ΕΣ/ΤΜ.1/3/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ: (...) Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η ανάκληση των 122/2011 και 34/2012 Πράξεων του Τμήματος τούτου.(...) Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι η προβλεπόμενη από την παράγραφο 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010 μείωση, κατά ποσοστό 50%, στις πάσης φύσεως αμοιβές, αποζημιώσεις και απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησης όλων ανεξαιρέτως των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, η οποία είναι ανεξάρτητη των μειώσεων που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 ίδιου άρθρου και επιβάλλεται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου ή απόφασης οποιουδήποτε οργάνου διοίκησης του νομικού προσώπου, καταλαμβάνει και την κατά συνεδρίαση αποζημίωση των μελών της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που αποτελεί το συλλογικό όργανο διοίκησής της. Και τούτο διότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, συνιστά, παρά το μη ρητό χαρακτηρισμό της από το νόμο, νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, δοθέντος ότι διαθέτει νομική προσωπικότητα και πληροί πρωτίστως το κρίσιμο για τον χαρακτηρισμό της αυτό κριτήριο της άσκησης δημόσιας εξουσίας με την έκδοση εκτελεστών διοικητικών πράξεων, που προσβάλλονται ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου και του ΣτΕ. Τυχόν αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, κατά την οποία η Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρά το ότι συνιστά ν.π.δ.δ., δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010 διότι χαρακτηρίζεται από τον κοινό νομοθέτη «ανεξάρτητη αρχή», θα αντέκειτο στην αδιάστικτη διατύπωση της διάταξης αυτής, η οποία αναφέρεται σε όλα ανεξαιρέτως τα ν.π.δ.δ. και αφορά ειδικώς τις πάσης φύσεως απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησής τους. Περαιτέρω, θα αντέβαινε στο σκοπό της συνολικής νομοθετικής ρύθμισης, που θεσπίστηκε με το ν. 3833/2010, ο οποίος συνίσταται στην προστασία του γενικότερου δημόσιου συμφέροντος, με τη λήψη επειγόντων μέτρων, όπως οι περικοπές που επιβάλλει το άρθρο 1 του ως άνω νόμου στις απολαβές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, λόγω της άμεσης και επιτακτικής ανάγκης για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης (...)Σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν κατά πλειοψηφία δεκτά, ορθώς με τις υπό ανάκληση πράξεις, έστω και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, κρίθηκε μη θεωρητέο το 177Α, οικονομικού έτους 2011, χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το οποίο αφορούσε στην καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους σε αυτό ως δικαιούχους για τη συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις της Ολομέλειάς της, που πραγματοποιήθηκαν κατά το μήνα Απρίλιο 2011, διότι κατά τη σχετική εκκαθάριση δεν συνυπολογίστηκε η μείωση κατά ποσοστό 50%, που επιβάλλεται από τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν. 3833/2000, στις πάσης φύσεως απολαβές των μελών των συλλογικών οργάνων διοίκησης όλων ανεξαιρέτως των ν.π.δ.δ. και, κατά συνέπεια, στις απολαβές των μελών της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Διά ταύτα Απορρίπτει την αίτηση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/60859/0022/2010
Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Π.Ε.Κ. εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου 3833/2010 και συνεπώς οι αποζημιώσεις Προέδρων, των μελών και των γραμματέων των ανωτέρω Συμβουλίων δεν καταβάλλονται από 1-3-2010
ΕΣ/ΤΜ.1/122/2011
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ: (...) χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ποσού 6.812,51 ευρώ, που αφορούσε στην καταβολή, στους αναφερόμενους σε αυτό ως δικαιούχους, αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά το μήνα Απρίλιο 2011.(...) Σύμφωνα με όσα κατά πλειοψηφία έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, η αποζημίωση των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις της Ολομέλειάς της υπόκειται σε μείωση κατά ποσοστό 50% βάσει της παραπάνω διάταξης του άρθρου 1 παρ. 7 του ν. 3833/2010. Επομένως, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη που αφορά στην καταβολή αποζημίωσης, κατά τα ανωτέρω, κατά την εκκαθάριση της οποίας δεν υπολογίστηκε η μείωση κατά ποσοστό 50%, που θεσπίστηκε από 1.1.2010 με τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν.3833/2010, είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/34/2012 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/3/2013
ΝΣΚ/90/2021
Υπαγωγή ή μη στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου της χορηγούμενης στους Καθηγητές των ΑΕΙ προσαύξησης κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή.(...)Η χορηγούμενη, κατ’ άρθρο 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011 σε συνδυασμό με το άρθρο 158 του ν. 4472/2017, στα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ προσαύξηση κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή, δεν υπόκειται στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, που θεσπίσθηκε αρχικώς με το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 και μεταγενεστέρως με το άρθρο 28 του ν. 4354/2015 σε συνδυασμό με το άρθρο 156 του ν. 4472/2017, ενόψει: α) του πράγματι αποζημιωτικού χαρακτήρα αυτής, β) της ειδικότερης διάταξης του άρθρου 49 παρ. 2 του ν. 1404/1983, με την οποία εξαιρούνται του εκάστοτε τιθέμενου ανώτατου ορίου αποδοχών οι πρόσθετες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας στην αλλοδαπή των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ, λόγω του αποζημιωτικού τους χαρακτήρα και γ) της χορήγησής της χωρίς καμία διάκριση και περιορισμούς με τη νεώτερη, της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010, και ειδικότερη διάταξη του άρθρου 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011, όπως ισχύει μετά τη διάταξη του άρθρου 158 του ν. 4472/2017, η οποία εξοβελίζει την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, που αποτελεί επανάληψη του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 (ομόφωνα). Αποδεκτή από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εκκρεμεί η αποδοχή της Γνωμοδότησης από τον Υπουργό Οικονομικών.
ΕΣ/ΤΜ.1/34/2012
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ: (...) Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η ανάκληση της 122/2011 Πράξης του Τμήματος τούτου.(...) Η εκκαθάριση των αποζημιώσεων αυτών έγινε χωρίς συνυπολογισμό της μείωσης κατά ποσοστό 50%, που επιβάλλεται από τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 1 του ν.3833/2000. Σύμφωνα, όμως, με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποτελεί ν.π.δ.δ. και, ως εκ τούτου, η ανωτέρω αποζημίωση έπρεπε να υπολογιστεί μειωμένη κατά ποσοστό 50%, σύμφωνα με την προαναφερθείσα διάταξη, οι δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι ισχυρισμοί της αιτούσας τυγχάνουν απορριπτέοι ως αβάσιμοι. Επομένως, ορθά το Τμήμα, έστω και με διαφορετική εν μέρει αιτιολογία, έκρινε μη νόμιμη την εντελλόμενη με το ανωτέρω χρηματικό ένταλμα δαπάνη. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η επίμαχη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί και η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/3/2013
2/30954/0022/2010
Εφαρμογή των Ν.3845/2010 ,3833/2010 και ης αριθμ.2/35981/0022/28.5.2010 εγκυκλίου του Υπουργού Οικονομικών στους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΔΙΠΠ/22433/2010
«Απορρόφηση επιτυχόντων σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 10 του ν. 3833/15-3-2010».
ΠΟΛ 1107/2010
Παρέχονται οδηγίες και διευκρινίσεις για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 3833/2010 περί του ειδικού φόρου σε είδη πολυτελείας.
ΕΣ/ΚΛΠΕ.ΤΜ.1/59/2012
Εξοδα παράστασης.Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη εκκαθαρίστηκε εσφαλμένα, αφού δεν υπολογίστηκε σε αυτήν η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 7 του ν. 3833/2010 μείωση της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης των μελών του Δ.Σ. κατά 50%. Αβάσιμα δε το ανωτέρω Ν.Π.Δ.Δ., που εξέδωσε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, επικαλείται την προγενέστερη 74/2011 Πράξη του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού στην Πράξη αυτή διευκρινίζεται το ποσοστό μείωσης της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης άλλης κατηγορίας απασχολουμένων στο δημόσιο τομέα, και συγκεκριμένα των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, που ως αιρετά όργανα Ο.Τ.Α υπάγονται εκ του νόμου στις διατάξεις των παρ. 5 και 6 του ίδιου άρθρου του ν. 3833/2010.
ΠΟΛ 1074/2010
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 3833/15.3.2010 «Προστασία της εθνικής οικονομίας-Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης (ΦΕΚ Α’/40) σχετικά με την επιβολή έκτακτης οικονομικής εισφοράς στα φυσικά πρόσωπα με μεγάλο εισόδημα (100.000 ευρώ και άνω).
2/91697/0022/2013
Δυνατότητα υπέρβασης εξήντα (60) ημερών εκτός έδρας για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού και μέχρι σαράντα (40) ημέρες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 παρ. 3 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/Α) με τις οποίες αντικαταστάθηκαν το τρίτο και τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α) όπως αυτά προστέθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 3871/2010 (ΦΕΚ 141/Α).