Α.Ν. 888/1949
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Περί καθορισμού Όπλων και Σωμάτων του Στρατού Ξηράς
Ν.4609/2019- ΦΕΚ: 67/Α/2019 άρθρο 6:Στον α.ν. 888/1949 (Α΄ 42) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 9 προστίθεται περίπτωση γ΄ ως εξής:«γ) Υπαξιωματικούς Οικονομικού προερχόμενους από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών.».2. Το άρθρο 13 αντικαθίσταται ως εξής:«Άρθρο 13Πλέον του προσωπικού του άρθρου 9, είναι δυνατή η διάθεση προσωπικού στις Μονάδες και Υπηρεσίες Οικονομικού, ως εξής:α. οπλιτών όπλων και σωμάτων σύμφωνα με τους Πίνακες Οργάνωσης Υλικού,β. πολιτικού προσωπικού σύμφωνα με το π.δ. 79/2018 (Α΄ 148).»
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ. 407/1980
Περί του Κυρίου Διδακτικού Προσωπικού και του τρόπου εκλογής αυτού εις το Πανεπιστήμιον και το Πολυτεχνείον Κρήτης. (ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 81,παρ.29 Ν. 4009/11, ΦΕΚ-195 Α/6-9-2011, με την επιφύλαξη των μεταβατικών διατάξεων των άρθρων 76 έως και 80 του ν. 4009/2011)
Ν.4338/2015
Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του αποκλειστικού δικαιώματος διοργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίου στοιχήματος επί ιπποδρομιών στην Ελλάδα για περίοδο είκοσι ετών.
Δ.Σφάλματος ΦΕΚ-136/Α/3.11.2015:Στη σελίδα 1316, στην παράγραφο 4.2, υποπαράγραφο (iii) και μετά τις λέξεις «(...) η έναρξη ισχύος» προστίθεται, κείμενο ως εξής: «της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν θα πρέπει να θεωρείται ως αναβλητική αίρεση της Σύμβασης Μίσθωσης Μαρκόπουλου για τους σκοπούς της παρούσας παραγράφου 4.2. 4.3 Το ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλει κάθε εύλογη προσπάθεια για να προκαλέσει την πλήρωση των Αναβλητικών Αιρέσεων που ορίζονται στο άρθρο 4.2 πριν από την Απώτατη Ημερομηνία. Ο Παραχωρησιούχος θα καταβάλλει κάθε εμπορικά εύλογη προσπάθεια για να προκαλέσει την πλήρωση της αίρεσης που ορίζεται στο άρθρο 4.1 πριν από την Απώτατη Ημερομηνία. 4.4 Εάν οποιαδήποτε από τις αιρέσεις των άρθρων 4.1 και 4.2 δεν πληρούται (ή υπάρξει παραίτηση από αυτή, κατά περίπτωση) κατά την ή πριν από την Απώτατη Ημερομηνία ή εάν η Παραχώρηση λήξει σύμφωνα με το άρθρο 4.1:»
ΕΣ/Τμ.4/281/2014
Εργα – Εργασίες Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιώτη για την προμήθεια και τοποθέτηση δύο θωρακισμένων θυρών ακτινοπροστασίας Αφενός μεν, νομίμως η ως εν λόγω δαπάνη βάρυνε τον Κ.Α.Ε. «συντήρηση και επισκευή κτιρίων», σε βάρος του οποίου τελικά ενταλματοποιήθηκε και όχι τον Κ.Α.Ε. «προμήθειες ειδών συντήρησης κτιρίων», αφού η ανωτέρω εργασία συνιστά δημόσιο τεχνικό έργο συντήρησης – επισκευής του αντίστοιχου χώρου του Νοσοκομείου και όχι απλή εκτέλεση εργασιών, δεδομένου ότι οι εν λόγω θωρακισμένες θύρες, που αποσκοπούν ιδίως στην αποτροπή της διαρροής της ραδιενεργού ακτινοβολίας, αποτελούν συστατικά του κτιρίου του Νοσοκομείου, κατά την έννοια των άρθρων 953 και 954 του Α.Κ., για την ασφαλή δε τοποθέτησή τους απαιτείται η χρήση ειδικών τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, αφετέρου δε, η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του Διοικητή του Νοσοκομείου, είναι μη νόμιμη, διότι με αυτή δεσμεύθηκαν οι πιστώσεις εσφαλμένου Κ.Α.Ε., («προμήθειες ειδών συντήρησης κτιρίων», αντί του ορθού ως άνω Κ.Α.Ε.,κατά παράβαση της αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων (άρθρα 3 και 9 παρ. 1 του ν.δ. 496/1974, ΦΕΚ Α΄ 204/1974, άρθρο 28 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, ΦΕΚ Α΄ 52/2013 και π.δ. 113/2010, ΦΕΚ Α΄ 194/2010).(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/221/2019
