Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2/63599/2017

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4483/2017, 4354/2015

Διευκρινήσεις επι των άρθρων 98 και 99 του Ν. 4483/2017


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/257/2019

Εάν είναι νόμιμη η καταβολή αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών λόγω κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία των πρώην δημοτικών αστυνομικών του ΥΠ.ΕΣ., στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, καθώς και ποιος είναι ο χρόνος που ανατρέχει η αναδρομική καταβολή αυτών.Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017 είναι αντισυνταγματική, διότι αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος (ομόφ.), σε κάθε περίπτωση δε, και ανεξαρτήτως της αντισυνταγματικότητάς της ή μη, η ισχύς της διάταξης αρχίζει από το χρόνο δημοσίευσης του νόμου, στις 31.7.2017 (πλειοψ.). Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΝΣΚ του ζητήματος της συνταγματικότητας της διάταξης.


Αριθ. Πρωτ 41051/2018

ΘΕΜΑ : Διευκρινίσεις σχετικά με θέματα του άρθρου 99 ν. 4483/2017 « Άρση δυσμενών συνεπειών από τη διαθεσιμότητα και την υποχρεωτική κινητικότητα»


ΝΣΚ/73/2020

Εάν είναι νόμιμη η καταβολή αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών λόγω κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία των πρώην δημοτικών αστυνομικών του ΥΠ.ΕΣ., στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017.(...)Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, κατά το μέρος που αφορά στους (πρώην) δημοτικούς αστυνομικούς του Υπουργείου Εσωτερικών, αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Κατά συνέπεια, η διάταξη είναι αντισυνταγματική και μη εφαρμοστέα για την καταβολή στους παραπάνω υπαλλήλους σχετικών αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών (ομόφωνα). Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 257/2019 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.


56881/2018

Εφαρμογή διατάξεων άρθρου 103 του ν.4483/2017.(ΑΔΑ:6ΧΛΑ465ΧΘ7-ΒΩ0)


34553/2017

Παροχή διευκρινίσεων για την ερμηνεία και εφαρμογή των άρθρων 108-114 του ν.4483/2017 (Α’ 107) για τους Ευρωπαϊκούς Ομίλους Εδαφικής Συνεργασίας (ΕΟΕΣ).(ΑΔΑ:6438465ΧΘ7-ΗΒΦ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 28/2017


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/15/2018

Αναδρομκά υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς).(..)Με τα δεδομένα αυτά ..., το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεδομένου ότι τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα  πληρωμής που εκδόθηκαν στις 25.10.2017 αφορούν στην πρώτη καταβολή αναδρομικών υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) του άρθρου 29 του ν.4024/2011 μετά από υπηρεσιακή μεταβολή, που συνίσταται στην μισθολογική επανακατάταξη -από 25.10.2017 (βλ. ατομικά δελτία επανακατάταξης αυτών)- των φερόμενων δικαιούχων υπαλλήλων λόγω αναδρομικής χορήγησης σε αυτούς της ως άνω μισθολογικής παροχής, δυνάμει του προεκτεθέντος άρθρου 99 του ν.4483/2017, αυτά υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτομένου του πρώτου προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου.(..)Κατά τα λοιπά δε, σύμφωνα με την προεκτεθείσα υπό ΙΙΙ.Β. ερμηνεία του πεδίου εφαρμογής του επίμαχου άρθρου 99 παρ.2 του ως άνω νόμου, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι και επί της ουσίας νόμιμη, δεδομένου ότι το γράμμα της ως άνω διάταξης περί εξαίρεσης κατηγοριών υπαλλήλων από την περικοπή της επίμαχης υπερβάλλουσας μείωσης πρέπει, για λόγους ισότητας και δικαιοσύνης, να γίνει δεκτό ότι καταλαμβάνει - πέραν των περιπτώσεων ενδοαυτοδιοικητικών μετατάξεων, κατ΄ εφαρμογή των γενικών διατάξεων των άρθρων 74 και 78, όσον αφορά τους μόνιμους υπαλλήλους ΟΤΑ, του κυρωθέντος Κώδικα με το ν. 3584/2007 (άρθρο 99 παρ.2 εδ.β ν.4483/2017), ήτοι των διατάξεων κατ’ εφαρμογή των οποίων μετατάχθηκε ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος του χρηματικού εντάλματος (ΧΕ) Α 259 - και τις ειδικές περιπτώσεις ενδοαυτοδιοικητικών  μετατάξεων υπαλλήλων ΟΤΑ, κατ’ εφαρμογή των  διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 4223/2013, ήτοι των διατάξεων κατ’ εφαρμογή των οποίων, μεταξύ άλλων διατάξεων, μετατάχθηκαν οι φερόμενες ως δικαιούχοι υπάλληλοι του ΧΕ .. (άρθρο 99 παρ.2 εδ.α ν.4483/2017). Συνεπώς ο δεύτερος λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος, όσον αφορά στο ΧΕ Α .., και ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, όσον αφορά στο ΧΕ Α .., δεδομένου ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος αυτού δεν μετατάχθηκε δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 30 του ν.4223/2013, αλλά των διατάξεων των άρθρων 74 και 79 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, των οποίων η Αναπληρώτρια Επίτροπος δεν επικαλείται την εξαίρεση από το πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 99 παρ.2 του ν. 4483.2017..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες, με τα  .. και  .. οικονομικού έτους 2017, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., δαπάνες παρίστανται νόμιμες...


