ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/112/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αναδρομικών τακτικής υπαλλήλου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον η 6936/6.3.2018 απόφαση του Δημάρχου .... δεν ισχύει από την ημερομηνία έκδοσης της και εφεξής αλλά νομίμως ανατρέχει στον επίμαχο εν προκειμένω χρόνο. Ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω όμως λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, είναι μη θεωρητέο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/234/2019
Πληρωμή αναδρομικών διαφορών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η φερομένη ως δικαιούχος απασχολήθηκε κατά τα επίμαχα χρονικά διαστήματα στην Τ.Ε.Δ.Κ. Ν. ... και στην ... με γνήσιες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου με την ιδιότητα της βιβλιοθηκονόμου, υποχρεούμενη να παρέχει την εργασία της σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο και οφείλοντας να υπακούει στις εντολές του αρμόδιου οργάνου διοίκησης του εργοδότη της. Ως εκ τούτου η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω όμως λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, είναι τελικά μη θεωρητέο.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/211/2019
Καταβολή αναδρομικών διαφορών...Ήδη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, εντέλλεται η καταβολή της διαφοράς αναδρομικών αποδοχών μηνός Ιανουαρίου 2018 που προέκυψαν από την ανωτέρω αιτία. Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει πως ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι δεν δικαιούνται να λάβουν την προσαύξηση του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 4354/2015, αφού διορίσθηκαν στις οργανικές θέσεις που κατέχουν με βασικό τυπικό προσόν πρόσληψης την κατοχή πτυχίου ωδείου και όχι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευση (βλ. σχετικώς την 2/91189/ΔΕΠ/27.12.2016 εγκύκλιο του Γ.Λ.Κ.) ερείδεται στην εσφαλμένη νομική προϋπόθεση ότι οι υπάλληλοι κλάδου ΤΕ - 16 δεν εμπίπτουν συλλήβδην στο πεδίο εφαρμογής της επίμαχης διάταξης για τον αναφερόμενο αυτό λόγο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη το ελεγχόμενο, όμως, χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/204/2019
Καταβολή αντιμισθίας αντιπροέδρου νομικού προσώπου...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει πως η πράξη εκλογής του φερομένου ως δικαιούχου σε θέση αντιπροέδρου του ανωτέρω ν.π.δ.δ. δεν περιλαμβάνεται στις πράξεις διορισμού μονομελούς οργάνου ή συγκρότησης συλλογικού οργάνου, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την περίπτωση ιβ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν. 3469/2006. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω όμως λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, είναι τελικά μη θεωρητέο.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/5/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει κατά πλειοψηφία, ότι μη νομίμως προσμετρήθηκε, για την επανακατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, το χρονικό διάστημα που απασχολήθηκε με συμβάσεις μίσθωσης έργου στο Κ.Ε.Π. του τέως Δήμου ..., συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) ετών και οκτώ (8) μηνών. Και τούτο διότι η αίτηση της ως άνω υπαλλήλου υποβλήθηκε μετά την έναρξη ισχύος των ν. 4354/2015 και 4369/2016, ήτοι μετά την 1.1.2016, με τις διατάξεις των οποίων, σύμφωνα με όσα ήδη αναπτύχθηκαν στις ανωτέρω νομικές σκέψεις, ρυθμίζεται ειδικώς το καθεστώς αναγνώρισης παρασχεθείσας από υπαλλήλους προϋπηρεσίας σε φορείς του άρθρου 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015, το δε άρθρο 24 του ν. 4305/2014 θεωρείται ήδη καταργηθέν. Ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατή η προσμέτρηση για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων του χρόνου προγενέστερης απασχόλησής τους σε Κ.Ε.Π., δυνάμει συμβάσεων μίσθωσης έργου, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4305/2014 κατ’ αποδοχή αιτήσεων που υποβλήθηκαν μετά την 1.1.2016. Κατά τη γνώμη όμως του μειοψηφούντος μέλους, μη εχούσης καταργηθεί της διατάξεως του 24 του ν. 4305/2014, ορθώς προσμετρήθηκε το χρονικό διάστημα που απασχολήθηκε η ανωτέρω με φερόμενη ως σύμβαση έργου στο Κ.Ε.Π.