Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.6/595/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4146/2013

Προμήθεια καυσίμων...Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση είναι εκπρόθεσμη, καθόσον ασκήθηκε μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο κατά τα ανωτέρω αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και επομένως είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη. Εξάλλου, με το κατατεθέν υπόμνημα του αιτούντος Δήμου προβάλλεται ότι τη σύνταξη της αίτησης ανάκλησης είχε αναλάβει ο Δήμαρχος ..., ο οποίος στις 5.3.2019 μετέβη σε υπηρεσιακό ταξίδι στη Γαλλία, στο οποίο συμμετείχε και ο υπεύθυνος ΤΠΕ Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Δήμου, ότι ο Δήμαρχος απέστειλε ηλεκτρονικά την αίτηση ανάκλησης, υπήρξε όμως λόγος ανωτέρας βίας που κατέστησε αδύνατη την εμπρόθεσμη κατάθεσή της, καθώς στις 7.3.2019 και περί ώρα 10.45 π.μ., το πληροφοριακό σύστημα του Δήμου υπέστη τεχνική βλάβη - εξαιτίας της οποίας κατέστη αδύνατη η λήψη και εκτύπωση της αίτησης που είχε αποσταλεί ηλεκτρονικά - τέθηκε δε ξανά σε λειτουργία στις 12.3.2019 (βλ. και το 14/12.3.2019 ενημερωτικό υπηρεσιακό σημείωμα του ανωτέρω υπεύθυνου ΤΠΕ Μηχανικού του Δήμου). Ο λόγος, όμως, αυτός είναι απορριπτέος προεχόντως ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος, καθώς στις 7.3.2019, ημερομηνία κατά την οποία, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του Δήμου, έλαβε χώρα το επικαλούμενο γεγονός ανωτέρας βίας, που εμπόδισε την εμπρόθεσμη κατάθεση της αίτησης ανάκλησης, είχε ήδη λήξει η αποκλειστική δεκαπενθήμερη προθεσμία για την άσκησή της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.6/595/2019

Προμήθεια καυσίμων...Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση είναι εκπρόθεσμη, καθόσον ασκήθηκε μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο κατά τα ανωτέρω αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας και επομένως είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη. Εξάλλου, με το κατατεθέν υπόμνημα του αιτούντος Δήμου προβάλλεται ότι τη σύνταξη της αίτησης ανάκλησης είχε αναλάβει ο Δήμαρχος ..., ο οποίος στις 5.3.2019 μετέβη σε υπηρεσιακό ταξίδι στη Γαλλία, στο οποίο συμμετείχε και ο υπεύθυνος ΤΠΕ Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Δήμου, ότι ο Δήμαρχος απέστειλε ηλεκτρονικά την αίτηση ανάκλησης, υπήρξε όμως λόγος ανωτέρας βίας που κατέστησε αδύνατη την εμπρόθεσμη κατάθεσή της, καθώς στις 7.3.2019 και περί ώρα 10.45 π.μ., το πληροφοριακό σύστημα του Δήμου υπέστη τεχνική βλάβη - εξαιτίας της οποίας κατέστη αδύνατη η λήψη και εκτύπωση της αίτησης που είχε αποσταλεί ηλεκτρονικά - τέθηκε δε ξανά σε λειτουργία στις 12.3.2019 (βλ. και το .....2019 ενημερωτικό υπηρεσιακό σημείωμα του ανωτέρω υπεύθυνου ΤΠΕ Μηχανικού του Δήμου). Ο λόγος, όμως, αυτός είναι απορριπτέος προεχόντως ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος, καθώς στις 7.3.2019, ημερομηνία κατά την οποία, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του Δήμου, έλαβε χώρα το επικαλούμενο γεγονός ανωτέρας βίας, που εμπόδισε την εμπρόθεσμη κατάθεση της αίτησης ανάκλησης, είχε ήδη λήξει η αποκλειστική δεκαπενθήμερη προθεσμία για την άσκησή της.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1030/2019

