ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/459/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Συντήρηση & Λειτουργία των Η/Μ εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου.(...)(...) Ο ανωτέρω λόγος είναι αβάσιμος, καθόσον οι επίμαχες υπηρεσίες, όμοιες κατ’ είδος με αυτές της κύριας σύμβασης, πρόκειται να παρασχεθούν μετά το πέρας της διάρκειας της τελευταίας και την εξάντληση του οικονομικού της αντικειμένου, συνεπώς δεν έλκονται εν προκειμένω σε εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, υφ’ οιανδήποτε εκδοχή.Περαιτέρω, αβασίμως ζητείται η ανάκληση της προσβαλλόμενης Πράξης για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, συνδεόμενους με την ανάγκη αδιάλειπτης λειτουργίας των Η/Μ εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, καθόσον τέτοιοι λόγοι δεν αναιρούν την υποχρέωση της προσφεύγουσας Α.Α. να τηρεί τους κανόνες ανάθεσης των δημόσιων συμβάσεων, οι οποίοι έχουν επίσης θεσπιστεί για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος (ΕλΣυν Ολ. 1832/2022, 505/2021, 1642/2020). Μετά από όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη.Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης, και Δεν ανακαλεί την 2/2023 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/29/2017
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης για την «Καταγραφή Ηλεκτρομηχανολογικού (Η/Μ) Εξοπλισμού & Εγκαταστάσεων (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκε στο φερόμενο ως δικαιούχο εκπαιδευτικό ίδρυμα η παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών, καθόσον αυτές, όπως περιγράφονται ανωτέρω, δεν είναι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, ειδικής φύσης, ώστε η διεκπεραίωσή τους να απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία, αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της Τεχνικής Υπηρεσίας και δη του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων, όπως αυτά προβλέπονται στον Οργανισμό του Νοσοκομείου, μη αποδεικνυομένης της αδυναμίας αυτού να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες με το υπάρχον προσωπικό του, ενόψει και του αριθμού των συνολικά προβλεπομένων θέσεων στη συγκεκριμένη Υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 17 του Οργανισμού του. Ειδικότερα, εκ των 9 συνολικά προβλεπόμενων θέσεων της Τεχνικής Υπηρεσίας κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ κλάδου Μηχανικών, είναι στελεχωμένες οι 8. Λαμβανομένου, ωστόσο, υπόψη ότι μόνο 2 εκ των θέσεων αυτών αφορούν στο Τμήμα Η/Μ Εγκαταστάσεων, καθώς και της υποχρέωσης των ως άνω υπαλλήλων, παράλληλα προς τη διεκπεραίωση των λοιπών προβλεπόμενων στον Οργανισμό τακτικών εργασιών, της σύνταξης των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών και συμβατικών τευχών για τη διενέργεια διαγωνισμών για τη συντήρηση των πεπαλαιωμένων εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, οι οποίοι μάλιστα φέρονται ήδη ως εν εξελίξει ή ακόμη και ως ήδη περαιωθέντες ..., το Κλιμάκιο κρίνει ότι συγγνωστώς εν προκειμένω το Νοσοκομείο υπέλαβε ότι μπορούσε να προβεί νομίμως στην ανωτέρω ανάθεση των επίμαχων εργασιών και ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικείο οικονομικό έτος.V. Κατόπιν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συνδρομής συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2016.
ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/256/2016
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:αρνήθηκε ... να θεωρήσει το 91, οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα του Δήμου …, ποσού 4.324,93 ευρώ, που εκδόθηκε υπέρ της εταιρείας «… Α.Ε.» και αφορά στην καταβολή μέρους του τιμήματος για την προμήθεια εξοπλισμού, συνολικού ύψους 30.647,20 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), για τη λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού Νέων Εργατικών Κατοικιών ....Ως αιτιολογία της άρνησής της, η Επίτροπος προέβαλε ότι, καθόσον η λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών εμπίπτει στους σκοπούς και στις αρμοδιότητες του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης … (ΔΟΚΟΙΠΑΝ), η δαπάνη για την επίμαχη προμήθεια έπρεπε να βαρύνει τον προϋπολογισμό του νομικού προσώπου αυτού και όχι του Δήμου.(...)Με τα δεδομένα αυτά, η επιβάρυνση του Δήμου με τη δαπάνη της προμήθειας του επίμαχου εξοπλισμού παρίσταται νόμιμη, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η σύσταση του ΔΟΚΟΙΠΑΝ, που έχει ως αντικείμενο, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία και λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών, δεν κωλύει το Δήμο να ασκήσει τις κατά το άρθρο 75 του Κ.Δ.Κ. και τον Ο.Ε.Υ. αρμοδιότητές του στον τομέα της κοινωνικής προστασίας και παιδείας για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών. Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/77/2019
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:θεώρηση του ανωτέρω χρηματικού εντάλματος, ποσού 17.388,05 ευρώ, που αφορά σε αμοιβή για την προμήθεια ειδών εξοπλισμού γηπέδου. Κατά τον Επίτροπο, η προμήθεια δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δήμου, αλλά του «ΝΠΔΔ Δήμου …».(...)Με τα δεδομένα αυτά η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι η σύσταση του «ΝΠΔΔ Δήμου …» δεν εμποδίζει τον Δήμο … να ασκήσει τις αρμοδιότητές του στον τομέα του αθλητισμού για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών του. Συνεπώς, το χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΤΜ.6/1768/2019
Παροχή υπηρεσιών...Εκ των ανωτέρω έπεται ότι η ελεγχόμενη σύμβαση, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό, δεν αποτελεί γνήσια προγραμματική σύμβαση, αλλά κοινή εξ επαχθούς αιτίας δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων και ως εκ τούτου νομίμως επιβαρύνεται με Φ.Π.Α., αφού η «..... (ΟΤΑ)» δεν συμπεριλαμβάνεται στους φορείς που απαλλάσσονται από τον Φ.Π.Α. (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. VΙΙ Τμ. 104,106/2010, V Τμ. 16/2005). Η διαπίστωση, εξάλλου, αυτή δεν αίρεται από το γεγονός ότι η ως άνω εταιρεία, η οποία λειτουργεί ως ΦΟ.Δ.Σ.Α., μπορεί να μετέχει σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 30 του ν. 3536/2007, 1 παρ. 2 της Κ.Υ.Α. 2527/2009 και 246 παρ. 3 του ν. 4555/2018 ως αντισυμβαλλόμενο μέρος σε προγραμματικές συμβάσεις για την ανάθεση, μεταξύ άλλων της συλλογής και μεταφοράς αστικών αποβλήτων, καθόσον αυτονόητη προϋπόθεση είναι η συναπτόμενη σύμβαση να φέρει ως εκ του αντικειμένου της και του σκοπού της τα χαρακτηριστικά προγραμματικής, χωρίς να αρκεί προς τούτο ότι η εταιρεία συμβάλλεται με κάποιον από τους φορείς που αναφέρονται στο άρθρο 100 παρ. 1 του ν. 3852/2010. Επίσης δεν ασκεί επιρροή εν προκειμένω ότι η ... Α.Ε. (Ο.Τ.Α.) έχει κοινωφελή και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, αφού το επίμαχο σχέδιο χαρακτηρίζεται ως σχέδιο δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών εξ επαχθούς αιτίας, ανεξάρτητα από το εάν ο αντισυμβαλλόμενος της αναθέτουσας αρχής φορέας ασκεί κατά κύριο λόγο κερδοσκοπική δραστηριότητα, εάν διαθέτει την οργανωτική δομή επιχείρησης, αν προσδοκά το κέρδος ή εάν δραστηριοποιείται σε τακτική βάση στην αγορά (βλ. Ε.Σ. Τμ. Μειζ. Επταμ. Συνθ. 2007/2014, VI Τμ. 845/2018, 3582/2015, VII Τμ. Πρ. 45/2018). Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν αναδείχθηκε άλλος διακωλυτικός λόγος υπογραφής της οικείας σύμβασης, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 40/2019 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. ....
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/121/2020
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)186/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Δικαιολογητικά :Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης Η/Μ εξοπλισμού του Νοσοκομείου, καθόσον: α) κατά παράβαση του άρθρου 4 του π.δ/τος 118/2007, η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν δημοσιεύθηκε σε δύο ημερήσιες οικονομικές εφημερίδες και β) η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (αρχική και συμπληρωματική) που εκδόθηκε το τέλος του έτους 2014 είναι μη νόμιμη, διότι σε αυτήν δεν αναγράφεται το συνολικό ποσό της επιβάρυνσης του Νοσοκομείου καθώς και η κατανομή της κατ' έτος (π.δ. 113/2010, ΦΕΚ Α΄ 194/2010).
ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/ΤΜ.4/3η/2018/ΘΕΜΑ Β΄
Υπηρεσιες συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων Νοσοκομείων .(..)ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 68/2017 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα του Δικαστηρίου τούτου, με την οποία κρίθηκε μη θεωρητέο το .., οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του αιτούντος Νοσοκομείου, που αφορά στην καταβολή ποσού 9.225,00 ευρώ στον έτερο αιτούντα, ως αμοιβή του για την παροχή υπηρεσιών επίβλεψης, λειτουργίας και συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του ως άνω Νοσοκομείου,.... Ήχθη δε στην ανωτέρω κρίση το Κλιμάκιο, με την αιτιολογία ότι: α) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 118/2007 Α΄150, καθώς επίσης και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχειρίσεως των διαγωνιζομένων και της διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, που διέπουν τις διαδικασίες αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων, στη διακήρυξη του διενεργηθέντος διαγωνισμού δεν ορίσθηκε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως, ορίσθηκε ότι η προϋπολογισθείσα δαπάνη των 45.000 ευρώ αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα «έως ενός (1) έτους», ενώ η τελικώς συναφθείσα σύμβαση είχε διάρκεια μόλις πέντε (5) μηνών..β) Οι ανατεθείσες υπηρεσίες, κατά την κρίση του Κλιμακίου, εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Νοσοκομείου και τούτο διότι, όπως προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 3 του Οργανισμού του Νοσοκομείου..., στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται η συντήρηση, η βελτίωση και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών εν γένει...το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν αποδεικνύεται ότι υπήρχε έλλειψη προσωπικού όσον αφορά τη συγκεκριμένη ειδικότητα και ότι δεν αιτιολογείται επαρκώς η ανάγκη αναθέσεως των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο...Τέλος, με το συνημμένο στην κρινόμενη αίτηση του Νοσοκομείου 47687/13.11.2017 έγγραφο της Υποδιεύθυνσης Οικονομικού αυτού, επισημαίνεται το ενδεχόμενο υπαγωγής της κρινόμενης περίπτωσης στη νομιμοποιητική διάταξη της παραγράφου 3 περ. β΄ του άρθρου 96 του ν. 4486/2017 (Α΄115/7.8.2017).... Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει της παραπομπής ήδη από το παρόν Τμήμα στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τα Πρακτικά της 20ηςΣυν./14.11.2017 (Θέμα Α΄), του ζητήματος της αντίθεσης της ανωτέρω διάταξης της παραγράφου 3 περ. β΄ του άρθρου 96 του ν. 4486/2017 στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος και στις διατάξεις της οδηγίας 2014/24/ΕΕ,...εισηγούμαι ότι πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής πράξης, προκειμένου να προηγηθεί η κρίση της Ολομέλειας επί του ως άνω ζητήματος, ακολούθως δε το Τμήμα να επιληφθεί εκ νέου των υπό κρίση αιτήσεων ανάκλησης..Το Τμήμα, μετά από σχετική συζήτηση μεταξύ των μελών του, δέχθηκε ομόφωνα την εισήγηση της Παρέδρου...
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/68/2017
Παροχή υπηρεσιών επιβλέψεως λειτουργίας και συντηρήσεως των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων.(...) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκ. ΙΙ, η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών νομίμως διενεργήθηκε χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπομένης στη διάταξη του άρθρου 50 παρ. 10 εδ. β΄ του ν. 3370/2005 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθόσον η διάταξη αυτή έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις νεότερες ρυθμίσεις του ν. 3580/2007. β) Περαιτέρω, αορίστως προβάλλεται από την Επίτροπο ότι η προσφορά του αναδόχου δεν πληρούσε τις απαιτούμενες από τη διακήρυξη τεχνικές προδιαγραφές, καθόσον δεν προσδιορίζεται με τρόπο ειδικό και ορισμένο, ποιες συγκεκριμένες απαιτήσεις της διακηρύξεως δεν πληρούσε η προσφορά του ανακηρυχθέντος αναδόχου, με συνέπεια να μη μπορεί να αντικρουσθεί από το Νοσοκομείο, ούτε να κριθεί από το Κλιμάκιο η βασιμότητα του σχετικού λόγου διαφωνίας. γ) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη IV, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 118/2007, καθώς επίσης και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχειρίσεως των διαγωνιζομένων και της διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, που διέπουν τις διαδικασίες αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων, στη διακήρυξη του διενεργηθέντος διαγωνισμού δεν ορίσθηκε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως ορίσθηκε ότι η προϋπολογισθείσα δαπάνη των 45.000 ευρώ αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα «έως ενός (1) έτους», ενώ η τελικώς συναφθείσα σύμβαση είχε διάρκεια μόλις πέντε (5) μηνών. Η έλλειψη, δε, σαφούς προσδιορισμού της ποσότητας, ήτοι εν προκειμένω της χρονικής διάρκειας των επίμαχων υπηρεσιών, καθιστά τη διακήρυξη ασαφή και, συνεπώς, νομικώς πλημμελή, ενώ η πλημμέλεια αυτή πλήττει τη νομιμότητα της σχετικώς συναφθείσας 83/1/15.3.2016 συμβάσεως και κατ’ επέκταση της επίμαχης δαπάνηςδ) Τέλος, βασίμως, επίσης, προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο ότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Νοσοκομείου. Τούτο, δε, διότι, όπως προκύπτει από τις προδιαληφθείσες διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 3 του Οργανισμού του Νοσοκομείου (βλ. σκ. ΙΙΙ.Β.), στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται η συντήρηση, η βελτίωση και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών εν γένει, συμπεριλαμβανομένων όλων των ηλεκτρικών, ψυκτικών, ηλεκτρολογικών και τηλεφωνικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, των εγκαταστάσεων ενδοεπικοινωνίας, πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας κλπ, που αποτελούσαν αντικείμενο και της 3/2015 διακηρύξεως.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.ΙV/14/2018
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/683/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης με αντικείμενο την ανάθεση, από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «…» (εφεξής, το Νοσοκομείο), των υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος (1) με δικαίωμα παράτασης (προαίρεσης) για επιπλέον δώδεκα (12) μήνες, ποσού 300.208,68 ευρώ πλέον ΦΠΑ ετησίως (372.258,76 ευρώ με τον ΦΠΑ).(....)Με την επισήμανση που αναφέρεται στο σκεπτικό της παρούσας, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της από 28.6.2022 σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…».
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/10/2023
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:‘‘για την ενίσχυση του μηχανισμού καθαριότητας του Δήμου … για το χρονικό διάστημα 28 Δεκεμβρίου έτους 2022 – 27 Δεκεμβρίου έτους 2023’’, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.689.442,12 ευρώ πλέον ΦΠΑ (4.574.908,22 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).(....)Περαιτέρω, αυτή αποτελεί γνήσια προγραμματική - οριζόντιας συνεργασίας σύμβαση, η οποία εξαιρείται από το πεδίο εφαρμογής του ν. 4412/2016, καθώς συνάπτεται μεταξύ δύο αναθετουσών αρχών που αποβλέπουν στη μεταξύ τους συνεργασία προς την επίτευξη ενός σκοπού δημόσιου συμφέροντος, ήτοι της διαχείρισης των παραγόμενων στη γεωγραφική περιφέρεια αρμοδιότητάς τους στερεών αποβλήτων, ο οποίος, όπως προκύπτει από το νομοθετικό πλαίσιο που τις διέπει, συνιστά κοινό σκοπό αμφότερων αυτών, η εν λόγω δε συνεργασία υλοποιείται εν προκειμένω με την αλληλοσυμπλήρωση των αναλαμβανόμενων υποχρεώσεων από τα συμβαλλόμενα μέρη, ενώ, τέλος, οι εμπλεκόμενοι φορείς και, ιδίως, η … ΑΕ (ΟΤΑ), όπως προκύπτει από την παρεχόμενη διά του προμνησθέντος εγγράφου του Γενικού Διευθυντή βεβαίωση, δεν δραστηριοποιείται στην ελεύθερη αγορά στο πεδίο δράσεων που αφορά η συγκεκριμένη συνεργασία σε ποσοστό μεγαλύτερο του προβλεπόμενου στο άρθρο 12 παρ. 4 του ν. 4412/2016.Δεν κωλύεται η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/178/2013
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Το σχέδιο σύμβασης και ο φάκελος της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την καθαριότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…», καθώς και του Κέντρου Υγείας … και των κτιριακών εγκαταστάσεων των Περιφερειακών Ιατρείων …, …, …, …, …, …, …, …, … και …, για ένα έτος, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.869.919 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)(....)Εξάλλου, αφενός μεν δεν πληρούνται ούτε οι προϋποθέσεις που θέτει ο συγκεκριμένος όρος (πρόσθετες εργασίες, οφειλόμενες σε έκτακτες ανάγκες), αφετέρου δε, εφόσον θεωρηθεί ότι ο όρος αυτός περιλαμβάνει και δικαίωμα της αναθέτουσας αρχής για κατακύρωση αυξημένης ποσότητας εργασιών, κατά το άρθρο 21 περ. α΄ του π.δ/τος 118/2007, το δικαίωμα αυτό δεν έχει δημοσιευτεί νομίμως ούτε στον εθνικό τύπο ούτε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα.Ενόψει των ανωτέρω δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, υπό τις εξής προϋποθέσεις: 1) να απαλειφθεί ο όρος 2.1, κατά το μέρος που προβλέπει δυνατότητα μονομερούς παράτασης της σύμβασης για ένα έτος, 2) να απαλειφθεί ο όρος 1.2.1.2., που αφορά στην ανάθεση της υπηρεσίας καθαριότητας του Κέντρου Υγείας … και των Περιφερειακών Ιατρείων …, …, …, …, …, …, …, …, … και …, έτσι ώστε να περιοριστεί το αντικείμενο της σύμβασης στην υπηρεσία καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος, έναντι τιμήματος 2.050.108,59 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και 3) να συμπληρωθεί στο σχέδιο σύμβασης ο αριθμός των αναλογούντων, σύμφωνα με την οικεία προσφορά, τετραγωνικών μέτρων καθαρισμού ανά άτομο. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…» και της εταιρείας «… ΕΠΕ» για την καθαριότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στη σκέψη V της παρούσας πράξης.