Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ1/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/14/2003

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2085/1992

Εκπαιδευτικοί. Χρόνος παραµονής σε προβληµατική περιοχή για την επιδότηση αγοράς κατοικίας κατ' αρ. 9 παρ.4 ν.2085/92. Για τη συµπλήρωση της 5ετούς παραµονής σε αυτήν υπολογίζεται ο χρόνος που παραµένει σε οποιαδήποτε προβληµατική περιοχή του νοµού (ανεξαρτήτως κατηγορίας) που µετατίθεται ο υπάλληλος και όχι µόνο απαραιτήτως ο χρόνος που παραµένει στην συγκεκριµένη περιοχή (τοποθεσία) του νοµού που βρίσκεται η κατοικία, η αγορά της οποίας πρόκειται να επιδοτηθεί.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/23/2007

Για να δικαιωθούν επιδότησης αγοράς κατοικίας οι υπάλληλοι των ΟΤΑ που υπηρετούν σε προβληματική περιοχή θα πρέπει η κατοικία να βρίσκεται στην περιοχή της χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου ή της κοινότητας που υπηρετούν.


ΝΣΚ/557/2001

Περίληψη Ερωτήματος: Ερωτάται αν δικαιούται το προβλεπόμενο από το άρθρο 9 παρ. 4 του Ν. 2085/92 ευεργέτημα της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας υπάλληλος ο οποίος αγοράζει η ανεγείρει την κατοικία του όχι στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, αλλά σε άλλη περιοχή που επίσης έχει καθορισθεί ως προβληματική, και υπό τον όρο ότι τόσο η περιοχή της εργασίας όσο και ή περιοχή της αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας εντάσσονται στη χωρική αρμοδιότητα της ίδιας ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.Απάντηση θετική.

2/23334/0020/2000

«Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή (άρθρο 9, παρ. 4 του Ν. 2085/92, ΦΕΚ 170Α)».


ΕΣ/Τ1/59/2005

Δικαιούνται επιδότησης αγοράς/κατασκευής κατοικίας οι διορισθέντες προβληματική περιοχή πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 2085/1992, δηλαδή πριν την 11.11. 1992, διότι ο σκοπός του νομοθέτη, σύμφωνα δε και με την εισηγητική έκθεση του άνω νόμου, είναι η καταβολή επιδότησης για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή να αποτελέσει όχι μόνο κίνητρο προσέλκυσης των υπαλλήλων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί, στις προβληματικές περιοχές αλλά πολύ περισσότερο κίνητρο μακροχρόνιας παραμονής αυτών στις προβληματικές αυτές περιοχές.


ΕΣ/Τ1/54/2009

Επιδότητηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ούτε η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά την παρέλευση της πενταετίας από την τοποθέτηση του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή ούτε η παρέλευση της πενταετίας αυτής αρκούν για τη γέννηση της αξίωσης χορήγησης της επιδότησης καθώς, κατά το νόμο, απαιτείται περαιτέρω και η δήλωση του υπαλλήλου ότι θα παραμείνει στην προβληματική περιοχή ακόμη επί μια δεκαετία. Χωρίς δε, τη συνδρομή και της τελευταίας αυτής προϋπόθεσης δεν μπορεί να νοηθεί ούτε γέννηση της αξίωσης ούτε πολύ περισσότερο να τεθεί ζήτημα έναρξης της παραγραφής αυτής. Την επιδότηση για ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή δικαιούνται όλοι οι υπάλληλοι, που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που τοποθετήθηκαν στην προβληματική περιοχή μέχρι τη θέση σε ισχύ του, ήτοι μέχρι τις 23.2.2005 (βλ. άρθρο 10 ν.3320/2005). Και τούτο, ανεξαρτήτως του εάν η τοποθέτηση τους έλαβε χώρα είτε πριν τις 11.11. 1992, δηλαδή, πριν την έναρξη ισχύος του ν.2085/1992.


