ΕΣ/Τ7/399/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Μη νόμιμη δαπάνη καθόσον κατά παράβαση των διατάξεων του π.δ/τος 28/1980, των άρθρων 266 παρ. 1 και 2 και 267 του π.δ/τος 410/1995 και του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 2539/1997 για την ανάδειξη προμηθευτή δεν διενεργήθηκε δημόσιος τακτικός διαγωνισμός.Συγνωστή πλάνη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/110/2017
Προμήθεια μετασχηματιστή: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη 2, διαπιστώνονται τα ακόλουθα: Κατ’ εσφαλμένο νομικό χαρακτηρισμό, το Δ.Σ. της .... ενέκρινε την απευθείας ανάθεση «λόγω κατεπείγοντος και σύμφωνα με το άρθρο 17 παράγραφος 1 του ν. 2539/1997». Και τούτο, διότι η τελευταία αυτή διάταξη δεν ισχύει πλέον. Ειδικότερα, η διάταξη αυτή, η οποία όριζε ότι «η σύναψη συμβάσεως για την απευθείας ανάθεση … προμήθειας από το δήμαρχο ή πρόεδρο κοινότητας και λοιπούς φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 266 του π.δ/τος 410/1995, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 267 του π.δ/τος 410/1995, επιτρέπεται μόνο για έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις ειδικά αιτιολογημένες», προσέθεσε στις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του προμνησθέντος άρθρου 267 του πρώην Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (π.δ. 410/1995, Α΄ 231) περί της απευθείας ανάθεσης προμήθειας, χωρίς προηγούμενη απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης, από τον Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των λοιπών, πλην δήμων και κοινοτήτων, φορέων της παραγράφου 1 του άρθρου 266 (δηλαδή των συνδέσμων δήμων, των ν.π.δ.δ. αυτών και των ιδρυμάτων τους). Το τελευταίο δε αυτό άρθρο όριζε ότι για όλους τους ανωτέρω φορείς εφαρμόζεται ο Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., πλην των χρηματικών ορίων που ήδη ορίζονταν στο προαναφερόμενο άρθρο 267 παράγραφος 1, και τις έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις, ειδικώς αιτιολογημένες. (...)Ωστόσο, η κρινόμενη προμήθεια, για την οποία αβασίμως ο Επίτροπος προβάλλει εφαρμογή της διάταξης του Ενιαίου Προγράμματος Προμηθειών ετών 2014 και 2015 περί απαγόρευσης προμήθειας μεταχειρισμένων ειδών, διότι αυτή εξαιρείται λόγω ποσού από την ένταξή της σε αυτό (βλ. σκέψη 2. Γ.), είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι η αγορά ενός μεταχειρισμένου μετασχηματιστή, ο οποίος έχει ένα χρόνο εγγύηση εφόσον τηρηθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, είναι οικονομικότερη και αποδοτικότερη έναντι της αγοράς ενός νέου μετασχηματιστή κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού.(...)Κατ’ ακολουθίαν όλων όσων προαναφέρθηκαν, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά παραδοχή του δεύτερου λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, δεν είναι νόμιμη και το 16Α, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΚΥΑ 40700/2006
Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).
ΚΥΑ 40700/2006
Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).
2/8203/ΔΕΠ/2016
Ζητούνται απόψεις αναφορικά με την χορήγηση αποζημίωσης του άρθρου 55 του Π.Δ/τος 410/88
ΝΣΚ/192/2012
οι διατάξεις του άρθρου 55 του Π.Δ. 410/1988 περί καταβολής αποζημιώσεως για το προσωπικό του Κεφαλαίου Β' του Δ/τος αυτού ισχύουν και για το προσωπικό της παρ. 2 του άρθρου 5 του Ν. 3801/2009.
ΥΠΕΣ/35165/1998
Αμεση αποστολή φακέλου στο Υπουργείο, ύστερα από άσκηση προσφυγής κατά απόφασης της επιτροπής του άρθρου 18 του Ν.2218/94 (άρθρο 177 παρ.2 Π.Δ./τος 410/95 ή άρθρου 68 παρ.1 Π.Δ 30/§6) ή κατά απόφασης Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας για θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
2/66451/0026/2016
Παροχή οδηγιών (για επίλυση του ζητήματος που έχει προκύψει) αναφορικά με το χρόνο παραγραφής της αποζημίωσης του άρθρου 55 του π.δ/τος 410/1988"(AΔΑ:7178Η-ΙΙΨ)
Π.Δ.70/2019
Οργανισμός του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.)
Π.Δ.11/2022 - ΦΕΚ: 25/Α/15.2.2022 άρθρο 50 παρ.α: Από την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάγματος καταργούνται: α) Το π.δ. 70/2019 (Α΄ 110), το π.δ. 396/1998 (Α΄276), το π.δ. 416/1990 (Α΄162), το β.δ. 404/1971 (Α΄123) πλην του άρθρου 23, το β.δ. 405/1971 (Α΄123), η παρ. 5 του άρθρου 53 του β.δ. 266/1971 (Α΄80), η οποία προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 1005/1980 (Α΄253) και η παρ. 3 του άρθρου 11 του β.δ. 410/1971 (Α΄ 124).
-Π.Δ.11/2022 - ΦΕΚ: 25/Α/15.2.2022: Άρθρο 51 Έναρξη ισχύος Η ισχύς του παρόντος αρχίζει μετά την παρέλευση ενός (1) μήνα από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2/60382/0026/2014
Κοινοποίηση εγγράφων:α)2/60382/0022 με θέμα: Αποζημίωση άρθρου 55 του Π.Δ. 410/1988
ΕΣ/Τ7/413/2006
Εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον πρόκειται για επιχορήγηση αυτή δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 262 παρ. 3 του π.δ/τος 410/1995, αφού το επιχορηγούμενο σωματείο δεν αποδεικνύει ότι αναπτύσσει προεχόντως πολιτιστικές δραστηριότητες