ΝΣΚ/316/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/248/2019
Καταβολή αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας (....)Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως εντέλλεται η επίμαχη δαπάνη, καθόσον δεν προκύπτει ότι η μη χορήγηση της άδειας στους ως άνω υπαλλήλους μπορεί να αποδοθεί σε πταίσμα της ΔΕΥΑ ........, αφού από το επίσημο βιβλίο πρωτοκόλλου της δεν αποδεικνύεται κατάθεση σχετικών αιτήσεων. Η δε ασυμφωνία μεταξύ του πρωτοκόλλου που φέρεται επί του σώματος των επικαλούμενων αιτήσεων και του βιβλίου πρωτοκόλλου της Επιχείρησης δεν είναι άνευ εννόμων συνεπειών, όπως αβάσιμα υποστηρίζεται στο έγγραφο επανυποβολής, καθόσον από την κατάθεση των σχετικών αιτήσεων εξαρτάται και η απόδοση υπαιτιότητας στον εργοδότη. Ούτε, άλλωστε πρόκειται για απλή ασυμφωνία των αριθμών πρωτοκόλλου, δεδομένου ότι δεν προκύπτει η κατάθεση των επίμαχων αιτήσεων από κανέναν άλλο αριθμό του βιβλίου πρωτοκόλλου. Τέλος οι ισχυρισμοί περί φόρτου εργασίας των ως άνω υπαλλήλων προβάλλονται αορίστως και αναποδείκτως, δεδομένου ότι τα επικαλούμενα έγγραφα αφορούν στα έτη 2015 και μετά και συνεπώς ουδόλως καταλαμβάνουν το κρίσιμο έτος 2013.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/131/2013
Γενικός Γραμματέας Δήμου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η αξίωση του φερόμενου ως δικαιούχου του εντάλματος για την καταβολή των αποδοχών του από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης διορισμού του, στις 25.1.2011, κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 παρ. 4 του ν. 4071/2012, είναι νόμιμη, καθόσον από το προαναφερθέν 4226/27.1.2011 έγγραφο του Δημάρχου αποδεικνύεται ότι από την εν λόγω ημερομηνία (25.1.2011) ανέλαβε και ασκούσε τα ανατεθειμένα σε αυτόν καθήκοντα. Το δε μεταγενέστερο 12756/8.3.2011 πρωτόκολλο τοποθέτησής του στη θέση του Γενικού Γραμματέα, του οποίου άλλωστε η έκδοση δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις του άρθρου 161 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, αλλά αφορά τους προσληφθέντες με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους, δεν αναιρεί το αποδειχθέν -από το ως άνω 4226/27.1.2011 έγγραφο- γεγονός της παροχής εργασίας ήδη από το χρόνο έκδοσης της απόφασης διορισμού και ως εκ τούτου δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/114/2020
α) Δυνατότητα ή μη του Ελληνικού Δημοσίου για την καταβολή της αποζημίωσης των άρθρων 34 και 34Α του ν. 2682/1999 σε αποσπασμένους υπαλλήλους και σε υπαλλήλους που φέρουν την συνδικαλιστική ιδιότητα κατά τις ημέρες της συνδικαλιστικής άδειας, β) δυνατότητα ή μη αναδρομικής περικοπής της αποζημίωσης, και γ) δυνατότητα ή μη έκδοσης και κοινοποίησης απόφασης πριν την περικοπή αποδοχών.α) Από την ημερομηνία ισχύος των διατάξεων του άρθρου 53 παρ. 20 του π.δ. 85/2018, δηλαδή από 27.8.2018, η αποζημίωση των άρθρων 34 και 34Α του ν. 2682/1999 δεν καταβάλλεται στους αποσπασμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ούτε στους υπαλλήλους που φέρουν τη συνδικαλιστική ιδιότητα κατά τις ημέρες της συνδικαλιστικής άδειας, β) σχετικά με την αναδρομική περικοπή της ανωτέρω αποζημίωσης, εφαρμογή έχουν το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 και η κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό Δ11/Α/18488/7838/18.5.2006 «Διαχείριση Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 73 του ν. 3431/2006, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», και γ) από τις διατάξεις του άρθρου 23 του ν. 4354/2015, με τις οποίες ρυθμίζονται οι αποδοχές των αποσπασμένων ή μετακινούμενων υπαλλήλων δεν προβλέπεται η έκδοση και κοινοποίηση απόφασης πριν την περικοπή αποδοχών για οποιοδήποτε λόγο (ομόφωνα).
