ΙΚΑ/Σ40/31/2016
Τύπος: Εγκύκλιοι
Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 9 του άρθ. 46 του ν. 4278/2014. Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της υποπαραγράφου Ε3 του άρθ. 2 του ν. 4336/2015 στους εργαζόμενους της εταιρείας "Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα" οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου των κοινοποιούμενων διατάξεων.ΕΓΚ/9/2016 (ΑΔΑ:Ω5Β44691ΩΓ-ΨΜΝ)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΙΚΑ/Σ40/125/2015
Ο χρόνος εκτός υπηρεσίας που αναγνωρίζεται σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 2190/94 ως χρόνος προϋπηρεσίας για τους επαναπροσληφθέντες εργαζόμενους στην Ε.Α.Σ. Α.Β.Ε.Ε., δεν συνυπολογίζεται στο κατά περίπτωση τιθέμενο ανώτατο όριο αναγνωριστέων πλασματικών χρόνων, όπως αυτοί ορίζονται με την παρ. 6 του άρθ. 40 του ν. 3996/2011. Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθ. 61 του ν. 4278/2014.(Εγκύκλιος 48)(ΑΔΑ:6Ν0Ψ4691ΩΓ-ΔΟ6)
Φ.80000/3760/136/2016
Παρέχονται πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 46 του ν.4278/2014 σε συνάρτηση με την υποπαράγραφο Ε3 του άρθρου 2 του ν.4336/2015 (ΑΔΑ: Ω5Β44691ΩΓ-ΨΜΝ)
Φ.10035/οικ. 54871/1270/2015
ΑΔΑ: ΩΣΝΓ465Θ1Ω-ΔΟΞ - Γνωστοποίηση ρυθμίσεων των διατάξεων της υποπαραγράφου Ε3 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94, Α΄)».
Φ.80000/54411/1797/2015
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων της υποπαραγράφου Ε3 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94, Α΄)»(ΑΔΑ:6ΣΕΛ465Θ1Ω-Α2Τ ) (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ)
Φ11321/οικ.47523/1570/2015
Σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης μέχρι την 1.1.2022, σύμφωνα με τους πίνακες της περίπτωσης 6, της υποπαραγράφου Ε3, της παραγράφου Ε, του άρθρου 2 του N. 4336/2015 (ΦΕΚ 94/Α΄).
ΝΣΚ/261/2016
Ε.Κ.Δ.Δ.Α. - Καταβολή εκτός έδρας δαπανών διατροφής και διανυκτέρευσης των εκπαιδευομένων του ΙΝ.ΕΠ., μετά την ισχύ του ν. 4336/2015.Η έναρξη ισχύος των διατάξεων της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, δεν επέφερε κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 36 του π.δ. 57/2007, όσον αφορά την αρμοδιότητα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) να αντιμετωπίζει τις εκτός έδρας δαπάνες διατροφής και διανυκτέρευσης των συμμετεχόντων στις εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις του ΙΝ.ΕΠ. Οι εν λόγω δαπάνες καταβάλλονται σε όλες τις περιπτώσεις, που πραγματοποιείται εκτός έδρας μετακίνηση, με βάση τα χιλιομετρικά όρια που θέτουν σχετικώς οι διατάξεις του άρθρου 1 της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ' του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 και ανεξαρτήτως της συνδρομής ή όχι των χιλιομετρικών ορίων του άρθρου 10 του ίδιου νόμου. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/235/2017
Δαπάνες μετακίνησης. (..) η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη κατ’ αμφότερα τα επιμέρους κονδύλιά της, διότι α) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 4336/2015 η καταβολή οποιωνδήποτε εξόδων κίνησης – είτε χιλιομετρικής αποζημίωσης, είτε αντιτίμου εισιτηρίου συγκοινωνιακού μέσου – για τις εντός έδρας μετακινήσεις υπαλλήλων Ο.Τ.Α. και μάλιστα με χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου, εκτός των περιοριστικώς απαριθμούμενων στα άρθρα 6 και 9 της υποπαραγράφου Δ9 περιπτώσεων στις οποίες όμως δεν εμπίπτει ο φερόμενος ως δικαιούχος, και β) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της αυτής υποπαραγράφου καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις εντός έδρας μετακινήσεις, όπως στην προκείμενη περίπτωση.
