ΝΣΚ/36/2021
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα του Πρυτανικού Συμβουλίου να αποφανθεί επί ζητημάτων διαγραφής υποψηφίων διδακτόρων.(...)Το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Πειραιώς δεν μπορεί, κατ’ ενάσκηση της γενικής του αρμοδιότητας εκ του άρθρου 30 παρ. 5 του ν.4485/2017, να εξετάσει ζητήματα διαγραφής υποψηφίων διδακτόρων των Τμημάτων Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και Ναυτιλιακών Σπουδών, ούτε να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας επί των αποφάσεων διαγραφής, για την έκδοση των οποίων αποκλειστική, εκ του νόμου, αρμοδιότητα έχουν οι Συνελεύσεις των Τμημάτων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/141/2021
Αν είναι νόμιμες: α) η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.3 του ν. 4485/2017, των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή/και ειδικές κατηγορίες δεδομένων οι δε δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους και β) η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ από το Τμήμα Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΜΠ των ανωτέρω αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, οι οποίες κατά νόμο (άρθρο 14 παρ.3 του ν. 4485/2017) αναρτώνται από το Πρυτανικό Συμβούλιο στον διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος(...)α) Είναι νόμιμη η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΕΜΠ, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, ακόμη και στην περίπτωση που οι δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους, διότι η ανάρτηση είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας καθώς και για τη συμμόρφωσή του με έννομη υποχρέωσή του και β) δεν είναι νόμιμη η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, στις οποίες περιλαμβάνονται οι συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, ενώ η ανάρτηση των αποφάσεων αυτών στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είναι νόμιμη με την ειδικότερη, επιπλέον, προϋπόθεση ότι οι ειδικές κατηγορίες δεδομένων θα απαλειφθούν, καθόσον δεν δικαιολογείται παρέκκλιση από την απαγόρευση επεξεργασίας αυτών των κατηγοριών δεδομένων (ομόφωνα).
200065/Ε3/2018
«Γνωστοποίηση διατάξεων επί των αδιάσπαστων τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών(integrated master) ΑΔΑ: ΩΣΕΖ4653ΠΣ-Ξ5Δ
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.65/2814/οικ.38982/2018
Kοινοποίηση γνωμοδότησης Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (174/2018) επί των αδιάσπαστων τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών (integrated masters).(ΑΔΑ:7Τ1Ρ465ΧΘΨ-ΓΙ4)
ΝΣΚ/114/2021
Εάν οι καθηγητές του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), του οποίου η εκπαιδευτική λειτουργία, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 33 παρ.1στ΄ και 2 του ν. 4653/2020, όπως ισχύει, έχει ανασταλεί ως προς τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών και συνεχίζεται μόνο για την οργάνωση και προσφορά προγραμμάτων σπουδών δεύτερου και τρίτου κύκλου, δικαιούνται, ενόψει της διάταξης του άρθρου 2 παρ.2β΄ και γ΄ του ν. 2530/1997, να αμείβονται επιπλέον του μισθού τους για τη συμμετοχή τους σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και με ποιες προϋποθέσεις.(...)Τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας δικαιούνται, επιπλέον του μισθού τους, αμοιβή για διδασκαλία σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) για πέραν των υποχρεωτικών ωρών εβδομαδιαίας διδακτικής απασχόλησης, όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 2 παρ.2β΄και γ΄ του ν. 2530/1997 (έξι έως οχτώ ώρες αναλόγως με τις αποφάσεις του αρμοδίου οργάνου), ανεξαρτήτως εάν αυτή παρέχεται μόνο με διδασκαλία σε ΠΜΣ ή τόσο με διδασκαλία σε ΠΜΣ όσο και με διδασκαλία σε προπτυχιακά μαθήματα άλλων Τμημάτων του ΠΑΔΑ, γεγονός το οποίο θα βεβαιώνεται από τον Πρόεδρο του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.2 του ν. 2530/1997, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στο άρθρο 37 παρ.4 περ.α΄ του ν. 4485/2017. Για όσα από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος ασκούν διδακτικό έργο σε προπτυχιακά μαθήματα άλλων Τμημάτων του ΠΑΔΑ οι ώρες διδασκαλίας των θα συνυπολογιστούν στον ελάχιστο αριθμό των ωρών υποχρεωτικής εβδομαδιαίας διδακτικής απασχόλησης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/226/2019
ΑΕΙ. Τμήματα πενταετούς φοίτησης. Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) του άρθρου 46 παρ. 1 και 2 του ν. 4485/2017. Διαπιστωτική ΥΑ υπαγωγής. Ζητήματα αναδρομικότητας. Ζητήματα αναλογικής επέκτασης επί τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί ως ακαδημαϊκά ισότιμοι ή ισότιμοι και αντίστοιχοι προς υπαχθέντες τίτλους της ημεδαπής.(...)1) Υπό το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν είναι δυνατή κατ’ αναλογίαν επέκταση των αποτελεσμάτων τα οποία επέρχονται για τίτλους της ημεδαπής από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 παρ. 1 και 2 του ν. 4485/2017, όπως ισχύει μετά το άρθρο 42 παρ.8 του ν. 4521/2018, περί ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα Τμήματος τουλάχιστον πενταετούς φοίτησης ημεδαπών ΑΕΙ, επί τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμοι ή ως ισότιμοι και αντίστοιχοι προς τους εν λόγω τίτλους της ημεδαπής (πλειοψ.). 2) Το ερώτημα το οποίο αφορά στην έκταση του αναδρομικού αποτελέσματος της προαναφερόμενης διαπιστωτικής ΥΑ για αποφοιτήσαντες από το οικείο Τμήμα ΑΕΙ πριν την ισχύ του ν. 4485/2017 και διατυπώνεται στη βάση ταύτισης ή διαφοροποίησης των προγραμμάτων σπουδών, ερείδεται σε εσφαλμένη προϋπόθεση και παρουσιάζει αοριστία και ελλείψεις ως προς το διδόμενο πραγματικό. Το χρονικό σημείο στο οποίο ανατρέχει το παραπάνω αναδρομικό αποτέλεσμα συνδέεται με το νομικό πλαίσιο το οποίο εκάστοτε διέπει τη διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, με τις σχετικές προβλέψεις των κανονισμών των οικείων ΑΕΙ, με το ποιες αναμορφώσεις επέφεραν διαφοροποίηση των προγραμμάτων και με το ίδιο το περιεχόμενο των προγραμμάτων και, τελικώς, ανάγεται σε ζήτημα πραγματικού. Σε περιπτώσεις αμφιβολιών, το χρονικό αυτό σημείο θα έπρεπε να προσδιορίζεται στην διαπιστωτική ΥΑ. Με βάση το περιεχόμενο και τα στοιχεία του ερωτήματος δεν μπορεί να συναχθεί συνδρομή κενού νόμου ή αδιαμφισβήτητης και ουσιώδους ομοιότητας καταστάσεων, ώστε να δύναται να τεθεί ζήτημα αναλογικής εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, προς εξέταση προγραμμάτων σπουδών παρεχόμενων πριν την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου και διαφορετικών από εκείνο με βάση το οποίο εκδόθηκε η οικεία διαπιστωτική ΥΑ, αλλά θα απαιτείτο σχετική νομοθετική ρύθμιση (πλειοψ.).
