Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/158/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4430/2016

Καταβολή οφειλών συμβεβλημένων ιατρών. (..) μη νομίμως εντέλλεται η εξόφληση των αποδείξεων.....καθόσον αυτές φέρουν την ένδειξη «ΑΚΥΡΟ» με κόκκινο στυλό, την ένδειξη ¨πρόχειρος λογιστικός έλεγχος¨ και επιπλέον, εξαιρουμένης της απόδειξης 566/4.1.2012, είναι διάτρητες με διακορευτή, όπως εξάλλου και μεγάλο μέρος των συνημμένων δικαιολογητικών, δεδομένα που, κατά την Επίτροπο, ενδεχομένως παραπέμπουν σε πιθανή εξόφληση αυτών ήδη σε προγενέστερο χρόνο.(..)Σχετικώς δε επισυνάπτονται οι από 3.8.2017 αντίστοιχες βεβαιώσεις του Προϊσταμένου Τμήματος Λογιστηρίου .... καθώς και καταστάσεις όλων των ενταλματοποιημένων και εξοφλημένων αμοιβών των φερόμενων ως δικαιούχων ιατρών για πληρωμές οφειλών χρονικής περιόδου 2012 έως και την 3.8.2017, εκ των οποίων δεν προκύπτει εξόφληση των επίμαχων αποδείξεων, σύμφωνα και με την 18/7.3.2017, εκδοθείσα κατόπιν διενέργειας σχετικού ελέγχου στα αρχεία του Λογιστηρίου του ..., βεβαίωση του αυτού Προϊσταμένου Τμήματος Λογιστηρίου ...., περί μη αποπληρωμής των ανωτέρω οφειλών.  Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει επαρκείς τις παρασχεθείσες διευκρινίσεις περί των τηρούμενων από τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς πρακτικών, ενόψει ιδίως της μετάβασης από τον ένα φορέα στον άλλο, οι οποίες, μολονότι κατατείνουν στην πρόκληση προσκόμματος, αποσκοπούν ωστόσο στη  διασφάλιση της νομιμότητας και κανονικότητας των οικείων δαπανών......., οι  εντελλόμενες δαπάνες κρίνονται νόμιμες και κανονικές και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/68/2019

Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών:..Στην προκειμένη υπόθεση, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, ποσού 29.510,00 ευρώ εντέλλεται, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του ν.4430/2016, η καταβολή αποζημίωσης υπέρ της ειδικής παθολόγου …., για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ετών του Ε.Ο.Π.Π.Υ.Υ. (ως καθολικού διαδόχου) που προέκυψαν από την παροχή υπηρεσιών συμβεβλημένης ιατρού με το ΤΑΠ - ΟΤΕ κατά τα έτη 2010 - 2012. Με τον μοναδικό λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου που διαλαμβάνεται στην υπό κρίση έκθεση, προβάλλεται ότι η σχετική απαίτηση της φερομένης ως δικαιούχου έχει υποπέσει στην ενιαύσια παραγραφή του άρθρου 23 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του Ε.Ο.Π.Π.Υ, ενόψει του ότι οι προσκομισθείσες εντολές υγειονομικής περίθαλψης ασφαλισμένων καθώς και οι μηνιαίες και συγκεντρωτικές καταστάσεις των απαιτήσεων υποβλήθηκαν το έτος 2015 (με αριθμ. πρωτ. ….2015). Ο λόγος όμως αυτός είναι αβάσιμος, ενόψει όσων προεκτέθηκαν, καθόσον, ανεξαρτήτως του ζητήματος της διάταξης που διέπει την παραγραφή των επίμαχων αξιώσεων (βλ. σχετικά με αυτό Πρ. ΚΠΕΔ IV 153, 157/2017), επιτρέπεται, σε κάθε περίπτωση, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016, η εξόφληση δαπανών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου αυτού, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσής τους, κατ΄εξαίρεση των κανόνων περί παραγραφής (Πρ. ΚΠΕΔ IV 39/2018)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω όμως λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, είναι μη θεωρητέο.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/153/2017

Εξόφληση οφειλών συμβεβλημένου ιατρού (..)Με τα δεδομένα αυτά και κατόπιν της εκτέλεσης των διαταχθέντων με το Πρακτικό του, το Κλιμάκιο κρίνει επαρκείς τις παρασχεθείσες διευκρινίσεις περί των τηρούμενων από τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς πρακτικών, ενόψει ιδίως της μετάβασης από τον ένα φορέα στον άλλο, οι οποίες, μολονότι κατατείνουν στην πρόκληση προσκόμματος, αποσκοπούν ωστόσο στη  διασφάλιση της νομιμότητας και κανονικότητας της οικείας δαπάνης...., Κατόπιν  αυτών και δεδομένης της μη ανάδειξης έτερων λόγων μη θεώρησης του οικείου   εντάλματος....η εντελλόμενη   δαπάνη κρίνεται νόμιμη και κανονική και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


19296/1750/2019

Τροποποίηση της 13097/661/13-4-2017 (Β΄ 1403 και Β΄ 1892) υπουργικής απόφασης με θέμα «Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών».   


57454/4982/2020

Τροποποίηση της υπ' αρ. 13097/661/13-4-2017 υπουργικής απόφασης «Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων και μη ληξιπρόθεσμων οφειλών δικαιούχων εργατικής κατοικίας στους οικισμούς του τ. Ο.Ε.Κ. και επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των ως άνω οφειλών» (Β' 1403), όπως αυτή ισχύει μέχρι σήμερα.


2/44087/ΔΛΓΚ/2018

Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, διαδικασίας και λοιπών ζητημάτων σχετικά με την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας


1228/104914/2017

Τροποποίηση των υπ’ αριθμ. 938/81027/26.7.2017 (Β’ 2834), 937/81014/26.7.2017 (Β’ 2991), 969/84616/3.8.2017 (Β’ 2968), 970/84618/3.8.2017 (Β’ 2901), και 968/84613/3.8.2017 (Β’ 2968) κοινών αποφάσεων του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχετικά με τον καθορισμό του ακριβούς περιεχομένου και των λεπτομερειών εφαρμογής, των δράσεων 3.1, 3.2, 1.1, 1.4, 1.2, και 4.1 αντίστοιχα, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος για τη βελτίωση των συνθηκών παραγωγής και εμπορίας των προϊόντων της μελισσοκομίας για τα έτη 2017-2018.


ΥΠ.ΕΣ/110936/2023

Εξόφληση ή ρύθμιση οφειλών των αιρετών των δημοτικών αρχών – άρθρο 11 του ν. 4804/2021  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1334/2023 ΑΔΑ:6ΛΚΧ46ΜΤΛ6-ΔΝ4


IKA/E33/131/2008

«Εξόφληση οφειλών από καθυστερούμενες ασφ/κές εισφορές στο Ι.Κ.Α. -Ε.Τ.Α.Μ. των αμιγών Δημοτικών, Κοινοτικών και Διαδημοτικών Επιχ/σεων Συμπεριλαμβανομένων των Δημοτικών Επιχ/σεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, ακόμη και αν αυτές τελούν υπό καθεστώς εκκαθάρισης»


ΙΚΑ/Ε33/40/2008

«Παράταση προθεσμιών για την εξόφληση των οφειλών από καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και υπαγωγή στις ρυθμίσεις των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παρ. 5 του ν.3491/06 και των αστικών εταιριών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στις οποίες μετέχουν Δήμοι και Κοινότητες »


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/39/2019

Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών(...)Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι αβάσιμος, δοθέντος του ότι από το προσκομισθέν κατά την επανυποβολή του χρηματικού εντάλματος Β2β/Γ.Π.72355/26.9.2017 έγγραφο του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Υγείας για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΤΑΥΤΕΚΩ, συνολικού ποσού 18.810.382,38 από τις εναπομείνασες  πιστώσεις που διατέθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τον ΕΟΠΥΥ, βάσει των ρυθμίσεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016 καθώς και από το προαναφερθέν επιτροπικό ένταλμα προκύπτει η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ/ΠΕ.ΔΙ. ..... από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξόφληση της εντελλόμενης δαπάνης. Ομοίως αβάσιμος είναι και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, καθόσον τόσο από το σώμα του ελεγχόμενου τίτλου πληρωμής όσο και από τα ως άνω συνημμένα σε αυτόν έγγραφα προκύπτουν με σαφήνεια τα χρονικά διαστήματα που αφορά η τελική εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και η αιτία έκδοσης του χρηματικού εντάλματος. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι κανονική, παρότι αφορά στην εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών ετών 2009 και 2012 και η πληρωμή τους εντέλλεται το έτος 2018, ήτοι μετά την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου παραγραφής πέντε (5) ετών, που προβλέπεται στη διάταξη 137 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο, για τους Φ.Κ.Α., ν. 3655/2008 (Α΄58). Τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό (σκέψη ΙΙ), δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 52 του ν. 4430/2016, όπως ισχύει, επιτρέπεται η εξόφληση των δαπανών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου αυτού, ανεξαρτήτως του χρόνου γένεσής τους, κατ΄εξαίρεση των κανόνων περί παραγραφής. Τέλος, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική για το λόγο ότι η ΑΑΥ Μ 693/25.6.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που αφορά την εντελλόμενη δαπάνη δεν αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», κατά παράβαση των διατάξεων που εκτίθενται στην σκέψη ΙΙΙ της παρούσας. Εν τούτοις, το Κλιμάκιο συνεκτιμώντας την ιδιαιτερότητα του προγράμματος χρηματοδότησης και τον περιορισμένο χρόνο ισχύος αυτού (ήτοι μέχρι 31.12.2018), το γεγονός ότι το τελικό φύλλο  εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών έγινε στις 22.6.2018 καθώς ότι το γεγονός ότι η ΠΕ.ΔΙ. του ΕΟΠΥΥ ..... κατέστη λόγω του προαναφερθέντος επιτροπικού εντάλματος δευτερεύων διατάκτης ήδη εξασφαλισμένων πιστώσεων (βλ. το 81470/10.12.2018 έγγραφο επανυποβολής του χρηματικού εντάλματος) και λαμβάνοντας, περαιτέρω, υπόψη ότι, όπως αναφέρεται στο 4503/6.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου Διεύθυνσης προς το Κλιμάκιο, η μη ανάρτηση έγινε εκ παραδρομής και οφείλεται στον φόρτο εργασίας της Υπηρεσίας λόγω της εκκαθάρισης και  έκδοσης κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και για την ίδια αιτία πληθώρας χρηματικών ενταλμάτων, κρίνει ότι, υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις, τα αρμόδια όργανα του ΕΟΠΥΥ ενήργησαν συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.