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)349/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Α. Νόμιμη η καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε δημοτικούς αστυνομικούς Δήμου για το χρονικό διάστημα από 22.5.2015, που αυτές ανέλαβαν υπηρεσία στο Δήμο, έως τις 22.6.2015, που δημοσιεύτηκε η σχετική διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, καθόσον η σχετική διαπιστωτική πράξη δεν ενεργεί εφεξής, από τη δημοσίευσή της, αλλά αναπτύσσει αναδρομική ισχύ, που ανατρέχει στο χρόνο της αυτοδίκαιης σύστασης και κατάληψης της θέσης από τον δημοτικό αστυνομικό (άρθρο 19 του ν. 4325/2015, ΦΕΚ Α΄ 47/2015). Β. Μη νόμιμη η καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε δημοτικούς αστυνομικούς για το χρονικό διάστημα από 11.5.2015 έως 22.5.2015, καθόσον η αξίωση για μισθό ξεκινά από την ανάληψη της υπηρεσίας από τον υπάλληλο.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/193/2019
Καταβολή αναδρομικών μισθοδοσίας...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η κατάταξη της ανωτέρω υπαλλήλου, ούσα αναπληρώτρια προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης, στο 19ο Μ.Κ. της κατηγορίας Π.Ε., με προσαυξημένο, επιπροσθέτως, το βασικό μισθό του κλιμακίου αυτού με το συντελεστή 1,2. Και τούτο διότι η ευνοϊκή αυτή μισθολογική κατάταξη της παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 αφορά αποκλειστικώς και μόνο στους προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, οι οποίοι έχουν επιλεγεί μετά την τήρηση της διαγραφόμενης στα άρθρα 84 – 86 του Υπαλληλικού Κώδικα τακτικής διαδικασίας επιλογής προϊσταμένου, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, διέπεται από τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και αντικειμενικότητας, και, ως εκ τούτου, διαφοροποιείται από τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται και τη διαδικασία που ακολουθείται για την απόκτηση της ιδιότητας του αναπληρωτή προϊσταμένου, ως εκ του προσωρινού χαρακτήρα αυτής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από τον διαφωνούντα Επίτροπο λόγο, είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/27/2020
Καταβολή εξόδων παράστασης στον Πρόεδρο ΔΣ...Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας απορριπτέος, καθόσον στη έννοια των αποδοχών της παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται στον Πρόεδρο δημοτικού νομικού προσώπου, ανεξαρτήτως της επιλογής αυτού για τη λήψη αποδοχών από οποιαδήποτε θέση. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/307/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου..Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η κατάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από το 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ στο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, κατ' εφαρμογή της διάταξης της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που αντιστρατεύεται τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος). Και τούτο διότι η εν λόγω προϋπηρεσία διανύθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο η ως άνω υπάλληλος εκτελούσε καθήκοντα υπαλλήλου της κατηγορίας ΤΕ και, συνεπώς, δεν μπορούσε να ληφθεί υπόψη για την εντός της ανώτερης κατηγορίας ΠΕ κατάταξή της σε Μ.Κ., δεδομένου ότι δεν συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αντίστοιχου προς τα καθήκοντα υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ, η οποία και μόνον λαμβάνεται υπόψη για την εντός της κατηγορίας αυτής μισθολογική της κατάταξη και εξέλιξη. Είναι δε αδιάφορο το γεγονός ότι στις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ ταυτίζεται ο χρόνος που απαιτείται για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια (ανά διετία), εφόσον οι υπάλληλοι των κατηγοριών αυτών ασκούν άλλης φύσεως καθήκοντα, ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, λαμβάνοντας, για τον λόγο αυτό, διαφορετική αμοιβή. Ενόψει των ανωτέρω, ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες. Επειδή, ωστόσο, η μετάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από την κατηγορία ΤΕ στην κατηγορία ΠΕ δεν δύνανται να έχει, συνεπεία της εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4354/2015, την μισθολογική της υποβάθμιση, θα πρέπει, κατά διορθωτική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο 2.Β. νομική σκέψη της παρούσας, να καταταγεί στο 14ο μισθολογικό κλιμάκιο ΠΕ, με βασικό μισθό 1.859,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο 15ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 1.807,00 ευρώ. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος αυτής με το οποίο εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (14ο ΠΕ - 15ο ΤΕ).