ΝΣΚ/161/2022
Αν: α) το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) υποχρεούται να συνεχίσει να οργανώνει μαθήματα για τα προγράμματα σπουδών ΤΕΙ για τους φοιτητές που προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών ΤΕΙ, β) οι επανεγγραφέντες φοιτητές των συγχωνευθέντων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θα ενταχθούν σε Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ, γ) σε ποιο εξάμηνο θα γίνει η επανεγγραφή τους και δ) οι φοιτητές που θα επανεγγραφούν θα έχουν τα φοιτητικά δικαιώματα.(...)α) Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) δεν υποχρεούται να διατηρεί και να οργανώνει ξεχωριστό Πρόγραμμα Σπουδών για τους φοιτητές που προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσουν πρώτο κύκλο σπουδών ΤΕΙ, β) οι φοιτητές που επανεγγράφονται στο ΠΑΔΑ κατά το άρθρο 56 παρ.3 του ν.4415/2016, όπως ισχύει, θα ολοκληρώσουν υποχρεωτικά κύκλο σπουδών ΤΕΙ των αντίστοιχων Τμημάτων των ΤΕΙ, στα οποία είχαν εισαχθεί και γ) η επανεγγραφή των φοιτητών θα γίνει στο εξάμηνο σπουδών στο οποίο θα φερόντουσαν εγγεγραμμένοι εάν δεν είχε μεσολαβήσει η διαγραφή τους, συνυπολογιζόμενων όλων των εξαμήνων διαγραφής στο χρόνο φοίτησής τους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/174/2018
Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, απονεμόμενοι ύστερα από φοίτηση διάρκειας δέκα υποχρεωτικών εξαμήνων σε σχολή Α.Ε.Ι.. Πότε λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Δημόσιοι υπάλληλοι-κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του άρθρου 46 παρ.1 του ν. 4485/2017. Επί εκκρεμών διαδικασιών επιλογής, κατά τα άρθρα 84-86 του Υ.Κ., Προϊσταμένων οργανικών μονάδων φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, οι εν λόγω τίτλοι λαμβάνονται υπόψη και αξιολογούνται, τόσο κατά την εξέταση των προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία όσο και κατά τη μοριοδότηση των προσόντων, εφόσον η σχετική διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δημοσιεύτηκε μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας. Η συνάφεια του ως άνω τίτλου προς το αντικείμενο της διεκδικούμενης θέσης κρίνεται με βάση το συνολικό του περιεχόμενο. Κατάσταση : Αποδεκτή
ΣτΕ/3546/2009
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Υπό τα δεδομένα, όμως, αυτά, παρίσταται μη νόμιμη η προσβαλλόμενη σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής της αιτούσας κατά της 219/22.7.2008 κατακυρωτικής απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου. Και τούτο διότι: α/ αφενός δεν είναι νόμιμη η αιτιολογία κατακύρωσης του διαγωνισμού στην εταιρία «…», αφού, όπως βασίμως προβάλλει η αιτούσα, και υπό την εκδοχή ότι το Πρυτανικό Συμβούλιο ορθώς υπολόγισε ότι το ελάχιστο εργατικό κόστος για την παροχή των ένδικων υπηρεσιών φύλαξης ανέρχεται σε 185.253 και όχι σε 273.962,40 ευρώ, όπως είχε υπολογίσει η Επιτροπή Διαγωνισμού, πάντως, κατά παράβαση του προαναφερθέντος όρου της διακήρυξης, κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην εν λόγω εταιρία, της οποίας η οικονομική προσφορά (183.960 ευρώ) υπολειπόταν ακόμη και του, κατά τους δικούς του υπολογισμούς, ελάχιστου εργατικού κόστους και β/ αφετέρου δεν απαντήθηκαν ουσιώδεις αιτιάσεις της αιτούσας, ως προς το αναιτιολόγητο των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών των δεύτερης και τρίτης κατά σειρά μειοδοσίας εταιριών, οι οποίες αιτιάσεις έχρηζαν συγκεκριμένης και αιτιολογημένης απαντήσεως από την αναθέτουσα αρχή, καθόσον, όπως προελέχθη, ερείδονταν επί αναλυτικών αριθμητικών δεδομένων, εξαχθέντων κατ΄ επίκληση της ισχύουσας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλειας και συστημάτων ασφάλειας όλης της χώρας των ετών 2007 και 2008. Ενόψει τούτων, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής της αιτούσας κατά της 219/22.7.2008 κατακυρωτικής απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου ....