ΕΣ/ΤΜ.1/15/2012
Καταβολη αμοιβών με σύμβαση εργου. (..)«1. Για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου από υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα με φυσικά πρόσωπα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 681 κ.ε. του Αστικού Κώδικα ή με άλλες ειδικές διατάξεις, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση κοινής απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, (....) Για Συμβάσεις μίσθωσης έργου από τους Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού και τα νομικά πρόσωπα την απόφαση της παρ.1 εκδίδει ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας ή το υπ΄ αυτού εξουσιοδοτημένο όργανο». Από τις ως άνω διατάξεις, συνάγεται μεταξύ άλλων, ότι το ύψος της αμοιβής των προσώπων που απασχολούνται με σύμβαση μίσθωσης έργου στους Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας περιφέρειας ή του υπ΄ αυτού εξουσιοδοτημένου οργάνου. Συνακόλουθα, ο προσδιορισμός του συμβατικού ανταλλάγματος και το μέγεθος της οικείας δαπάνης εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του ανωτέρω οργάνου, πλην όμως η άσκηση αυτής ελέγχεται ως προς την τήρηση των άκρων ορίων της, δηλαδή ως προς τη μη υπέρβαση του εκάστοτε αναγκαίου μέτρου, το οποίο προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων από το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, τίμημα που απαιτείται για την εκτέλεση όμοιων έργων σε συνδυασμό με την αρχή της χρηστής διοίκησης, δηλαδή την αγαθή κρίση που πρέπει να διέπει γενικώς τα διοικητικά όργανα κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, ενόψει της εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος και της εύρυθμης λειτουργίας της διοίκησης.(..) συνεπώς δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλής κρίση σχετικά με το αν ο καθορισμός της αμοιβής των φερόμενων ως δικαιούχων υπερβαίνει το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις προσήκον μέτρο.(..)εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/71/2018
Παροχή λογιστικής υποστήριξης και τήρησης του διπλογραφικού συστήματός.(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως το ΚΑΠΗ προέβη στην ανάθεση της παροχής όλων των προαναφερόμενων υπηρεσιών στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον με τη συναφθείσα σύμβαση σκοπείται η κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών λειτουργίας του, που ανήκουν στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων του, και από τα έγγραφα του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η μη κάλυψη των κενών οργανικών του θέσεων δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Ειδικότερα, το ΚΑΠΗ μπορούσε να αναθέσει σε τρίτους - λογιστές μόνο τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, καθόσον δεν υπηρετεί προσωπικό με τα απαραίτητα τυπικά προσόντα. Αντίθετα, για την ανάθεση σε τρίτο και των λοιπών αρμοδιοτήτων του Τομέα Οικονομικών, λόγω των κενών οργανικών θέσεων του Τομέα αυτού, θα έπρεπε προηγουμένως να έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πλήρωσή τους. ...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί
ΕλΣυν.Κλ.1/289/2014
Παροχή υπηρεσιών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται νόμιμη, καθόσον είναι συνταγματικά επιτρεπτή η κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών του …. διά της πλήρωσης θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Εν προκειμένω, οι φερόμενες ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου εντάλματος υπάλληλοι το μεν προσελήφθησαν σε νομοθετημένες διά του άρθρου 17 του ν. 3209/2003 οργανικές θέσεις υπαλλήλων ορισμένου χρόνου τριετούς διάρκειας με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης, τις οποίες κατέλαβαν κατόπιν τήρησης της προβλεπόμενης στο άρθρο 19 του ν. 2190/1994 διαδικασίας, το δε έχουν τον χαρακτήρα ειδικού επιστημονικού προσωπικού, δηλαδή, προσωπικού εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων και εμπειρίας..(..)Εξάλλου, το μεν οι επίμαχες ανανεωθείσες συμβάσεις δεν συνιστούν συμβάσεις έργου, όπως υπολαμβάνει η διαφωνούσα Επίτροπος, δοθέντος ότι ουδέν διαλαμβάνουν περί παραδοτέου αποτελέσματος, αντίθετα αποσκοπούν στην διαρκή παροχή υπηρεσιών..
