ΝΣΚ 26/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται εάν μετά τη λήξη της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και προς εξασφάλιση της συμμετοχής εκπροσώπων των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, υφίσταται δυνατότητα παράτασης της θητείας των πιο πάνω αναδειχθέντων εκπροσώπων των κατηγοριών αυτών, μετά τη λήξη της θητείας τους και έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους ή, σε αποφατική περίπτωση, υφίσταται δυνατότητα προκήρυξης εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπων των πιο πάνω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο με θητεία έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους και οι ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί ο Πρύτανης στην περίπτωση καταφατικής απάντησης στην πρώτη ή τη δεύτερη περίπτωση.(…) Μετά τη λήξη, την 23-01-2024, της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), για την εκπροσώπηση των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, ήτοι μέχρι 31-08-2024, θα κινηθεί η διαδικασία διενέργειας εκλογών, με εφαρμογή, κατ’ αναλογία νόμου προς κάλυψη του ακούσιου νομοθετικού κενού, των διατάξεων των παραγράφων 1 έως 6 του άρθρου 41 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) και των άρθρων 7, 9, 10, 11 και 12 της 123024/Ζ1/2022 κ.υ.α. (Β΄ 5220), με αρμόδιο όργανο για την έκδοση της σχετικής προκήρυξης τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/11/2024
Ερωτάται, εάν η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης, καθώς και το Ειδικό Επταμελές Όργανο, του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που συστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 52 και 53 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), με θητεία από 06-01-2021 έως 05-01-2024 και εξακολούθησαν να λειτουργούν νόμιμα ως όργανα διοίκησης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 473 παρ. 3 και 13 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύνανται να εξακολουθήσουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους μετά τη λήξη της θητείας τους και έως την κατά το άρθρο 231 του ν. 4957/2022 συγκρότηση της Επιτροπής Ερευνών του εν λόγω Λογαριασμού, προς διασφάλιση της συνέχειας λειτουργίας του εν λόγω Ειδικού Λογαριασμού που αποτελεί δημόσια υπηρεσία κατά την οργανική και λειτουργική του όρου έννοια, απόλυτα συνδεδεμένη με την εκπλήρωση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής αποστολής του ΑΠΘ ως ΑΕΙ.(...)Κατά την αρχή της συνέχειας της λειτουργίας των δημοσίων νομικών προσώπων, νομιμοποιείται η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, καθώς και το Ειδικό Επταμελές Όργανο Διοίκησης, που συστάθηκαν κατά τις διατάξεις των άρθρων 52 και 53 του ν. 4485/2017, να ασκούν και μετά τη λήξη της θητείας τους την 05-01-2024, ως όργανα διοίκησης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, το μεν Ειδικό Επταμελές Όργανο τις αρμοδιότητες που του είχαν μεταβιβαστεί με την 39768/15-2-2021 απόφαση της Επιτροπής και η τελευταία τις λοιπές αρμοδιότητες του άρθρου 232 του ν. 4957/2023 και, με τον Πρόεδρό της, τις αρμοδιότητες του άρθρου 233 του ιδίου νόμου, κατά το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την συγκρότηση της Επιτροπής Ερευνών του εν λόγω Λογαριασμού, κατά το άρθρο 231 του ν. 4957/2022 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/38/2024
Ερωτάται, εάν είναι δυνατή η διενέργεια εξετάσεων αξιολόγησης των φοιτητών της Σχολής Μεταλλειολόγων-Μεταλλουργών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου του πρώτου κύκλου σπουδών μετά το πέρας μεν του παρελθόντος ακαδημαϊκού χειμερινού εξαμήνου, αλλά εντός του χρόνου διάρκειας του τρέχοντος εαρινού ακαδημαϊκού εξαμήνου, εκτός των ωρών ή και ημερών διενέργειας των σχετικών μαθημάτων.(...) Δεν είναι δυνατή η διενέργεια εξετάσεων αξιολόγησης των φοιτητών της Σχολής Μεταλλειολόγων-Μηχανουργών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου του πρώτου κύκλου σπουδών μετά το τέλος μεν του παρελθόντος χειμερινού ακαδημαϊκού εξαμήνου, αλλά εντός του χρόνου διαρκείας του τρέχοντος εαρινού ακαδημαϊκού εξαμήνου, ακόμα και εκτός ωρών ή και ημερών διενέργειας των σχετικών μαθημάτων.