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/59/2015
Πρόσληψη ειδικού συνεργάτη.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση του φερόμενου ως δικαιούχου σε θέση ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου ...... είναι μη νόμιμη, καθόσον η προηγηθείσα δημόσια γνωστοποίηση, με την οποία καθορίζεται ως προσόν πρόσληψης η κατοχή πτυχίου μόνον Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών Σχολής Πολιτικών Επιστημών αποκλείει την προσέλευση πτυχιούχων άλλων Σχολών ή άλλων Τμημάτων Σχολών με προσανατολισμό στους τομείς εκείνους που συνιστούν το αντικείμενο της συγκεκριμένης προς πλήρωση θέσης (δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία), δεδομένου, άλλωστε, ότι η διδασκαλία μαθημάτων στα αντικείμενα των πολιτικών επιστημών και των διεθνών σπουδών περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών διαφορετικών αυτοτελών Τμημάτων σε περισσότερα του ενός ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Επιπλέον, η απαίτηση σωρευτικά της πρόσκλησης για πολυετή προϋπηρεσία περιορίζει ανεπίτρεπτα τον κύκλο των ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν στην εν λόγω διαδικασία προσώπων, καθόσον αποκλείει, χωρίς προφανή λόγο, τη δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους υποψηφίων κατόχων πτυχίων συναφών με το αντικείμενο των καθηκόντων του ειδικού συνεργάτη, οι οποίοι δε διαθέτουν επταετή τουλάχιστον εμπειρία σε ανάλογη θέση, κάτι που επιβεβαιώνεται, εξάλλου, από το γεγονός ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος ήταν και ο μοναδικός που υπέβαλε αίτηση για την κάλυψη αυτής (βλ. την 25625/15.12.2014 σχετική βεβαίωση του Δημάρχου). Επιπλέον, κατά το χρονικό διάστημα, στο οποίο αφορά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, ήτοι από 29.10.2014 έως 30.11.2014, συνέτρεχε στο πρόσωπο του ειδικού συνεργάτη ασυμβίβαστο, λόγω της παράλληλης άσκησης ελευθέριου επαγγέλματος
ΝΣΚ/104/2020
Νομιμότητα διαδικασίας πρόσληψης επιστημονικού προσωπικού ΙΔΟΧ στο ΥΠΠΟΑ.α) Η απαρίθμηση στη σχετική προκήρυξη πρόσληψης επιστημονικού προσωπικού των αποδεκτών βασικών τίτλων σπουδών των υποψηφίων είναι δεσμευτική για το φορέα και δεν καταλείπει διακριτική ευχέρεια για την αξιολόγηση, εκ μέρους του Προϊσταμένου της Εφορείας Αρχαιοτήτων (ΕΦΑ) Δράμας, της συνάφειάς τους, σε σχέση με την προκηρυχθείσα ειδικότητα (ομόφωνα). β) Παρέλκει η απάντηση επί του β΄ ερωτήματος , σε κάθε δε περίπτωση η κρίση περί συνάφειας ή μη του υπόψη πτυχίου είναι ουσιαστική, υπαγόμενη στην αποκλειστική αρμοδιότητα των οργάνων της Υπηρεσίας που εκδίδει την προκήρυξη και δεν τίθεται θέμα ελέγχου αυτής από άλλο όργανο του Δημοσίου (πρβλ. Γνωμ. ΝΣΚ 8/2018). γ) Η Διοίκηση δια του αρμόδιου Προϊσταμένου της ΕΦΑ Δράμας έχει τη διακριτική ευχέρεια, αδιαφόρως της εφαρμογής ή μη στην προκειμένη περίπτωση της διατάξεως του άρθρου 10 του π.δ. 24/2019, να προβεί : 1) Σε ανάκληση : α) της από 31-05-2019 πράξης πρόσληψης υποψήφιας και β) της από 04-10-2019 απόφασης παράτασης της διάρκειας της ιδίας πρόσληψης, ως ερειδόμενες, στον κατά νόμο εσφαλμένο πίνακα κατάταξης και αποκλεισμού υποψηφίων με ημερομηνία 24-05-2019 και 2) Να προκαλέσει επανάληψη της σύνθετης διοικητικής ενέργειας της πρόσληψης για την οποία έχει εκδώσει την από 18-02-2019 προκήρυξη από το στάδιο της εξέτασης της από 15-05-2019 ένστασης που άσκησε η ως άνω υποψήφια κατά του προσωρινού πίνακα κατάταξης υποψηφίων με ημερομηνία 07-05-2019 και επέκεινα (ομόφωνα).(...)