Προμήθεια καυσίμων κίνησης, λιπαντικών και πετρελαίου θέρμανσης:..ζητείται, παραδεκτώς, η αναθεώρηση της 595/2019 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά η ανωτέρω αίτηση ανάκλησης, κατατεθείσα στη Γραμματεία το Δικαστηρίου στις 12.3.2019, μετά την πάροδο της αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία εκκίνησε στις 20.2.2019 και συμπληρώθηκε στις 6.3.2019, ημέρα Τετάρτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου, έχει ασκηθεί εκπροθέσμως και ορθώς απορρίφθηκε για το λόγο αυτό ως απαράδεκτη από το VI Τμήμα. Ο ισχυρισμός του Δήμου ότι η άνω προθεσμία εκκίνησε με την περιέλευση της πράξης του Επιτρόπου στο πρωτόκολλο αυτού στις 20.2.2019, πέραν του ότι δεν ασκεί επιρροή διότι, και βάσιμος υποτιθέμενος, η αίτηση ανάκλησης κατατέθηκε μετά την 7η.3.2019 (ημέρα Πέμπτη), οπότε θα συμπληρωνόταν η δεκαπενθήμερη προθεσμία, σε κάθε περίπτωση είναι αβάσιμος, αφού η προθεσμία εκκινεί από την κοινοποίηση της πράξης στο φορέα και όχι από την ημερομηνία πρωτοκόλλησης αυτής – ενέργειας δηλαδή που ανάγεται στη σφαίρα δράσης και ευθύνης του προαναφερόμενου Δήμου (ΕΣ Τμ. Μείζ. - Επτ. Σύνθ. 37/2013). Μετά την παραδοχή αυτή, ο προβαλλόμενος λόγος περί συνδρομής ανωτέρας βίας που συνέτρεξε στις 7.3.2019 και 8.3.2019 και είχε ως συνέπεια την άσκηση της αίτησης ανάκλησης την επόμενη εργάσιμη ημέρα (Τρίτη 12.3.2019, μετά την αργία της Καθαράς Δευτέρας), πρέπει να απορριφθεί, καθόσον η δεκαπενθήμερη προθεσμία είχε ήδη λήξει στις 6.3.2019. Εξάλλου, η κατάρρευση του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, που επικαλείται ως λόγο ανωτέρας βίας ο αιτών Δήμος, προκειμένου να επιτύχει παράταση της  προθεσμίας κατά το προαναφερθέν χρονικό διάστημα των δύο ημερών, δεν συνιστά γεγονός ανωτέρας βίας, διότι δεν συνεπάγεται απόλυτη αδυναμία άσκησης της αίτησης ανάκλησης, που μπορούσε να πραγματοποιηθεί με τους εναλλακτικούς τρόπους που αναφέρονται στη 2η σκέψη. Ούτε, άλλωστε, η από 5.3.2019 απουσία σε υπηρεσιακό ταξίδι του Δημάρχου, ο οποίος, κατά τους ισχυρισμούς του αιτούντος, είχε αναλάβει να συντάξει την αίτηση ανάκλησης, αποτελεί λόγο ανωτέρας βίας δυνάμενο να παρατείνει την επίμαχη προθεσμία καθώς, από το γεγονός ότι το ταξίδι συνιστούσε προγραμματισμένο υπηρεσιακό καθήκον του Δημάρχου, σε συνδυασμό με το ότι ο Δήμος διαθέτει δύο δικηγόρους παρ’ Αρείω Πάγω με πάγια αντιμισθία, αποδεικνύεται η έλλειψη στοιχειώδους επιμέλειας από τον αιτούντα Δήμο ως προς την άσκηση της αίτησης ανάκλησης.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η κρινόμενη αίτηση αναθεώρησης πρέπει να απορριφθεί.