Προμήθεια οχημάτων...Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής;i. Kατά το μέρος που αφορά την ενεργοποίηση του προβλεπόμενου δικαιώματος προαίρεσης για την προμήθεια τέταρτου περιπολικού πλοίου (άρθρο 1.3 της διακήρυξης), δεν καταλείπεται πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου του επίμαχου σχεδίου συμπληρωματικής - τροποποιητικής σύμβασης. Τούτο, διότι το προαναφερθέν δικαίωμα προαίρεσης, συμπεριλαμβανομένων και των γενικών όρων της διακήρυξης που ρυθμίζουν την εκτέλεση της προμήθειας για όλα τα παραδοτέα (κρατήσεις επί της πληρωμής, τεχνικές προδιαγραφές των πλοίων, εκπαίδευση του προσωπικού του Υπουργείου, τόπος παράδοσης και τρόπος παραλαβής των πλοίων, κυρώσεις για πλημμελή εκτέλεση), έχει ήδη ελεγχθεί από το παρόν Κλιμάκιο με την 402/2018 πράξη του και, ως εκ τούτου, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 132 παρ. 1 περ. α΄ και παρ. 6 περ. β΄ του ν. 4412/2016 (τροποποιήσεις βάσει σαφούς, ακριβούς και ρητής ρήτρας αναθεώρησης). Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκέψη Ι), απαραδέκτως εισάγεται στο Κλιμάκιο για έλεγχο, κατά το μέρος αυτό, το επίμαχο σχέδιο συμπληρωματικής – τροποποιητικής σύμβασης.
ΕΣ/ΤΜ.6/1759/2015
Νομιμότητα σύμβασης καθαριότητας. ζητείται η ανάκληση της 282/2014 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηρίων της Πανεπιστημιούπολης του Πανεπιστημίου .... για ένα έτος, συμπεριλαμβανομένου δικαιώματος παράτασης..(..)Με τα δεδομένα αυτά και με βάση όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι o όρος της διακήρυξης, με τον οποίο τίθεται ως προϋπόθεση συμμετοχής η δραστηριοποίηση των υποψηφίων στο χώρο της καθαριότητας από 1.1.2008, δεν αντίκειται στις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού.Η μακροχρόνια, δε, δραστηριοποίηση αυτή συνεπάγεται, παράλληλα, την ύπαρξη κατάλληλης οργανωτικής δομής και τη διασφάλιση της ορθολογικής αξιοποίησης των διατιθέμενων πόρων για την οικονομικά συμφέρουσα για την Αναθέτουσα Αρχή και τεχνικά άρτια εκπλήρωση των υποχρεώσεων της σύμβασης. Κατά συνέπεια, ο όρος αυτός είναι άμεσα συνδεδεμένος με το αντικείμενο του διαγωνισμού και τελεί σε σχέση αναλογικότητας με την εξυπηρέτηση του σκοπούμενου δημοσίου συμφέροντος,..Περαιτέρω, ως προς τον όρο του άρθρου 10.8 της διακήρυξης, το Τμήμα κρίνει ότι ο όρος αυτός κατά το μέρος που αφορά στην υποχρέωση του υποψηφίου αναδόχου να απασχολεί αποδεδειγμένα 100 άτομα εκ των οποίων τουλάχιστον 50 στην καθαριότητα στεγασμένων χώρων, συνιστά καταρχήν θεμιτό κριτήριο εξέτασης της τεχνικής καταλληλότητας των υποψηφίων, προβλεπόμενο άλλωστε ρητά από το άρθρο 46 του π.