ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/39/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών(...)Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι αβάσιμος, δοθέντος του ότι από το προσκομισθέν κατά την επανυποβολή του χρηματικού εντάλματος Β2β/Γ.Π.72355/26.9.2017 έγγραφο του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Υγείας για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΤΑΥΤΕΚΩ, συνολικού ποσού 18.810.382,38 από τις εναπομείνασες πιστώσεις που διατέθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τον ΕΟΠΥΥ, βάσει των ρυθμίσεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016 καθώς και από το προαναφερθέν επιτροπικό ένταλμα προκύπτει η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ/ΠΕ.ΔΙ. ..... από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξόφληση της εντελλόμενης δαπάνης. Ομοίως αβάσιμος είναι και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, καθόσον τόσο από το σώμα του ελεγχόμενου τίτλου πληρωμής όσο και από τα ως άνω συνημμένα σε αυτόν έγγραφα προκύπτουν με σαφήνεια τα χρονικά διαστήματα που αφορά η τελική εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και η αιτία έκδοσης του χρηματικού εντάλματος. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική, παρότι αφορά στην εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ετών 2009 και 2012 και η πληρωμή τους εντέλλεται το έτος 2018, ήτοι μετά την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου παραγραφής πέντε (5) ετών, που προβλέπεται στη διάταξη 137 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο, για τους Φ.Κ.Α., ν. 3655/2008 (Α΄58). Τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό (σκέψη ΙΙ), δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016, όπως ισχύει, επιτρέπεται η εξόφληση των δαπανών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου αυτού, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσής τους, κατ΄εξαίρεση των κανόνων περί παραγραφής. Τέλος, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική για το λόγο ότι η ΑΑΥ Μ 693/25.6.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που αφορά την εντελλόμενη δαπάνη δεν αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», κατά παράβαση των διατάξεων που εκτίθενται στην σκέψη ΙΙΙ της παρούσας. Εν τούτοις, το Κλιμάκιο συνεκτιμώντας την ιδιαιτερότητα του προγράμματος χρηματοδότησης και τον περιορισμένο χρόνο ισχύος αυτού (ήτοι μέχρι 31.12.2018), το γεγονός ότι το τελικό φύλλο εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών έγινε στις 22.6.2018 καθώς ότι το γεγονός ότι η ΠΕ.ΔΙ. του ΕΟΠΥΥ ..... κατέστη λόγω του προαναφερθέντος επιτροπικού εντάλματος δευτερεύων διατάκτης ήδη εξασφαλισμένων πιστώσεων (βλ. το 81470/10.12.2018 έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος) και λαμβάνοντας, περαιτέρω, υπόψη ότι, όπως αναφέρεται στο 4503/6.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου Διεύθυνσης προς το Κλιμάκιο, η μη ανάρτηση έγινε εκ παραδρομής και οφείλεται στον φόρτο εργασίας της Υπηρεσίας λόγω της εκκαθάρισης και έκδοσης κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και για την ίδια αιτία πληθώρας χρηματικών ενταλμάτων, κρίνει ότι, υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις, τα αρμόδια όργανα του ΕΟΠΥΥ ενήργησαν συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/68/2019
Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών:..Στην προκειμένη υπόθεση, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, ποσού 29.510,00 ευρώ εντέλλεται, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του ν.4430/2016, η καταβολή αποζημίωσης υπέρ της ειδικής παθολόγου …., για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ετών του Ε.Ο.Π.Π.Υ.Υ. (ως καθολικού διαδόχου) που προέκυψαν από την παροχή υπηρεσιών συμβεβλημένης ιατρού με το ΤΑΠ - ΟΤΕ κατά τα έτη 2010 - 2012. Με τον μοναδικό λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου που διαλαμβάνεται στην υπό κρίση έκθεση, προβάλλεται ότι η σχετική απαίτηση της φερομένης ως δικαιούχου έχει υποπέσει στην ενιαύσια παραγραφή του άρθρου 23 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του Ε.Ο.Π.Π.Υ, ενόψει του ότι οι προσκομισθείσες εντολές υγειονομικής περίθαλψης ασφαλισμένων καθώς και οι μηνιαίες και συγκεντρωτικές καταστάσεις των απαιτήσεων υποβλήθηκαν το έτος 2015 (με αριθμ. πρωτ. ….2015). Ο λόγος όμως αυτός είναι αβάσιμος, ενόψει όσων προεκτέθηκαν, καθόσον, ανεξαρτήτως του ζητήματος της διάταξης που διέπει την παραγραφή των επίμαχων αξιώσεων (βλ. σχετικά με αυτό Πρ. ΚΠΕΔ IV 153, 157/2017), επιτρέπεται, σε κάθε περίπτωση, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016, η εξόφληση δαπανών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου αυτού, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσής τους, κατ΄εξαίρεση των κανόνων περί παραγραφής (Πρ. ΚΠΕΔ IV 39/2018)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω όμως λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, είναι μη θεωρητέο.
ΕΟΠΥΥ/ΔΙ.Π/Φ.920/7/2014
ΘΕΜΑ : « Καθαρισμός κτιρίων ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ από συνεργεία καθαριότητας».ΒΙΚΘΟΞ7Μ-6ΛΟ
2/44087/ΔΛΓΚ/2018
Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, διαδικασίας και λοιπών ζητημάτων σχετικά με την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας
ΥΠ.ΕΣ/25523/2021
Εφαρμογή Μηχανισμού Αποτροπής Συσσώρευσης Ληξιπρόθεσμων Οφειλών προς τρίτους από τους ΟΤΑ για το α΄ τρίμηνο του 2021.
2/24669/0026/2014
Εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων-Επιστροφή αδιάθετων ποσών από την ειδική χρηματοδότηση
2/44472/ΔΠΓΚ/2014
ΘΕΜΑ : «Εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων - Επιστροφή αδιάθετων ποσών από την ειδική χρηματοδότηση».
2/81621/ΔΠΓΚ/2014
ΘΕΜΑ: «Εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων - Επιστροφή αδιάθετων ποσών από την ειδική χρηματοδότηση»
Α.1237/2020
Ανακαθορισμός του χρόνου επικαιροποίησης των δημοσιοποιούμενων καταστάσεων ληξιπρόθεσμων οφειλών για το έτος 2020
Α.1158/2020
Ανακαθορισμός του χρόνου επικαιροποίησης των δημοσιοποιούμενων καταστάσεων ληξιπρόθεσμων οφειλών για το έτος 2020.
13097/661/2017
Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών.(Δ.ΣΦ στο ΦΕΚ 1892/Β/31.5.2017)