ΕΣ/ΤΜ.6/828/2019

Αγορά αγροτεμαχίων...Στην κρινόμενη υπόθεση, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη πράξη κοινοποιήθηκε στον Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού ... στις 22.4.2019 (βλ. το σχετικό από 22.4.2019 αποδεικτικό επίδοσης προς την εξουσιοδοτημένη υπάλληλο του τελευταίου, ....). Εντούτοις, η κρινόμενη αίτηση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο στις ....2019 (αριθμ. πρωτ. ...), ήτοι μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία έληξε στις 7.5.2019, ημέρα Τρίτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός που προβάλλεται με το υπόμνημα του αιτούντος, ότι η εκπρόθεσμη υποβολή οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, και συγκεκριμένα στην απεργία του Σωματείου Ναυτεργατών ... στις 6.5.2019, που κατέστησε αδύνατη την αποστολή του δικογράφου μέσω ταχυμεταφοράς, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Και τούτο, διότι ο επικαλούμενος λόγος ανωτέρας βίας είχε ήδη εκλείψει σε χρόνο πριν την λήξη της προθεσμίας άσκησης της αίτησης ανάκλησης (πρβλ. Ε.Σ. Τμ. Επτ. Μειζ. Συνθ. 1021/2017, 1745/2016), σε κάθε περίπτωση δε, η απεργία του σωματείου των ναυτεργατών δεν αποτελούσε περίσταση δυνάμενη να εμποδίσει την άσκηση της κρινόμενης αίτησης ανάκλησης, δεδομένου ότι για τη νομότυπη άσκησή της αρκούσε η υποβολή του σχετικού δικογράφου με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, όπως με κατάθεση από εξουσιοδοτημένο δικηγόρο ή ακόμα και με τηλεομοιοτυπία (ΕΣ Τμ. Μείζ. – Επτ. Σύνθ. 748/2018, VI Τμ. 839/2018, 2675, 2239/2016).


ΕΣ/ΤΜ.6/594/2019

Επιδιώκεται η ανάκληση της 9/2019 Πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου της  Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο  νομό .....:Στην προκειμένη περίπτωση κατατέθηκε στη Γραμματεία του Γραφείου Καταθέσεων και Πρωτοκόλλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 632/4.3.2019 έγγραφο του Δημάρχου .... με το ακόλουθο περιεχόμενο: « ΘΕΜΑ: Εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης ανάκλησης  κατά της πράξης 9/2019 της υπηρεσίας Επιτρόπου νομού Δωδεκανήσου.   Σας διαβιβάζουμε την απόφαση 35/2019  με ΑΔΑ 6ΧΝ7ΩΗΠ-ΖΕ6 περί εμπρόθεσμης αίτησης ανάκλησης στο VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά της πράξης 9/2019 της υπηρεσίας Επιτρόπου στο νομό Δωδεκανήσου». Η κατά τα ανωτέρω διαβιβαζόμενη  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περιέχει λόγους ανάκλησης της προσβαλλομένης πράξης. Η προσβαλλόμενη πράξη κοινοποιήθηκε αρμοδίως στον φορέα (Δήμος ....)  στις 15.2.2019  (βλ. σχετικά το  477/19.2.2019 αποδεικτικό επίδοσης πράξης του υπαλλήλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Μιχαήλ Δρακιού). Ως εκ τούτου, η δεκαπενθήμερη προθεσμία για την άσκηση αιτήσεως ανακλήσεως άρχισε  την επομένη στις 16.2.2019 ημέρα Σάββατο και συμπληρώθηκε στις 2.3.2019 και επειδή ήταν ημέρα Σάββατο, μετατέθηκε η συμπλήρωσή της για την 4.3.2019 ημέρα Δευτέρα, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου. Επομένως, το κρινόμενο έγγραφο καθ΄ ερμηνεία του συνιστά δικόγραφο αίτησης ανάκλησης, δεδομένου ότι κατατέθηκε στη Γραμματεία του Γραφείου Καταθέσεων και Πρωτοκόλλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 6.3.2019, ήτοι μετά από την πάροδο της δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία, κατά τα ανωτέρω, άρχισε από την επομένη της κοινοποίησης της προσβαλλόμενης πράξης στον φορέα, έχει ασκηθεί εκπροθέσμως και πρέπει να απορριφθεί . Απορρίπτει την κατά το σκεπτικό αίτηση ανάκλησης του Δήμου…….ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1032/2019