ΝΣΚ/320/2013/Ατομ
Εκπροσώπηση των ειδικών κατηγοριών διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού του άρθρου 29 του Ν. 4009/2011 στα συλλογικά όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου, μέχρι την έκδοση του κατ΄ εξουσιοδότηση της παρ.6 του ιδίου άρθρου Προεδρικού Διατάγματος.Μέχρι την έκδοση του κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 29 παρ.6 του Ν. 4009/2011 Προεδρικού Διατάγματος, η εκλογή των εκπροσώπων των μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. του άρθρου 29, σε όλα τα συλλογικά όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου, γίνεται από τις κατηγορίες των μελών του Ε.Ε.ΔΙ.Π. Ι, Ε.Ε.ΔΙ.Π. II και Ε.Τ.Ε.Π. αντίστοιχα.
60944/Ζ1/2021
Καθορισμός του τρόπου διεξαγωγής της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας της εκλογικής διαδικασίας ανάδειξης των εκπροσώπων των μελών ΔΕΠ στα συλλογικά όργανα των Τμημάτων και Σχολών και των μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π., διοικητικών υπαλλήλων και φοιτητών, στα συλλογικά όργανα των Α.Ε.Ι., καθώς και στα συλλογικά όργανα των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων τους
191014/Ζ1/2017
Τροποποίηση της αριθμ. 153348/Ζ1/15-09-2017 (Β΄3255) υπουργικής απόφασης, με θέμα «Τρόπος διεξαγωγής των εκλογικών διαδικασιών για την ανάδειξη των μονοπρόσωπων οργάνων των Α.Ε.Ι. και διαδικασία ορισμού και ανάδειξης εκπροσώπων των μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. των διοικητικών υπαλλήλων και των φοιτητών στα συλλογικά όργανα των Α.Ε.Ι. κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4485/2017 (Α΄ 114)».
Αριθμ.75488/2022
Προσωρινή ρύθμιση των όρων και προϋποθέσεων προκήρυξης θέσεων και διαδικασίας επιλογής μελών των κατηγοριών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 223 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) και μέχρι τη δημοσίευση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
ΝΣΚ/22/2024
Μετά την αυτοδίκαιη έκπτωση της Αντιπροέδρου του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ από το αξίωμά της, κατά το δεύτερο έτος της θητείας της, εάν δύναται, κατά τις διατάξεις του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), να πληρωθεί η κενωθείσα θέση της Αντιπροέδρου του Τμήματος μέχρι τη λήξη της θητείας της και, ακολούθως πως θα διασφαλιστεί η νόμιμη συγκρότηση και λειτουργία των συλλογικών οργάνων του Τμήματος (Συνέλευση και Διοικητικό Συμβούλιο), στα οποία μετείχε ex officio η εν λόγω Αντιπρόεδρος που απώλεσε την ιδιότητα υπό την οποία συμμετείχε στα συλλογικά αυτά όργανα.(…) Κατά τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 4957/2022, δεν προβλέπεται η πλήρωση της κενωθείσας θέσης της Αντιπροέδρου του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ που εξέπεσε από το αξίωμά της, κατά το δεύτερο και τελευταίο έτος της θητείας της. Τα συλλογικά όργανα του Τμήματος, στα οποία μετείχε ex officio η εν λόγω Αντιπρόεδρος που απώλεσε την ιδιότητα υπό την οποία συμμετείχε σ’ αυτά, οφείλουν να συγκροτηθούν εκ νέου, με τη συμμετοχή σ’ αυτά του εκλεγέντος Προέδρου του Τμήματος, ως μοναδικού μονομελούς οργάνου του Τμήματος μέχρι τη λήξη της θητείας των εκλεγέντων μονομελών οργάνων (31-08-2024), με αναφορά στις πράξεις συγκρότησης των εν λόγω συλλογικών οργάνων, για την πληρότητα της αιτιολογίας τους, ότι η συγκρότηση διενεργείται για την πιο πάνω αιτία (ομόφωνα).
