Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/316/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4270/2014, 4412/2016/Α.53, 4412/2016/Α.45

Τουριστική προβολή Δήμου..:Με τα ανωτέρω δεδομένα προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογισθείσας δαπάνης της ανάθεσης και καθίσταται εφικτός ο έλεγχος τήρησης της αρχής της οικονομικότητας. Τούτο διότι τα κριτήρια υποβολής και αξιολόγησης της προσφοράς που προσδιορίστηκαν και τιμολογήθηκαν στην 34/4710/13.3.2019 τεχνική έκθεση της Διεύθυνσης Προγραμματισμού του Δήμου δεν ήταν αυθαίρετα αλλά επιμερίστηκαν ανά βίντεο, ήταν συναφή προς τη φύση της σύμβασης και σκοπούσαν στην υποβολή της πλέον συμφέρουσας για το Δήμο προσφοράς. Ως εκ τούτων, η μη περαιτέρω ανάλυση της δαπάνης με αναφορά συγκεκριμένου αριθμού εργατοωρών και τιμής μονάδας ανά ώρα δεν συνιστά, ενόψει της φύσης της παραγωγής βίντεο, υπέρβαση των ορίων της εξουσίας εκτίμησης του αναθέτοντος Δήμου ως προς το καταβλητέο τίμημα. Κατ’ ακολουθία η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, τις πιστώσεις  του οποίου βαρύνει.  


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/2/2020

Παροχή υπηρεσιών αντικατάστασης λαμπτήρων και συντήρησης δικτύου ηλεκτροφωτισμού:..Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός της σύμβασης είναι ορισμένος διότι, αφενός από το απαντητικό έγγραφο του Δήμου αποδεικνύεται ότι η τιμή μονάδας ανά εργασία κοστολογήθηκε βάσει της ΔΚΠ/οικ/545/29-5-2015 (Β΄ 1088) Υ.Α. για τη «Συμπλήρωση του πίνακα Τιμών των άρθρων στα τιμολόγια Η/Μ εργασιών», αφετέρου υπάρχει αντικειμενική αδυναμία ακριβούς υπολογισμού των απαιτούμενων εργατοωρών και προμέτρησης των υπηρεσιών λόγω της φύσης αυτών (απρόβλεπτες βλάβες και ανάγκες συντήρησης), ενώ η πληρωμή του αναδόχου προβλέπεται τμηματική αναλόγως των εκτελεσθεισών εργασιών. Ωστόσο, οι επίμαχες υπηρεσίες ανατέθηκαν κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, διότι εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού του Δήμου, η δε στελέχωσή του από 16 τεχνίτες ηλεκτρολόγους και 3 οδηγούς κρίνεται επαρκής για τη διεκπεραίωση αυτών. Παρόλα αυτά, λαμβανομένου υπόψη ότι παρόμοιες υπηρεσίες είχαν ανατεθεί σε ιδιώτη κατά το έτος 2016, για όλες τις Δ.Ε. του Δήμου πλην της Δ.Ε. … (6-111/7.3.2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου), καθώς και ότι θεωρήθηκε ότι η επιπλέον προβλεπόμενη υποχρέωση υποβοήθησης του συνεργείου του Δήμου από τον ανάδοχο μπορεί να δικαιολογήσει την ανάθεση σε τρίτο, τα αρμόδια όργανα του Δήμου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης της αρχής της οικονομικότητας. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΤΜ.6/1287/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Αποκατάσταση βλαβών δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης Δήμου ....»,Αίτηση ανάκλησης της 3/2018 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου : Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη α) την ανάγκη εκτέλεσης των σχετικών υπηρεσιών, ενόψει της θερινής-τουριστικής περιόδου, καθόσον η μη έγκαιρη αποκατάσταση των βλαβών δύναται να επιφέρει τόσο κίνδυνο λειψυδρίας όσο και μόλυνση του περιβάλλοντος λόγω διαρροής των λυμάτων, β) την έλλειψη των κατάλληλων υλικοτεχνικών μέσων και προσωπικού του Δήμου σε συνδυασμό με την ιδιαιτέρως μεγάλη έκταση του δικτύου ύδρευσης (300 – 350 χιλ. περίπου και αριθμός υδρομέτρων 42.854) και του δικτύου αποχέτευσης (250 χιλ. περίπου συμπεριλαμβανομένων των βιολογικών σταθμών) και γ) τον έκτακτο χαρακτήρα των βλαβών του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης που καθιστούν αναγκαία τη συγκρότηση συνεργείων καθ’ όλο το 24ωρο σε διπλές βάρδιες υπερωριακής απασχόλησης, κρίνει ότι, εν προκειμένω, αιτιολογείται επαρκώς η αδυναμία του Δήμου να εκτελέσει την κρίσιμη υπηρεσία με ιδία μέσα, κατά τούτο δε, νομίμως προέβη στη δημοπράτηση της υπηρεσίας αυτής και την ανάθεσή της σε ιδιώτη.  Περαιτέρω, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, για το χρονικό διάστημα ενός έτους, ήτοι από 9.9.2016 έως 14.10.2017, καταρτίστηκαν οι από 9.9.2016 και 14.10.2016 συμβάσεις μεταξύ του Δήμου .... και της ίδιας ως άνω εταιρείας («…»), διάρκειας δώδεκα (12) μηνών από την υπογραφή τους, με αντικείμενο τη Συντήρηση δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης στη Δημοτική Ενότητα (Δ.Ε.)  ...., η πρώτη και στη Δ.Ε….., η δεύτερη, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 233.681,55 (με Φ.Π.Α.) και  230.526,60 ευρώ, αντίστοιχα (βλ. τις από 9.9.2016 και 14.10.2016 συμβάσεις). Συνεπώς, εφόσον για το χρονικό διάστημα ενός έτους, ήτοι από 9.9.2016 έως 14.10.2016 η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την συντήρηση των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης δύο Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου .... ήταν 464.208,15 ευρώ (με Φ.Π.Α.), ο προϋπολογισμός της υπό κρίση σύμβασης, ύψους 495.491,60 (με Φ.Π.Α.) για ένα έτος, ο οποίος αναλύεται επαρκώς στην 172/2017 μελέτη, δεν αποδεικνύεται ότι υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, δεδομένου ότι αφορά το σύνολο των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου .....Ανακαλεί την 3/2018 Πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/60/2019

Παροχή υπηρεσιών: ..Με δεδομένα να ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Η εκτέλεση των επίμαχων εργασιών εμπίπτει στα καθήκοντα των υπαλλήλων της Περιφέρειας ..., η οποία όφειλε να λάβει όλα τα απαιτούμενα οργανωτικά μέτρα, ώστε οι υπάλληλοί της, με βάση το εγχειρίδιο του ΚΠΑ, τον αναλυτικό οδηγό εφαρμογής, τις εγκυκλίους και τη συνδρομή του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, να υλοποιήσουν το ΚΠΑ. Αναποδείκτως δε προβάλλεται ότι ο φορέας είναι υποστελεχωμένος, καθώς δεν προσκομίζεται κανένα στοιχείο που να το αποδεικνύει, ενώ αβασίμως υποστηρίζεται ότι η εφαρμογή του ΚΠΑ από το ίδιο το προσωπικό του φορέα μπορεί να θέσει εν αμφιβόλω την αντικειμενικότητα της κρίσης και των αποτελεσμάτων, καθώς, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω (σκέψ. ΙV Α), η εφαρμογή του ΚΠΑ υλοποιείται από υπαλλήλους που προέρχονται από την ίδια την υπηρεσία που αξιολογείται. Εξάλλου και υπό την εκδοχή ότι μέρος του αντικειμένου της επίμαχης σύμβασης δεν αφορά στην εφαρμογή του ΚΠΑ, αλλά στη σύνταξη πλάνου στοχοθεσίας, κατά το άρθρο 22 του ν. 4369/2016, η εκτέλεση αυτού εμπίπτει, σύμφωνα με το προαναφερόμενο άρθρο (22 του ν. 4369/2016), στα καθήκοντα των προϊσταμένων των Διευθύνσεων και Τμημάτων της Περιφέρειας ... β) Σε κάθε περίπτωση, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθώς, κατά παράβαση των διατάξεων που παρατέθηκαν στην σκέψη III, από τον φάκελο της σύμβασης δεν προκύπτουν κατά τρόπο ειδικό και ορισμένο τα στοιχεία στα οποία τεκμηριώνεται το μέγεθος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης (π.χ. έρευνα αγοράς, συγκριτικά στοιχεία άλλων διαγωνισμών με συναφές αντικείμενο), ώστε να αιτιολογείται επαρκώς η έκταση της δημοσιονομικής επιβάρυνσης του φορέα. Τέτοιο δε στοιχείο τεκμηρίωσης της προϋπολογιζόμενης δαπάνης δεν αποτελεί η Δ.Π. …..2017 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Περιφέρειας ... προς την ίδια τη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία, ούτε άλλωστε και η από 14.3.2018 οικονομική προσφορά της εταιρείας αυτής, που μάλιστα υποβλήθηκε μετά την οικ. …..2018 εισήγηση του Τμήματος Προμηθειών της Διεύθυνσης Διοικητικού - Οικονομικού της Περιφερειακής Ενότητας ... προς την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας ... και την έγκριση, με την …. απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, της σχετικής δαπάνης για την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών. γ) Ο λόγος όμως διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου ότι, όπως προκύπτει από τα σχετικά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, η φερόμενη ως δικαιούχος εταιρεία έχει εκτελέσει μέρος των συμβατικών υποχρεώσεών της, είναι απορριπτέος. Και τούτο διότι, με το από 20.6.2018 Πρακτικό Οριστικής Παραλαβής, το οποίο εγκρίθηκε με την …..2018 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ..., η Επιτροπή Παραλαβής βεβαιώνει ότι παρέλαβε στο σύνολό του το έργο, όπως αυτό περιγράφεται στην ως άνω σύμβαση, ενώ εκ μόνου του γεγονότος ότι τα …..2018 τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, ποσών 6...., 12.400 και 6.... ευρώ, αντίστοιχα, που έχει εκδώσει η φερόμενη ως δικαιούχος εταιρεία, αναφέρουν ως είδος εργασιών «περάτωση σεμιναρίων επιμόρφωσης των ομάδων αυτό-αξιολόγησης», «αναφορά των βελτιώσεων της οργανωτικής δομής» και «στοχευμένες ανάγκες εκπαίδευσης», αντίστοιχα, ήτοι τα παραδοτέα, μετά την υποβολή των οποίων είναι καταβλητέο στον ανάδοχο το αντίστοιχο ποσοστό του συμβατικού τιμήματος (βλ. άρθρο 3 της οικείας σύμβασης), δεν αποδεικνύεται ότι αυτός δεν έχει εκτελέσει το σύνολο των εργασιών της σύμβασης,Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, για τον πρώτο και τρίτο λόγο διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/202/2019

Παροχή υπηρεσιών...:Με αυτά τα δεδομένα το αντικείμενο της σύμβασης, συνιστάμενο αφενός στην αποτύπωση του δικτύου άρδευσης του Δήμου και των χαρακτηριστικών του και αφετέρου - και κατά το μεγαλύτερο μέρος του -, στη διοικητική υποστήριξη του Δήμου για την προετοιμασία του φακέλου και ωρίμανση της προαναφερθρείσας πράξης προς χρηματοδότησή της από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020, εμπίπτει μεν στις αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής και του επιμέρους Γραφείου Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης, ωστόσο, δοθέντος ότι το εν λόγω Τμήμα δεν έχει στελεχωθεί (.... βεβαίωση του Δημάρχου), στη συγκεκριμένη περίπτωση προκύπτει αντικειμενική αδυναμία του Δήμου να διεκπεραιώσει το άνω έργο με ίδια μέσα. Εξάλλου, οι πέντε υπάλληλοι, συναφούς με την άνω υπηρεσία ειδικότητας, οι οποίοι στελεχώνουν ήδη τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας και οι έξι υπάλληλοι ειδικότητας Διοικητικού - Οικονομικού, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα Τμήματα του Δήμου, κρίνονται απολύτως απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων τους και δεν θα μπορούσαν να στελεχώσουν παράλληλα το ως άνω Αυτοτελές Τμήμα (βλ. Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 271/2018). Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 4314/2014, η εκτίμηση περί διοικητικής, χρηματοοικονομικής και επιχειρησιακής ικανότητας του δικαιούχου να λάβει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, διενεργείται από αρμόδια διαχειριστική αρχή, κατά τη διαδικασία αξιολόγησης της εκάστοτε πράξης και πριν την επιλογή αυτής για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ως εκ τούτου δεν συνάπτεται με το αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης και δεν επηρεάζει την υπό κρίση δαπάνη. Πέραν τούτου, η διαχειριστική επάρκεια του δικαιούχου μπορεί σε κάθε περίπτωση να καλυφθεί μέσω συνεργασίας με εξωτερικό φορέα (βλ. Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 271/2018). Τέλος, με το έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος ο Δήμος παραθέτει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τις απαιτούμενες ώρες εργασίας, τις ειδικότητες των εργαζομένων και το ωριαίο κόστος εργασίας ανά ειδικότητα και ως εκ τούτου το προϋπολογισθέν ποσό της σύμβασης είναι ελέγξιμο και ορισμένο. Κατ’ ακολουθία, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/39/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ: Με δεδομένα όσα εκτέθηκαν γίνονται δεκτά τα ακόλουθα: Όπως προκύπτει από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου …, η διενέργεια δράσεων προς τον σκοπό αξιοποίησης της δημοτικής περιουσίας συμπεριλαμβάνεται στις αρμοδιότητες μελετών και έρευνας του Γραφείου Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης του Δήμου. Δοθέντος, όμως, ότι οι παρασχεθείσες από τον ανάδοχο υπηρεσίες συμβούλου αποσκοπούσαν στη σύνταξη φακέλου για την υποβολή και αξιολόγησή του ως "στρατηγικής επένδυσης" υπό τον ν. 3894/2010, ο οποίος θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε σχέση με το μέγεθος της υποβαλλόμενης πρότασης και την προστιθέμενη αξία αυτής αναφορικά με τις αναπτυξιακές, εν γένει, συνέπειές της, κρίνεται ότι για την παροχή των υπηρεσιών αυτών απαιτούνταν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, την οποία δεν διαθέτει το επιστημονικό προσωπικό που απασχολείται στο αρμόδιο γραφείο του Δήμου. Το τελευταίο, άλλωστε, δεν έχει στελεχωθεί ούτε από υπάλληλο ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, όπως προβλέπεται στον Ο.Ε.Υ., η συνδρομή του οποίου εν προκειμένω θα ήταν καίρια. Περαιτέρω, από τα προσκομιζόμενα στοιχεία, ήτοι το πινάκιο αμοιβής σύμφωνα με τον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετητών (ανεξάρτητα αν αυτός τυγχάνει εφαρμογής επί εκπόνησης μελετών και συναφών με αυτές τεχνικών υπηρεσιών), καθώς επίσης τα συγκριτικά στοιχεία από συμβάσεις συναφούς αντικειμένου που συνήψαν άλλοι δήμοι, προκύπτει η τεκμηρίωση του προϋπολογισμού της δαπάνης της συγκεκριμένης υπηρεσίας στο ως άνω ποσό, δοθέντος ότι ως εκ του αντικειμένου της (υποβολή πρότασης κατόπιν αξιολόγησης ως αξιοποιήσιμων των ακινήτων, για τα οποία υποβλήθηκαν στοιχεία) δεν παρίστατο ευχερής ο προσδιορισμός του κόστους ανά δαπάνη εργασίας. Τέλος, όπως προκύπτει από το 13126/19.7.2017 έγγραφο, τα παραδοτέα της σύμβασης υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα από τον ανάδοχο, καθόσον η διάρκεια της σύμβασης έληγε στις 19.7.2017, ανεξάρτητα από την ημερομηνία βεβαίωσης της καλής εκτέλεσης αυτής, η οποία ήταν μεταγενέστερη. Κατ’ ακολουθία όσων ανωτέρω εκτέθηκαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/59/2018

Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και ανάπτυξης νέου Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας.(..)Με τα ανωτέρω δεδομένα οι επίμαχες υπηρεσίες μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος, καθώς το αντικείμενό τους εμπίπτει στις προβλεπόμενες στον Οργανισμό του Δήμου αρμοδιότητες του Γραφείου Ανάπτυξης και Προγραμματισμού. Επίσης, ως εκ της φύσης του αντικειμένου της, η υπηρεσία αυτή (καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και των οργανωτικών αναγκών του Δήμου, ανάπτυξη περιγραμμάτων θέσεων εργασίας και σύνταξη Σχεδίου Απόφασης τροποποίησης Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, Ανάπτυξη μηχανισμού παρακολούθησης της λειτουργίας του νέου Οργανισμού) δεν αποτελεί εξειδικευμένη εργασία...Περαιτέρω, δύο μέρες πριν λάβει χώρα η επίμαχη ανάθεση, ο Δήμαρχος ... συνέστησε ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση των δομών του Δήμου και των νομικών του προσώπων. Επομένως, ακόμα και εάν οι επίμαχες υπηρεσίες δεν μπορούσαν να εκτελεσθούν στο σύνολό τους από τους υπηρετούντες υπαλλήλους του, μπορούσαν σε κάθε περίπτωση να εκτελεσθούν με τη συνδρομή της εν λόγω ομάδας εργασίας, το έργο της οποίας θα βασιζόταν στο προαναφερόμενο έγγραφο της ΚΕΔΕ, για τις τηρητέες διαδικασίες για την αναθεώρηση του Ο.Ε.Υ. του Δήμου. Συνεπώς, οι δύο εργασίες, δηλαδή τόσο η ανατεθείσα στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος όσο και η ανατεθείσα στην ομάδα εργασίας του Δήμου, έχουν κοινή στόχευση, ήτοι την αξιολόγηση και βελτίωση της διοικητικής ικανότητας του Δήμου και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του μέσω της αναδιάρθρωσης των δομών του....Περαιτέρω, το άρθρο 35 παρ. 4 του ν. 4024/2011 παρέχει στους δημόσιους φορείς την ευχέρεια να ζητήσουν τη συνδρομή εξωτερικού συνεργάτη για την εφαρμογή και προετοιμασία της διαδικασίας αξιολόγησης, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι δεν διαθέτουν αρμόδια υπηρεσία για την εκτέλεσή της, και ως εκ τούτου, μόνη η επίκληση της ως άνω διάταξης δεν αρκεί για να καταστήσει νόμιμη την επίμαχη ανάθεση.(..) Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/388/2019

Υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλιών...Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι εφόσον από το π.δ 31/2018 που εφαρμόζεται εν προκειμένω προβλέπεται ότι οι ναυαγοσώστες απασχολούνται για 7 ώρες ημερησίως και ειδικότερα από 10:30 πμ ως 17:30μμ, χωρίς περαιτέρω να προβλέπεται κάτι διαφορετικό από οποιοδήποτε στοιχείο του φακέλου, εσφαλμένως υπολογίστηκε με την 124/2018 μελέτη η τιμή μονάδας ανά ανθρωπομήνα λαμβάνοντας υπόψη απασχόληση 8 ωρών και επηρεάζοντας κατά αυτό τον τρόπο τον προϋπολογισμό του διαγωνισμού. Περαιτέρω, δεν αιτιολογείται α) ο τρόπος υπολογισμού του μηνιαίου κόστους εποπτείας, το οποίο ορίζεται στο ποσό των 1.800,00 ευρώ ανά επόπτη, χωρίς αναλυτική τεκμηρίωση, β) ο υπολογισμός του ημερομισθίου του χειριστή του ναυαγοσωστικού σκάφους 5,5 μέτρων και του οδηγού του ναυαγοσωστικού αυτοκινήτου 4Χ4, βάσει του ημερομισθίου του ναυαγοσώστη, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για διαφορετικές ειδικότητες, γ) ο τρόπος υπολογισμού του κόστους εργατικών των τριών ατόμων που θα απασχοληθούν με την υπηρεσία της οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος Γαλάζιας Σημαίας, καθώς ορίζεται μόνο ως κόστος εργασίας ανά ώρα του εργάτη, του οδηγού και του επόπτη τα ποσά των 8,1 ευρώ, 8,6 ευρώ και 10,00 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς περαιτέρω τεκμηρίωση της εν λόγω βάσης υπολογισμού. Τέλος, δεν τεκμηριώνεται ο τρόπος προσδιορισμού της – αναγραφόμενης στον πίνακα ενδεικτικού προϋπολογισμού της …. μελέτης – ποσότητας των επιμέρους υπηρεσιών που ανατίθεται στην ανάδοχο, και συγκεκριμένα για τη ναυαγοσωστική κάλυψη παραλίας, με μονάδα μέτρησης τον «πύργο ανά μήνα κολυμβητικής περιόδου», αναγράφεται ποσότητα 144, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται η λειτουργία 10 πύργων Χ 12 μήνες [4 μήνες για τρεις κολυμβητικές περιόδους] = 120 πύργοι, και για την οργάνωση – διαχείριση προγράμματος Γαλάζιας Σημαίας, με μονάδα μέτρησης την «ακτή ανά κολυμβητική περίοδο», αναγράφεται ποσότητα 84, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται η κάλυψη 24 ακτών Χ 3 κολυμβητικές περιόδους = 72 ακτές, απόλυτες τιμές που διαμορφώνουν την τελική προϋπολογισθείσα δαπάνη. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν παρατίθεται σαφής τρόπος εξαγωγής της εκτιμώμενης αξίας του κάθε τμήματος του διαγωνισμού και κατ’ επέκταση της συνολικά προϋπολογιζόμενης δαπάνης αυτού, γεγονός που, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια της διαδικασίας αυτού, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη και του μηδενικού ποσοστού έκπτωσης της οικονομικής προσφοράς της αναδειχθείσας αναδόχου εταιρείας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/180/2018

Αμοιβή για την δημιουργία ψηφιακών αρχείων δικτύου φωτισμού του Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά, δεν συντρέχει εν προκειμένω παραβίαση της αρχής της οικονομικότητας. Συγκεκριμένα, ενόψει του ότι στον πίνακα «ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ», που επισυνάπτεται στο 15342/23.5.2018 απαντητικό έγγραφο του Δήμου, περιγράφονται αναλυτικά οι υπηρεσίες που πρόκειται να παρασχεθούν για τα προς αποτύπωση αντικείμενα, ήτοι για τους φωτιστικούς ιστούς και τους πίνακες διανομής (1. Γεωδαιτικές συντεταγμένες, 2. Τύπος - κυριότητα - αριθμός φωτιστικών σωμάτων ανά ιστό - ύψος - μοναδικός αριθμός ταυτοποίησης ιστού- τεχνολογία, ισχύς, κατάσταση λαμπτήρα και φωτιστικού σώματος), η μονάδα μέτρησης (1 φωτιστικός ιστός και 1 πίνακας διανομής),                   η τιμή μονάδος ανά καταγραφόμενο είδος (1,40 ευρώ ανά φωτιστικό ιστό, 1,00 ευρώ ανά πίνακα διανομής), η συνολική ποσότητα αυτών (13.000 ιστοί   και 350 πίνακες διανομής στο σύνολο των Δημοτικών Ενοτήτων) και, τέλος,      το κατ’ αποκοπή ποσό για την πρόταση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων (450,00 ευρώ), το συνολικό ποσό του προϋπολογισμού καθίσταται ορισμένο. Εξάλλου, αν και ο Δήμος διαθέτει γεωδαιτικό σταθμό για τη γενική καταγραφή των γεωδαιτικών δεδομένων, η ειδική φύση της προκείμενης καταγραφής, που συνίσταται στην καταγραφή δεδομένων και εντός πυκνού κτιριοδομικού ιστού και στη χρήση ειδικού λογισμικού για την ψηφιακή αποτύπωση που δεν διαθέτει ο Δήμος, συνεκτιμωμένου και του μεγάλου όγκου καταγραφής (χωρικά - το σύνολο του Δήμου…, ποσοτικά - 13.214 φωτιστικά σώματα και 383 πίνακες διανομής, βλ. την 1η αναλυτική επιμέτρηση του έργου και τους συνημ-μένους χάρτες της περιοχής), καθιστούν αδύνατη τη διεκπεραίωση της επίμαχης υπηρεσίας με ίδια του Δήμου μέσα. Κατά ταύτα, νομίμως ανατέθηκε η υπηρεσία σε ιδιώτη ανάδοχο, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/251/2017

Παροχή υπηρεσιών για την ανάπτυξη και υλοποίηση καινοτόμων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.(..)Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες, διότι ούτε από το κείμενο των συμβάσεων ούτε από τα τεύχη των μελετών, βάσει των οποίων ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες, προκύπτει με ακρίβεια το είδος και η ποσότητα των ανατεθεισών υπηρεσιών και η τιμή μονάδας ανά υπηρεσία, ώστε να τεκμηριώνονται οι προϋπολογισμοί των επίμαχων αναθέσεων και να καθίσταται ευχερής ο έλεγχος τήρησης της αρχής της οικονομικότητας. Πλην όμως, τα αρμόδια όργανα του ελεγχόμενου νομικού προσώπου συγγνωστώς υπέλαβαν ότι οι επίμαχες υπηρεσίες μπορούσαν να ανατεθούν κατά την ανωτέρω διαδικασία, καθόσον κατά το παρελθόν (ήδη κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος 2016) είχαν ανατεθεί αντίστοιχες υπηρεσίες με όμοια διαδικασία... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα κρινόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/85/2019

Παροχή υπηρεσιών διατροφής και διαμονής:..Με αυτά τα δεδομένα, ο προϋπολογισμός της υπό κρίση σύμβασης παρίσταται ορισμένος, καθόσον το ημερήσιο κόστος διαμονής και διατροφής εκάστου των 67 μελών της Ορχήστρας προκύπτει ευχερώς ως ο λόγος της σχετικής δαπάνης, προς το γινόμενο του αριθμού των μελών της Ορχήστρας επί τις ημέρες παροχής των υπηρεσιών [διαμονή: 11.000,00 / (67 Χ 3) = 54,7 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, διατροφή: 10.200,00 / (67 Χ 4) = 38,05 ευρώ την ημέρα ανά άτομο], ενώ προβλέπεται και ξεχωριστό κονδύλι για τις αμοιβές προσωπικού τριών ατόμων της εταιρείας και έξοδα διοργάνωσης και προβολής της καλλιτε-χνικής εκδήλωσης. Περαιτέρω, η παροχή υπηρεσιών διαμονής και διατροφής των μελών της Ορχήστρας προφανώς αποτελεί μέρος της διοργάνωσης και υλοποίησης της συναυλίας, ενώ δεν ασκεί επιρροή η επικαλούμενη ανάθεση της διοργάνωσης σε άλλη εταιρεία, καθόσον δεν αφορά σε ίδιο αντικείμενο με αυτό της υπό κρίση σύμβασης. Εξάλλου, η τμηματική καταβολή του συμβατικού ανταλλάγματος προβάλλεται αλυσιτελώς διότι δεν ασκεί επιρροή στη νομιμό-τητα της δαπάνης. Τέλος οι λόγοι α) περί αναγκαιότητας συνάφειας της προγραμματισμένης εκδήλωσης με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου και την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων αυτού, β) περί του ότι η προβλεπόμενη τακτική επιχορήγηση από το Δήμο ... προς το ν.π.δ.δ. υπολείπονταν πλέον του 50% της απορρόφησής της και ως εκ τούτου δεν έπρεπε να του δοθεί έκτακτη επιχορήγηση, γ) ότι η έκτακτη επιχορήγηση δεν προβλέπεται ως πόρος στη συστατική πράξη του ν.π.δ.δ. και   δ) ότι η συναυλία δεν αποτελεί έκτακτο γεγονός και δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με έκτακτη επιχορήγηση, πρέπει να απορριφθούν διότι αφορούν τη νομιμότητα της έκτακτης επιχορήγησης από το Δήμο στο ν.π.δ.δ. και όχι την υπό κρίση δαπάνη.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.