφάσεων...Ανεξαρτήτως της ανωτέρω πλημμέλειας, το Κλιμάκιο διαπιστώνει επιπρόσθετα ότι: Eνόψει του είδους της προς ανάθεση υπηρεσίας (υπηρεσίες καθαριότητας κτιρίων), η οποία δεν είναι εξειδικευμένη αλλά συνήθης και δεν απαιτεί για την εκτέλεσή της ιδιαίτερη τεχνογνωσία, μη νομίμως τέθηκε, με τα άρθρα 3.5 και 13.2- ΟΜΑΔΑ Α.2, ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής παράλληλα δε και ως κριτήριο ανάθεσης η προηγούμενη εμπειρία.(..)Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη IV.ii., μη νομίμως ορίστηκε με τα άρθρα 3.3.3, 3.3.16 και 13.2- ΟΜΑΔΑ Α.2 της διακήρυξης ότι, σε περίπτωση συμμετοχής στο διαγωνισμό κοινοπραξίας, τα κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας καθώς και η εμπειρία πρέπει να πληρούνται αυτοτελώς από κάθε μέλος αυτής.Πέραν των κριθέντων ανωτέρω στο στοιχείο IX.i., μη νομίμως απορρίφθηκε η προσφορά του Κ. ... για το λόγο ότι το αθροιστικό ποσό των συμβάσεων των σχετικών με το αντικείμενο του διαγωνισμού που είχε συνάψει με άλλους φορείς, ανερχόμενο σε 2.647.409,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), υπολειπόταν του ελάχιστου κατώτατου ορίου των 3.000.000 ευρώ, αφού δεν οριζόταν στη διακήρυξη ότι στο ποσό αυτό των 3.000.000 ευρώ δεν συμπεριλαμβανόταν και ο Φ.Π.Α.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο, έχοντας διαπιστώσει ουσιώδεις πλημμέλειες κατά την ελεγχόμενη διαδικασία, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.


Π.Δ.102/2013

Μετονομασία του Τ.E.Ι. Σερρών σε Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας - Συγχώνευση - Κατάργηση Τμημάτων - Συγκρότηση Σχολών του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας»

Ν.4610/2019- ΦΕΚ: 70/Α/7.5.2019:Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργούνται: (...) ιστ) π.δ. 102/2013 (Α΄ 136), 

Ν.4521/2018, Άρθρο 13, παρ. 9:. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη των προεδρικών διαταγμάτων 83/2013 (Α’ 123), 87/2013 (Α’ 129), 90/2013 (Α’ 136), 91/2013 (Α’ 131), 94/2013 (Α’ 132), 102/2013 (Α’ 136) και 127/2013 (Α’ 190) που αντίκειται στο παρόν άρθρο, καταργείται.


ΕΑΔΗΣΥ/512/2024

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν οι υπ’ αριθμούς …/2023 & …/2023 αποφάσεις της αναθέτουσας, ν’ απορριφθούν οι προσφορές των οικονομικών φορέων «…», «…» και «…» και να κηρυχθεί η ίδια η προσφεύγουσα προσωρινή ανάδοχος του έργου.


ΕλΣυν/Τμ.6/2399/2010

Δεδομένης ωστόσο της ρητής διατύπωσης της διάταξης της παρ.1 του άρ.22 του ν.3669/2008, σύμφωνα με την οποία «…Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν διενεργηθεί η δημοπρασία κατά την αρχικά ορισθείσα ημέρα ή αν κατά την ημέρα αυτή δεν υποβληθεί καμιά προσφορά, διενεργείται σε οποιαδήποτε άλλη ημέρα, η οποία ορίζεται με πράξη της προϊσταμένης αρχής. Η πράξη αυτή γνωστοποιείται σε όσους ενδιαφερόμενους έλαβαν τεύχη του διαγωνισμού, πέντε (5) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν τη νέα ημερομηνία του διαγωνισμού με τον τρόπο που ορίζεται στη διακήρυξη. Εφόσον και στη νέα αυτή ημερομηνία δεν καταστεί δυνατή η διεξαγωγή του διαγωνισμού ή δεν υποβληθούν προσφορές, μπορεί να ορισθεί και νέα ημερομηνία διεξαγωγής, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων των δυο προηγούμενων εδαφίων. Σε περίπτωση που και στη νέα αυτή ημερομηνία δεν διεξαχθεί ο διαγωνισμός ή δεν υποβληθεί καμία προσφορά, ο διαγωνισμός επαναλαμβάνεται.…», το Τμήμα κρίνει ότι αλυσιτελώς προβάλλονται οι ανωτέρω λόγοι και ως εκ τούτου πρέπει να απορριφθούν στο σύνολό τους, καθόσον ο νομοθέτης, αφενός δεν διακρίνει ως προς τους λόγους μη διενέργειας του διαγωνισμού, αφετέρου ρητά και με σαφήνεια προβλέπει την επανάληψη διαγωνισμού μη διενεργηθέντος σε τρεις διαδοχικές ημερομηνίες, όπως ορθώς απεφάνθη και το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη του. Τέλος, δεδομένης της σαφούς διατύπωσης των εφαρμοζομένων εν προκειμένω διατάξεων, κατά την κρίση του Τμήματος δε συντρέχει περίπτωση συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/1023/2013

ζητείται παραδεκτώς  η αναθεώρηση της 3490/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχ. II σκέψη της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι ορθώς ερμηνεύθηκαν και εφαρμόστηκαν με την προσβαλλόμενη απόφαση οι προεκτεθείσες διατάξεις, απορριπτομένων όλων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών. Τέλος, το παρόν Τμήμα δεν δύναται να επιτρέψει τη σύναψη της επίμαχης συμπληρωματικής συμβάσεως, την οποία το ίδιο έκρινε μη νόμιμη κατά τα ανωτέρω, έστω και αν, όπως επικαλείται η αιτούσα Υπηρεσία, οι συμπληρωματικές αυτές εργασίες είναι αναγκαίες για την ασφάλεια και λειτουργικότητα του έργου, συντρέχει δε συγγνωστή πλάνη της ιδίας ως προς τη φύση των εργασιών αυτών ως απρόβλεπτων και επειγουσών, και συνεπώς το συναφές αίτημα πρέπει να απορριφθεί. Κατόπιν τούτου, και μη προβαλλομένου άλλου ισχυρισμού, η υπό κρίση αίτηση αναθεωρήσεως και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν.