ΕΣ/ΤΜ.6/3583/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Κατασκευή έργων δικτύων διανομής...ζητείται η ανάκληση των 75, 76 και 77/2015 Πράξεων του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά ο προαναφερόμενος όρος, με τον οποίο ρητώς προσδιορίζεται ο χρόνος άσκησης του δικαιώματος της αναθέτουσας να προβεί στην ανάθεση πρόσθετων εργασιών κατά την διάρκεια ισχύος της σύμβασης και της τυχόν παράτασής της, είναι νόμιμος όσον αφορά στην ανάθεση όμοιων με τις ήδη ανατιθέμενες εργασίες, όπως αυτές σαφώς προσδιορίζονται στα άρθρα 2 και 3 του σχεδίου της σύμβασης που αποτελεί τεύχος της διακήρυξης, ενώ όσον αφορά στην ανάθεση νέων εργασιών επισημαίνεται ότι η άσκηση του εν λόγω δικαιώματος αφορά αποκλειστικά στην ανάθεση, με συμπληρωματική σύμβαση, η νομιμότητα της οποίας θα ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, νέων εργασιών που καθίστανται απαραίτητες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και επιβάλλονται για την αρτιότητα ή λειτουργικότητα εκάστου έργου, εντάσσονται δηλαδή και εξυπηρετούν τον ευρύτερο λειτουργικό και τεχνικό σχεδιασμό του. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά, οι κρινόμενες αιτήσεις και οι υπέρ αυτών ασκηθείσες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθούν οι 75, 76 και 77/2015 Πράξεις του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.6/3583/2015
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ: Αίτηση ανάκλησης των 75, 76 και 77/2015 Πράξεων του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά ο προαναφερόμενος όρος, με τον οποίο ρητώς προσδιορίζεται ο χρόνος άσκησης του δικαιώματος της αναθέτουσας να προβεί στην ανάθεση πρόσθετων εργασιών κατά την διάρκεια ισχύος της σύμβασης και της τυχόν παράτασής της, είναι νόμιμος όσον αφορά στην ανάθεση όμοιων με τις ήδη ανατιθέμενες εργασίες, όπως αυτές σαφώς προσδιορίζονται στα άρθρα 2 και 3 του σχεδίου της σύμβασης που αποτελεί τεύχος της διακήρυξης, ενώ όσον αφορά στην ανάθεση νέων εργασιών επισημαίνεται ότι η άσκηση του εν λόγω δικαιώματος αφορά αποκλειστικά στην ανάθεση, με συμπληρωματική σύμβαση, η νομιμότητα της οποίας θα ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, νέων εργασιών που καθίστανται απαραίτητες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και επιβάλλονται για την αρτιότητα ή λειτουργικότητα εκάστου έργου, εντάσσονται δηλαδή και εξυπηρετούν τον ευρύτερο λειτουργικό και τεχνικό σχεδιασμό του.Ανακαλεί τις 75, 76 και 77/2015 Πράξεις του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ε.2167/2021
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 108 και 119 του ν.4821/31.7.2021 (Α’ 134) «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις»ΑΔΑ:6ΛΟΧ46ΜΠ3Ζ-77Ρ
Π.Δ. 84/1986
Άσκηση του δικαιώματος εγκαταστάσεως και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, από ιατρούς υπηκόους των κρατών μελών, των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, καθώς και ρύθμιση συναφών θεμάτων σε συμμόρφωση προς τις υπ' αριθμ. 75/362, 75/363 της 16η Ιουν. 1975 , 81/1057 της 14ης Δεκ. 1981 και 82/76 της 26ης Ιαν. 1982 οδηγίες του Συμβουλίου των ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.(Καταργήθηκε με το Π.Δ. 38/2010, ΦΕΚ-78/Α/25.5.2010)
ΠΟΛ.1156/2017
«Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 12, 14, 64, 75 και 77 του ν.4484/2017».(ΑΔΑ:Ω09Ο46ΜΠ3Ζ-Ξ44)
ΕΣ/Τ4/7/1997
Για την ανάθεση σύνταξης προμελέτης σχεδιασμού πιλοτικού πολιτιστικού προγράμματος δεν εφαρμόζεται ο Ν . 716/77 περί μελετών αλλά αναλογικά οι διατάξεις του Ν . 2286/95. Πρόχειρος διαγωνισμός δεν κατακυρώνεται νόμιμα αν υποβλήθηκε μία μόνο προαφορά και η επιτροπή δεν αναζήτησε άλλες με κάποιο πρόσφορο και νόμιμο τρόπο :
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/160/2014
Προμήθεια τροφίμων...Με δεδομένα τα ανωτέρω, ο Δήμαρχος .... εισηγήθηκε στις 12.6.2014 προς το Δημοτικό Συμβούλιο την προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης των ως άνω ομάδων, για τις οποίες δεν υποβλήθηκε προσφορά ούτε στη διαδικασία της διαπράγματευσης. Ακολούθως, το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε αυθημερόν και, με την 251/2014 απόφασή του (ΑΔΑ: ΒΔΧΗΩΞΨ-ΜΧΟ), ενέκρινε α) τα αποτέλεσματα της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης και β) αφού έλαβε υπόψη τις κατατεθείσες προσφορές, την απευθείας ανάθεση 1) της ΟΜΑΔΑΣ Α΄ (Δημοτικές Ενότητες ....) στον …./ΕΚΠΤΩΣΗ 3%, 2) της ΟΜΑΔΑΣ Δ΄ (Δημοτικές Ενότητες ....) στον …./ΕΚΠΤΩΣΗ 2%, 3) της ΟΜΑΔΑΣ Δ΄ (Δημοτικές Ενότητες ..., ....) στην …./ΕΚΠΤΩΣΗ 2%, 4) της ΟΜΑΔΑΣ Ι΄ (ΟΛΕΣ οι Δημοτικές Ενότητες) στην …/ΕΚΠΤΩΣΗ 3%, 5) της ΟΜΑΔΑΣ Κ΄ (ΟΛΕΣ οι Δημοτικές Ενότητες) στην …./ΕΚΠΤΩΣΗ 15% και 6) της ΟΜΑΔΑΣ Λ΄ (Δημοτικές Ενότητες ....) στον …/ΕΚΠΤΩΣΗ 15%. Επισημαίνεται ότι στην ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαλαμβάνεται η κάτωθι αιτιολογία περί προσφυγής στην απευθείας ανάθεση: «-δεν είναι δυνατό να τηρηθούν οι χρονικές προϋποθέσεις που απαιτούνται σε ανοικτό διαγωνισμό,- το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον επιβάλλει την αδιασάλευτη συνέχιση της λειτουργίας του Δήμου, ήτοι των κατασκηνώσεων που ανοίγουν στις 1/7/2014,- είναι άγνωστο το χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει από την αποστολή του φακέλου μέχρι τη λήψη σχετικής γνωμοδότησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, - είναι άγνωστο το χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει από την αποστολή του φακέλου μέχρι τη λήψη της σχετικής γνωμοδότησης από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων».
ΕΣ/ΤΜ.4/62/2015
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας. (..) ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 77/2015 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα,...(..)Ήχθη δε στην κρίση αυτή το Κλιμάκιο με την αιτιολογία ότι α) μη νομίμως ο .... προέβη στην επίμαχη απευθείας ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας, δεδομένου ότι το ποσό των ανατεθεισών εργασιών από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάρτιο του 2014 ανήλθε σε 1.334.290,26 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), και συνεπώς, καθώς δεν αποδεικνυόταν συνδρομή λόγων επείγουσας ανάγκης που οφείλονται σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες καταστάσεις ως τέτοιας μη νοούμενης της καθυστέρησης ολοκλήρωσης της προηγούμενης (6/2010) διαγωνιστικής διαδικασίας, όφειλε η αναθέτουσα αρχή να προκηρύξει εγκαίρως νέο ανοικτό διαγωνισμό και β) από τις ανωτέρω απευθείας αναθέσεις ανά μήνα προκύπτει κατάτμηση της δαπάνης, η οποία στο σύνολό της υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000,00 ευρώ και συνεπώς η επίμαχη σύμβαση με τη φερόμενη ως δικαιούχο κοινοπραξία, λόγω της μη υποβολής της στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 4129/2013, είναι άκυρη. IΙΙ. Το Τμήμα, μετά από νέα έρευνα της υπόθεσης και αφού έλαβε υπόψη και το, από 6.7.2015 (αριθ. πρωτ. Ελ. Συν. 46935/7.7.2015), υπόμνημα του ...(....) κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα δέχθηκε το Κλιμάκιο με την 77/2015 πράξη του, στις ορθές σκέψεις και λεπτομερείς αιτιολογίες της οποίας, εμμένοντας, αναφέρεται εκ νέου, προς αποφυγή περιττών επαναλήψεων. ..Ωστόσο, ενόψει της ιδιαιτερότητας των παρασχεθεισών υπηρεσιών, η παροχή των οποίων κρίνεται απολύτως απαραίτητη για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των κτιρίων του εν λόγω Οργανισμού και την αποτροπή να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία των επισκεπτών και του προσωπικού του, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ...., στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά επειδή συγγνωστώς υπέλαβαν ότι κατ΄ αυτό τον τρόπο διασφάλιζαν την προστασία της δημόσιας υγείας. ΙV. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 77/2015 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα, λόγω συγγνωστής πλάνης. Μετά δε την ανάκληση της ως άνω πράξης, το 184, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του ...(....), ποσού 150.634,68 ευρώ, πρέπει να θεωρηθεί.
Ανακαλεί την ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/77/2015 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικών Δαπανών στο IV Τμήμα.(λόγω συγγνωστής πλάνης)
Π.Δ.1022/1977
Περί εξαιρέσεως του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) εκ της εφαρμογής των διατάξεων του Ν.Δ.496/74
Π.Δ.314/1987 (ΦΕΚ 149 Α') άρθρο μόνο:“Οι διατάξεις των άρθρ.4, 8, 17, 18 και 19 του Ν.Δ.496/74 “περί Λογιστικού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου” όπως διαμορφώθηκαν με το Ν.369/76 (ΦΕΚ 164 Α'), καθώς και οι διατάξεις του Π.Δ.470/75 (ΦΕΚ 148 Α') που εκδόθηκε κατ'εξουσιοδότηση του άρθρ.19 του ανωτέρω Ν.Δ/τος εφαρμόζονται και για τον Οργανισμό Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), καταργουμένης της εξαίρεσης που θεσπίστηκε για τα θέματα αυτά με το Π.Δ.1022/77 (ΦΕΚ 343 Α')”
2/13629/0094/2005
ΘΕΜΑ : Αναπροσαρμογή ποσού της παρ. 4 του άρθρου 3 του Π . Δ . 584/75 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 697/76.
Π.Δ.40/1986
Άσκηση του δικαιώματος εγκαταστάσεως και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών από «νοσηλευτού υπεύθυνου για γενικές φροντίδες» υπηκόους των Κρατών-μελών των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων καθώς και ρύθμιση συναφών θεμάτων σε συμμόρφωση προς τις υπ' αριθμ. 77/452 και 77/453 της 27ης Ιουνίου 1977 και 81/1057 της 14ης Δεκεμβρίου 1981 οδηγίες του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.