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/308/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η κατάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από το 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΥΕ στο 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, κατ' εφαρμογή της διάταξης της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που αντιστρατεύεται τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος). Και τούτο διότι η εν λόγω προϋπηρεσία διότι διανύθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο η ως άνω υπάλληλος εκτελούσε καθήκοντα υπαλλήλου της κατώτερης κατηγορίας ΥΕ και, συνεπώς, δεν μπορούσε να ληφθεί υπόψη για την εντός της ανώτερης κατηγορίας ΔΕ κατάταξή της σε Μ.Κ., δεδομένου ότι δεν συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αντίστοιχου προς τα καθήκοντα υπαλλήλου κατηγορίας ΔΕ, η οποία και μόνον λαμβάνεται υπόψη για την εντός της κατηγορίας αυτής μισθολογική της κατάταξη και εξέλιξη. Είναι δε αδιάφορο το γεγονός ότι στις κατηγορίες ΥΕ και ΔΕ ταυτίζεται ο χρόνος που απαιτείται για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια (ανά τριετία), εφόσον οι υπάλληλοι των κατηγοριών αυτών ασκούν άλλης φύσεως καθήκοντα, ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, λαμβάνοντας, για τον λόγο αυτό, διαφορετική αμοιβή. Ενόψει των ανωτέρω, ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες. Επειδή, ωστόσο, η μετάταξη της εν λόγω υπαλλήλου από την κατηγορία ΥΕ στην κατηγορία ΔΕ δεν δύνανται να έχει, συνεπεία της εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4354/2015, την μισθολογική της υποβάθμιση, θα πρέπει, κατά διορθωτική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο 2.Β. νομική σκέψη της παρούσας, να καταταγεί στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, με βασικό μισθό 918,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το, μέχρι τη μετάταξή της λαμβανόμενο, 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΥΕ, του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 866,00 ευρώ. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος αυτής με το οποίο εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών που υπερβαίνει τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (2ο ΔΕ - 3ο ΥΕ).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/36/2019
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ:Με αυτά τα πραγματικά δεδομένα, και σύμφωνα με τα εκτεθέντα ανωτέρω στη σκέψη ΙΙ, βασίμως υποστηρίζει η Επίτροπος ότι η εκκαθάριση της δαπάνης δεν είναι σύννομη διότι η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης για τα μισθώματα του 2018 εκδόθηκε και αναρτήθηκε στις 6.3.2018 κατά παράβαση των προμνησθέντων διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και του άρθρου 9 παρ. 1 του π.δ/τος 80/2016. Όμως, το Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ....., επικαλείται στο έγγραφο επανυποβολής και αποδεικνύει με συνημμένα σε αυτό στοιχεία ότι λόγω της μεταφοράς στον Ε.Φ.Κ.Α. μεγάλου όγκου δεδομένων από τα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα του ΙΚΑ και των λοιπών ασφαλιστικών φορέων από 1.1.2017 κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4387/2016, υπήρξε καθυστέρηση στη λειτουργία του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του Ε.Φ.Κ.Α. και συνακόλουθα στη μεταφορά πιστώσεων προς τα Περιφερειακά Υποκαταστήματά του. Ως εκ τούτου, οι πιστώσεις δεσμεύτηκαν από το εν λόγω Υποκατάστημα μετά την έγκριση και ανάρτηση του ετήσιου προϋπολογισμού του φορέα από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Ε.Φ.Κ.Α. που είναι ο κύριος διατάκτης με την ΑΑΥ 4 στις 11.1.2018. Η μεταφορά της πίστωσης του ΚΑΕ 00.10.0813 «Μισθώματα κτιρίων» στο Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ....., ολοκληρώθηκε με την έκδοση και αποστολή στις 5.3.2018 του 202/2018 επιτροπικού εντάλματος, η δε δέσμευση της πίστωσης από το Υποκατάστημα πραγματοποιήθηκε χωρίς χρονοτριβή με την απόφαση ανάληψης υποχρέωσης Μ38 στις 6.3.2018. Υπό αυτές τις περιστάσεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το Περιφερειακό Υποκατάστημα Ε.Φ.Κ.Α. Μισθωτών ..... εξέδωσε και ανάρτησε συγγνωστώς, ενόψει των προαναφερθεισών αντικειμενικών δυσκολιών, την απόφαση ανάληψης υποχρέωσης στις 6.3.2018. Ως εκ τούτου, δέχεται συνδρομή συγγνωστή πλάνης υπέρ αυτού, η οποία δικαιολογεί τη θεώρηση του ελεγχόμενου 479/2018 εντάλματος, το ένταλμα όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.