ΕλΣυν.Τμ.6/2239/2016

Προμήθεια ραδιοφαρμάκων-ραδιοϊσοτόπων: ..ζητείται η ανάκληση της 141/2016 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω ερμηνευτικώς δεκτά (βλ. σκ. II), η κρινόμενη αίτηση είναι εκπρόθεσμη, δεδομένου ότι κατατέθηκε στη Γραμματεία του Τμήματος στις 22.9.2016 (βλ. τη συνταχθείσα επί του δικογράφου αυτής πράξη κατάθεσης), ήτοι μετά την παρέλευση της σχετικής αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση, άρχισε την επομένη της κοινοποιήσεως της προσβαλλόμενης πράξης στην αναθέτουσα αρχή δηλ. στις 18.8.2016 και συμπληρώθηκε την 1.9.2016, ημέρα Πέμπτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών αυτής ως αβασίμων. Ειδικότερα, ο ισχυρισμός του αιτούντος Νοσοκομείου περί αναστολής της εν λόγω προθεσμίας κατά διάρκεια των δικαστικών διακοπών πρέπει, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν (βλ. ανωτέρω σκέψη IΙ) να απορριφθεί ως αβάσιμος. Ομοίως, απορριπτέος τυγχάνει και ο ισχυρισμός ότι η μη έγκαιρη κατάθεση της αίτησης οφείλεται στην καθυστερημένη ενημέρωση του Διοικητή του αιτούντος Νοσοκομείου αναφορικά με την προσβαλλόμενη πράξη λόγω του ότι ο τελευταίος ανέλαβε καθήκοντα το πρώτον στις 16.9.2016, καθόσον η ανωτέρω περίσταση δεν ανέστειλε την προθεσμία υποβολής αίτησης ανάκλησης, αφού δεν συνιστά γεγονός ανωτέρας βίας που συνεπάγεται την απόλυτη αδυναμία των οργάνων του νοσοκομείου για την έγκυρη άσκηση της αίτησης ανάκλησης ούτε, σε κάθε περίπτωση, συνέτρεξε κατά το χρόνο λήξης της εν λόγω προθεσμίας. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί του αιτούντος ότι η προσβαλλομένη όφειλε να επιδοθεί στο νόμιμο εκπρόσωπό του με δικαστικό επιμελητή, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 33 επ. του π.δ. 1225/1981 (ΦΕΚ Α΄304) και, ως εκ τούτου δεν άρχισε η δεκαπενθήμερη προθεσμία και η κρινόμενη αίτηση έχει ασκηθεί εμπροθέσμως, καθώς και ότι υπάρχει δυνατότητα ανάκλησης της προσβαλλόμενης πράξης είτε οίκοθεν είτε κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης βάσει των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου περί ανάκλησης των διοικητικών πράξεων είναι, ομοίως, απορριπτέοι ως αβάσιμοι, διότι, όπως ήδη εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη η διάταξη του άρθρου 35 παρ. 5 του Κώδικα Νόμων για το ΕΣ ρυθμίζει κατά τρόπο εξαιρετικό και εξαντλητικό τη διαδικασία ανάκλησης των πράξεων προσυμβατικού ελέγχου των Κλιμακίων ή Επιτρόπων, χωρίς να καταλείπεται περιθώριο αναλογικής ή ευθείας εφαρμογής των ως άνω γενικών αρχών, και προβλέπει ότι η αποκλειστική δεκαπενθήμερη προθεσμία για την υποβολή της σχετικής αίτησης άρχεται από την κοινοποίηση (και όχι επίδοση) της πράξεως του Κλιμακίου ή Επιτρόπου στον οικείο φορέα, η οποία γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένης και της τηλεομοιοτυπίας (fax).


