Α7α/10115/1991
Τύπος: Αποφάσεις
Καταβολή δαπάνης για προμήθεια σάκκων κολοστομίας στα φαρμα¬κεία από το Δημόσιο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/79134/0026/2010
«Προμήθεια σάκων κολοστομίας κ.λπ.»
ΕΣ/ΤΜ.7/156/2009
Προμήθεια - Τοποθέτηση Κιγκλιδωμάτων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εν προκειμένω πρόκειται δεν πρόκειται για δημόσιο τεχνικό έργο, αλλά για προμήθεια υλικών πραγμάτων και συγκεκριμένα σιδηρών κιγκλιδωμάτων διαφόρων τύπων (και σιδερένιων σωλήνων στήριξης αυτών), τα οποία δεν συνδέονται με το έδαφος κατά τρόπο που να μην μπορούν να αποχωρισθούν από αυτό χωρίς ουσιαστική βλάβη και αλλοίωσή τους, ενώ οι σχετικές εργασίες τοποθέτησής τους δεν απαιτούν ειδικές τεχνικές γνώσεις και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό, καλύπτουν δε μικρό μέρος της συνολικής δαπάνης και επομένως δεν πρόκειται για εκτέλεση δημοσίου έργου για τα οποία αποκλειστικά και μόνον, όπως προελέχθη, είναι νόμιμη η καταβολή εργολαβικού οφέλους. Συνακόλουθα η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
2037288/0026/1996
Καθορισμός του επιτοκίου των προκαταβολών που δίδονται από το Δημόσιο για προμήθεια προϊόντων , παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων .
ΕλΣυν.Κλ.4/92/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Α. Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια γραφικής ύλης, εντύπων και δελτίων μηχανογράφησης και φωτογραφικού και φωτοτυπικού υλικού, καθόσον μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στις ανωτέρω απευθείας αναθέσεις, οι οποίες διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, δυνάμενα να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α' 19/1995).Β. Νόμιμη η καταβολή από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια αναλωσίμων εκτυπωτών και φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, καθόσον η δαπάνη δεν υπερβαίνει το ποσό των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. που τίθεται ως όριο για τη προμήθεια ειδών με απευθείας ανάθεση.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Τμ.7/113/2010
Καταβολή δαπάνης Δήμου για την προμήθεια βιβλίων:.αποφασίστηκε η προμήθεια 25 βιβλίων από 2 τίτλους και συγκεκριμένα: «…..» και «….» και ψηφίστηκε πίστωση 453,22 ευρώ σε βάρος του ΚΑ 006434004. Τα παραπάνω βιβλία προορίζονται για τις Βιβλιοθήκες του ΚΑΠΗ, Παιδικού Σταθμού, Δημοτικού Σταδίου, Γυμνασίου, Λυκείου, Πολιτιστικών Συλλόγων … και ... και τις Βιβλιοθήκες του Συλλόγου Φίλων των …, ΑΟ …, Οικολόγων και … Νεολαίας (..)το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη δεδομένου ότι η επίμαχη προμήθεια αφορά ως επί το πλείστον άλλους φορείς πλην του Δήμου και για το λόγο αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς του.
ΕΣ/Τ7/44/2007
Δημόσια έργα.Προμήθεια και εγκατάσταση κλιματισμύ.Παρότι δεν προσδιορίζεται ρητά στα συμβατικά τεύχη η αναλογία του κόστους της προμήθειας του μηχανήματος και των εργασιών εγκαταστάσεώς του, κατά την κοινή πείρα το κόστος της πρώτης, που σύμφωνα με την προαναφερθείσα τεχνική περιγραφή αποτελεί το κύριο αντικείμενο της συμβάσεως, υπερβαίνει αυτό των αντίστοιχων εργασιών συνδέσεως του μηχανήματος με τα υπάρχοντα δίκτυα. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, εφόσον η σύμβαση για τον «Εκσυγχρονισμό (κλιματισμό) Π….. Σ…..» αναφέρεται σε προμήθεια αγαθού και όχι σε δημόσιο έργο, ανεπιτρέπτως προβλέπεται σε αυτήν η καταβολή στον ανάδοχο γενικών εξόδων και εργολαβικού οφέλους.
ΠΟΛ 1021/2013
ΘΕΜΑ: Μη καταβολή ΦΠΑ από το Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και τις δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις ή τις αμιγείς δημοτικές επιχειρήσεις για παροχή υπηρεσιών
ΕλΣυν/Κλ.4/127/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση-διαδικασία διαγωνισμού-κατάτμηση:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από το Δημόσιο σε ιδιωτικές εταιρείες για την προμήθεια ειδών επισκευής και συντήρησης οχημάτων του Στρατού Ξηράς, καθόσον λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνολική αξία των προμηθευθέντων ειδών, υπερβαίνει το τιθέμενο για τη νόμιμη προσφυγή στη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού όριο των 60.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), μη νομίμως το Δημόσιο προέβη στη διενέργεια δύο πρόχειρων και όχι ενός ενιαίου τακτικού διαγωνισμού, δεδομένου ότι οι διαγωνισμοί αυτοί διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, τα οποία θα μπορούσαν να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας τακτικού διαγωνισμού, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν προκύπτει, ούτε αποδεικνύεται η συνδρομή λόγων επείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α' 19/1995 και Π1/3305/3-11-2010,ΦΕΚ Β' 1789/2010 υπουργική απόφαση). (Ανακλήθηκε με την 8/2016 Πράξη του IV Τμήματος λόγω συγγνωστής πλάνης)
ΝΣΚ/241/2015
Νομιμότητα δαπάνης πληρωμής ιδιωτικών συνεργείων καθαρισμού Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και μετά την επαναφορά και τοποθέτηση στις ως άνω Υπηρεσίες καθαριστριών, σύμφωνα με το ν.4325/2015 – Δυνατότητα καταγγελίας από το Δημόσιο των συναφθεισών με τα πιο πάνω συνεργεία συμβάσεων. α) Είναι νόμιμη η δαπάνη προς πληρωμή, από το Δημόσιο ως συμβαλλόμενο μέρος, χρηματικών υποχρεώσεών του που ανέκυψαν από την εκτέλεση συμβάσεων καθαρισμού, και σύμφωνα με τους όρους αυτών των συμβάσεων, χωρίς ν’ αναιρείται η νομιμότητα της δαπάνης από την ισχύ του άρθρου 33 του ν. 4270/2014. β) Ενόσω με την επαναφορά και τοποθέτηση εκλείπει η ανάγκη καθαρισμού κτηρίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών εκ μέρους συμβεβλημένων με το Δημόσιο ιδιωτικών συνεργείων καθαρισμού, νομικώς δικαιολογείται, κατ’ αρχήν, η για το μέλλον (ex nunc) μονομερής και πρόωρη λύση («καταγγελία») από το Δημόσιο αυτών των συμβάσεων.
20999/336/2018
Καταβολή από το Δημόσιο ασφαλιστικών εισφορών δικαιούχων συντάξεως θανάτου - απασχολουμένων ως μισθωτών και αυτοτελώς απασχολουμένων .