Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΟΛΟΜ/17Α/2009

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2286/1995, 2004/18, 118/2007, 3763/2009, 2955/2001, 4412/2016/Α.116

Οι διατάξεις του άρθρου 36 του Ν. 3763/2009 κατά το μέρος που με αυτές νομιμοποιούνται προμήθειες υλικών οστεοσύνθεσης που διενεργήθηκαν κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 7 παρ. 2 του ν. 2955/2001 και των κατ' εξουσιοδότηση αυτών εκδοθεισών κοινών υπουργικών αποφάσεων παραβιάζουν, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν σε προηγούμενες σκέψεις, τις γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της υποχρέωσης διαφάνειας της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και επομένως δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής στην εσωτερική έννομη τάξη

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.4/67/2010

Προμήθεια υλικών οστεσύνθεσης-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, αφού μη νομίμως διενεργήθηκαν οι ως άνω προμήθειες με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεσης), αφού αφορούν σε είδη όμοια ή ομοειδή μεταξύ τους (υλικά οστεοσύνθεσης), η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ για έτη 2007 και 2008. Εξάλλου, τόσο οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του ν.2955/2001 και των κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κοινών υπουργικών αποφάσεων, κατ΄ εφαρμογή των οποίων διενεργήθηκαν οι ελεγχόμενες προμήθειες, όσο και αυτές του άρθρου 36 του ν.3763/2009, με τις οποίες νομιμοποιούνται οι εν λόγω προμήθειες υλικών οστεοσύνθεσης δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής στην εσωτερική έννομη τάξη, αφού παραβιάζουν τις γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, που απορρέουν από την Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα.


ΕΣ/ΤΜ.4/53/2010

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι επίμαχες προμήθειες μη νομίμως ανατέθηκαν με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (επιμέρους απευθείας αναθέσεων), καθώς αφορούν είδη όμοια ή ομοειδή (διεγέρτες νεύρων διαφόρων τύπων), η συνολική αξία των οποίων, σε ετήσια βάση (οικονομικό έτος 2008), υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (820.826,30 ευρώ), δεν συνέτρεχαν λόγοι επείγοντες, οφειλόμενοι σε απρόβλεπτες περιστάσεις, που να καθιστούσαν αδύνατη την τήρηση των προθεσμιών διενέργειας σχετικού ανοικτού διαγωνισμού, ούτε λόγοι τεχνικοί, που να επιβάλλουν την προμήθεια των επίμαχων ειδών αποκλειστικά από τη συγκεκριμένη προμηθεύτρια εταιρεία, ενώ οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 7 του ν. 2955/2001, όπως ίσχυε, και των κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθεισών κυα, κατ’ επίκληση των οποίων ανατέθηκαν οι επίμαχες προμήθειες με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 3763/2009, με τις οποίες νομιμοποιούνται οι κατ’ εφαρμογή τους ανατεθείσες προμήθειες, είναι ανίσχυρες. Οι επικαλούμενοι δε από το Νοσοκομείο λόγοι, που κατά τους ισχυρισμούς του καθιστούν νόμιμη την απευθείας ανάθεση των επίμαχων προμηθειών στη συγκεκριμένη προμηθεύτρια εταιρεία (αξιοπιστία και ειδικότητα των επίμαχων ειδών και των μεθόδων χρήσης τους από την προμηθεύτρια εταιρεία για την εκτέλεση συγκεκριμένων ιατρικών επεμβάσεων), δεν συνιστούν νόμιμους λόγους προσφυγής στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, καθώς ούτε αποδεικνύουν τη μοναδικότητα (αποκλειστική τεχνική καταλληλότητα) των επίμαχων ειδών ή την αποκλειστικότητα του δικαιώματος κατασκευής και προμήθειάς τους ή μόνο της προμήθειάς τους από τη συγκεκριμένη προμηθεύτρια εταιρεία, ούτε απρόβλεπτες περιστάσεις, ήτοι αιφνίδια ή εξαιρετικά πραγματικά γεγονότα που να καθιστούσαν αδύνατη την τήρηση των προθεσμιών διενέργειας σχετικού διαγωνισμού, αποτελούν, και ως εκ τούτου είναι αβάσιμοι. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας είναι νόμω βάσιμος, οι ισχυρισμοί του Νοσοκομείου απορριπτέοι, ως ουσία αβάσιμοι, οι εντελλόμενες δαπάνες μη νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα μη θεωρητέα.