Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/377/1992

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 410/1988
377/1992 - Δημοσίου ιδιωτικό προσωπικό. Μεταφορά πλεοναζόντων. Αποζημίωση. Αρμόδιος φορέας. Στην καταβολή της αποζημιώσεως (λόγω απολύσεως ή καταγγελίας της συμβάσεως στους υπαλλήλους επί σχέσει ιδιωτικού, δικαίου που μετεφέρθησαν ως πλεονάζοντες κατά τις διατάξεις του άρθρου 56 Ν.1943/1991 υποχρεούται: α)ο παλαιός φορέας στην περίπτωση, που ο μεταφερθείς υπάλληλος δεν προσήλθε στον νέο φορέα για ανάληψη υπηρεσίας, β)ο νέος φορέας στην περίπτωση που ο μεταφερθείς υπάλληλος προσήλθε σ αυτόν και ανέλαβε υπηρεσία, ανεξαρτήτως του χρόνου που υπηρέτησε σ αυτόν. Ολόκληρος ο χρόνος υπηρεσίας που διηνύθη στον παλαιό φορέα λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στον νέο φορέα.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.1/95/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 (ΦΕΚ Α' 191/1998) από Νοσοκομείο σε υπάλληλό του, καθόσον: α) μετά τη δημοσίευση του άρθρου 5 παρ. 2 του ν. 3801/2009, ο ανωτέρω υπάλληλος δικαιούται, την προβλεπόμενη στο άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 αποζημίωση, παρότι δεν αποτελούσε ειδικό επιστημονικό ή τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό του Δημοσίου με σχέση ι.δ.α.χ., κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 993/1979 και β) νομίμως ελήφθη υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ΟΣΕ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (άρθρο 16 του ν. 3891/2010, ΦΕΚ Α' 188/2010). (Όμοιες οι 96/2015, 98/2015 και 99/2015 πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)


ΕΣΤμ.1(ΚΠΕ)202/2014

Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης σε πρώην εργαζόμενο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., ο οποίος είχε μεταφερθεί σ’ αυτόν από Δημοτική Επιχείρηση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 269 του ΚΔΚ, καθόσον νομίμως προσμετράται για τον υπολογισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης  του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, και ο χρόνος προϋπηρεσίας του ανωτέρω στη δημοτική επιχείρηση , ως χρόνος συνεχούς υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4257, ΦΕΚ Α΄ 93/2014. Η διάταξη του άρθρου αυτού καταλαμβάνει και υπαλλήλους που αποχώρησαν πριν την έναρξη ισχύος του.


ΕΣ/Τ1/156/2007

Καταβολή αυξημένων αποδοχών στο διπλάσιο, σε διοικητική υπάλληλο , λόγω χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας στο εξωτερικό δεν είναι νόμιμη χωρίς να έχει συμπληρωθεί τριετής πραγματική υπηρεσία ως υπάλληλος αορίστου χρόνου (αρ. 58 παρ.1 του ν.2683/1999).Τυχόν προϋπηρεσία του υπαλλήλου σε υπηρεσία του Δημοσίου, με καθεστώς διάφορο του προβλεπομένου στις διατάξεις του π.δ.410/1988, όπως η πρόσληψη του με σύμβαση έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.679/1977, δε δύναται να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για την χορήγηση της εν λόγω εκπαιδευτικής άδειας (πρβλ. ΝΣΚ 70/2004).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)148/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Νόμιμη η πληρωμή ποσού 5.293, 20 ευρώ,  από Περιφερειακό Υποκαταστήμα ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, που αφορά στην καταβολή αποζημιώσεως λόγω συνταξιοδοτήσεως, βάσει του άρθρου 55 του π.δ/τος 410/1988 σε τέως υπάλληλο του ανωτέρω Ιδρύματος, καθόσον νομίμως ελήφθη υπ’ όψιν για τον υπολογισμό του ύψους αποζημιώσεως λόγω συνταξιοδοτήσεώς της, πέραν του χρόνου υπηρεσίας της στο ΙΚΑ –ΕΤΑΜ και ο χρόνος υπηρεσίας της στην Ο.Σ.Ε. Α.Ε., κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του ν. 2671/1998. Κατά ειδικότερη γνώμη, παρά την αντίθεση του άρθρου 12 του ν. 2671/1998 στο Σύνταγμα, , στον βαθμό που η παθολογία των σχετικών περί μεταφοράς διατάξεων δεν είχε θιγεί κατά τον ασκηθέντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητος της πρώτης μετά την εργασιακή μεταβολή μισθοδοσίας της φερομένης ως δικαιούχου δεν δύναται, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης της εν λόγω υπαλλήλου  να αποτελέσει λόγο διακωλυτικό της θεωρήσεως του νυν ελεγχομένου εντάλματος που αφορά σε οικονομική αξίωσή της κατά την έξοδό της από την υπηρεσία. και επειδή κατά τα γενόμενα δεκτά, σκοπός του νομοθέτη ήταν πράγματι η διατήρηση της προϋπηρεσίας στον φορέα προελεύσεως ως μεγέθους προσδιοριστικού όλων των οικονομικών παραμέτρων της εργασιακής σχέσεως με τον φορέα υποδοχής, η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη.