Α1α/7458/1998

Νοσήλιο νοσοκομείων-Διευκρινήσεις επι της αριθμ.Υ4α /οικ 1320/98 Υπουργικής Απόφασης


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/250/2017

Επιδόμα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας :Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες έχουν εκκαθαριστεί νομίμως, διότι οι ως άνω εργαζόμενοι εμπίπτουν στο προσωπικό της Κατηγορίας Α΄ του άρθρου 98 του ν. 4483/2017, που περιλαμβάνει όλους τους τεχνίτες και εργάτες, ανεξαρτήτως ειδικότητας, που απασχολούνται στη συντήρηση των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης κ.λπ. και όχι στην Κατηγορία Β΄ του ίδιου άρθρου, στην οποία υπάγονται οι λοιποί ηλεκτροτεχνίτες, δηλαδή όσοι δεν απασχολούνται στα αντικείμενα της Κατηγορίας Α΄.


ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΘΕΜΑ Β/ΤΜ.1/14η/2018

Σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν μη νομίμως, για τον προσδιορισμό των αποδοχών των ανωτέρω μουσικών, εφαρμόστηκαν σωρευτικά οι συντελεστές της διαβάθμισης των μουσικών των δημοτικών ορχηστρικών συνόλων, κατά το άρθρο 103 του ν. 4483/2017, επί των συντελεστών (για την κατηγορία ΤΕ) του άρθρου 14 παρ. 2 του 4354/2015 σχετικά με τη μισθολογική διάκριση των υπαλλήλων κατά κατηγορίες επαγγελματικής εκπαίδευσης, ενώ έπρεπε στη γενική βάση που τίθεται για τον προσδιορισμό των αποδοχών γενικά με το ν. 4354/2015 (επί του παρόντος, το ποσό των 780,00 ευρώ), δεδομένου ότι ο νομοθέτης δεν όρισε διαφορετικό ποσό στην προκειμένη περίπτωση, να εφαρμοστούν οι συντελεστές του άρθρου 103 παρ. 4 του ν. 4483/2017. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα οδηγούσε στο άτοπο αποτέλεσμα, οι ανωτέρω μουσικοί της κατηγορίας «Αρχιμουσικός» του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου ....... να λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές που υπερβαίνουν τις αποδοχές Αρχιμουσικού που υπηρετεί σε μία από τις διακριτές Ορχήστρες του Κεφαλαίου Η' του ν. 4472/2017, με αντίστοιχο χρόνο υπηρεσίας με τους ανωτέρω, αντίθετα προς τη βούληση του νομοθέτη, ο οποίος παγίως και διαχρονικά εντάσσει τα τρία αυτά μοναδικά ορχηστρικά σύνολα και, συνακόλουθα, τα μέλη τους σε ειδικές ρυθμίσεις, επιλογή την οποία δεν υιοθετεί αντίστοιχα ως προς την πολυσυλλεκτική κατηγορία του συνόλου των εκλεκτών μεν, ευάριθμων δε, δημοτικών μουσικών συνόλων, όπως τούτο συνάγεται από τη θέσπιση του οικείου ειδικού μισθολογίου και από λοιπές ρυθμίσεις που αφορούν τα ανωτέρω τρία διακριτά ορχηστρικά σύνολα, κατά τα προεκτιθέμενα. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη.


1157/2017

«Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 64 του ν.4483/2017 (ΦΕΚ Α΄107/31.07.2017)».(ΑΔΑ:ΩΜΒΗ46ΜΠ3Ζ-ΝΘ2)