δ/τος 60/2007. Τούτου δοθέντος, ο κατά τα ανωτέρω όρος ως προς τον καθορισμό του ποσοστού σύμφωνα με το οποίο οι 50 από τους τουλάχιστον 100 εργαζόμενους σ’ αυτόν να έχουν εμπειρία καθαρισμού σε στεγασμένους χώρους παρίσταται δικαιολογημένος, καθώς με τον τρόπο αυτό παρέχεται επαρκές τεκμήριο για την δυνατότητα του υποψηφίου να οργανώνει, διευθύνει και ελέγχει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική κινητοποίηση και εποπτεία του πολυάριθμου προσωπικού..(..)Ακολούθως, όμως, το Τμήμα κρίνει ότι ο ανωτέρω όρος πάσχει στο μέτρο που θέτει ως προϋπόθεση τεχνικής καταλληλότητας των υποψηφίων ότι οι εργαζόμενοι σε στεγασμένους χώρους πρέπει να έχουν απασχοληθεί για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας μόνο σε φορείς του δημόσιου τομέα.(..)Κατ’ ακολουθία αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν, εφόσον υφίσταται έστω και ένας βάσιμος λόγος μη νομιμότητας της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας ανάθεσης της επίμαχης σύμβασης, οι ένδικες αιτήσεις πρέπει να απορριφθούν και να μην ανακληθεί η 282/2014 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΣτΕ/2454/2009
Παροχή διευκρινήσεων -Συμπλήρωση δικαιολογητικών(...)Κατά την έννοια του ανωτέρω όρου 1.2.4 της διακηρύξεως, για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτείται η υποβολή μαζί με την προσφορά πιστοποιητικού ασφαλιστικής ενημερότητας της ιδίας της εταιρείας (του νομικού προσώπου) για το απασχολούμενο από αυτήν προσωπικό, όπως αυτό εμφαίνεται στην υποβαλλόμενη κατά τα ανωτέρω κατάσταση προσωπικού και δη σε σχέση προς τους εργαζομένους σε αυτήν, συμπεριλαμβανομένων και των εκ των μελών του Διοικητικού της Συμβουλίου εργαζομένων στην επιχείρηση με οιανδήποτε σχέση. Εξ άλλου, στο άρθρο 14 παρ. 11 του π.δ. 370/1995 «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας περί προμηθειών του Δημοσίου προς το Κοινοτικό δίκαιο» (ΦΕΚ Α 199), το οποίο, κατά τη διακήρυξη, διέπει τον ένδικο διαγωνισμό, ορίζονται τα εξής: «Η αναθέτουσα αρχή δύναται να καλεί τους προμηθευτές να συμπληρώνουν τα υποβληθέντα δικαιολογητικά ή να παρέχουν σχετικές διευκρινίσεις εντός των ορίων του παρόντος άρθρου». Τέλος, στην παράγραφο 5 του άρθρου 12 του π.δ. 394/1996 «Κανονισμός Προμηθειών Του Δημοσίου» (ΦΕΚ Α 266), ο οποίος, ομοίως, δυνάμει της διακηρύξεως διέπει τον ένδικο διαγωνισμό, ορίζονται τα εξής: « Μετά την κατάθεση της προσφοράς δεν γίνεται αποδεκτή, αλλά απορρίπτεται ως απαράδεκτη κάθε διευκρίνιση, τροποποίηση ή απόκρουση όρου της διακήρυξης ή της πρόσκλησης ή της προσφοράς. Διευκρινίσεις δίνονται μόνο όταν ζητούνται από αρμόδιο όργανο, είτε ενώπιόν του είτε ύστερα από έγγραφο της Υπηρεσίας, μετά από σχετική γνωμοδότηση του οργάνου. Σημειώνεται, ότι, από τις διευκρινίσεις που δίνονται σύμφωνα με τα παραπάνω, λαμβάνονται υπόψη μόνο εκείνες που αναφέρονται στα σημεία που ζητήθηκαν.». Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, εν όψει και της αυστηρώς τυπικής διαδικασίας των δημοσίων διαγωνισμών, οι προβλεπόμενες από αυτές διευκρινίσεις δίδονται μόνον εφόσον ζητηθούν από το αρμόδιο όργανο κατά τη διαγραφόμενη διαδικασία, λαμβάνονται δε, πάντως, υπόψη μόνον εφόσον έχουν ως αντικείμενο τη συμπλήρωση νομίμως κατ αρχήν υποβληθέντων στοιχείων και όχι την αναπλήρωση της έλλειψης τέτοιων στοιχείων ή την τροποποίηση του περιεχόμενου της προσφοράς ώστε να συμφωνεί με όρους της διακήρυξης (ΣτΕ 1856/2008, 2660/2004 7μ. κ.ά.).