ΝΣΚ/10/2022
Αν για τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), θα πρέπει να αντικατασταθεί το μέλος που απουσιάζει σε επιστημονική άδεια μεγαλύτερη των τριών μηνών και το μέλος που υπέβαλε παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης και σε θετική περίπτωση με ποια διαδικασία θα γίνει ο ορισμός των νέων μελών, ποια θα είναι η διάρκεια της θητείας του νέου μέλους που θα οριστεί στη θέση αυτού που απουσιάζει με επιστημονική άδεια και πως θα υπολογιστεί η απαρτία κατά το χρόνο που η Συνέλευση συνεδριάζει με μειωμένη σύνθεση.(...)Απαιτείται η αντικατάσταση τόσο του μέλους που αποχώρησε λόγω επιστημονικής άδειας μεγαλύτερης των τριών μηνών, όσο και του μέλους που παραιτήθηκε, προκειμένου η Συνέλευση του Τμήματος να συνεδριάζει νόμιμα μετά την πάροδο τριμήνου αφής έλαβαν χώρα οι ως άνω υπηρεσιακές μεταβολές. Η αντικατάσταση του μέλους που απουσιάζει με επιστημονική άδεια θα γίνει για το υπόλοιπο της θητείας του, που συμπίπτει με την έναρξη και λήξη του ακαδημαϊκού έτους. Τα νέα μέλη και στις δύο ως άνω περιπτώσεις θα προέλθουν από εκλογικές διαδικασίες, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 παρ.1 περ. α΄ υποπερ. ββ΄ του ν.4485/2017, των Τομέων που εκπροσωπούσαν τα ελλείποντα μέλη. Καθό χρόνο η Συνέλευση συνεδριάζει με μειωμένη σύνθεση η απαρτία θα πρέπει να υπολογίζεται επί του συνολικού αριθμού των μελών, τα οποία προκύπτουν από τον νόμο και έχουν οριστεί με την πράξη συγκρότησης (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/252/2018
Kαταβολή αμοιβής:Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νόμιμα ανατέθηκε η άσκηση διδακτικού έργου στον ανωτέρω υπάλληλο της Α.Α.Δ.Ε. χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας του και κατόπιν σύμφωνης θετικής γνώμης του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, αφού η από 24.10.2017 σύμβαση που καταρτίσθηκε με το Τ.Ε.Ι. .... είναι ιδιωτικού δικαίου, γεγονός που δεν αμφισβητήθηκε άλλωστε και με το έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος. Για τον λόγο αυτό, και η δαπάνη καταβολής της αμοιβής που ερείδεται στην ανωτέρω μη νόμιμη σύμβαση, καθίσταται παράνομη εκ του λόγου αυτού. Αν και κατά την άποψη του Προέδρου του Κλιμακίου, η μη χορήγηση της άδειας δεν επιδρά στη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης αλλά αφορά αποκλειστικά την υπηρεσιακή σχέση του φερομένου ως δικαιούχου με την Α.Α.Δ.Ε. Σύμφωνα, όμως, με το προσκομιζόμενο με το έγγραφο επανυποβολής 1074421ΕΞ 2018/15.5.2018 έγγραφο της Α.Α.Δ.Ε. το Α' Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Γ.Γ.Δ.Ε. στο Υπ. Οικονομικών απείχε κατά τη συνεδρίαση της 3.4.2015 της γνωμοδοτήσεως, διότι διδακτικό έργο σε φορέα του δημόσιου τομέα δεν άπτεται της εφαρμογής των διατάξεων του αρ. 31 του ν. 3528/2007, ανάλογη δε είναι η θέση του Β' και Γ' υπηρεσιακού συμβουλίου της Α.Α.Δ.Ε., που κρίνουν ότι είναι αναρμόδια για θέματα σχετικά με την άσκηση διδακτικού έργου σε δημόσιους φορείς. Εξάλλου, με την Δ2Α 1066756 Εξ 2014/28.4.2014 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, που επίσης προσκομίζεται από το Τ.Ε.Ι. ...., διευκρινίζεται ομοίως ότι η παροχή διδακτικού έργου σε δημόσιους φορείς δεν εμπίπτει στην ανωτέρω διάταξη (βλ. και περαιτέρω επικαλούμενες εγκυκλίους του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΔΙΔΑΔ/Φ.57/196/5541/14.4.2018,ΔΙΔΑΔ/Φ.57/209/28725/13.11.2008,ΔΙΔΑΔ/Φ.57/239/28453/14.12.2009,ΔΙΔΑΔ/Φ.57/254.9116/30.4.2010, ΔΙΔΑΔ /Φ.57 /328/33682/17.3.2014). Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει κατά πλειοψηφία, ότι τα αρμόδια όργανα του Τ.Ε.Ι. .... πεπλανημένα υπέλαβαν ότι νομίμως ανατέθηκε διδακτικό έργο στον φερόμενο ως δικαιούχο χωρίς άδεια του άρθρου 31 του ν. 3528/2007. Αν και κατά την άποψη της Παρέδρου Ελένης Νικολάου, ενόψει της πάγιας νομολογίας που έχει διαμορφωθεί αναφορικά με την χορήγηση άδειας για την άσκηση διδακτικού έργου σε Πανεπιστήμια από δημόσιους υπαλλήλους ή υπαλλήλους ο.τ.α. (βλ. ανωτέρω σκέψη ΙΙ), περίπτωση συγγνωστής πλάνης δεν συντρέχει στην προκειμένη περίπτωση. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα, πρέπει να θωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, ενώ για την ταυτότητα του λόγου πρέπει να θεωρηθούν και όσα χρηματικά εντάλματα εκδοθούν για την ίδια αιτία μέχρι τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2017 - 2018.