16370/1082/2016
Τύπος: Εγκύκλιοι
Διευκρινίσεις επί θεμάτων λειτουργίας οχημάτων ειδικής χρήσης που προορίζονται για τη μεταφορά νεκρών και διαθέτουν προς το σκοπό αυτό ειδικό εξοπλισμό (Νεκροφόρες), σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. (ΑΔΑ:76ΡΣ4653ΟΞ-ΛΡΜ)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠ.ΕΣ/1773/2016
Ρόλοι και αρμοδιότητες των φορέων – σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο – που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση και τη διαχείριση συνεπειών από συμβάντα/ατυχήματα κατά την οδική και σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων (ΑΔΑ:7Ε9Η465ΦΘΕ-Ω06)
Α 68378/3110/2019
Θέματα λειτουργίας του Ψηφιακού Μητρώου των ολικώς εκμισθωμένων μέσω προκρατήσεως Ε.Ι.Χ. οχημάτων, με οδηγό, με αντίστοιχη σύμβαση κατά το ισχύον θεσμικό πλαίσιο -Καταχώρηση του ΑΦΜ των οδηγών στο Μητρώο Αδειών Οδήγησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. ΑΔΑ:ΨΟΗΘ465ΧΘΞ-ΒΗ1
26003/2015
Περί απαιτούμενης κατάρτισης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ, προκειμένου να δύνανται να διενεργεί τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων που φέρουν ειδικό εξοπλισμό για τη χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνησή τους (ΑΔΑ:Ω8ΔΠ465ΦΘΘ-45Α)
Α 22970/1220/2020
Έκτακτα μέτρα για τα πρόσωπα που διαθέτουν Τουριστικά Τραίνα και τα Σχολικά Λεωφορεία Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα - Διευκρινίσεις επί θεμάτων μεταφοράς επιβατών στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19ΑΔΑ:Ψ68Η465ΧΘΞ-ΥΥΖ
οικ Α 64339/3573/2017
Διευκρινίσεις επί θεμάτων αδειοδότησης Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Ειδικής Μίσθωσης ειδικά διασκευασμένων για τη μεταφορά ΑμΕΑ (Ε.Δ.Χ.- ΕΙΔΜΙΣΘ ΑμΕΑ) αυτοκινήτων κατά τα οριζόμενα στο ν.4070/2012 (Α’ 82), όπως ισχύει.(ΑΔΑ:ΩΛΛΝ465ΧΘΞ-4ΘΙ)
311978/2022
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της με αριθμ. πρωτ. 212888/2022 (Β' 3695) υ.α. για την χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας ανάριθμων ιδιωτικής χρήσης οχημάτων κατηγορίας Μ1, Ν1 που εισάγονται μεταχειρισμένα στην Ελλάδα ΑΔΑ:9Δ2Ε465ΧΘΞ-Ζ2Ω
ΑΕΠΠ/270/2020
Μίσθωση χημικών τουαλετών... Συγκεκριμένα, ενώ υπό συνήθεις συνθήκες για την αποκομιδή των λυμάτων από τις χημικές τουαλέτες αρκεί για την απάντληση του περιεχομένου τους η χρήση αντλητικού συστήματος και προσωρινή αποθήκευση αυτών εντός της δεξαμενής λυμάτων που διαθέτει ειδικώς αδειοδοτημένο εταιρικό όχημα, όπως εξάλλου κατ’ ελάχιστο επιβάλλει η εθνική νομοθεσία, στην προκειμένη περίπτωση, όπως υποστηρίζει η παρεμβαίνουσα και δεν αντικρούστηκε από την προσφεύγουσα, λόγω της μεγάλης ποσότητας των λυμάτων των τουαλετών, εξαιτίας της ευρείας χρήσης τους από τον ιδιαιτέρως αυξημένο αριθμό χρηστών τους (προσφύγων και μεταναστών) τους τελευταίους μήνες, τα λύματα γεμίζουν περισσότερο από μία φορά την ημέρα τις δεξαμενές των συνήθων εταιρικών οχημάτων, με αποτέλεσμα λόγω της απόστασης του στρατοπέδου «.....», όπου γίνεται η χρήση των τουαλετών, από το Βιολογικό Καθαρισμό της ΔΕΥΑ ....., όπου πρέπει να οδηγούνται τα λύματα, σε συνδυασμό με το χρόνο που απαιτείται για την απάντληση των λυμάτων από κάθε τουαλέτα, καθιστά δυσχερή την απρόσκοπτη, ασφαλή και υγιεινή χρήση των τουαλετών. Αντίθετα, μετά την απάντλησή τους από τις τουαλέτες η προσωρινή αποθήκευση των λυμάτων σε ειδικό όχημα βυτιοφόρο μεταφοράς λυμάτων – αποβλήτων, του οποίου η δεξαμενή έχει αναμφίβολα μεγαλύτερη χωρητικότητα από αυτή των συνήθων ειδικών οχημάτων καθαρισμού χημικών τουαλετών, μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού της σύμβασης. Επιπλέον, η βαλλόμενη απαίτηση δεν παρίσταται δυσανάλογη με το σκοπό αυτό, ούτε απαγορεύει την ανάληψη της σύμβασης από επιχειρήσεις όμοιες με αυτή της προσφεύγουσας εκ μόνου του λόγου ότι για την απάντληση των λυμάτων κατά την εθνική νομοθεσία και το οικείο Ευρωπαϊκό Πρότυπο για τη διάθεση χημικών τουαλετών κατ’ ελάχιστον απαιτείται να διαθέτουν τα συνήθη οχήματα καθαρισμού και απάντλησης λυμάτων. Τούτο δε, διότι δεν ισχυρίζεται η προσφεύγουσα ούτε προκύπτει ότι από την εθνική νομοθεσία ή το οικείο Ευρωπαϊκό Πρότυπο για τη λειτουργία τους απαγορεύεται να διαθέτουν και ειδικό βυτιοφόρο όχημα για το σκοπό αυτό ούτε ότι αν αυτές δεν το διαθέτουν παρίσταται αδύνατο να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τέτοιο όχημα τρίτου είτε από αλλού είτε και από τη νήσο ...... Τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Συνακόλουθα, απορριπτέος είναι και ο πρώτος λόγος της κρινόμενης δεύτερης προσφυγής.
