Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)110/2013)

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2362/1995
Μη νόμιμη η προμήθεια ιατρικών αερίων (υγρού οξυγόνου και υγρού αζώτου) που προορίζονται για την κάλυψη αναγκών του Νοσοκομείου ……Τη θεώρηση των ενταλμάτων αυτών αρνήθηκε ο Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι : α) συντρέχει περίπτωση κατάτμησης της δαπάνης διότι οι εν λόγω προμήθειες που αφορούν ομοειδή αγαθά (ιατρικά αέρια), ανατέθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα κατόπιν πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ θα έπρεπε να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις της Π1/3305/3.11.2010 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1789) απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη τους υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), β) μη νομίμως η κατακύρωση των ειδών έγινε στη μοναδική προσφέρουσα εταιρεία «…….», κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. η΄ του π.δ. 118/2007, καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη συγκριτικά στοιχεία τιμών είτε προηγούμενων διαγωνισμών, είτε της αγοράς, που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, αλλά οι τιμές προγενέστερης σύμβασης με την ίδια εταιρεία. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, αφού ακύρωσε τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα, εξέδωσε σε αντικατάσταση αυτών τα 10030 και 10035, οικονομικού έτους 2013, όμοια, τα οποία υπέβαλε στον Επίτροπο για θεώρηση, με το 836/0061/4.3.2013 έγγραφό του, όπως συμπληρώνεται με το Φ.800.3/15/321/Σ.26817/19.2.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών/ΟΕΠΝ/ΔΕΔ, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με αυτό δαπάνης και προβάλλοντας προεχόντως ότι: 1) με το Φ.604/01/Σ.56412/29.2.2012 έγγραφο, το ΓΕΝ ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης την ένταξη των ιατρικών αερίων στο ΕΠΠ 2012 και την εξουσιοδότηση για τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού από το Π.Ν., πλην όμως η ως άνω προμήθεια εντάχθηκε στο ΕΠΠ 2012 μετά από εννέα μήνες, 2) τα τότε υπάρχοντα αποθέματα των ιατρικών αερίων ήταν χαμηλά και το ΓΕΝ, λόγω του επείγοντος, προέβη στη διαδικασία των πρόχειρων διαγωνισμών, 3)η αποδέσμευση των πιστώσεων για την επίμαχη προμήθεια από το Υπουργείο Οικονομικών ήταν σταδιακή, 4) και η υπέρμετρη καθυστέρηση και κυρίως η τελική αδυναμία για εξόφληση των προμηθευτών αποτρέπει αυτούς από τη συμμετοχή τους σε ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)228/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Παρατηρητήριο Τιμών:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Γενικό Νοσοκομείο,  σε εταιρεία, ως αντίτιμο για την προμήθεια ιατρικών αερίων, λόγω παράβασης των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 3918/2011, διότι η εταιρεία παρέδωσε τα παραγγελθέντα είδη ιατρικών αερίων και εξέδωσε το σχετικό τιμολόγιο πώλησης, συμφωνα με το οποίο εκδόθηκε το ελεγχόμενο ένταλμα που περιείχε επιβάρυνση ADR και μεταφορικά έξοδα ανά μονάδα, ενώ  στο Παρατηρητήριο Τιμών καταχωρούνται, κατά το νόμο, οι τελικές τιμές των προς προμήθεια ειδών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως πρόσθετα κόστη της προμήθειας, όπως ενδεικτικά είναι τα έξοδα μεταφοράς αερίων.


ΕλΣυν.Κλ.4/25/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Διακήρυξη:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) κατά παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης συνομολογήθηκε συμβατικός όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με μεταφορικά έξοδα ανά δρομολόγιο και β) τα προς προμήθεια είδη είναι ομοειδή με εκείνα της από 18.5.2012, κατόπιν διαγωνισμού, συναφθείσας σύμβασης για την προμήθεια υγρού οξυγόνου και, συνεπώς, μη νομίμως επιμερίσθηκαν και ανατέθηκε η προμήθειά τους χωριστά, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/114/2014

Μη νόμιμες οι δαπάνες Υπουργείου που αφορούν στην προμήθεια πρώτων υλών χρωμάτων από εταιρείες με σκοπό την κάλυψη αναγκών του, κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών καθόσον, επειδή πρόκειται για ομοειδή αγαθά, η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έπρεπε να διενεργηθεί ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός. Ο διατυπωθείς ισχυρισμός ότι η παράλειψη διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού προκλήθηκε λόγω της καθυστερημένης έγκρισης από το ΥΠΑΑΝ της ένταξης των επίμαχων πρώτων υλών παρασκευής χρωμάτων στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών έτους 2013, προβάλλεται αλυσιτελώς, εφόσον το γεγονός αυτό δεν καθιστά νόμιμη τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ενόψει μάλιστα της χρονικής εγγύτητας των δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών, που διενεργήθηκαν με διαφορά ενός (1) μόλις μήνα. 

ΕΣ/Τ4/86/2007

Κατάτμηση δαπάνης με τη διενέργεια πρόχειρων διαγωνισμών, ενώ η ανάγκη για την εκτέλεση των εργασιών ήταν γνωστή εκ των προτέρων και υπήρχε επάρκεια χρόνου για τον ενιαίο προγραμματισμό της με τη διενέργεια τακτικού διαγωνισμού.


Π1/1583/2010

Παράταση της με αριθμό Π1/1660/30-06-2008 κοινής υπουργικής απόφασης «Εξαίρεση της προμήθειας Ανταλλακτικών (μη αμυντικό υλικό) για τα πολεμικά πλοία του ΓΕΝ από την ένταξη στο ΕΠΠ».


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)/115/2014

Μη νόμιμη η δαπάνη Υπουργείου που αφορά στην καταβολή αμοιβής σε  εταιρεία για την προμήθεια αβουλκάνιστου μορφοποιημένου ελαστικού διαφόρων τύπων, με σκοπό την κάλυψη αναγκών Εργοστασίου Βάσεως, κατόπιν διενέργειας τριών (3) πρόχειρων διαγωνισμών, καθόσον, επειδή  πρόκειται για το ίδιο είδος, η συνολική αξία του οποίου υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έπρεπε να διενεργηθεί ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός . 

ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)96/2013

Μη νόμιμη η προμήθεια χερουργικού υλικού για τις ετήσιες ανάγκες Νοσοκομείου, καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (αρθ.2 παρ.12 και 13 ν.2286/1995 σε συνδυασμό με Π1/3305/2010, ΦΕΚ Β’ 1789 Υ.Α.). Η επιβάρυνση διαφορετικών υποκωδικών του αρχείου ειδών, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα, καθόσον οι σχετικές συναφθείσες συμβάσεις δεν παρουσιάζουν αυτοτέλεια.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)102/2013

Μη νόμιμη η προμήθεια εξοπλισμού για τη συγκρότηση κινητών επικοινωνιακών κόμβων το πρώτο και προμήθειας εξοπλισμού για την επέκταση, αναβάθμιση του δορυφορικού δικτύου το δεύτερο, σε εκτέλεση των 2/7.12.2012 και 4/7.12.2012 συμβάσεων, αντίστοιχα, μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας ….. καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ  Επιπλέον,  μη εφαρμογή της διάταξης του άρθ.21 παρ.η’ του π.δ.118/2007 ,

Αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/2/οικ.17106/2018

Σύσταση - συγκρότηση τριμελούς γνωμοδοτικού οργάνου στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αντικείμενο τη διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών (ανοικτών, κλειστών, πρόχειρων) για τις προμήθειες εξοπλισμού και συστημάτων πληροφορικής (hardware-software) και τις προμήθειες, υπηρεσίες και έργα πληροφορικής, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εξυπηρέτησης του πολίτη.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/177/2016

Πληρωμή αναδρομικών αποδοχών-Παραγραφή:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι έκαστος των αποκατασταθέντων διοικητικά αξιωματικών ΓΕΝ κατέθεσε αίτηση προς την αρμόδια υπηρεσία ΓΕΝ (Ε4-Ι) προκειμένου να του καταβληθούν τα οφειλόμενα λόγω της διοικητικής και παρεπόμενης μισθολογικής αποκατάστασης ποσά, με την οποία σε εκάστη των προαναφερόμενων περιπτώσεων διακόπηκε η διετής παραγραφή. Εξάλλου, με τις οικείες αποφάσεις μισθολογικής προαγωγής εκάστου, η αίτηση έγινε αποδεκτή, ακολούθως, δε, δόθηκε η εντολή καταβολής των οφειλόμενων τελικώς ποσών, μετά από την πλήρη εκκαθάριση των απαιτήσεων σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς, όπως ευθέως προκύπτει από τη σχετική αλληλογραφία μεταξύ του ΓΕΝ και των αρμοδίων υπηρεσιών της συνταξιοδοτικής Διοίκησης (ΓΛΚ) και του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ).Έκτοτε, η αρμόδια Υπηρεσία ουδέποτε εκδήλωσε αντίρρηση να ικανοποιηθούν οι ανωτέρω αιτήσεις και να υλοποιηθούν οι αποφάσεις μισθολογικής αποκατάστασης. Ωστόσο, η ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των οικονομικών σχέσεων των ανωτέρω αξιωματικών με την υπηρεσία τους, στην οποία, εμπλέκονταν και άλλοι φορείς (ΜΤΝ, ΕΚΟΕΜΝ, λοιποί τρίτοι φορείς ή λογαριασμοί υπέρ των οποίων προβλέπονται κρατήσεις), όπως συνάγεται από τη συνεκτίμηση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου, δεν ήταν δυνατή, ενόψει της αμφισβήτησης που ανέκυψε όσον αφορά στο συνυπολογισμό των επιδομάτων που συνδέονται με την άσκηση ενεργού υπηρεσίας στις αποδοχές ενέργειας.Τούτο λόγω της αντίθεσης που εκδηλώθηκε μεταξύ των θέσεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους / Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών σε αναφορά προς όσα δεχόταν με τις Γνωμοδοτήσεις του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, εναρμονιζόμενο προς την εξέλιξη της νομολογίας(..)Ενόψει των προαναφερόμενων, από τα οποία στην προκειμένη περίπτωση προκύπτει σαφώς η επαμφοτερίζουσα στάση της Διοίκησης, θεωρούμενης ως ενιαίου συνόλου, σε βάρος των διοικητικά αποκατασταθέντων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, όσον αφορά στη ενιαία διαμόρφωση των τελικών ποσών των εκατέρωθεν απαιτήσεών τους προς εκπλήρωση της υποχρέωσής της για μισθολογική τους αποκατάσταση, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική, ωστόσο τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.