Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Β1/21/21/1334/1983

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1846/1951
ΦΕΚ: 310/Β/1983

Έγκριση Κανονισμού «για τον τρόπο ασφάλισης στο ΙΚΑ των απασχολουμένων με σύμβαση μίσθωσης έργου».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΙΚΑ/Α20/252/255/1/2013

ΘΕΜΑ : «Υπαγωγή στους Κλάδους και Λογαριασμούς του ΟΑΕΔ α) των απασχολουμένων με σύμβαση μίσθωσης έργου και β) των προσώπων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις μελών της οικογένειάς τους, κατ’ εφαρμογή του Ν.4075/12 » ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 11/2013


ΙΚΑ/Α20/255/52/2002

Εξαίρεση από την ασφάλιση του Ικα των απασχολουμένων με σύμβαση έργου

Φ21/405/2002

Αντικατάσταση των διατάξεων του άρθρου 38, του
Κανονισμού Ασφάλισης του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ».

ΙΚΑ/81/2002

Εξαίρεση από την ασφάλιση του ΙΚΑ των απασχολούμενων με σύμβαση μίσθωσης έργου σε φορείς του δημόσιου τομέα, σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ, καθώς και σε ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς, για δράσεις που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υπαγωγή τους στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ)


Φ.21/2446/1999

Τροποποίηση των άρθρων 60 του Κεφαλαίου Η', 67 του Κεφαλαίου Θ, 75 του Κεφαλαίου Ι, 86 του Κεφαλαίου ΙΑ, 94 του Κεφαλαίου ΙΓ του Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ και του άρθρου 2 του Κανονισμού Ασφάλισης Πωλητών Λαϊκών Αγορών



Αριθμ. Φ.11321/19423/1405/2014

Αντικατάσταση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 38, του άρθρου 39 και των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 40 του Κανονισμού Ασφάλισης του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ».


ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/20/2013

Πρόσληψη συμβασιούχων έργου.Με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 3996/2011, όπως προκύπτει και από την οικεία αιτιολογική έκθεση, αποσαφηνίζεται νομοθετικά ο φορέας ασφάλισης των απασχολούμενων με σύμβαση μίσθωσης έργου σε φορείς του δημοσίου τομέα καθώς και στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού. Ειδικότερα, ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι α) όσοι απασχολούνται στους ανωτέρω φορείς με σύμβαση μίσθωσης έργου που έχει καταρτισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997, δηλαδή με βάση γνωμοδότηση ότι δεν υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, ασφαλίζονται υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ, β) η ασφάλιση που έχει χωρήσει μέχρι την έναρξη ισχύος της νέας αυτής διάταξης στο ΙΚΑ ή στον ΟΑΕΕ για τους απασχοληθέντες στους φορείς αυτούς παραμένει ισχυρή και γ) ότι οι ανωτέρω ρυθμίσεις εφαρμόζονται σε εκκρεμείς υποθέσεις σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής και δικαστικής διαδικασίας. Παρέπεται δε εκ των ανωτέρω ότι οι διατάξεις της παρ. 2 του προρρηθέντος άρθρου τυγχάνουν εφαρμογής στις περιπτώσεις εκείνες που έχει συναφθεί και είναι ισχυρή γνήσια σύμβαση έργου, αλλά υπάρχει διοικητική ή δικαστική αμφισβήτηση ως προς τον ασφαλιστικό οργανισμό στον οποίο υπάγονται οι απασχολούμενοι. Συνακόλουθα, στην περίπτωση που με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, δημοσιευθείσα πριν τον χρόνο έναρξης ισχύος του ως άνω νόμου, έχει κριθεί το είδος της εργασιακής σχέσης εργαζόμενου σε ΟΤΑ α΄ βαθμού και δη ότι ο ορθός νομικός χαρακτηρισμός της σύμβασης που έχει καταρτισθεί είναι εκείνος της εξαρτημένης εργασίας, οι διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 3996/2011 δεν δύναται να οδηγήσουν σε ανατροπή του κανόνα του άρθρου 2 παρ. 1 περ. α του α.ν. 1846/1951, περί υποχρεωτικής και αυτοδίκαιης ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εργαζομένων, που συνδέονται με τον εργοδότη τους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας. 