ΕΣ/ΤΜ.6/121/2019
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ - ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, εσφαλμένως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη ότι δεν είναι νόμιμη η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ως προς τα δρομολόγια υπ΄αριθμ. 363 και 400, στους προαναφερόμενους μειοδότες ... ... και ..., αντιστοίχως. Και τούτο διότι, όπως προεκτέθηκε, στις διατάξεις της οικείας διακήρυξης προβλέπεται ρητώς η δυνατότητα των υποψηφίων να διαθέτουν τα απαιτούμενα για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς οχήματα, βάσει σύμβασης μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομισθεί ως δικαιολογητικό κατακύρωσης, το οικείο ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης αυτού. Η προϋπόθεση δε αυτή, πληρούται εν προκειμένω, καθώς ως προς τα επίμαχα 363 και 400 δρομολόγια προσκομίσθηκαν από τους ως άνω μειοδότες τα από 3.10.2018 και 4.10.2018 ιδιωτικά συμφωνητικά, αντιστοίχως, από τα οποία πράγματι προκύπτει η παραχώρηση σε αυτούς της χρήσης των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση των δρομολογίων. Το γεγονός, εξάλλου, ότι για τα ως άνω δρομολόγια δηλώθηκαν επιπλέον, ως οδηγοί, εκτός των ιδίων των μειοδοτών και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που παραχώρησαν τη χρήση τους στους πρώτους, για την εκτέλεση των ελεγχόμενων συμβάσεων, δεν έρχεται σε αντίθεση με τους όρους της διακήρυξης, η οποία επίσης ρητώς επιτρέπει την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μέσω απασχόλησης τρίτων προσώπων – οδηγών, που διαθέτουν την ειδική άδεια οδηγού οι οποίοι δεν αποκλείεται να ταυτίζονται με το πρόσωπο του ιδιοκτήτη του εκμισθούμενου ή παραχωρούμενου οχήματος, ούτε σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την από τους ως άνω δύο αναδόχους μεταβίβαση ή εκχώρηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων της απορρέουσας εκ των συμβάσεων αυτών έννομης σχέσης.
ΣΤΕ/950/2016
Προμήθεια οχημάτων:Με τα δεδομένα αυτά, είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη η προσβαλλομένη πράξη, με την οποία, αφού αντιμετωπίσθηκαν κατά τρόπο ειδικό οι διατυπωθείσες στην προδικαστική προσφυγή της αιτούσας αιτιάσεις, απερρίφθη η εν λόγω προσφυγή κατά της πράξεως περί ματαιώσεως του επιδίκου διαγωνισμού για λόγο εξυπηρετούντα το δημόσιο συμφέρον (μείωση της απαιτουμένης για την προμήθεια των οχημάτων δαπάνης ενόψει της καταργήσεως τεχνικών προδιαγραφών, που, μετά την προαναφερθείσα ακυρωτική απόφαση του Δικαστηρίου, είναι πλέον περιττές). Συνεπώς, όλα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινομένη αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.Κατόπιν τούτου, είναι αλυσιτελής η εξέταση των λόγων που πλήττουν τη νομιμότητα της δεύτερης αιτιολογικής βάσεως, στην οποία στηρίχθηκε η ματαίωση του επιμάχου διαγωνισμού και η οποία αναφέρεται στην ανάγκη διευρύνσεως του αριθμού των συμμετεχόντων και περαιτέρω αναπτύξεως του ανταγωνισμού προς το σκοπό επιτεύξεως χαμηλοτέρων οικονομικών προσφορών.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/266/2017
Κατάτμηση προμήθειας(..) Με τα δεδομένα αυτά τα ως άνω απορριμματοφόρα οχήματα, στην προμήθεια των οποίων αφορά η δαπάνη του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, και τα ημιφορτηγά αυτοκίνητα, η προμήθεια των οποίων ανατέθηκε απευθείας, αποτελούν, σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, όμοια ή ομοειδή αγαθά τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων δημοσίας χρήσης ..και προορίζονται για την ικανοποίηση των αναγκών των τεχνικών υπηρεσιών των δήμων. Κατά συνέπεια, μη νομίμως επιμερίσθηκε η συνολική δαπάνη και διενεργήθηκε η προμήθεια αυτών χωριστά - με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση ..., καθόσον η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη των ως άνω προμηθειών .., ήτοι υπερβαίνει το όριο των 60.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), άνω του οποίου απαιτείται η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού.