Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/187/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4472/2017, 4009/2011, 4386/2016, 4387/2016

Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των δεκτών γενομένων στην προηγηθείσα υπό ΙΙ.Β. νομική σκέψη, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Επίτροπο, μη νομίμως λήφθηκε υπόψη για τον υπολογισμό της προσαύξησης εκπαιδευτικής άδειας (κατά 80% ή 20%, αναλόγως) ο βασικός μισθός των φερομένων ως δικαιούχων των χρηματικών ενταλμάτων μελών Δ.Ε.Π. και Ε.Ε.Π. του ..., όπως διαμορφώνεται βάσει του άρθρου 130 του ν. 4472/2017, και όχι ο βασικός μισθός που πράγματι καταβάλλεται σε αυτούς, μειωμένος κατ’ εφαρμογή του άρθρου 158 παρ. 2 του ίδιου νόμου. Συνεπώς, καθ’ ο μέρος τα εντελλόμενα με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα ποσά προσαυξήσεων υπερβαίνουν το 80% (στα υπ’ αριθμ. 134Β, 135Β, 136Β, 137Β, 149Β και 150Β εντάλματα) ή 20% (στα υπ’ αριθμ. 139Β, 140Β και 141Β εντάλματα) του πράγματι καταβαλλόμενου στους δικαιούχους βασικού μισθού, οι σχετικές δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες, όσα δε περί του αντιθέτου προβάλλονται με το έγγραφο επανυποβολής είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Κατά την προεκτεθείσα, ωστόσο, γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, νομίμως υπολογίστηκαν τα εντελλόμενα ποσά προσαυξήσεων επί του βασικού μισθού των δικαιούχων μελών Δ.Ε.Π. και Ε.Ε.Π. και όχι επί του πράγματι καταβαλλόμενου σε αυτούς και, κατά συνέπεια, οι περιεχόμενες στα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι, στο σύνολό τους, νόμιμες. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται εν μέρει μη νόμιμες και, συνεπώς, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/249/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:..Με τα δεδομένα αυτά, και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα  πληρωμής που εκδόθηκαν στις 2.5.2019 και αφορούν στην καταβολή αναδρομικών μηνός Μαρτίου 2018 υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αν και με την 268/2018 προεκτεθείσα Πράξη του παρόντος Κλιμακίου έχει ελεγχθεί η καταβολή αναδρομικών μηνός Μαΐου 2018 στους ίδιους φερόμενους ως δικαιούχους, δεδομένου ότι αποτελούν τα πρώτα χρηματικά εντάλματα καταβολής διαφοράς αναδρομικών αποδοχών που εκδόθηκαν μετά από υπηρεσιακή μεταβολή, που συνίσταται στη μισθολογική κατάταξη αυτών σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο λόγω μετάταξης σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα σε εφαρμογή των νέων διατάξεων της παραγράφου 13 του άρθρου 25 του ν.4354/2015, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν.4569/2018, όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της με το άρθρο 63 του ν.4587/2018  (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. Κ.Π.Ε.Δ. Ι Τμ. 15/2018, 222, 84, 77, 68, 34/ 2017, 76/2016). Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες.  Και τούτο διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2 της παρούσας, οι 31183, 31195, 31188/21.12.2018 και οι 3606/20.2.2019, 5209/8.3.2019, 3645/20.2.2019 διαπιστωτικές πράξεις μισθολογικής κατάταξης των φερόμενων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων είναι μη νόμιμες. Τούτο διότι διενεργήθηκαν σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 13 του άρθρου 25 του ν.4354/2015, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν.4569/2018 (οι 31183,31195 και  31188/21.12.2018), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της με το άρθρο 63 του ν.4587/2018 (οι 3606/20.2.2019, 5209/8.3.2019, 3645/20.2.2019), ήτοι διατάξεων αντισυνταγματικών, οι οποίες, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής, όσα δε περί του αντιθέτου προβάλλονται στο 14003/26.6.2019 έγγραφο της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου, το οποίο επισυνάπτεται στο 9797/27.6.2019 έγγραφο επανυποβολής αυτού, είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.     Συνεπώς, όσον αφορά τον μήνα Μάρτιο 2018 ισχύουν τα κριθέντα με την 268/2018 πράξη του παρόντος Κλιμακίου (βλ. και 30478, 30474 και 30483/17.12.2018 διαπιστωτικές πράξης μισθολογικής κατάταξης), ήτοι αυτοί έπρεπε, κατ’ ορθή ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγούν: 1) ο ... στο 1ο Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.092,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή του λαμβανόμενο, 3ο Μ.Κ. της κατηγορίας Δ.Ε., στο οποίο αντιστοιχούσε βασικός μισθός ύψους 978,00 ευρώ, και όχι στο 4ο  Μ.Κ. της κατηγορίας Π.Ε. στο οποίο κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται σε 1.269,00 ευρώ, 2) η ... στο 3ο Μ.Κ. της Δ.Ε. κατηγορίας, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 978,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο, 5ο Μ.Κ. της κατηγορίας Υ.Ε., ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 952,00 ευρώ, και όχι στο 5ο Μ.Κ. της κατηγορίας Δ.Ε. στο οποίο κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται σε 1.098,00 ευρώ, και 3) η ... στο 1ο Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.037,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο, 3ο Μ.Κ. της κατηγορίας Δ.Ε., στο οποίο αντιστοιχούσε βασικός μισθός ύψους 978,00 ευρώ, και όχι στο 4ο Μ.Κ. της κατηγορίας Τ.Ε. στο οποίο κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται σε 1.202,00 ευρώ.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/247/2019

Καταβολή αναδρομικής διαφοράς αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μολονότι με την προεκτεθείσα 113/2018 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου έχει ελεγχθεί η νομιμότητα της καταβολής αναδρομικής διαφοράς αποδοχών στον φερόμενο ως δικαιούχο, ..., για το χρονικό διάστημα από 17.10.2017 έως 30.11.2017, καθώς επίσης έχει θεωρηθεί το αντίστοιχο χρηματικό ένταλμα που αφορούσε στην καταβολή όμοιας δαπάνης στην άλλη φερόμενη ως δικαιούχο, ..., τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς αποτελούν τα πρώτα χρηματικά εντάλματα καταβολής διαφοράς αναδρομικών αποδοχών που εκδόθηκαν μετά από υπηρεσιακή μεταβολή, η οποία συνίσταται στη μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων αυτών σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο λόγω μετάταξης σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα κατ’ εφαρμογή των νέων διατάξεων του άρθρου 44 του ν.4569/2018, με τις οποίες προστέθηκεη παράγραφος 13 στο άρθρο 25 του ν.4354/2015 (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. Κ.Π.Ε.Δ. Ι Τμ. 15/2018, 222, 84, 77, 68, 34/ 2017, 76/2016). Περαιτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ανεξαρτήτως του εάν κατά το χρόνο έκδοσης των επίμαχων αποφάσεων του Αντιδημάρχου ... (36518/17.10.2018 και 36521/17.10.2018) οι εν λόγω διατάξεις του άρθρου 44 του ν.4569/2018 (Α΄ 179/11.10.2018) ανέπτυσσαν αναδρομική ισχύ καταλαμβάνοντας τις μετατάξεις που διενεργήθηκαν κατά το προγενέστερο της έκδοσής τους χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι οι ελεγχόμενες μισθολογικές κατατάξεις έλαβαν χώρα σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη θεσπισθεί το εισαχθέν με το άρθρο 63 του ν. 4587/2018 (Α΄ 218/24.12.2018) δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 που προσέδωσε αναδρομική ισχύ στη διάταξη αυτή από 1.1.2016, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2 της παρούσας, οι προαναφερθείσες αποφάσεις μισθολογικής κατάταξης των φερόμενων στα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα ως δικαιούχων εκδόθηκαν σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 44 του ν.4569/2018,  οι οποίες, ωστόσο, ως διατάξεις αντίθετες στο Σύνταγμα δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής κατά τη μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων αυτών μετά τη μετάταξή τους από κατώτερη σε ανώτερη (εκπαιδευτική) κατηγορία. Ενόψει τούτων, εξακολουθούν να ισχύουν: α) τα κατά τα ανωτέρω κριθέντα με την 113/2018 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου όσον αφορά στον ..., ο οποίος έπρεπε, κατ’ ορθή ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγεί στο 2ο ΜΚ της κατηγορίας ΤΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.092,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή του λαμβανόμενο, 4ο Μ.Κ. της κατηγορίας ΔΕ, στο οποίο αντιστοιχεί βασικός μισθός ύψους 1.038,00 ευρώ, και όχι στο 6ο  Μ.Κ. της κατηγορίας ΤΕ στο οποίο κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται σε 1.312,00 ευρώ και β) τα διαλαμβανόμενα στην 26029/31.7.2018 απόφαση του Αντιδημάρχου ... όσον αφορά στην ..., η οποία έπρεπε, κατ’ ορθή ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγεί στο 1ο ΜΚ της κατηγορίας ΠΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.092,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο, 4ο Μ.Κ. της κατηγορίας ΔΕ, στο οποίο αντιστοιχεί βασικός μισθός ύψους 1.038,00 ευρώ, και όχι στο 5ο  ΜΚ της κατηγορίας ΠΕ στο οποίο κατατάχθηκε, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται σε 1.328,00 ευρώ. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυνΚλΤμ.1/177/2018

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη. Και τούτο, διότι Α) Πριν από τη μετάταξή της και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, η φερόμενη στο 170Β/2018 ένταλμα ως δικαιούχος είχε επανακαταταχθεί στο 4ο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΥΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό των 909,00 ευρώ. Μετά τη μετάταξή της, δε, κατ’ επίκληση πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης, στην κατηγορία ΤΕ, δεν μπορεί να συνυπολογισθεί ο χρόνος προϋπηρεσίας που η ως άνω υπάλληλος διένυσε στην κατηγορία ΥΕ, χωρίς να εκτελεί καθήκοντα ανάλογης φύσης από αντίστοιχη θέση και, συνεπώς, η ίδια έπρεπε να καταταγεί στο πλησιέστερο ποσοτικά, ως προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβανε, μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας, δηλαδή στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.037,00 ευρώ και όχι στο 6ο κλιμάκιο στο οποίο κατετάγη. Ως εκ τούτου, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που με αυτή εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά μεταξύ του 1ου κλιμακίου στο οποίο η υπάλληλος έπρεπε να καταταχθεί, μετά τη μετάταξη της στην κατηγορία ΤΕ, και του 4ου μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας ΥΕ που ήδη λάμβανε στην προηγούμενη θέση. Β) Πριν από τη μετάταξή της και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, η φερόμενη στο 171Β/2018 ένταλμα ως δικαιούχος είχε επανακαταταχθεί στο 4ο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΥΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό των 909,00 ευρώ.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/12/2019

Αναδρομικές αποδοχές:Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες, χωρίς την κρίση αυτή να αναιρεί η επιγενόμενη της διαφωνίας ψήφιση των διατάξεων των άρθρων 44 του ν. 4569/2018 (Α΄ 179/11.10.2018) και 63 του ν. 4587/2018 (Α΄ 218/24.12.2018). Ειδικότερα, μη νόμιμη είναι η προσμέτρηση της διαδραμείσας στην κατηγορία ΔΕ προϋπηρεσίας, ως προϋπηρεσίας στην κατηγορία ΠΕ και η, συνεπεία αυτής, κατάταξη των εν λόγω υπαλλήλων στο 4ο και στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, αντιστοίχως, ενώ, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο ΙΙ.Β. νομική σκέψη της παρούσας, αυτές έπρεπε, κατ’ ορθήν ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγούν στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.092,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με τα, μέχρι τη μετάταξή τους, λαμβανόμενα, 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 978,00 ευρώ, και 1ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 858,00 ευρώ, αντιστοίχως. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού οι δαπάνες είναι μη νόμιμες, κατά το μέρος αυτών με το οποίο εντέλλονται ποσά διαφοράς αποδοχών υπερβαινουσών τη διαφορά μεταξύ 1ου μισθολογικού κλιμακίου ΠΕ και 3ου μισθολογικού κλιμακίου ΔΕ, για το 417Ε χρηματικό ένταλμα, και 1ου μισθολογικού κλιμακίου ΠΕ και 1ου μισθολογικού κλιμακίου ΔΕ, για το 418Ε χρηματικό ένταλμα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/284/2019

Μίσθωση μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά οι ανωτέρω συμβάσεις μίσθωσης κατόπιν απευθείας ανάθεσης είναι νόμιμες, καθόσον συνέτρεχαν οι οριζόμενες στο άρθρο 32 παρ. 2 γ΄ του ν. 4412/2016 προϋποθέσεις. Η δε ανάρτηση στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. των άνω συμβάσεων στις 26 και 29.10.2018, ήτοι μετά την υλοποίηση του αντικειμένου τους, δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου, αλλά, όπως προβάλλεται με το έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, σε πλάνη των αρμοδίων οργάνων του Δήμου, τα οποία συγγνωστά υπέλαβαν ότι η άνω καθυ-στέρηση ήταν κατά νόμο ανεκτή, ενόψει της υποστελέχωσης της υπηρεσίας τους, του μεγάλου φόρτου εργασίας τους και της άμεσης - έγκαιρης ανάρτησης στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. (10.10.2018) της απόφασης ανάθεσης των συμβάσεων αυτών. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη κανονικές, πλην τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΤΜ.1/188/2000