ΣΤΕ ΕΑ 489/2011
Προμήθεια γραμμικού επιταχυντή: Επειδή, το καθ’ ου, με υπόμνημα που κατέθεσε μετά τη συζήτηση της υποθέσεως, μέσα στην προθεσμία, που του χορηγήθηκε γι’ αυτό (16.5.2011), ισχυρίζεται ότι η κρινόμενη αίτηση «πρέπει να απορριφθεί για λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος αναγομένους στην κατεπείγουσα ανάγκη προμήθειας του υπό προμήθεια μηχανήματος προς κάλυψη θεραπευτικών αναγκών των καρκινοπαθών ασθενών». Προβάλλει δε σχετικώς ότι ο [αρχικός] διαγωνισμός για την προμήθεια ενός συστήματος γραμμικού επιταχυντή προκηρύχθηκε το 2004 «με σκοπό να καλυφθούν οι ανάγκες για την θεραπεία καρκινοπαθών στρατιωτικών και των τριών όπλων των Ενόπλων Δυνάμεων και των μελών των οικογενειών των αλλά και των Σωμάτων Ασφαλείας που νοσηλεύονται στο ...», ότι «οι Γραμμικοί Επιταχυντές είναι τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα για την θεραπεία του καρκίνου», και ότι «ήδη έχουν παρέλθει 6 και πλέον έτη χωρίς να έχει εγκατασταθεί το ως άνω μηχάνημα στο …. με προφανείς συνέπειες για τη θεραπεία των καρκινοπαθών ασθενών». Ο ισχυρισμός, όμως, αυτός είναι απορριπτέος. Διότι, εκτός του ότι προβάλλεται απαραδέκτως για πρώτη φορά με το πιο πάνω, μετά τη συζήτηση κατατεθέν υπόμνημα (ΕΑ 418/2010 κ.ά.), δεν εξειδικεύονται, πάντως, επαρκώς με αυτόν, με την επίκληση σχετικών στοιχείων, οι συγκεκριμένες συνθήκες (ως προς τον συνολικό νοσοκομειακό εξοπλισμό, την κίνηση των ασθενών κ.λ.π.) ώστε, ενόψει αυτών, να μπορεί να κριθεί αν πράγματι συντρέχει, στην προκειμένη περίπτωση, ο προβαλλόμενος λόγος επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που θα επέβαλλε, κατά το νόμο, την απόρριψη, άνευ άλλου, της κρινομένης αιτήσεως.Με τα δεδομένα αυτά, και λαμβάνοντας περαιτέρω υπόψη ότι το δημόσιο συμφέρον επιτάσσει επίσης την τήρηση της νομιμότητας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία προς σύναψη δημόσιων συμβάσεων (ΕΑ 395/2008, 245/2011 κ.ά.), η Επιτροπή Αναστολών, σταθμίζοντας τα εκατέρωθεν συμφέροντα, κρίνει ότι πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση για το λόγο που, κατά τα προεκτεθέντα, πιθανολογήθηκε βάσιμος, παρελκούσης ως αλυσιτελούς της εξετάσεως των λοιπών προβαλλόμενων λόγων, να ανασταλεί δε η εκτέλεση της προσβαλλομένης πράξεως, μέχρι τη δημοσίευση οριστικής αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αιτήσεως ακυρώσεως, την οποία οφείλει να ασκήσει η αιτούσα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 5 παρ. 7 του ν. 3886/2010, προκειμένου να διατηρηθούν σε ισχύ τα διατασσόμενα με την παρούσα ασφαλιστικά μέτρα. Μετά την αποδοχή δε της κρινόμενης αίτησης, πρέπει ν’ απορριφθεί η παρέμβαση.