ΕλΣυν/Τμ.7/19/2014

Κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων(με το άρθρο 4 παρ. 10 του ν.4002/2011 (ΦΕΚ 180 Α΄))  , η εργασιακή σχέση του πλεονάζοντος προσωπικού του Ο.Σ.Ε. μεταφέρεται στον Φορέα Υποδοχής ως υφίσταται κατά το χρόνο της μεταφοράς και ο χρόνος υπηρεσίας του στον Ο.Σ.Ε. αποτελεί πραγματική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις απορρέουσες απ' αυτή συνέπειες, μεταξύ των οποίων και για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της, υπαλλήλου…., που μεταφέρθηκε σ' αυτήν από τον Ο.Σ.Ε. δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.3891/2010, θα ληφθεί υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσία του στη... και ο χρόνος υπηρεσίας του στον Ο.Σ.Ε.. 

ΕλΣυν/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/3η/2015

Αίτηση για την ανάκληση της 57/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών του ως άνω Τμήματος των …… και ……, υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ….., στο οποίο μεταφέρθηκαν από την εταιρεία ….. - παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου το ζήτημα σχετικά με το εάν πρέπει να συνυπολογιστεί για την καταβολή στους ως άνω αιτούντες αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (ΦΕΚ Α΄ 191), ο χρόνος υπηρεσίας τους στην εταιρεία (...)Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου, που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλισή του και συγχρόνως τυγχάνουν επικουρικά ασφαλισμένοι, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης, αποζημίωση μειωμένη κατά 60% του ποσού της αποζημίωσης που κατά νόμο δικαιούνται σε περίπτωση απόλυσης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους. Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς το χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Περαιτέρω, στην περίπτωση που υπάλληλοι έχουν μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας και στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα στο Δημόσιο από την …..ή τις θυγατρικές αυτής εταιρείες (…..) ή την εταιρεία ….. ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό αυτών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του           ν. 3891/2010, η υπηρεσία που παρείχαν στις εταιρείες αυτές πριν από την κατά τα ανωτέρω μεταφορά τους στο Δημόσιο λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με ρητή διάταξη του άρθρου 16 παρ. 9 εδ. β΄ του ν. 3891/2010, μόνο για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή τους στις αντίστοιχες με σχέση ΙΔΑΧ θέσεις του Δημοσίου στην οποία μεταφέρονται και δεν συνυπολογίζεται στην υπηρεσία που παρείχαν στο Δημόσιο μετά την ανωτέρω μεταφορά  για την καταβολή της αποζημίωσης του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988.(...)Η Ολομέλεια, μετά από μακρά διαλογική συζήτηση, κατά πλειοψηφία, που αποτελέστηκε από είκοσι (20) μέλη, ήτοι τους Αντιπροέδρους Φλωρεντία Καλδή, Ανδρονίκη Θεοτοκάτου, Σωτηρία Ντούνη, Γαρυφαλλιά Καλαμπαλίκη, Χρυσούλα Καραμαδούκη και Μαρία Βλαχάκη  και τους Συμβούλους Μαρία Αθανασοπούλου, Ασημίνα Σαντοριναίου, Ελένη Λυκεσά, Ευαγγελία - Ελισάβετ Koυλουμπίνη, Σταμάτιο Πουλή, Δημήτριο Πέππα, Γεωργία Τζομάκα, Αργυρώ Λεβέντη, Στυλιανό Λεντιδάκη, Χριστίνα Ρασσιά, Θεολογία Γναρδέλλη, Κωνσταντίνο Εφεντάκη, Βασιλική Σοφιανού και Αγγελική Πανουτσακοπούλου, δεν αποδέχθηκε την ως άνω εισήγηση και διατύπωσε την ακόλουθη γνώμη, με την οποία συντάχθηκε και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας Μιχαήλ Ζυμής : Με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3891/2010 ο νομοθέτης, στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και ανάπτυξης από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη του ομίλου του ….