ΣτΕ/1385/2007

Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2085/1992.Ο σκοπός της διάταξης του άρθρου 64 παρ. 4 του ν. 1943/1991, όπως το άρθρο τούτο αντικαταστάθηκε, - η αποσυμφόρηση δηλαδή των κεντρικών δημόσιων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη ενίσχυση των περιφερειακών δημόσιων υπηρεσιών - εκπληρούται και με τη θέσπιση κινήτρων για την παραμονή στις τελευταίες υπηρεσίες των υπαλλήλων που ήδη υπηρετούν σε αυτές, εφόσον αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται για τους συναδέλφους τους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στις περιοχές αυτές μετά τις 11.11.1992 (πενταετής παραμονή μετά τις 11.11.1992, δήλωση περί παραμονής τους για μία ακόμη δεκαετία, αγορά κατοικίας), δεδομένου ότι, κατ’ αυτό τον τρόπο, αποτρέπεται η ροή υπηρετούντων στις προβληματικές περιοχές υπαλλήλων προς το κέντρο, όπως και οι προσχηματικές απομακρύνσεις υπαλλήλων προκειμένου αυτοί να τύχουν ευεργετημάτων με την εκ νέου μετάθεσή τους σε αυτές. Επομένως, η ανωτέρω διάταξη, σύμφωνα με τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, εφαρμόζεται και επί υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε προβληματικές περιοχές πριν από τις 11.11.1992 και οι υπάλληλοι αυτοί πληρούν τις τιθέμενες από τη διάταξη αυτή προϋποθέσεις


ΕΣ/Τ1/149/2006

Οι μεταφερόμενοι ή μετατασσόμενοι κατ' επίκληση του αρθ 13 παρ. 4 του ν.2116/1993 υπάλληλοι σε δημόσιες υπηρεσίες ή νπδδ προβληματικών περιοχών δεν δικαιούνται α) του εφάπαξ χρηματικού ποσού του αρθ. 9 του ν.2085/92, β) της εφάπαξ οικονομικής παροχής του αρθ. 10 του ν.2085/92 και γ) των δαπανών μεταφοράς ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου του αρθ. 14 του ν.2685/99, καθόσον στους υπαλλήλους, που μεταφέρονται ή μετατάσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ως άνω νόμου, εφαρμόζεται αποκλειστικά και μόνο η διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις αυτές και τους χορηγούνται οι τυχόν οικονομικές ενισχύσεις που προβλέπονται ρητά, ευθέως ή κατόπιν παραπομπής από τις ίδιες ή άλλες διατάξεις.


KYA/2042790/1993

Καθορισμός του ύψους της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης των υπαλλήλων που μετατάσσονται ή μεταφέρονται με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 2085/92 ή με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 1943/91, σε νομούς παραμεθόριων περιοχών (άρθρο 1 Ν. 287/76) 


2/87629/0022/2010

«Ερωτήματα επί της εφαρμογής του Ν.3833/2010» 1)Εφάπαξ χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μετατιθέμενους υπαλλήλους σε υπηρεσίες προβληματικών περιοχών 2)Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση που καταβάλλεται στους μετατασσόμενους ή μεταφερόμενους υπαλλήλους, με τις διατάξεις του άρθρου 56 του ν.1943/91 ή του άρθρου 10 του ν.2085/92 σε νομούς παραμεθορίων περιοχών 3)Επιδότηση αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας


ΕΣ/Τ1/91/2002

Εκπαιδευτικοί. Το εφάπαξ χρημ.ποσό αρθ.9 ν.2085/92 (αρ.20 παρ.2 ν.2606/98) καταβάλλεται, βάσει του αρθ.14 παρ.48 ν.2817/02, και σε όσους είχαν μετατεθεί σε προβληματική περιοχή πρίν από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Παραγραφή σχετικής απαιτήσεως μετατεθέντος το 1996,ήτοι πρίν την έναρξη ισχύος του ν.2606/98 (1-1-97) (αρθ.90 ν.2362/95), καθόσον δεν είχε διακοπεί κατ'αρ.93 ν.2362/95 (όφειλε να απαιτήσει το εφάπαξ αμέσως με τη μετάθεσή του και όχι μετά από τριετή παραμονή στην προβλ.περιοχή).