ΕΣ/Τ7/31/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Δαπάνη προμήθειας βιβλίων και λευκωμάτων από αθλητική εφημερίδα. Νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, ωστόσο συμβάλλει στην εκπλήρωση της λειτουργικής δραστηριότητας του δήμου και στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του (άρθρ. 24 π.δ. 410/95) προάγοντας το αθλητικό πνεύμα και την πολιτιστική ανάπτυξή του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ7/11/2006
Δαπάνη παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, δεν είναι νόμιμη, αφού δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου ούτε συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του δήμου (άρθρ. 24 π.δ. 410/95).
ΕλΣυν.Τμ.7/71/2005
Προμήθεια λουλουδιών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δε βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 218 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει η ταυτότητα των τιμώμενων προσώπων και η επικαλούμενη συμβολή αυτών με οποιονδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου, ενώ δε δύναται να θεωρηθεί λειτουργική, διότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι συμβάλλει στην εκπλήρωση της λειτουργικής δραστηριότητας του Δήμου ούτε ότι η πραγματοποίησή της συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των, κατ΄άρ.24 του π.δ/τος 410/1995, σκοπών αυτού.
ΕΣ/Τ7/121/2006
Προμήθεια κάμερας για την παρακολούθηση της Ταμειακής Υπηρεσίας Δήμου. Δαπάνη η οποία δεν προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου, ανάγεται όμως στη λειτουργική δραστηριότητα του Δήμου και συντελεί στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του (άρθρ. 24 π.δ. 410/95)καθόσον αποσκοπεί στην παροχή ασφαλείας προς τους δημότες.
ΕλΣυν.Τμ.7/83/2007
Προμήθεια γλυκισμάτων, καφέδων κλπ..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά την κρίση του Τμήματος οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες διότι δε βρίσκουν έρεισμα στη διάταξη της παρ.4 του άρθρ. 218 του π.δ/τος 410/1995, ούτε σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου, οι επικαλούμενοι δε κανόνες κοινωνικής ευπρέπειας και εθιμοτυπίας δεν συνιστούν πηγή δικαίου. Περαιτέρω, οι ανωτέρω δαπάνες δεν δύνανται να θεωρηθούν λειτουργικές, διότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι συμβάλλουν στην εκπλήρωση της λειτουργικής δραστηριότητας του Δήμου ούτε ότι η πραγματοποίησή τους συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών αυτού.
ΕλΣυν/Τμ7/113/2011
Προμήθεια αναψυκτικών και χυμών για το γραφείο Δημοσίων Σχέσεων Δήμου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, περαιτέρω δε δε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ούτε συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του ούτε άλλωστε σχετίζεται με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που προάγουν τις τοπικές υποθέσεις και τα συμφέροντα των δημοτών.
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/143/2012
Προμήθεια ειδών φιλοξενίας.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, οι δε κανόνες κοινωνικής ευπρέπειας και εθιμοτυπίας δεν συνιστούν νόμιμο έρεισμα της δαπάνης αυτής. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί λειτουργική, καθόσον, πέραν του ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ο αριθμός και η ιδιότητα των προσώπων στα οποία προσφέρθηκε καφές στα πλαίσια του εορτασμού της 25ης Μαρτίου, ούτε ο αριθμός των αντιπροσώπων ξένων χωρών και οι συγκεκριμένες ημερομηνίες επίσκεψής τους στο Μουσείο ....., η προσφορά καφέ στα πλαίσια του εορτασμού της 25ης Μαρτίου δεν αποτέλεσε αναγκαίο μέσο για την επιτυχή διοργάνωση της εκδήλωσης αυτής, η δε προσφορά καφέ στους επισκέπτες του Μουσείου ..... δεν συμβάλλει στην εκπλήρωση της λειτουργικής δραστηριότητας του Δήμου ούτε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών αυτού. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)137/2012
Προμήθεια βιβλίων:Στην έννοια δε της πολιτιστικής εκδήλωσης που προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα των κατοίκων εμπίπτει κάθε πολιτιστικό δρώμενο, που, έστω και αν δεν απευθύνεται άμεσα στο σύνολο του τοπικού πληθυσμού, αφυπνίζει και ενισχύει την πολιτιστική και ιστορική συνείδηση και τα πνευματικά ενδιαφέροντα της τοπικής κοινωνίας και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας πολιτιστικής κληρονομιάς για τις επερχόμενες γενιές. Μεταξύ δε των δράσεων αυτών συγκαταλέγεται και η έκδοση βιβλίων που αφορούν στην αποτύπωση της χρονικής συνέχειας των σύγχρονων θεσμών σε τοπικό επίπεδο και στην συντήρηση της ιστορικής μνήμης θεμάτων τοπικού πολιτισμού. Επομένως, η δαπάνη για την έκδοση βιβλίου που αφορά στην ανάδειξη της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς του οικείου δήμου εμπίπτει στην έννοια των λειτουργικών δαπανών του νομικού αυτού προσώπου, συνάδει δηλαδή προδήλως με την αποστολή και τις αρμοδιότητές του και συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του, προάγοντας τα κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά και οικονομικά συμφέροντα των κατοίκων της περιφέρειάς του, και είναι νόμιμη εφόσον δεν υπερβαίνει τα εύλογα όρια που διαγράφονται με την τήρηση της αρχής της οικονομικότητας, εν όψει των συνθηκών πραγματοποίησής της (πρβλ. Πράξεις VII Τμ. 21/2012, 54, 72, 243/2011).(..) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι λειτουργική, καθόσον συντείνει την εκπλήρωση των σκοπών του οικείου νομικού προσώπου στον τομέα του πολιτισμού, προάγοντας τα πνευματικά ενδιαφέροντα των δημοτών με την καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και συνείδησης αυτών. Περαιτέρω, η εν λόγω δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει των αποδεκτών του βιβλίου (επιφανείς επισκέπτες του Δήμου, αριστούχοι μαθητές και βιβλιοθήκες της περιοχής του Δήμου, σύμφωνα με το από 11.6.2012 σχετικό έγγραφο του Δημάρχου ...) και της χαμηλής τιμής κάθε τεμαχίου (15,80 ευρώ με Φ.Π.Α.). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Τμ.7/41/2009
Πληρωμή δαπάνης για προμήθεια catering:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006 ή σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου ούτε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, καθόσον η εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Δήμο ... με αφορμή την παρουσίαση του προαναφερόμενου βιβλίου έχει μεν πολιτιστικό χαρακτήρα, πλην όμως, όπως ευχερώς συνάγεται από τον τίτλο αυτού, δεν αναφέρεται στην πολιτιστική ή ιστορική ιδιαιτερότητα του ανωτέρω Δήμου, η δε πραγματοποίηση της εν λόγω εκδήλωσης, η οποία αναμφισβήτητα παρουσιάζει γενικότερο ενδιαφέρον για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, δεν αποσκοπεί προεχόντως στην προαγωγή των πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών υπό την ανωτέρω εκτεθείσα έννοια, της διασύνδεσης δηλαδή με την τοπική περιφέρεια του Δήμου. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί ούτε λειτουργική, καθόσον δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Δήμου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Τμ.7/176/2009
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΙΔΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006, ούτε σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου. Περαιτέρω, η ανωτέρω δαπάνη δεν αποδείχθηκε ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, ούτε ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του... Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στο 7287/26.3.2009 έγγραφο του Δήμου, κρίνει ότι τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά διότι πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η επίμαχη δαπάνη εξυπηρετούσε λειτουργικές ανάγκες της υπηρεσίας.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Τμ.7/48/2009
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ εμφιαλωμένων νερών, κερασμάτων και εδεσμάτων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006, ούτε σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου, οι δε επικαλούμενοι από το Δήμο κανόνες κοινωνικής ευπρέπειας και εθιμοτυπίας δεν συνιστούν νόμιμο έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης. Περαιτέρω, η ανωτέρω δαπάνη δεν αποδείχθηκε ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, ούτε ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Δήμουκαθόσον από τα στοιχεία του φακέλου και συγκεκριμένα από το επισυναπτόμενο στα χρηματικά εντάλματα έγγραφο ..δεν προκύπτει ο τόπος, ο χρόνος διενέργειας, το αντικείμενο των κρίσιμων συσκέψεων, ο αριθμός και η ιδιότητα των ατόμων που συμμετείχαν σ’ αυτές, ως εκ τούτου δεν αποδείχθηκε με ποιο τρόπο οι συσκέψεις αυτές συνέβαλαν πράγματι στην ανάπτυξη και προβολή του Δήμου..