Έλεγχος δαπανων:Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις οι δαπάνες, προς συμψηφιστική τακτοποίηση των οποίων εκδόθηκαν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, είναι νόμιμες, δεν πρέπει όμως αυτά να θεωρηθούν, γιατί έχει λήξει το οικον. έτος 1999, εις βάρος  των πιστώσεων του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του οποίου έχουν εκδοθεί τα εν λόγω τακτικά συμψηφιστικά χρηματικά εντάλματα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/58/2019

Εργασίες καθαρισμού δασικών δρόμων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες είναι νόμιμες, διότι ο ανάδοχος είχε προσκομίσει πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας πριν από την υπογραφή των οικείων συμβάσεων. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/10/2019

Μεταφορά υγρού οξυγόνου:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες. Και τούτο διότι, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 3 του ν. 3580/2007, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 24 παρ. 2 του ν. 3846/2010, και 13 του ν. 3918/2011, το νοσοκομείο προέβη στην προμήθεια υγρού οξυγόνου σε τιμή 1,043 ευρώ/m3 (βλ. ανωτέρω τις οικείες συμβάσεις, καθώς και τα τιμολόγια που επισυνάπτονται στα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, στα οποία το κόστος μεταφοράς έχει υπολογιστεί σε 0,353 ευρώ/m3), ήτοι σε τιμή που υπερέβαινε κατά 0,353 ευρώ την αναρτημένη στο Π.Τ., κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, τιμή του 0,69 ευρώ/m3, στην οποία περιλαμβάνεται το κόστος μεταφοράς (βλ. 1711/3.4.2014 και 1586/10.4.2017 έγγραφα της Ε.Π.Υ. και βλ. πράξεις IV Τμ. 89, 83, 48/2015, ΚΠΕΔ στο ΙV Tμ. Πρ. 76/2017, 187, 87/2016, 259, 228, 184, 165, 145, 89, 54, 42, 34, 26, 25/2015, 207, 201, 122/2014). Εξάλλου, στην προκειμένη περίπτωση, δεν δύναται να τύχει εφαρμογής η νομιμοποιητική διάταξη του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011. Τούτο, διότι με τη διάταξη αυτή νομιμοποιούνται, κατ’ εξαίρεση, δαπάνες που απαιτούνται για την εξόφληση υποχρεώσεων από προμήθειες ιατροτεχνολογικών προϊόντων, φαρμάκων και συναφών υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν εναρμονισθεί με τις χαμηλότερες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, η οποία, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, αφού η συμφωνηθείσα με την επίμαχη σύμβαση τιμή υπερβαίνει αυτήν του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.1/230/2014

Χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας …», συνολικού ποσού 9.394,45 ευρώ, που αφορούν στην καταβολή αναδρομικών μετάταξης και αποδοχών για το μήνα Μάρτιο 2014 (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες, καθόσον στην προκειμένη περίπτωση δεν απαιτείται η έκδοση προηγούμενης εγκριτικής απόφασης της Τετραμελούς Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, αφού πρόκειται για μετατάξεις υπαλλήλων εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/199/2019

Καταβολή δαπανών μετακίνησης....Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Επίτροπο, το άνω χρηματικό ένταλμα εμπεριέχει μη νόμιμη δαπάνη ποσού 15,21 ευρώ, που αντιστοιχεί στη δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης της άνω υπαλλήλου για τις προαναφερθείσες μη νόμιμες μετακινήσεις της. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η εντελλόμενη με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη στο σύνολό της. Και τούτο, διότι, αν και συμπίπτει πράγματι η ημερομηνία έκδοσης των εντολών μετακίνησης του Αντιπεριφερειάρχη ... με την ημέρα αναχώρησης των υπαλλήλων, δεν προκύπτει, ούτε ο Αναπληρωτής Επίτροπος επικαλείται, ότι οι εντολές αυτές εκδόθηκαν μετά και την ώρα αναχώρησης των υπαλλήλων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.