ΝΣΚ/92/2023
Δυνατότητα αναδρομικής ισχύος, από την 1η Φεβρουαρίου 2023, των από 1 Μαρτίου 2023 συμβάσεων που έχει συνάψει το Πολεμικό Ναυτικό με τους εργαζόμενους της πρώην Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «Ελληνικά Ναυπηγία Ανώνυμη Εταιρεία» (ΕΝΑΕ), στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 26 παρ.8 και 9 του ν.4258/2014 (Α’94), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 37 του ν.5024/2023 (Α’41), λαμβανομένων υπόψη: α) του εδαφίου β’ της παραγράφου 9 του άρθρου 26 του ν.4258/2014, β) της έναρξης ισχύος του ν. 5024/2023 (Α’41), με τον οποίο προστέθηκαν οι παράγραφοι 8 και 9 στο άρθρο 26 του ν. 4258/2014 (Α’94), στις 24 Φεβρουαρίου 2023 και γ) του γεγονότος ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι παρείχαν αδιαλείπτως τις υπηρεσίες τους κατά τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 2023.(...)Οι συμβάσεις που συνήψε το Πολεμικό Ναυτικό την 1η Μαρτίου 2023 με τους εργαζόμενους της πρώην Διεύθυνσης Τροχαίου Υλικού του οικονομικού φορέα «ΕΝΑΕ Α.Ε», στερούνται αναδρομικής ισχύος (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/123/2017
Καταβολή αντιτίμου γάλακτος.(...)Μετά τα ανωτέρω εκτεθέντα, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα 5 και 6/2017 χρηματικά εντάλματα, δαπάνη, με την οποία καταβάλλεται σε εργαζόμενους στο Δήμο ....., για το από 1.1.2016 έως 27.5.2016 χρονικό διάστημα, το αντίτιμο του γάλακτος αντί της χορήγησής του σε είδος, είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η ως άνω καταβολή απαγορεύτηκε ρητώς και σαφώς από 1.1.2016, με την παράγραφο 4 του άρθρου 24 του Κεφαλαίου Δ΄ της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, με συνέπεια να μην ισχύει από την ως άνω ημερομηνία η Κ.Υ.Α. 31119/2008, με την οποία είχε προβλεφθεί η ως άνω καταβολή υπό την προϋπόθεση της ειδικής αιτιολόγησης της αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησης του γάλακτος σε είδος. Τούτο δε, ανεξαρτήτως ότι, και αν ακόμη ίσχυε η τελευταία αυτή Κ.Υ.Α., από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει αντικειμενική αδυναμία του Δήμου για τη χορήγηση του γάλακτος σε είδος κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, ενώ ο μη έγκαιρος προγραμματισμός της απαιτούμενης διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση της προμήθειας γάλακτος κατά το έτος 2016 (εν προκειμένω η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..... περί έγκρισης της δαπάνης για τη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού εκδόθηκε στις 17.2.2016), δεν αποτελεί αντικειμενική αδυναμία κατά την έννοια της προϊσχύουσας διάταξης, (βλ. και Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο VII Τμ. 80/2017, 6, 188/2014). 5. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/180/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, ο πρώτος λόγος διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, εξέλειπε, μετά την προσκόμιση της προαναφερόμενης βεβαίωσης του Προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και Δόμησης και του Αντιδημάρχου καθαριότητας και πολιτικής προστασίας του Δήμου … περί της πραγματοποίησης των επίμαχων μετακινήσεων των ανωτέρω δημοτικών υπαλλήλων. Ως προς τον δεύτερο προβαλλόμενο λόγο, είναι απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης υποθέσεως, δοθέντος