ΝΣΚ/263/2017

Απόφαση ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, περί αναγνώρισης, σε συνταξιούχο, δημόσιας υπηρεσίας ως χρόνου ασφάλισης στον Κλάδο Συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με καταβολή των αντίστοιχων εισφορών σε βάρος του Δημοσίου.
Κατάσταση : Αποδεκτή. Είναι οριστική και ως εκ τούτου εκτελεστέα από το Δημόσιο η απόφαση της Διευθύντριας του ΙΚΑ, κατά της οποίας δεν ασκήθηκε ένσταση, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών από την παραλαβή της.


ΕΣ/Τ1/117/2006

Πρόσληψη με σύμβαση έργου από Βρεφονηπιακό Σταθμό Δήμου δεκατεσσάρων (14) ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων, κατ' άρθρο 6 ν. 2527/97. Μη νόμιμα το ως άνω νομικό πρόσωπο ασφάλισε με τις ίδιες δαπάνες τους ανωτέρω στο ΙΚΑ, αφού αυτοί ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και θα έπρεπε με δικές τους δαπάνες να ασφαλιστούν στο ΤΕΒΕ (ήδη Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών).


ΕλΣυν.Τμ.4/13/2016

ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ-Κτηρίων:..αν πρέπει να ανακληθεί η 227/2015 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα..Ήδη το αιτούν Τοπικό Υποκατάστημα προβάλλει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν πρόκειται για σιωπηρή αναμίσθωση (ΑΚ 611) αλλά για αποζημίωση των εκμισθωτών (..και λοιποί) λόγω συνέχισης της χρήσης του μισθίου από το ΙΚΑ μετά τη λήξη της μίσθωσης (30.11.2014), η οποία προβλέπεται ρητά στο άρθρο 601 ΑΚ. Ο ισχυρισμός αυτός τυγχάνει απορριπτέος, καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1, 8 και 12 του Κανονισμού Μισθώσεων του ΙΚΑ .., οι μισθώσεις ακινήτων του ΙΚΑ διενεργούνται με διαγωνισμό και κατ’ εξαίρεση με απευθείας συμφωνία, μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Ιδρύματος, σε επείγουσες ή εξαιρετικές περιπτώσεις ή εάν ο διαγωνισμός απέβη άκαρπος ή κρίθηκε ασύμφορος, ενώ και κάθε παράταση της διάρκειας της μίσθωσης, η οποία δεν προβλέπεται στη σύμβαση, γίνεται κατόπιν απόφασης του Δ.Σ., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τη σύναψη μίσθωσης με απευθείας συμφωνία. Ενόψει αυτών, όφειλε το αιτούν, πριν ακόμη λήξει η ισχύς της τότε υφιστάμενης μίσθωσης (30.11.2014), να ενεργήσει σύμφωνα με όσα ορίζουν οι διατάξεις αυτές, δηλαδή να προβεί στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύναψη νέας μίσθωσης ή, κατ’ εξαίρεση, εφόσον συνέτρεχαν οι οικείες προϋποθέσεις, να προβεί στη σύναψη μίσθωσης με απευθείας συμφωνία. (..). Περαιτέρω «ο κατ’ εκτίμηση» ισχυρισμός του ΙΚΑ για αναγνώριση συγγνωστής πλάνης, εφόσον, όπως εκθέτει, δεν είχε πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων του Κανονισμού Μισθώσεων, καθώς έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για τη διενέργεια διαγωνισμού, όπως τούτο προκύπτει από τα 19746/5.11.2014, 20634/18.11.2014 και 8932/26.5.2015 έγγραφα, είναι απορριπτέος προεχόντως διότι από τα επικαλούμενα έγγραφα, αν και έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους από τη λήξη της προηγούμενης μίσθωσης (30.11.2014), ουδόλως προκύπτει ότι το ΙΚΑ έχει προβεί στην προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού ή έστω στην έγκριση διενέργειάς του...η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη.