EΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)98/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΙΚΑ/Σ22/8/2013
1. Εφαρμογή των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης σε σχέση με τις προυποθέσεις θεμελίωσης και κατοχύρωσης συντ/κου δικαιώματος με τις διατάξεις των ν. 3863/10 και 4093/12 - 2. Αντιμετώπιση πλασματικών χρόνων του άρθρου 40 του Ν. 3996/11 στις προυποθέσεις αρμοδιότητας στην διαδοχική ασφάλιση(ΕΓΚΥΛΛΙΟΣ 68)
ΝΣΚ 26/2024
Ερωτάται εάν μετά τη λήξη της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και προς εξασφάλιση της συμμετοχής εκπροσώπων των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, υφίσταται δυνατότητα παράτασης της θητείας των πιο πάνω αναδειχθέντων εκπροσώπων των κατηγοριών αυτών, μετά τη λήξη της θητείας τους και έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους ή, σε αποφατική περίπτωση, υφίσταται δυνατότητα προκήρυξης εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπων των πιο πάνω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο με θητεία έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους και οι ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί ο Πρύτανης στην περίπτωση καταφατικής απάντησης στην πρώτη ή τη δεύτερη περίπτωση.(…) Μετά τη λήξη, την 23-01-2024, της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), για την εκπροσώπηση των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, ήτοι μέχρι 31-08-2024, θα κινηθεί η διαδικασία διενέργειας εκλογών, με εφαρμογή, κατ’ αναλογία νόμου προς κάλυψη του ακούσιου νομοθετικού κενού, των διατάξεων των παραγράφων 1 έως 6 του άρθρου 41 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) και των άρθρων 7, 9, 10, 11 και 12 της 123024/Ζ1/2022 κ.υ.α. (Β΄ 5220), με αρμόδιο όργανο για την έκδοση της σχετικής προκήρυξης τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)119/2015
ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ – ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ:Μη νόμιμη η εξόφληση τιμήματος σύμβασης, η οποία συνήφθη μεταξύ Νοσοκομείου και ιδιωτικής εταιρείας, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διασύνδεσης της μηχανογράφησης των εργαστηρίων του Νοσοκομείου με το διαχειριστικό σύστημά του, καθόσον η αρχική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε μετά από τη σύναψη της σύμβασης το έτος 2011, χωρίς να ακολουθήσει ανατροπή της αναληφθείσας πίστωσης με την έκδοση σχετικής ανακλητικής απόφασης και στη συνέχεια επαναδέσμευσή της και εκ νέου ανατροπή αυτής κατά τα έτη 2012 και 2013.ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ
ΝΣΚ/93/2023
Eρωτάται: α) Yπό ποιες προϋποθέσεις υποχρεούται ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, να παραπέμψει πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο του Ιδρύματος και β) ποιο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) συλλογικά όργανα Διοίκησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54).(...)α) Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, υποχρεούται να παραπέμψει την πειθαρχική υπόθεση στο Συμβούλιο Διοίκησης του Ιδρύματος, ως συλλογικό αρμόδιο όργανο, υπό την προϋπόθεση ότι έχει κρίνει ότι το πειθαρχικό παράπτωμα επισύρει ποινή ανώτερη της αρμοδιότητάς του (ομόφωνα). β) Το Συμβούλιο Διοίκησης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54) (ομόφωνα).
Δ17Ε/5024994/ΕΞ2013
Κοινοποίηση της ΠΟΛ 1126/2013 ΑΥΟ "Όροι και προυποθέσεις χορήγησης άδειας αναστολής καταβολής του ΦΠΑ κατα την εισαγωγή αγαθών και εφαρμογή του συστήματος αντιστροφής της υποχρέωσης για τις παραδόσεις αγαθών στο εσωτερικό της χώρας ΣΧΕΤ. : Η αριθ. πρωτ. Δ17Ε 5008972/ΕΞ/11.03.2013 Δ.Υ.Ο
ΝΣΚ/295/2005
Δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου για έργα, με διαπραγμάτευση χωρίς προκήρυξη.Είναι δυνατή η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου, σε εταιρεία και κοινοπραξία που έχουν προσφέρει ήδη υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου, λόγω ποσού κατ’ εφαρμογή της παρ.3 εδ.β’ άρθρου 9 του ΠΔ 346/1998, και της παρ.2 εδ.β’ άρθρου 10 του Ν 3316/2005 κατά την εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς να προηγηθεί προκήρυξη, εφόσον αντίστοιχα συντρέχουν «λόγοι τεχνικοί».
ΙΚΑ/Σ59/42/2013
ΘΕΜΑ: «Συνταξιοδότηση εργαζομένων σε αεροπορικές επιχειρήσεις κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 15Β του Ν. 3863/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Συμπληρωματικές οδηγίες.» Σχετ.: α. Το με αρ. πρωτ. Σ56/27/3.7.2012 Γενικό Έγγραφο β. Η αρ. 72/2012 εγκύκλιος
ΙΚΑ/Α20/251/97/2013
ΙΚΑ/ΕΓΚ.47/2013 (ΑΔΑ: ΒΛΩΨ4691ΩΓ-ΝΓΓ): «Αναγνώριση στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ / ή και του ΕΤΕΑ ( τ .ETEAM ) χρόνου που αντιστοιχεί στην θητεία Βουλευτών, Υπουργών, Υφυπουργών και των Αιρετών Προέδρων Κοινοτήτων , Δημάρχων και Νομαρχών ,σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.8 περ. β' του Ν.3863/2010 , όπως αυτές συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 138 παρ.Ζ' του Ν.4052/2012»
ΕλΣυν.Κλ.7/37/2016
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ - ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιώτες για τις υπηρεσίες είσπραξης και απόδοσης τελών ελλιμενισμού, καθόσον οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης και αποφάσεις ανάθεσης των ανωτέρω υπηρεσιών, αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος Διαύγεια, σε χρόνο μεταγενέστερο της υπογραφής των οικείων συμβάσεών τους με το Ταμείο, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ/τος 113/2010 (ΦΕΚ Α΄ 194/2010) που επιβάλλουν την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, σε κάθε περίπτωση, πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.(Συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/115/2018
Προμήθεια πετρελαίου κινήσεως:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν παραβιάζει τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και αυτών του π.δ. 80/2016, για τους εξής λόγους: α) η ανάκληση της ανάληψης υποχρέωσης σε μέρος του ποσού που είχε αρχικώς αναληφθεί προκύπτει, κατ’ αρχάς, από το γεγονός ότι η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος είχε παραδώσει μέρος της ποσότητας των καυσίμων που είχε συμφωνήσει, δυνάμει του συνοπτικού διαγωνισμού, με το Νοσοκομείο, η οποία (ποσότητα) αντιστοιχεί στο ποσό κατά το οποίο ανακλήθηκε η αρχικώς αναληφθείσα υποχρέωση. β) Κατά τον χρόνο έκδοσης των αποφάσεων ανάκλησης ανάληψης υποχρέωσης (31.12.2017) είχε παγιωθεί η παραπάνω οφειλή του Νοσοκομείου στο ποσό αυτό, χωρίς να υφίσταται δυνατότητα παράδοσης και του ανεκτέλεστου μέρους, καθώς είχε ήδη συναφθεί η 17025/20.9.2017 σύμβαση μεταξύ του Νοσοκομείου και του …, συνολικής αξίας 474.628,62 ευρώ, δυνάμει νέου ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού που διενεργήθηκε στις 7.7.2017 για την προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες του Νοσοκομείου για ένα έτος (βλ. Πρ. ΚΠΕΔ ΙV Τμ. 157/2017). γ) Ανεξαρτήτως του ότι για λόγους σύννομης δημοσιονομικής διαχείρισης του φορέα η ανάκληση της αρχικώς αναληφθείσας υποχρέωσης όφειλε να γίνει στο σύνολο του αναληφθέντος ποσού, πλην όμως, τούτο δεν επέδρασε στην νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης, εφόσον, ενόψει των ανωτέρω περιστάσεων, η εν μέρει ανάκληση της αναληφθείσας υποχρέωσης και η δέσμευση αντίστοιχου ποσού στο επόμενο έτος αντιστοιχεί στην παγιωμένη, κατά τα ανωτέρω, οφειλή του Νοσοκομείου προς την φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος, ως εκ της συμβατικής σχέσης που το συνέδεε με αυτήν (βλ. και την 8300/16.4.2018 βεβαίωση του Διοικητικού Διευθυντή του Γενικού Νοσοκομείου …). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα πρέπει να θεωρηθεί.