ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/78/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αμοιβής στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου :..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Δ.Σ. της ..., ..., για το χρονικό διάστημα από 1.1.2012 έως και 31.5.2012, εντέλλεται νόμιμα, διότι από το περιεχόμενο της 4446/31.5.2012 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., ως κανονιστικής διοικητικής πράξης κατά το μέρος που αφορά στον καθορισμό του ύψους της αποζημίωσης που χορηγείται στον Πρόεδρο της επιχείρησης για τις παρεχόμενες προς αυτήν υπηρεσίες, σαφώς προκύπτει ότι αυτή αναπτύσσει αναδρομική ισχύ, ανατρέχοντας στο χρόνο ανάληψης των καθηκόντων του ως Προέδρου του Δ.Σ. σύμφωνα με την 683/31.12.2011 απόφαση του Δ.Σ. της ..... Αντίθετα, η καταβολή αμοιβής στον .., μέλος του Δ.Σ. της ..., για το χρονικό διάστημα από 1.1.2012 έως και 31.5.2012, δεν εντέλλεται νόμιμα, διότι η 4446/31.5.2012 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., κατά το μέρος που αφορά στον ορισμό του ως άνω μέλους του Δ.Σ. με πλήρη απασχόληση στην Επιχείρηση και καθορίζει τις αρμοδιότητές του, αποτελεί ατομική διοικητική πράξη, η οποία δεν έχει αναδρομική ισχύ, καθόσον δεν συντρέχει κάποια από τις προαναφερόμενες (βλ. σκέψη ΙΙ της παρούσας) εξαιρέσεις αναγνώρισης αναδρομικότητας, και συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα πριν από την ημερομηνία έκδοσής της. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος με το έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος ισχυρισμός της .... περί συγγνωστής πλάνης των αρμοδίων οργάνων, είναι απορριπτέος, καθόσον δεν προκύπτει ότι ο ... κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα (1.1.2012 έως 31.5.2012), που προηγείτο της έκδοσης της 4446/31.5.2012 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., με την οποία ορίστηκε το πρώτον ως μέλος του Δ.Σ. της ... με πλήρη απασχόληση και καθορίστηκαν οι αρμοδιότητές του, παρείχε ανάλογες υπηρεσίες στην ... υπό συνθήκες πλήρους απασχόλησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα 62 έως 66, οικονομικού έτους 2012, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, συνολικού ποσού 10.540,95 ευρώ είναι νόμιμη, όμως αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2012 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν. Αντίθετα, η εντελλόμενη με τα 67 έως 71, οικονομικού έτους 2012, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, συνολικού ποσού 7.625,00 ευρώ, δεν είναι νόμιμη, και ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)133/2014
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ: Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης στον πρόεδρο, τη γραμματέα και τα μέλη του Δ.Σ. Δημοτικής Επιχείρησης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ, που πραγματοποιήθηκαν το έτος 2013, διότι, ενόψει της από 1.1.2013 κατάργησης της αποζημίωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις αυτού, σύμφωνα με τη διάταξη της υποπαράγρ. Γ.1 εδ.4 της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012, καταργήθηκε, λόγω της άρρηκτης διασύνδεσης των δύο ειδών αποζημίωσης, και η προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 1069/1980 αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και του γραμματέα του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του οργάνου αυτού.
ΕΣ/ΤΜ.7/ΚΠΕΔ/51/2013
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΕΥΑ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΔΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΦΕΚ: για να αποφανθεί, ύστερα από σχετική διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό … και της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δήμου …, αν πρέπει να θεωρηθούν τα 37 και 38, οικονομικού έτους 2012, χρηματικά εντάλματα πληρωμής(...)που αφορούσαν στην καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο και στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της επιχείρησης για το έτος 2010.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους ως δικαιούχους, Πρόεδρο και μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α…., δεν εντέλλεται νόμιμα, διότι η ... απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου, περί καθορισμού του ύψους (ανώτατο όριο) της αποζημίωσης που χορηγείται στον Πρόεδρο της επιχείρησης για τις παρεχόμενες προς αυτήν υπηρεσίες και στα μέλη του Δ.Σ. της επιχείρησης για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του συλλογικού αυτού οργάνου, δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ... και, ως εκ τούτου, είναι ανυπόστατη, μη δυνάμενη να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα της εντελλόμενης με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνης.(...)Αποφαίνεται ότι τα 37 και 38, οικονομικού έτους 2012, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης …, ποσού 11.189,23 και 2.198,23 ευρώ, αντίστοιχα, δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/243/2017
Αμοιβές μελών Δ.Σ. Καταβολή αμοιβής στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, λόγω της πλήρους απασχόλησής της στην Επιχείρηση, για τον Απρίλιο του έτους 2017. Κατ’ εκτίμηση, η Επίτροπος προέβαλε ως αιτιολογία της άρνησής της ότι α) δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πλήρη απασχόληση με αμοιβή της Αντιπροέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Ω., καθόσον εάν οι αρμοδιότητές της ταυτιστούν με αυτές των υπολοίπων μελών του Δ.Σ. της επιχείρησης και καταλάβει και θέση πλήρους απασχόλησης με αμοιβή, στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου θα υπολείπεται η θέση του Αντιπροέδρου και β) για την κάλυψη θέσης πλήρους απασχόλησης με αμοιβή θα έπρεπε να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 διαδικασία πρόσληψης με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον αφενός και ο Αντιπρόεδρος …., ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, μπορεί να οριστεί ως πλήρους απασχόλησης με αμοιβή και αφετέρου στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 προβλέπεται ρητά η διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για τον ως άνω ορισμό, που προϋποθέτει απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από εισήγηση του εκάστοτε Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α., χωρίς να καταλείπεται κανένα πεδίο εφαρμογής του ν. 2190/1994. V. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/115/2018
Καταβολή αμοιβής σε αντιπρόεδρο δημοτικής επιχείρησης: Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι αποφάσεις του ΔΣ της ΔΕΑΥΙ και του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που καθόρισαν την αμοιβή του Αντιπροέδρου του ΔΣ της Επιχείρησης λόγω της πλήρους απασχόλησής του σ’ αυτήν δεν έχουν λάβει υπόψη την οικονομική κατάστασή της κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο, ιδίως ενόψει του διπλασιασμού της αμοιβής αυτής. Δεδομένου όμως ότι οικονομικές καταστάσεις για την προηγούμενη της επίμαχης διαχειριστική περίοδο δεν είχαν εγκριθεί αρμοδίως, τόσο τα μέλη του ΔΣ της Επιχείρησης όσο και ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στον ορισμό της επίμαχης αποζημίωσης χωρίς αναφορά την οικονομική κατάστασή της κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα όμως πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
4/3/2017
Χορήγηση εξουσιοδότησης για υπογραφή εγγράφων από το Δ.Σ. του Ε.Δ.Σ. προς τον Πρόεδρο του.
16268/2024
Ορισμός μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Παλαμά (Δ.Ε.Υ.Α.Π.) ως μέλους με πλήρη απασχόληση έως τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. και καθορισμός αποζημίωσης αυτού.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/156/2019
Εκτέλεση εργασιών επισκευής και συντήρησης δικτύων αποχέτευσης.: Με δεδομένα αυτά, ελλείψει σχετικής ρύθμισης για την αρμοδιότητα σύνταξης και υπογραφής των χρηματικών ενταλμάτων στη Δ.Ε.Υ.Α. ....., εφαρμόζονται οι σχετικές για τους Δήμους διατάξεις (πρβλ. Ελ.Συν. Πρ. VII Τμ. 69/2016, Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 212/2016) που, πλέον, ορίζουν ότι τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπογράφονται από τον Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών (Π.Ο.Υ.) του Δήμου, ή το υφιστάμενό του όργανο που εξουσιοδοτείται από αυτόν, και τον συντάκτη τους, ήτοι τον υπάλληλο της λογιστικής υπηρεσίας, ως αρμοδίου για την εκκαθάριση οργάνου (πρβλ. Ελ.Συν. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 228, 276/2018, 63/2019). Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα αναρμοδίως υπογράφεται τόσο από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. όσο και από τον Αντιπρόεδρό της, στον οποίο παρανόμως έχουν ανατεθεί καθήκοντα έκδοσης χρηματικών ενταλμάτων διότι, κατά τα προαναφερθέντα, αυτά ανήκουν στους υπαλλήλους της λογιστικής υπηρεσίας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/212/2012
Καταβολή αποζημίωσης για συμμετοχή στις συνεδριάσεις ΔΣ...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος, Αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ..., δεν δικαιούται πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του συλλογικού αυτού οργάνου, καθόσον η εν λόγω συμμετοχή του συνιστά ενάσκηση των κυρίων καθηκόντων του, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η εισήγηση προς το Δ.Σ. θεμάτων της αρμοδιότητάς του (βλ σχετ. την 11235/14.7.2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …). Εξάλλου, ο ορισμός του ως άνω μέλους του διοικητικού συμβουλίου ως πλήρους απασχόλησης, με τη συνεπακόλουθη καταβολή μηνιαίων αποδοχών, αποκλείει την καταβολή πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλογικού οργάνου, η οποία καταβάλλεται στα λοιπά μέλη του διοικητικού συμβουλίου για την ίδια αιτία. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΤΜ.7/15/2015
Αποζημίωση μελών ΔΣ...ζητείται η ανάκληση της 322/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα.....Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος, Αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ..., δεν δικαιούται πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του συλλογικού αυτού οργάνου, καθόσον η εν λόγω συμμετοχή του συνιστά ενάσκηση των κυρίων καθηκόντων του, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η εισήγηση προς το Δ.Σ. θεμάτων της αρμοδιότητάς του (βλ σχετ. την 11235/14.7.2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης …). Εξάλλου, ο ορισμός του ως άνω μέλους του διοικητικού συμβουλίου ως πλήρους απασχόλησης, με τη συνεπακόλουθη καταβολή μηνιαίων αποδοχών, αποκλείει την καταβολή πρόσθετης αποζημίωσης για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλογικού οργάνου, η οποία καταβάλλεται στα λοιπά μέλη του διοικητικού συμβουλίου για την ίδια αιτία. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί..Ανακαλεί εν μέρει την 322/2014 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα
ΕΣ/Τ1/41/2007
Εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στην εισηγήτρια δεν είναι νόμιμη, διότι η ΚΥΑ 2/66105/0022/21.12.2005 (ΦΕΚ.Β΄ 1908) που καθόρισε την εν λόγω αποζημίωση εκδόθηκε καθ΄ υπέρβαση της εξουσιοδότησης της παρ.5 του άρθρου 15 του ν. 3329/2005 όσον αφορά την αποζημίωση των Προέδρων και Εισηγητών των συλλογικών οργάνων που λειτουργούν στους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.