ΠΔ 150/2007
Οργάνωση και στελέχωση της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ.
Ν.4757/2020- ΦΕΚ: 240/Α/1.12.2020 άρθρο 50 παρ.2: 2.Τα π.δ. 150/2007 (Α’ 193) και 103/2010 (Α’ 180) καταργούνται από την έναρξη λειτουργίας της Α.Π.Α., σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην περ. ι’ της παρ. 1 του άρθρου 51 του παρόντος
- Ν.4757/2020- ΦΕΚ: 240/Α/1.12.2020 άρθρο 51 παρ.1 ι:ι) Η λειτουργία της Α.Π.Α. αρχίζει με την πλήρωση, σωρευτικά, των εξής προϋποθέσεων: ια. της τοποθέτησης Διοικητή της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 11, ιβ. της τοποθέτησης των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 15, ιγ. της κατανομής και τοποθέτησης προσωπικού της Υ.Π.Α. σε οργανικές μονάδες της Α.Π.Α. σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υποπερ. αα’ της περ. α’ της παρ. 1, και ιδ. του διορισμού προσωρινών προϊσταμένων τουλάχιστον σε επίπεδο Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην περ. δ’. Με τη σωρευτική πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων, της περ. ι’ της παρ. 1, η Υ.Π.Α. παύει να εκδίδει οποιαδήποτε πράξη και να ασκεί οποιοδήποτε αρμοδιότητα που έχει μεταφερθεί στην Α.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, και μεταβιβάζει αμελλητί στην Α.Π.Α. οποιαδήποτε αρχείο σχετικό με τις μεταφερόμενες στην Α.Π.Α. αρμοδιότητες. Επιπλέον, από την έναρξη ισχύος του παρόντος έως την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων της περ. ι’ της παρ. 1, η Υ.Π.Α. κοινοποιεί στην Α.Π.Α. οποιαδήποτε αλληλογραφία ή πράξη ή απόφαση σχετικά με θέμα που εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Α.Π.Α. Με τον διορισμό του Διοικητή της Α.Π.Α., σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 11 και μέχρι την πλήρωση των λοιπών προϋποθέσεων της περ. ι’ της παρ. 1, ο Διοικητής της Α.Π.Α. δύναται να ασκεί τις αρμοδιότητες της περ. ιε’ της παρ. 3 του άρθρου 12, να συνάπτει συμβάσεις μίσθωσης χώρων και να πραγματοποιεί δαπάνες για την εξυπηρέτηση των αναγκών λειτουργίας της Α.Π.Α., σε βάρος των πιστώσεων του λογαριασμού της περ. ιε’ της παρ. 1 του άρθρου 51. Σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα για την πλήρωση των προϋποθέσεων της περ. ι’, δεν δύναται να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.(….) βλέπε και άρθρο 51 παρ.1ια-ιη
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/199/2018
Kαταβολή αμοιβής για τη λειτουργία δημοτικής βιβλιοθήκης:..ενόψει του ότι με τους ως άνω διαγωνισμούς το ελεγχόμενο νομικό πρόσωπο απέβλεψε στην πρόσληψη προσωπικού για τη λειτουργία των δομών του, κάθε μία από τις οποίες έχει διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες, συγγνωστώς αυτό θεώρησε ότι δύναται να προβεί και σε ξεχωριστούς διαγωνισμούς, με αναφορά στο χώρο που θα προσφέρει την εργασία του κάθε υπάλληλος. Ως προς την κάθε επιμέρους διαδικασία διαγωνισμού δε σημειώνονται τα εξής: Σύμφωνα με τη διακήρυξη, για τη λειτουργία του πολυχώρου ... δεν απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό και συνεπώς δεν υπάρχει πλημμέλεια στη διακήρυξη ως προς τις απαιτήσεις που αυτή θέτει για την καταλληλότητα των διαγωνιζομένων. Αντίθετα μη νομίμως στην υπογραφείσα σύμβαση έχει παραληφθεί ο υπάλληλος - σύμβουλος, που ρητά προβλεπόταν και στη