ΕλΣυν/Τμ.7/110/2010
Προμήθεια αυτοκινήτων.Ανάκληση της 333/2009 πράξης με την οποία κρίθηκε ότι οι εντελλόμενες, με τα 66 και 67, οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του ανωτέρω Δήμου, δαπάνες που αφορούσαν την προμήθεια: α) ενός μη ανατρεπόμενου φορτηγού αυτοκινήτου και β) υπηρεσιακού επιβατικού αυτοκινήτου τύπου τζιπ δεν είναι νόμιμες. Τούτο διότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου μη νομίμως προέβησαν στην προμήθεια δύο (2) -επιβατηγού και ημιεπιβατηγού- αυτοκινήτων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων των υπηρεσιών τους, καθόσον, τόσο από τα 4679/24.7.2008 και 4680/24.7.2008 έγγραφα του Δήμου …... προς τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας, όσο και από τις ίδιες εγκριτικές αποφάσεις του τελευταίου, δεν προκύπτει η εκ του νόμου απαιτούμενη ειδική αιτιολογία για την επιλογή εκ μέρους του Δήμου να προβεί στην αγορά των ως άνω αυτοκινήτων από το ελεύθερο εμπόριο και όχι από τον ΟΔΔΥ, όπως καταρχήν όφειλε, ενώ, εξάλλου, από τις παρατιθέμενες στη μείζονα σκέψη διατάξεις, δεν προβλέπεται η δυνατότητα χρήσεως επιβατηγού οχήματος από δημοτικούς υπαλλήλους, πλην μόνο του ιδίου του Δημάρχου.Μη ανακλητέα
ΕΣ/ΤΜ.6/977/2019
Λειτουργία χώρων υγειονομικής ταφής...ζητείται η ανάκληση της 203/2019 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη 203/2019 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου απεστάλη με το υπ΄αριθμ. πρωτ. 8100/30.4.2019 διαβιβαστικό έγγραφο της Γραμματέως αυτού, δια τηλεομοιοτυπίας (fax), στο αιτούν ν.π.δ.δ. «Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων …», ως φορέα που είχε υποβάλει προς έλεγχο τα προαναφερόμενα σχέδια συμβάσεων για την ανάθεση των υπηρεσιών «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΦΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ (Χ.Υ.Τ.Α.) ..», στις 30.4.2019, ώρα 15:52, ήτοι εντός του νομίμου, κατά τα ανωτέρω, ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών και ν.π.δ.δ.. Η Πράξη αυτή πρωτοκολλήθηκε στο αιτούν στις 2.5.2019, έλαβε, δε, αριθμό πρωτοκόλλου 7332/2.5.2019. Περαιτέρω, το αιτούν κατέθεσε την ένδικη αίτηση ανάκλησης κατά της εν λόγω Πράξης στη Γραμματεία του Γραφείου Καταθέσεων και Πρωτοκόλλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 17.5.2019, ημέρα Παρασκευή (αρ. κατάθ. 2730/2019 βιβλίου Δικογράφων), ήτοι μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε από την επομένη της κοινοποίησης της προσβαλλομένης Πράξης σε αυτό, ήτοι την 1η.5.2019 και συμπληρώθηκε στις 15.5.2019, ημέρα Τετάρτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου. Εξάλλου, ο ισχυρισμός, που ήδη προβάλλεται με το υπόμνημα, ότι η κοινοποίηση της προσβαλλόμενης Πράξης του Κλιμακίου έγινε μετά το πέρας του ωραρίου που έληγε στις 15:00 καθώς «το ωράριο του γενικού πρωτοκόλλου – αρχείου διεκπεραίωσης είναι 7:00 έως 15:00 και εισερχόμενα έγγραφα που εισέρχονται στην υπηρεσία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή τηλεμοιότυπο (fax) πέρα του ωραρίου πρωτοκολλούνται την επόμενη ημέρα» (βλ. και το υπ΄αριθμ. πρωτ. 9143/6.6.2019 έγγραφο του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του αιτούντος) είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δοθέντος ότι οι υπηρεσίες και το προσωπικό του αιτούντος δεν αποδείχθηκε ότι έχουν εξαιρεθεί από το αναφερθέν, στην προηγούμενη σκέψη, γενικώς ισχύον νόμιμο ωράριο των δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (πρβλ. Ε.Σ. Τμ. Μειζ. Επταμ. Σύνθ. 1078/2016), ενώ είναι νομικώς αδιάφορος για την έναρξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης ανάκλησης ο, μεταγενέστερος της κοινοποίησης, χρόνος πρωτοκόλλησης της προσβαλλόμενης πράξης, δοθέντος ότι μόνος κρίσιμος χρόνος για την εκκίνηση της εν λόγω αποκλειστικής προθεσμίας είναι αυτός της κοινοποίησης στον οικείο φορέα. Κατόπιν αυτών, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης της 203/2019 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου, που ασκήθηκε μετά την πάροδο δεκαεπτά (17) ημερών από την κοινοποίηση της Πράξης αυτής, που έλαβε χώρα στις 30.4.2019, εντός του νομίμου ωραρίου εργασίας, είναι εκπρόθεσμη, ως εκ τούτου, πρέπει αυτή να απορριφθεί ως απαράδεκτη.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/34/2020