και της εταιρείας ….Α.Ε., καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις της υποχρεωτικής μεταφοράς σε οργανισμούς και υπηρεσίες του Δημοσίου του προσωπικού των ανωτέρω υπό εξυγίανση επιχειρήσεων, που κρίθηκε ότι πλεονάζει, και μεταξύ αυτών τα απορρέοντα από τη διακοπτόμενη εργασιακή σχέση του δικαιώματα που διατηρούνται και μεταφέρονται στον εκάστοτε Φορέα Υποδοχής. Από το όλο σύστημα των ρυθμίσεων που εισάγουν οι εν λόγω διατάξεις ως προς το ως άνω μεταφερόμενο πλεονάζον προσωπικό συνάγεται ότι σκοπός του νομοθέτη ήταν το εν λόγω προσωπικό να μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας στο νέο εργοδότη και με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων και ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Μεταξύ δε των ουσιωδών στοιχείων της με τον ανωτέρω τρόπο μεταφερόμενης εργασιακής σχέσης που διασφαλίζονται κατά την ως άνω μεταφορά του εν λόγω προσωπικού περιλαμβάνεται και η προϋπηρεσία του, δηλαδή το σύνολο του χρόνου εργασίας του στον ….. και στις άλλες επιχειρήσεις που αναφέρει το άρθρο 2 του νόμου αυτού, η οποία συνάπτεται με τη διαμόρφωση του ύψους των αποδοχών και με τη θεμελίωση των ασφαλιστικών και των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Επομένως κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, η εργασιακή σχέση του πλεονάζοντος προσωπικού του ……. και των άλλων επιχειρήσεων που αφορούν οι ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου μεταφέρεται στον Φορέα Υποδοχής ως υφίσταται κατά το χρόνο της μεταφοράς και ο χρόνος υπηρεσίας του στις ανωτέρω επιχειρήσεις αποτελεί πραγματική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις απορρέουσες απ’ αυτή συνέπειες μεταξύ των οποίων και για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της, υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, που μεταφέρθηκαν σε αυτό από την …… δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 3891/2010, θα ληφθεί υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ……


ΕΣ/Τ1/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/14/2003

Εκπαιδευτικοί. Χρόνος παραµονής σε προβληµατική περιοχή για την επιδότηση αγοράς κατοικίας κατ' αρ. 9 παρ.4 ν.2085/92. Για τη συµπλήρωση της 5ετούς παραµονής σε αυτήν υπολογίζεται ο χρόνος που παραµένει σε οποιαδήποτε προβληµατική περιοχή του νοµού (ανεξαρτήτως κατηγορίας) που µετατίθεται ο υπάλληλος και όχι µόνο απαραιτήτως ο χρόνος που παραµένει στην συγκεκριµένη περιοχή (τοποθεσία) του νοµού που βρίσκεται η κατοικία, η αγορά της οποίας πρόκειται να επιδοτηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.1/108/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:ΑΝόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ.410/1988 (ΦΕΚ Α' 191),σε πρώην υπάλληλο Υπουργείου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ, που μεταφέρθηκε στο ανωτέρω Υπουργείο από ανώνυμη εταιρεία, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.8 του ν. 2669/1998 (ΦΕΚ Α' 283/1998), καθόσον για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της νομίμως λαμβάνεται υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο ως άνω Υπουργείο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ανώνυμη αυτή εταιρεία.(Όμοια η 105/2015 Πράξη του ιδίου ως άνω Υπουργείου.)


