ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/182/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αποζημίωσης για εργασία προς συμπλήρωση της εβδομαδιαίας υποχρεωτικής.(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη. Ειδικότερα, δεν προκύπτει ότι το .... λειτουργεί κατόπιν νομοθετικής ρύθμισης ή κοινής υπουργικής απόφασης όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη (12ωρη) ή εικοσιτετράωρη (24ωρη), όπως απαιτείται από το άρθρο 20 παρ. Β.1 του ν. 4354/2015 ...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το 10Α, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του .... δαπάνη που αφορά στην καταβολή αποζημίωσης στο επικουρικό προσωπικό του τελευταίου, για εργασία προς συμπλήρωση της εβδομαδιαίας υποχρεωτικής, κατά τις νυχτερινές ώρες και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, κατά τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο 2016, δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/96/2005
Μη νόμιμη η απασχόληση υπερωριακά στη Διεύθυνση Διοικητικού νοσοκομείου κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, διότι δε λειτουργεί όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση, όπως απαιτείται από τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 3205/2003.
ΕΣ/Τ1/15/2007
Υπερωρίες κατά τις Κυριακές.Μη νόμιμη, διότι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) δεν λειτουργούν όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση, όπως απαιτείται από τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3205/2003.Συγγνωστή πλάνη.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/255/2019
Καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή απασχόληση:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (2) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη διότι της προεκτεθείσας 39402/2018 απόφασης του Δημάρχου ..., με την οποία καθιερώθηκε, μεταξύ άλλων, υπερωριακή νυχτερινή εργασία για το Α΄ εξάμηνο του έτους 2019 δύο υπαλλήλων του Διοικητικού κλάδου του οικείου Δήμου για την τήρηση πρακτικών των συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο, δεν προηγήθηκε η έκδοση απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με το προεκτεθέν άρθρο 36 παρ. 3 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, με την οποία να καθιερώνεται λειτουργία είτε όλες τις ημέρες του μήνα, είτε σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση ορισμένων εκ των διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς, ώστε οι υπάλληλοι αυτών να δύνανται να αναλάβουν την κάλυψη των αναγκών γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του και την τήρηση των σχετικών πρακτικών κατά τις νυχτερινές ώρες. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)22/2014
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ: Νόμιμη. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, δεν είναι νόμιμες. Και τούτο, διότι η 1651/37151/7.3.2013 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Αποκεντρωμένης ….. με την οποία καθιερώθηκε η 24ωρη εργασία καθώς και η εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και αργίες των υπαλλήλων των Υπηρεσιών Καθαριότητας του Δήμου … και η 562/2.4.2013 απόφαση του Δημάρχου …, με την οποία καθιερώθηκε η νυχτερινή απασχόληση και η απασχόληση αργιών Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών (προς συμπλήρωση εβδομαδιαίας εργασίας) 242 υπαλλήλων της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου … ισχύουν από τη δημοσίευσή τους, δεν μπορούν να αναπτύξουν αναδρομικά αποτελέσματα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να παράσχουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αμοιβής στους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους του Τμήματος Καθαριότητας του Δήμου για υπερωριακή εργασία, που αυτοί φέρεται ότι παρείχαν κατά τις Κυριακές ή κατά τις νυχτερινές ώρες προς συμπλήρωση εβδομαδιαίας εργασίας σε υπηρεσία που λειτουργούσε σε εικοσιτετράωρη βάση, πριν από τη δημοσίευσή τους. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι σε κάθε περίπτωση οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων παρείχαν υπερωριακή απασχόληση κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2013 δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα των εντελλόμενων δαπανών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/168/2016
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η παροχή υπερωριακής εργασίας των φερομένων ως δικαιούχων των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων δεν είναι νόμιμη, προεχόντως διότι η επικαλούμενη εκ μέρους της …απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας δεν εκδόθηκε πριν από την πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης, ούτε δημοσιεύθηκε στην ΕτΚ. Περαιτέρω, δεν είναι νόμιμη και εκ του λόγου ότι στα επισυναπτόμενα στα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δικαιολογητικά δεν συμπεριλαμβάνεται απόφαση του Προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας, εκδοθείσα πριν από την παροχή υπερωριακής απασχόλησης, περί συγκροτήσεως συνεργείου από τους συγκεριμένους εργαζόμενους για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων βλαβών και επισκευών του δικτύου ύδρευσης ή αποχέτευσης. Πέραν, όμως, των ανωτέρω και η διαλαμβανόμενη στην 115/2015 απόφαση του Δ.Σ. της … αιτιολογία είναι μη νόμιμη. Ειδικότερα, ανεξαρτήτως του ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι η Επιχείρηση λειτουργεί νομίμως όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση, η γενικόλογη αναφορά στην ανάγκη απρόσκοπτης λειτουργίας των δικτύων ύδρευσης και της προστασίας της δημόσιας υγείας δεν δικαιολογεί άνευ ετέρου την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των ως άνω εργαζομένων ούτε την απασχόληση αυτών τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.
ΕλΣυν/ΚΠΕ.Τμ.1/48/2012
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον ο φερόμενος ως δικαιούχος, που ασκεί καθήκοντα Προϊσταμένου Διεύθυνσης, δεν επιτρέπεται, ως εκ της ιδιότητάς του (διευθυντικό στέλεχος), να λαμβάνει υπερωριακή αμοιβή, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 20 του ν.4024/2011. Το γεγονός δε ότι η απασχόλησή του έλαβε χώρα προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας δεν ασκεί επιρροή, καθόσον και η εργασία αυτή, όπως προκύπτει από την ίδια ως άνω διάταξη, συνιστά υπερωριακή εργασία.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/102/2018
Υπερωριακή απασχόληση. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Και τούτο, διότι η 2/1/27.1.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Κ.Κ.Π.Π......, με την οποία καθιερώθηκε υπερωριακή απασχόληση με αμοιβή, κατά τις νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας, για τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους των Παραρτημάτων του ως άνω Κέντρου, ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις 9.2.2017, και, ως εκ τούτου, δεν δύναται να αποτελέσει το νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση από τους υπαλλήλους, στους οποίους αφορούν, υπερωριακής εργασίας και, συνακόλουθα, για την καταβολή της αναλογούσας αποζημίωσης, για το προηγούμενο της δημοσίευσής της χρονικό διάστημα, ήτοι για το εντελλόμενο χρονικό διάστημα από 1.1.2017 έως 8.2.2017.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΤΜ.1/220/2011
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ:...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η παροχή υπερωριακής εργασίας από το προσωπικό των προαναφερόμενων Τμημάτων της Διεύθυνσης Συντήρησης και Αυτεπιστασίας, τα οποία λειτουργούν σε εικοσιτετράωρη βάση, είναι νόμιμη, καθόσον στην εγκριτική απόφαση του Δημάρχου ..., όπως συμπληρώνεται από το από 26.4.2011 υπηρεσιακό σημείωμα του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης, προκύπτουν συγκεκριμένοι υπηρεσιακοί λόγοι, που ανάγονται στη διοργάνωση των εορταστικών εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια των Αποκρεών, οι οποίοι καθιστούν αναγκαία την απασχόληση του προσωπικού και πέρα από το κανονικό ωράριο εργασίας και, συνεπώς, η δαπάνη για καταβολή αποζημίωσης για την εργασία αυτή είναι νόμιμη. Αντίθετα, η παροχή υπερωριακής εργασίας από το προσωπικό της Διεύθυνσης Μηχανολογικού Εξοπλισμού δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν μνημονεύονται στην εγκριτική απόφαση συγκεκριμένοι υπηρεσιακοί λόγοι για τους οποίους δεν είναι δυνατή η κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών από το υπάρχον προσωπικό εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας, η δε αόριστη αναφορά στην απόφαση αυτή περί λειτουργίας της ως άνω Διεύθυνσης σε εικοσιτετράωρη βάση, δεν αρκεί για τη δικαιολόγηση της υπερωριακής απασχόλησης. Επομένως, οι σχετικές δαπάνες είναι μη νόμιμες. Ομοίως, δεν είναι νόμιμη η υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού του Τμήματος Φυτοτεχνικών Έργων της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου, το οποίο κατά το επίμαχο διάστημα λειτουργούσε σε 12ωρη ημερήσια βάση και για όλες τις ημέρες του μήνα (βλ. την 46443/5531/2.6.2010 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ..), αφού η ως άνω εγκριτική απόφαση, κατά το μέρος που αφορά το εν λόγω προσωπικό, δεν είναι νομίμως αιτιολογημένη(...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 874, 876 και 878 χρηματικά εντάλματα πληρωμής είναι νόμιμες και, συνεπώς, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν, ενώ οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 880, 882 και 884 χρηματικά εντάλματα πληρωμής είναι μη νόμιμες, πλην όμως αυτά πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ....
ΕΣ/Τ1/123/2008
Η έγκριση υπερωριακής απασχόλησης από τους υπαλλήλους των δήμων τελεί υπό την προϋπόθεση συνδρομής στην συγκεκριμένη περίπτωση των όρων και προϋποθέσεων του άρθρου 16 παρ. 1 του ν. 3205/2003 μεταξύ των οποίων και η απασχόληση του υπαλλήλου σε υπηρεσία που λειτουργεί, βάσει νόμου, όλες τις ημέρες του μήνα ή σε 12ωρη ή 24ωρη βάση,
ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)189/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή ποσών 541,62 και 283,90 ευρώ, αντιστοίχως, σε υπαλλήλους του κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων Υποκαταστήματος ΙΚΑ -ΕΤΑΜ, ως αμοιβή τους για υπερωριακή νυχτερινή εργασία εργάσιμων ημερών, καθώς και υπερωριακή ημερήσια ή νυχτερινή εργασία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του έτους 2013, καθόσον εφαρμοστέα τυγχάνει εν προκειμένω, η Φ.80245/550/84/Β΄159/29.1.2013 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, καθότι, κατά την αληθινή έννοια των σχετικών διατάξεων, ο όρος «διοικητικοί» υπάλληλοι αφορά στο σύνολο του προσωπικού του φορέα που εντάσσεται στη διοικητική διάρθρωση αυτού, περιλαμβανομένων μεταξύ δε αυτών και των υπαλλήλων του Κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)