ΕΣ/ΚΛ.Ζ/581/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Υλοποίηση δράσεων συμβουλευτικής, κατάρτισης και πιστοποίησης:Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σκοπούμενη τροποποίηση ως προς την μερική αλλαγή της μεθόδου θεωρητικής κατάρτισης των ωφελούμενων προσώπων στο πλαίσιο του Έργου της από 23.2.2022 σύμβασης, καθώς και η τροποποίηση στο συμβατικό χρονοδιάγραμμα (παράταση τρεισήμισι περίπου μηνών), παρίστανται νόμιμες, καθώς πληρούνται οι ουσιαστικές προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ΄ του ν. 4412/2016 περί επιτρεπτής τροποποίησης δημόσιας σύμβασης κατά την εκτέλεσή της. Ειδικότερα, η ανάγκη μερικής αλλαγής του τρόπου κατάρτισης οφείλεται στις ως άνω διαλαμβανόμενες αντικειμενικές δυσχέρειες διενέργειας του συνόλου του έργου της θεωρητικής κατάρτισης διά ζώσης (μεγάλη γεωγραφική διασπορά των ατόμων με αναπηρία που σε συνδυασμό και με τη βαρύτητα της αναπηρίας καθιστούν ανέφικτη τη διά ζώσης κατάρτιση), οι οποίες δεν μπορούσαν να προβλεφθούν από την αναθέτουσα αρχή κατά την δημοπράτηση της σύμβασης, αφού, όπως αναφέρεται και στη διακήρυξη, σε επίπεδο χώρας δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή που να προσδιορίζει με απόλυτα μετρήσιμα στοιχεία τον πληθυσμό των ατόμων με αναπηρία ή και χρόνιες παθήσεις και δεν υπάρχει μελέτη που να έχει διερευνήσει/χαρτογραφήσει σε βάθος τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού των νέων με αναπηρία και, ως εκ τούτου, οι εν λόγω αντικειμενικές δυσχέρειες έγιναν γνωστές το πρώτον κατά την εκτέλεση της σύμβασης, ήτοι όταν προσδιορίστηκε το σύνολο των ωφελούμενων προσώπων. Οι ως άνω συνθήκες κατέστησαν αναγκαία και την παράταση του χρονοδιαγράμματος της σύμβασης, προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλώς το έργο της κατάρτισης των ωφελούμενων προσώπων. Περαιτέρω, με τις συγκεκριμένες τροποποιήσεις δεν μεταβάλλεται η συνολική φύση της αρχικής σύμβασης, ούτε, εξάλλου, προκαλείται κάποια πρόσθετη δαπάνη [βλ. τιμή ανθρωποώρας δια ζώσης κατάρτισης: 5,84 ευρώ (βάσει οικονομικής προσφοράς αναδόχου) και τιμή ανθρωποώρας τηλεκατάρτισης 5,44 ευρώ].
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ30/Α3/145941/2021
Διενέργεια εξ αποστάσεως μαθημάτων θεωρητικής εκπαίδευσης και περιοδικής κατάρτισης Π.Ε.Ι. μετά τη θέση σε ισχύ της κ.υ.α. Δ1α/ΓΠ.οικ. 33506 (Β’ 2233/29-05- 2021) ΑΔΑ:9ΟΥΛ465ΧΘΞ-17Ξ
K5/131047/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία K5/135264/1-11-2022 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας «Κανονισμός Λειτουργίας Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Β’ 5706).
ΠΟΛ 1179/2011
Τύπος και περιεχόμενο του εκκαθαριστικού σημειώματος για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων και της έκτακτης εισφοράς σε αντικειμενικές δαπάνες οικονομικού έτους 2011 και του τέλους επιτηδεύματος σε φυσικά και νομικά πρόσωπα.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/187/2023
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Και τούτο, καθόσον οι αποτελούσες το αντικείμενο της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης εργασίες δεν περιλαμβάνονται στο αντικείμενο της αρχικής σύμβασης, αλλά συνέχονται, ως πρόσθετες, με το τεχνικό αντικείμενο αυτής, χωρίς να αλλάζουν τη φύση της. Περαιτέρω, λόγω του αντικειμένου του έργου ... και της φύσης των ως άνω συμπληρωματικών εργασιών, υφίστανται τεχνικοί λόγοι που δεν επιτρέπουν την αλλαγή αναδόχου χωρίς να δημιουργηθούν μείζονα προβλήματα στην άρτια και έγκαιρη εκτέλεση του έργου, δεδομένου ότι η ανάθεσή τους σε ανάδοχο διαφορετικό από εκείνον της αρχικής σύμβασης θα προκαλούσε σημαντικές τεχνικές δυσχέρειες, αφού θα απαιτούσε τον συντονισμό και την επίβλεψη, από την αναθέτουσα αρχή, διαφορετικών συνεργείων στον τόπο εκτέλεσης του έργου. Επιπλέον, συντρέχουν απρόβλεπτες περιστάσεις ως προς τη δεύτερη εργασία της Σ.Σ.Ε.(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Αποκαταστάσεις – Ανακατασκευές – Αναπλάσεις Κοινοχρήστων Χώρων του Δήμου Αθηναίων».