ΕΣ/ΤΜ.6/10/2019

Βελτίωση και ασφαλτόστρωση δρόμου...Ως εκ τούτου, η δεκαπενθήμερη προθεσμία για την άσκηση αιτήσεως ανακλήσεως άρχισε στις 20.9.2018 ημέρα Πέμπτη και συμπληρώθηκε στις 4.10.2018, ημέρα Πέμπτη εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου. Επομένως, η υπό κρίση αίτηση για την ανάκληση της ως άνω Πράξεως, που κατατέθηκε στη Γραμματεία του Γραφείου Καταθέσεων και Πρωτοκόλλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 29.10.2018, ήτοι μετά από την πάροδο της δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία, κατά τα ανωτέρω, άρχισε από την επομένη της κοινοποίησης της προσβαλλόμενης πράξης στον φορέα έχει ασκηθεί εκπροθέσμως, ο δε  επικαλούμενος με το ανωτέρω υπόμνημα ισχυρισμός του αιτούντος περί συνδρομής λόγου ανωτέρας βίας, λόγω  προβλημάτων υγείας του δικηγόρου Αθηνών ... ,ο οποίος δεν κατέθεσε το δικόγραφο της αίτησης ανάκλησης και δεν ενημέρωσε σχετικά, προβάλλεται αορίστως και αναποδείκτως και ως εκ τούτου πρέπει να απορριφθεί.Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά, η κρινόμενη αίτηση, που  ασκήθηκε εκπροθέσμως,  πρέπει να απορριφθεί  ως απαράδεκτη.


ΕλΣυν.Τμ.6/1958/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι συνέτρεξαν εν προκειμένω οι επικαλούμενες απρόβλεπτες περιστάσεις και άρα νομίμως ο αιτών Δήμος προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, οι δε διαστάσεις των ως άνω επικαλούμενων απροβλέπτων περιστάσεων, κατατάσσουν αυτές, όχι απλώς στην έννοια του έκτακτου και αιφνίδιου γεγονότος αλλά στην ειδικότερη έννοια της ανωτέρας βίας, για το λόγο δε αυτό νομίμως η αιτούσα προσέφυγε εν προκειμένω στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης και να ανακληθεί η προσβαλλομένη κατά το μέρος που με αυτήν κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων έξι σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου … και των νομικών προσώπων αυτού  ... .. και να επιτραπεί η υπογραφή αυτών.


ΕΣ/ΤΜ.6/2001/2017

Αποκατάσταση γέφυρας...ζητείται η ανάκληση της 304/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Εξάλλου, με το υπόμνημα που κατέθεσε η Περιφέρεια στις 30.10.2017, επικαλείται μεν έκτακτο πρόβλημα υγείας του δικηγόρου της ..., ο οποίος φέρεται να νοσηλεύτηκε στο Νοσοκομείο ... κατά το διάστημα από 20.9.2017 έως 2.10.2017, αναφέροντας εντούτοις τα ακόλουθα: «Ωστόσο, κατάφερα και ολοκλήρωσα την αίτηση την οποία απέστειλα στον εντολέα μου προκειμένου, αφού υπογραφεί αρμοδίως, υποβληθεί εγκαίρως στη γραμματεία του Δικαστηρίου σας. Πράγματι, η αιτούσα Περιφέρεια δια των αρμοδίων οργάνων της απέστειλε στις 27.9.2017 με FAX όπως μέχρι τώρα γινόταν την αίτηση και ανέμενε τη χορήγηση αριθμού πρωτοκόλλου της κατατεθείσας αίτησης. Τότε πληροφορήθηκε τηλεφωνικώς από τη γραμματεία ότι έπρεπε να υποβληθεί με φυσικό τρόπο πράγμα που ήταν αδύνατο κατά την ίδια ημερομηνία. Ακολούθως, υποβλήθηκε στις 28.9.2017 η αίτηση με τον τρόπο που υπέδειξε η γραμματεία του Δικαστηρίου…». Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η τυχόν αδυναμία του πληρεξουσίου δικηγόρου για αυτοπρόσωπη κατάθεση της αίτησης ανάκλησης δεν αποτέλεσε στην προκειμένη περίπτωση λόγο ανωτέρας βίας, ικανό να αναστείλει την προθεσμία κατάθεσης του δικογράφου, αφού, κατά τον οικείο ισχυρισμό, η αδυναμία αυτή δεν συνδέεται αιτιωδώς με την καθυστέρηση της κατάθεσης. Εξάλλου, ο ισχυρισμός κατά τον οποίον η εν λόγω καθυστέρηση οφείλεται σε εσφαλμένο χειρισμό του δικογράφου από τη Γραμματεία του Δικαστηρίου, δεν τεκμηριώνεται αφού δεν προσκομίζεται κανένα σχετικό αποδεικτικό έγγραφο.Απορρίπτει την αίτηση της Περιφέρειας …… και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση της Ανώνυμης Εταιρείας «....» και δ.τ. «....» για την ανάκληση της 304/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1032/2019

Εκτέλεση έργου:..ζητείται η αναθεώρηση της 594/2019 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Ενόψει αυτών, η πλάνη των οργάνων του Δήμου, ως προς την ακριβή ημέρα έναρξης της δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την άσκηση της αίτησης ανάκλησης, με δεδομένη την απόκλιση μόνο κατά δύο (2) ημέρες από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της, καθόσον η υποβληθείσα αίτηση ανάκλησης κατατέθηκε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου στις 6.3.2019, ενώ η σχετική προθεσμία έληξε στις 4.3.2019, είναι συγγνωστή. Συναφώς, με γνώμονα και την ιδιαίτερη ευνοϊκή αντιμετώπιση που συνεπάγεται, σύμφωνα με το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος, η θέση του αιτούντος Δήμου σε δυσπρόσιτη ακριτική νησιωτική περιοχή, η επικοινωνία της οποίας επηρεάζεται από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, συχνές κατά την ως άνω χειμερινή περίοδο, η υποβληθείσα αίτηση ανάκλησης έπρεπε να κριθεί ως εμπροθέσμως ασκηθείσα. Κατά συνέπεια, το VI Τμήμα, που έκρινε αντιθέτως, υπέπεσε στην πλημμέλεια της πλάνης περί τα πράγματα και κατέστησε αναθεωρητέα την απόφασή του. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση αναθεώρησης πρέπει να γίνει δεκτή, να αναθεωρηθεί η 594/2019 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να αναπεμφθεί η υπόθεση στο ίδιο Τμήμα για να κριθεί περαιτέρω στην ουσία της.Αναθεωρεί την 594/2019 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΕΣ/ΤΜ.6/3059/2014

Συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων οικισμών Δήμου:Επιδιώκεται η ανάκληση της 278/2014 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα περιγράφονται σε  προηγούμενες σκέψεις (2,3) της παρούσας, απαραδέκτως ζητείται η ανάκληση της ως άνω πράξης του Κλιμακίου, που εκδόθηκε στις 4.7.2014, καθόσον με αυτήν κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της ελεγχθείσης σύμβασης. Ο προβαλλόμενος με την αίτηση ανάκλησης ισχυρισμός της αιτούσας κοινοπραξίας ότι η απαγόρευση άσκησης αίτησης ανάκλησης δεν ισχύει για τις θετικές πράξεις των Επιτρόπων ή Κλιμακίων που αποφαίνονται επί συμβάσεων Ο.Τ.Α. είναι επίσης απορριπτέος ως αβάσιμος διότι, του νόμου μη διακρίνοντος, η απαγόρευση αυτή ισχύει και στις ελεγχόμενες συμβάσεις των Ο.Τ.Α.. Τέλος, ο ισχυρισμός της αιτούσας κοινοπραξίας ότι έχει έννομο συμφέρον για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης ανάκλησης είναι, εν όψει των ανωτέρω εκτεθέντων, απορριπτέος ως αλυσιτελής, διότι η ύπαρξη εννόμου συμφέροντος ερευνάται αφού προηγουμένως κριθεί η δικαιοδοσία του Δικαστηρίου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει ν’ απορριφθεί η κρινόμενη αίτηση και να διαταχθεί η κατάπτωση του καταβληθέντος από αυτήν παραβόλου υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 73 παρ. 4 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013).(...)Απορρίπτει την αίτηση της κοινοπραξίας με την επωνυμία «.........» και των εταιρειών-μελών της για ανάκληση της 278/2014 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως απαράδεκτη

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/3975/2014