ότι, ναι μεν στο άρθρο 10 του ν. 4336/2015 δεν προβλέπεται η καταβολή δαπανών για διανυκτέρευση των υπαλλήλων των φορέων του άρθρου 2 του ίδιου νόμου στην ύπαιθρο, εντούτοις, αυτή ρυθμίζεται στο αμέσως επόμενο άρθρο 11 αυτού. Αντίθετα, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα, στο ρυθμιστικό πεδίο της περ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4336/2015 (καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τους μετακινούμενους που διανυκτερεύουν στην ύπαιθρο), δεν υπάγονται οι ανωτέρω δημοτικοί υπάλληλοι-κλάδου Δασοφυλάκων του Τμήματος Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ... Τούτο δε διότι, όντας ενταγμένοι οργανικά, σύμφωνα με τον προαναφερόμενο Ο.Ε.Υ. του Δήμου .., στην αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και Δόμησης αυτού, στο πλαίσιο της εν γένει προγραμματισμένης και συνήθους δραστηριότητας της Υπηρεσίας τους και των καθηκόντων των κατεχομένων υπ’ αυτών θέσεων, ανέλαβαν και διενήργησαν, μεταξύ άλλων, και περιπολίες, κατά τις νυχτερινές ώρες, σε διάφορες περιοχές του Νομού, για την αστυνόμευση και εν γένει προστασία του δασικού πλούτου αυτού από τυχόν έκνομη δραστηριότητα ή περιστατικά κινδύνου, η χρηματική αποτίμηση της οποίας θα λάβει χώρα σύμφωνα με τις οικείες μισθολογικές διατάξεις, αν η παροχή της παρασχεθείσας εργασίας έλαβε χώρα εντός του τακτικού ωραρίου της Υπηρεσίας τους ή αν πρόκειται για εργασία παρασχεθείσα κατ’ απόκλιση προς το τακτικό ωράριο λειτουργίας της Υπηρεσίας (γνήσια πρόσθετη κατά χρόνο εργασία/ υπερωριακή απασχόληση - ιδιάζουσα χρονικώς παροχή εργασίας κατά τις νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και τις αργίες ή προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου), σύμφωνα με τις διατάξεις για υπερωριακή εργασία. Ο ισχυρισμός του Δήμου, ότι οι άνω υπάλληλοί του, δικαιούνται της επίμαχης καταβολής δαπανών διανυκτέρευσης στην ύπαιθρο της παραγράφου 1 του άρθρου 11 της υποπαραγράφου Δ.9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, με κανονιστικό έρεισμα τη διάταξη του άρθρου 7 του ν. 4467/2017, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δοθέντος ότι το ρυθμιστικό πεδίο της επικαλούμενης αυτής διάταξης (άρθρο 7 του ν. 4467/2017) δεν καταλαμβάνει, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, τους δημοτικούς υπαλλήλους -κλάδου Δασοφυλάκων των Δήμων, αλλά μόνο τους υπαλλήλους της Δασικής Υπηρεσίας, οι οποίοι πραγματοποιούν περιπολίες κατά τις νυχτερινές ώρες και διανυκτερεύουν στην ύπαιθρο, για την εξυπηρέτηση της δασοπροστασίας. Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου .. δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των προεκτεθεισών διατάξεων και ότι από πλάνη υπέλαβαν συγγνωστώς, ενόψει και της συντρέχουσας αρμοδιότητας του Δήμου (ενδεικτικά, άρθρα 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, άρθρο 3 του ν. 3013/2002, άρθρο 9 του Ο.Ε.Υ. του Δήμου …) στην αστυνόμευση των δασικών εκτάσεων της περιοχής του, ότι νομίμως καταβάλλονται και στους ανωτέρω υπαλλήλους του (κλάδου δασοφυλάκων) οι δαπάνες διανυκτέρευσης στην ύπαιθρο της παραγράφου 1 του άρθρου 11 της υποπαραγράφου Δ.9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, οι οποίες καταβάλλονται, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 7 του ν. 4467/2017, στους υπαλλήλους της Δασικής Υπηρεσίας