Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.7/149/2008

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2362/1995, 3463/2006

Πληρωμή ετήσιας συνδρομής εφημερίδας.Με τα δεδομένα αυτά και ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη την 4478/25.2.2008 γνωμοδότηση, στην οποία, μεταξύ άλλων, βεβαιώνεται ότι δεν εκδίδονται ειδικές οικονομικές εφημερίδες στο Νομό ..., η δαπάνη συνδρομής για την προμήθεια της ως άνω οικονομικής εφημερίδας (το ύψος της οποίας, δεδομένου ότι πρόκειται για την προμήθεια μίας μόνο εφημερίδας, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο και επομένως κρίνεται εύλογο), εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του εν λόγω Δήμου και, ειδικότερα, συμβάλλει στην ενημέρωση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου αυτού, καθώς και των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου για θέματα οικονομικής φύσεως που ενδιαφέρουν τον συγκεκριμένο Δήμο και εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του. Συνακόλουθα, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την καταβολή στην φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία του ποσού της σχετικής συνδρομής είναι νόμιμη και το χρηματικό αυτό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.7/22/2010

Προμήθεια εντύπων  που μοιράσθηκαν στους μαθητές ώστε να ενημερωθούν για το πρόβλημα της εξοικονόμησης ενέργειας(..) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το άνω χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι λειτουργική καθόσον συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου για την προστασία του περιβάλλοντος που έχουν αφενός πρωταρχική σημασία και αφετέρου εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 75 του ν. 3463/2006. Απαραίτητη δε προϋπόθεση για την επιτυχή εκπλήρωση των παραπάνω στόχων είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των δημοτών και ιδίως των νέων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η επίμαχη δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο θα μπορούσε το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/210/2017

Προμήθεια εντύπων εφημερίδας.Με τα δεδομένα αυτά, η υπό κρίση δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον το περιεχόμενο της εφημερίδας είναι διάφορο των ανωτέρω συμφωνηθέντων. Περαιτέρω, αυτή δεν είναι λειτουργική, καθώς το περιεχόμενο της εφημερίδας, πλην του άρθρου για την εξυγίανση του ποταμού Ασωπού, ουδεμία συνάφεια έχει με τις δραστηριότητες και τους σκοπούς του ελεγχόμενου ν.π.δ.δ.. Ο ισχυρισμός του τελευταίου ότι από την έκδοση του επόμενου τεύχους και εφεξής, δεσμεύεται να περιοριστεί σε θεματολογία σχετική με τους σκοπούς του, πέραν του ότι κατ’ ουσίαν αποτελεί παραδοχή του λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, προβάλλεται αλυσιτελώς διότι δεν σχετίζεται με το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/231/2008

Προμήθεια προσκλήσεων για εκδηλώσεις.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Δήμο με αφορμή την παρουσίαση βιβλίων έχουν μεν πολιτιστικό χαρακτήρα, πλην όμως, όπως συνάγεται ευχερώς από τους οικείους τίτλους, αυτά δεν αναφέρονται στην πολιτιστική ή ιστορική ιδιαιτερότητα του Δήμου ..., η δε πραγματοποίησή των εν λόγω εκδηλώσεων, η οποία αναμφισβήτητα παρουσιάζει γενικότερο ενδιαφέρον για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, δεν αποδεικνύεται ότι αποσκοπεί προεχόντως στην προαγωγή των πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών υπό την ανωτέρω εκτεθείσα έννοια της διασύνδεσης, δηλαδή, με την τοπική περιφέρεια του Δήμου. Ομοίως, όσον αφορά την εκδήλωση του Ευρωμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών, το Τμήμα κρίνει ότι τόσο από τους ισχυρισμούς του Δήμου ... όσο και από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει το ακριβές αντικείμενο αυτής καθώς επίσης και το ιδιαίτερο στοιχείο τοπικού ενδιαφέροντος, στην προβολή του οποίου η εκδήλωση αυτή αποσκοπούσε, ούτε ο τρόπος κατά τον οποίο συνέβαλε στην πολιτιστική ανάπτυξη του Δήμου και συνεπώς, στην ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και επομένως το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/273/2017

Επέκταση δικτύου ηλεκτροφωτισμού.(..) Με δεδομένα αυτά, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα προπληρωμής είναι νόμιμη, καθόσον η πραγματοποίησή της εντάσσεται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Δήμου. Ειδικότερα, στις αρμοδιότητές του ανήκει, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η επέκταση των ηλεκτρικών δικτύων εντός των διοικητικών του ορίων, εντός των οποίων, άλλωστε, κείται η οδός όπου έλαβε χώρα η ελεγχόμενη επέκταση δικτύου, ..., οι οποίες συνδέονται με την ενδυνάμωση του αισθήματος ασφάλειας των δημοτών του, που καταβάλλουν για το λόγο αυτό στο Δήμο, μέσω της Δ.Ε.Η., αντίστοιχο ανταποδοτικό τέλος φωτισμού (άρθρο 25 παρ. 11 του ν. 1828/1989), καθώς και της ασφάλειας της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Επιπλέον, η επίμαχη επέκταση του ηλεκτρικών δικτύου του Δήμου ... στοχεύει και στη διευκόλυνση της πρόσβασης στην τοπική μονάδα φωτοβολταϊκών και αποβλέπει εντέλει στη δημιουργία συνθηκών τόνωσης της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω,το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα προπληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.VII/278/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην παράθεση στο πλαίσιο της προαναφερόμενης εκδήλωσης μπουφέ, συνιστά δαπάνη λειτουργική, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, η οποία συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης, δεν υπερβαίνει δε το προσήκον μέτρο λαμβανομένου υπόψη του ύψους αυτής και του αριθμού των συμμετεχόντων ατόμων (240 άτομα εκ των οποίων 92 ήταν οι βραβευθέντες μαθητές).(..)Περαιτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010 χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στην προμήθεια αναμνηστικών δώρων προβλέπεται μεν στο νόμο ως λειτουργική, πλην όμως ενόψει του ύψους της, του είδους των απονεμηθέντων αναμνηστικών..υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η εντελλόμενη με το 722, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί. Αντιθέτως, η εντελλόμενη με το 907, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/172/2013

Διοργάνωση Χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η διοργάνωση χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης για τα μέλη των λεσχών φιλίας του Δήμου .. συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου και ως εκ τούτου η σχετική δαπάνη είναι λειτουργική. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας περί υπέρβασης του προσήκοντος μέτρου είναι απορριπτέος ως αόριστος, καθόσον δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια οριοθέτησης του προσήκοντος μέτρου και ειδικότερα, ενόψει του ότι η δαπάνη που αφορούσε τη διοργάνωση της χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης για τα μέλη των Λεσχών Φιλίας κατά τα έτη 2007, 2008 και 2009..είχε εγκριθεί από την αρμόδια Επίτροπο, γεγονός που επισημαίνεται με το από 29.3.2013 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικών του Δήμου … και δεν αμφισβητείται από την αναπληρώτρια Επίτροπο, δεν παρατίθενται συγκριτικά στοιχεία για άλλες συμβάσεις όμοιου ή συναφούς αντικειμένου με εκείνο της επίμαχης σύμβασης, ώστε να μπορεί να εξαχθεί ασφαλής κρίση σχετικά με το αν η εντελλόμενη δαπάνη υπερβαίνει το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις προσήκον μέτρο..Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/77/2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:θεώρηση του ανωτέρω χρηματικού εντάλματος, ποσού 17.388,05 ευρώ, που αφορά σε αμοιβή για την προμήθεια ειδών εξοπλισμού γηπέδου. Κατά τον Επίτροπο, η προμήθεια δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δήμου, αλλά του «ΝΠΔΔ Δήμου …».(...)Με τα δεδομένα αυτά η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι η σύσταση του «ΝΠΔΔ Δήμου …» δεν εμποδίζει τον Δήμο … να ασκήσει τις αρμοδιότητές του στον τομέα του αθλητισμού για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών του. Συνεπώς, το χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/65/2016

Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ οι εντελλόμενες με τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής 17/15 και 19/15 δαπάνες (σκέψη V.1,2) είναι μη νόμιμες, δεδομένου ότι η 139/21.11.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ:....-ΕΜΕ), με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις των Αντιδημάρχων, δεν διαλαμβάνει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους, που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτών, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκρισή τους από το Δημοτικό Συμβούλιο. Περαιτέρω, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙV οι εντελλόμενες με τα ως άνω χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι και μη κανονικές, διότι οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκαν και αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μετά την πραγματοποίηση των δαπανών.(..)Τέλος, οι εντελλόμενες με το 157, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες (σκέψη VI 2) είναι μη νόμιμες, διότι η 160/21.12.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ:....-ΘΚ7), με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις του Δημάρχου, δεν φέρει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτού, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκρισή τους από το Δημοτικό Συμβούλιο. Περαιτέρω, οι εντελλόμενες με τo ως άνω χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι και μη κανονικές, διότι η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μετά την πραγματοποίηση των δαπανών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 17, 19 και 157, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και μη κανονικές καθώς και οι εντελλόμενες με το 18/2015 χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες και μη κανονικές και, συνεπώς, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.7/20/2012

Πληρωμή συνδρομής Δήμου στην τοπική εφημερίδα:Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κατ’ αρχήν λειτουργική, διότι συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου μέσω της ενημέρωσης των αρμοδίων υπηρεσιών του για θέματα που τον αφορούν και επιτρέπουν τον προσφορότερο προγραμματισμό των δράσεών του. Ωστόσο, παρά το λειτουργικό χαρακτήρα της, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, ως υπερβαίνουσα το προσήκον μέτρο, ενόψει του πολύ μεγάλου αριθμού των φύλλων της ίδιας εφημερίδας που προμηθεύεται ημερησίως ο εν λόγω Δήμος (είκοσι φύλλα), σε συνδυασμό αφενός μεν με την λειτουργία στο Δήμο … Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, το οποίο είναι το κατεξοχήν αρμόδιο να συγκεντρώνει τα στοιχεία – δημοσιεύματα σχετικά με θέματα αρμοδιότητας του Δήμου και, περαιτέρω, να προβαίνει το ίδιο στην αναγκαία ενημέρωση των λοιπών υπηρεσιών του, αφετέρου δε του ότι ο Δήμος αυτός είναι συνδρομητής σε άλλες επτά τοπικές εφημερίδες και περιοδικά με προδήλως συναφές περιεχόμενο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/126/2011

Προμήθεια  ενημερωτικού φυλλαδίου :  Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη προμήθειας ενημερωτικού φυλλαδίου για τα πεπραγμένα της Κοινοτικής Αρχής κατά τα έτη 2003 - 2010 δεν είναι νόμιμη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες της Κοινότητας ούτε συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών και της αποστολής της. Εξάλλου, από τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν.3463/2006, ΦΕΚ Α΄ 114) προβλέπεται συγκεκριμένος τρόπος ενημέρωσης των πολιτών για τις δραστηριότητες της Κοινοτικής Αρχής. Ειδικότερα, οι πολίτες μπορούν: α) να ενημερωθούν για τα θέματα που απασχόλησαν το κοινοτικό συμβούλιο και για το περιεχόμενο των ληφθεισών αποφάσεων είτε από το σχετικό πίνακα που αναρτάται στο κοινοτικό κατάστημα είτε μέσω της τυχόν υπάρχουσας ιστοσελίδας της Κοινότητας, μπορούν δε επιπροσθέτως να ζητήσουν και επικυρωμένο αντίγραφο των πρακτικών και αποφάσεων (άρθρα 113 παρ. 6, 7 και 8 του Δ.Κ.Κ.), β) να παρακολουθήσουν τις δημόσιες συνεδριάσεις του κοινοτικού συμβουλίου (άρθρο 112 παρ. 1 του Δ.Κ.Κ.), γ) να καταθέσουν ατομικά ή συλλογικά στην Κοινότητα αναφορές και ερωτήσεις για την ενημέρωσή τους επί αποφάσεων που τους ενδιαφέρουν (άρθρο 215 παρ. 2 του Δ.Κ.Κ.) και δ) να ενημερωθούν για τα πεπραγμένα της κοινοτικής αρχής μέσα από την ειδική και αδάπανη διαδικασία της ετήσιας λογοδοσίας του Προέδρου της Κοινότητας, που καθιερώνουν τα άρθρα 217 και 218 του Δ.Κ.Κ. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί. Και τούτο ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι μέρος της δαπάνης καλύπτεται από χορηγία της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, εφόσον η προμήθεια για την οποία προορίζεται δεν προβλέπεται στο νόμο και εκφεύγει της αρμοδιότητας των κοινοτικών οργάνων, τα οποία υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να ενεργούν μόνο εντός του πλαισίου των νομίμων αρμοδιοτήτων τους.