ΝΣΚ/187/2020

Καταβολή αποζημίωσης άρθρου 55 π.δ. 410/1988 σε προσωπικό με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Μηχανικών, κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους, λόγω συνταξιοδότησης, το οποίο ταυτόχρονα είναι ασφαλισμένο και για την απόληψη εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος). Χρόνος δημόσιας υπηρεσίας που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της αποζημίωσης αυτής.(...)Υπάλληλοι με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Μηχανικών, δικαιούνται της οριζόμενης στο άρθρο 55 παρ.1, 2 και 4 του π.δ. 410/1988 μειωμένης αποζημίωσης, κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους, λόγω συνταξιοδότησης, χωρίς η πρόσθετη ασφάλισή τους για την απόληψη εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος) και η καταβολή αυτού, να κωλύει ή να περιορίζει την παράλληλη καταβολή και της ανωτέρω αποζημίωσης. Ο καθορισμός του ποσού της αποζημίωσης αυτής συναρτάται αποκλειστικά προς τον χρόνο συνεχούς υπηρεσίας τους σε ΝΠΔΔ ή/και στο Δημόσιο, χωρίς να ασκεί επιρροή ο χρόνος ασφάλισής τους σε κλάδο πρόνοιας για την καταβολή εφάπαξ χρηματικής παροχής (ομόφωνα).

8448/2021:Αποδοχή της 187/2020 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ για την καταβολή αποζημίωσης απόλυσης Μηχανικών ΙΔΑΧ


ΕλΣυν/Τμ.1/57/2014

Αποζημίωση άρθρου 55 πδ.410/1988.Οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης αποζημίωση, μειωμένη κατά 60% στην περίπτωση που είναι και επικουρικά ασφαλισμένοι, ακόμα κι αν αυτοί δεν αποτελούν ειδικό επιστημονικό ή τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό του Δημοσίου με σχέση ΙΔΑΧ ή λοιπό προσωπικό με την ίδια σχέση που υπηρετούσε στο Δημόσιο κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 993/1979 (21.12.1979). Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς τον χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Στο χρόνο όμως αυτό δεν συνυπολογίζεται, στην περίπτωση που ο οικείος υπάλληλος έχει μεταταχθεί στο Δημόσιο από την ... Α.Ε., ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό της, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του ν. 3891/2010, ο χρόνος της υπό το ίδιο ως άνω ασφαλιστικό καθεστώς προγενέστερης της μετάταξης του υπαλλήλου στο Δημόσιο προϋπηρεσίας του, είτε στην εταιρία αυτή είτε στην ... Α.Ε., έστω κι αν αυτή έχει αναγνωριστεί για τη μισθολογική και βαθμολογική, ενόψει της μετάταξής του, κατάταξή του στην αντίστοιχη με σχέση ΙΔΑΧ θέση του Δημοσίου. Τούτο δε, διότι αφενός καμία διάταξη δεν προβλέπει ρητώς τον συνυπολογισμό της άνω προϋπηρεσίας για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. τις διατάξεις του άρθρου 56 του 3518/2006, Α΄ 272, όπως ισχύει, και της κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθείσας ΚΥΑ Φ.80000/26268/1488/19.2.2008, Β΄ 326, σύμφωνα με τις οποίες χορηγείται αναλογία αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους υπαλλήλους του καταργηθέντος Εθνικού Οργανισμού Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε άλλους φορείς του δημοσίου κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3106/2003, Α΄ 30), αφετέρου δε η εν λόγω αποζημίωση έχει προνοιακό μη σχετιζόμενο με το ασφαλιστικό καθεστώς του οικείου υπαλλήλου χαρακτήρα και παρέχεται σ’ αυτόν αποκλειστικά εξαιτίας του δεσμού του με το Δημόσιο, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να διευκολυνθεί η ανανέωση του εργατικού δυναμικού του τελευταίου, ενώ δεν σχετίζεται με την υπηρεσιακή του κατάσταση στο Δημόσιο αλλά αντιθέτως με την λόγω συνταξιοδότησης λύση κάθε υπηρεσιακής σχέσης του μ’ αυτό, κι επομένως δεν συνυπολογίζεται για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 177/2012, Κλ. Ι Τμ. πράξεις 247, 145, 143, 60/2013).