διακήρυξη και στην προσφορά της αναδόχου και θα πρέπει, για το λόγο αυτό, να μειωθεί το συνολικό τίμημα αυτής κατά το ποσό που αντιστοιχεί στην αμοιβή του. Στους λοιπούς δύο διαγωνισμούς, η αναφορά στις τεχνικές προδιαγραφές των διακηρύξεων ότι στο προσωπικό που θα παρασχεθεί θα πρέπει να υπάρχουν δύο μουσειολόγοι (ένας ιστορικός και ένας μουσειολόγος) και δύο βιβλιοθηκονόμοι, χωρίς περαιτέρω περιγραφή των τυπικών τους προσόντων δεν συνιστά πλημμέλεια, καθόσον τα προσόντα των ειδικοτήτων αυτών προβλέπονται από τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Ενόψει όμως του ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί αποβλέπουν σε πρόσληψη και εξειδικευμένου προσωπικού, θα έπρεπε να προβλέπεται στη διακήρυξη η υποχρέωση των διαγωνιζόμενων όπως προσκομίσουν λίστα με το προσωπικό που πρόκειται να απασχολήσουν και τα τυπικά προσόντα αυτού, ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί ότι αυτό κατέχει τις σχετικές ειδικότητες. Δεδομένου όμως ότι σύμφωνα με το άρθρο 7 της διακήρυξης, οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να αποδείξουν ότι διαθέτουν σχετική εμπειρία και ότι έχουν απασχοληθεί σε συναφές αντικείμενο, προσκομίζοντας προς απόδειξη και προηγούμενες συμβάσεις ως δικαιολογητικά καταλληλότητας τους, η ως άνω παράλειψη της διακήρυξης δεν κρίνεται ουσιώδης, και ως εκ τούτου δεν καθιστά μη νόμιμη την εντελλόμενη δαπάνη.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1305/2021
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 25/2021 Πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου στην Περιφερειακή Ενότητα … (στο εξής προσβαλλόμενη Πράξη), με την οποία έγινε δεκτό ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ της ως άνω αναθέτουσας αρχής και της προσφεύγουσας εταιρείας διετούς διάρκειας με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών «επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 630.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. και συμβατικού τιμήματος 617.520,00 ευρώ με Φ.Π.Α.(....)Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής του αναδόχου, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την προσφεύγουσα, στο άρθρο 5.1 της οικείας διακήρυξης (βλ. σκ. 3.4. της παρούσας) αναφέρεται με σαφήνεια ο τρόπος πληρωμής του αναδόχου, ο δε διαγωνισμός αφορά την παροχή υπηρεσιών και ως εκ τούτου εκ του αντικειμένου του το συμβατικό τίμημα υπολογίζεται με βάση το κόστος που αντιστοιχεί στην απασχόληση του απαιτούμενου από τη διακήρυξη προσωπικού με καθεστώς πενθήμερης οκτάωρης απασχόλησης για την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου (ετήσιο κόστος/ανά άτομο). Εξάλλου από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι δημιουργήθηκε οιανδήποτε ασάφεια ή σύγχυση των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων ως προς τον τρόπος πληρωμής του αναδόχου. Επομένως και αυτός ο λόγος ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτός.Ανακαλεί την 25/2021 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας ... Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών «επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου», μεταξύ του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ … «…» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «…».