Καταβολή μισθοδοσίας...Ενόψει των ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας την αρνητική εισήγηση του διευθυντή της νοσηλευτικής υπηρεσίας του Παραρτήματος Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρίες ... (...) του .... επί του αιτήματος μετάταξης του φερομένου ως δικαιούχου, λόγω έλλειψης του αναγκαίου προσωπικού θαλαμηπόλων (βλ. 5368/15.10.2018 και 5116/2.9.2019 έγγραφα) καθώς και τις αναλυτικές απόψεις τις οικονομικής υπηρεσίας περί μη νομιμότητας της εντελλόμενης δαπάνης που διατυπώθηκαν με τις 4740/5.6.2019 και 5754/2.10.2019 εισηγήσεις και ιδίως το 6634/12.11.2019 έγγραφο, που αντικρούει αναλυτικά τη διαλαμβανόμενη (το πρώτον) αιτιολογία της 393 απόφασης της 32ης Συν.8.8.2019 του Δ.Σ, κρίνει ότι στην υπό κρίση περίπτωση δεν αιτιολογείται επαρκώς τόσο η ανάγκη που καθιστά απαραίτητη την αύξηση των υπαλλήλων κλάδου διοικητικού προσωπικού, που κατά τον κρίσιμο χρόνο έγκρισης της επίμαχης μετάταξης είναι όλες καλυμμένες όσο και η δυνατότητα του φορέα να λειτουργήσει με επάρκεια μετά την κατάργηση της μεταφερόμενης οργανικής θέσης κλάδου θαλαμηπόλων, για τις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά και άμεση ανάγκη ύπαρξης διαθέσιμου προσωπικού. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/138/2020
1) Δυνατότητα ανάκλησης των Πρωτοκόλλων Επιβολής Ειδικής Αποζημίωσης (ΠΕΕΑ), τα οποία κρίθηκαν δικαστικά με απορριπτικές ως προς την ακύρωσή τους αποφάσεις και εν συνεχεία βεβαιώθηκαν στην οικεία ΔΟΥ, μετά την οικειοθελή παράδοση κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 67Α του ν. 998/1979. 2) Διαδικασία που ακολουθείται προκειμένου να ανακληθούν τα με δικαστική απόφαση επιβληθέντα πρόστιμα.(...)1.α) Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 67Α του ν. 998/1979, μετά την οικειοθελή παράδοση που επέρχεται με τη σύνταξη από το δασάρχη πρωτοκόλλου παράδοσης και παραλαβής ή την κατεδάφιση από τον κύριο, νομέα ή κάτοχο, των αυθαίρετων κτισμάτων, που βρίσκονται εντός των εκτάσεων της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου, εφόσον η, ως άνω, παράδοση ή κατεδάφιση πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη της εξάμηνης ανατρεπτικής προθεσμίας, που θέτει η μεταβατική διάταξη της παραγράφου 6 του ιδίου άρθρου, ο δασάρχης, δύναται να ανακαλεί το Πρωτόκολλο Επιβολής Ειδικής Αποζημίωσης (ΠΕΕΑ) που αφορά στο αμέσως προηγούμενο της οικειοθελούς παράδοσης ή της κατεδάφισης, χρονικό διάστημα. Στην περίπτωση δε που έχουν εκδοθεί περισσότερα ΠΕΕΑ και κάποιο από αυτά έχει ακυρωθεί με δικαστική απόφαση, η Διοίκηση μπορεί να ανακαλεί και τα ΠΕΕΑ που αφορούν σε χρονικά διαστήματα μεταγενέστερα του ΠΕΕΑ που ακυρώθηκε δικαστικά, β) κατ’ εφαρμογή της μεταβατικής διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 67Α του ν. 998/1979, ο δασάρχης υποχρεούται σε ανάκληση όλων ανεξαιρέτως των Πρωτοκόλλων ΕΕΑ που εκδόθηκαν, μέχρις ότου, ο κύριος, νομέας ή ο κάτοχος των ως άνω αυθαίρετων κτισμάτων προέβη στην κατεδάφιση ή στην ως άνω οικειοθελή παράδοση αυτών στο Δημόσιο, με την προϋπόθεση ότι η κατεδάφιση ή η οικειοθελής παράδοση έχει ήδη, λάβει χώρα, μέσα στην εξάμηνη ανατρεπτική προθεσμία που ορίζει η διάταξη (ομόφωνα). 2. Η, κατά τα ως άνω, ανάκληση των Πρωτοκόλλων ΕΕΑ ενεργείται είτε οίκοθεν από το δασάρχη είτε κατόπιν αίτησης του διοικούμενου ενώπιον της δασικής αρχής. Στην περίπτωση δε που τα Πρωτόκολλα ΕΕΑ έχουν βεβαιωθεί ταμειακά από τη ΔΟΥ, μετά την (εν ευρεία εννοία) βεβαίωσή τους από το δασάρχη με τη σύνταξη και αποστολή στη ΔΟΥ χρηματικού καταλόγου, τότε ο ίδιος δασάρχης εκδίδει τα ατομικά φύλλα έκπτωσης (ΑΦΕΚ) των βεβαιωθέντων εσόδων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων 98 και 99 του π.δ./τος 16/1989 (ομόφωνα).