K5/111429/2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ5/160259/8-12-2021 απόφασης «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)2/2016
Συμπληρωματικές συμβάσεις – πρόσθετες εργασίες:Μη νόμιμη η εξόφληση του 2ου λογαριασμού και του 1ου λογαριασμού της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Ασφαλτοστρώσεις - Διαμορφώσεις οδών πόλης και οικισμών 2010», καθόσον δεν συντρέχουν οι προβλεπόμενες στο άρθρο 57 του ν. 3669/2008 (ΦΕΚ Α΄ 116/2008) προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης με την ανάδοχο της αρχικής σύμβασης, διότι δεν προκύπτει ότι οι συμπληρωματικές εργασίες κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων κατά την τεχνική εκτέλεση του έργου, δηλαδή λόγω πραγματικών γεγονότων που δεν ανάγονται στο χρόνο κατάρτισης της αρχικής σύμβασης, τα οποία επηρεάζουν την τεχνική αρτιότητα του έργου και αντικειμενικά δεν μπορούσαν να προβλεφθούν στο στάδιο της οριστικής μελέτης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2113/2022
Παροχή υπηρεσιών σίτισης. (...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις τροποποίησης αρχικής σύμβασης του άρθρου 132 παρ. 1 περ. β ν. 4412/2016. Η ανάγκη εκτέλεσης των συμπληρωματικών υπηρεσιών που ανατίθενται με την ελεγχόμενη τροποποιητική σύμβαση, δεν προέκυψε κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της αρχικής σύμβασης, αλλά ήταν εξαρχής γνωστό ότι η αρχική ανάθεση θα καλύπτει τις ανάγκες μέρους των φοιτητών. Το γεγονός ότι ποσοστό φοιτητών δεν σιτίζονταν δωρεάν, ενώ το δικαιούνταν, δεν συνιστά νόμιμο δικαιολογητικό λόγο τροποποίησης της σύμβασης. Επειδή διαχρονικά οι πιστώσεις που χορηγούνται από το Υπουργείο Παιδείας δεν επαρκούν για όλες τις περιπτώσεις των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης, προβλέφθηκε από τον νομοθέτη η χορήγηση ειδικής ταυτότητας σίτισης κατά προτεραιότητα σε όσους εμπίπτουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες (ΥΑ Φ5/68535/Β3/18-06-2012). Σε περιπτώσεις, όπως η επίμαχη, που είναι πιθανό, ο αριθμός των ωφελούμενων μιας σύμβασης να είναι μεγαλύτερος, από αυτόν που τελικά θα καλυφθεί στο πλαίσιο της σύμβασης, έχει θεσπιστεί το άρθρο 132 παρ. 1 α, ώστε η αναθέτουσα αρχή να έχει την επιλογή να περιλάβει στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης προαιρέσεις και να δύναται να αναθέτει στο ανάδοχο συμπληρωματικές υπηρεσίες, όταν υπάρξει ανάγκη. Επί του υποβληθέντος σχεδίου τροποποίησης δεν αναγράφεται η αξία σιτηρεσίου, σύμφωνα με την 112684/Ζ1/16-09-2022 ισχύουσα ΚΥΑ.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται την ένδικη προσφυγή ανάκλησης και την ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση.Ανακαλεί την 816/2022 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
K5/13528/2024
Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Κ5/160259/08-12-2021 απόφασης «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. και Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/662/2021
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:«Υλοποίηση δράσεων συμβουλευτικής, κατάρτισης και πιστοποίησης» στο πλαίσιο της Πράξης «Ειδικές Δράσεις Ένταξης στην Απασχόληση για Νέους/Νέες με Αναπηρία»(...)Λαμβάνοντας υπόψιν ότι τα ως άνω ποσοστά αθροιζόμενα υπερβαίνουν το ποσοστό του 50% της συνολικής χρηματοδότησης της Συνομοσπονδίας καθώς και ότι η χρηματοδότηση της υπό έλεγχο σύμβασης θα προέλθει από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ, με οριζόμενο φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Εργασίας ..., η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία λογίζεται εν προκειμένω ως οργανισμός δημοσίου δικαίου και, άρα, ως αναθέτουσα αρχή, αφού πληροί και τα τρία σωρευτικώς συντρέχοντα κριτήρια του άρθρου 2 παρ. 1 περ. 4 του ν. 4412/2016.(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
K5/15605/2021
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 5954/23-6-2014 υπουργικής απόφασης «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)» (Β’ 1807).