Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/103/2022

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.231, 4412/2016/Α.269

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο την εκτέλεση δρομολογίων είκοσι πέντε (25) αστικών και τοπικού χαρακτήρα γραμμών στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Θεσσαλονίκης, μεταξύ του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και του ... (...) Θεσσαλονίκης, για το διάστημα από 19.3.2022 έως 31.12.2022, έναντι αποζημίωσης ύψους 13.251.181,00 ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της εταιρείας με την επωνυμία «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ... ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της εταιρείας με την επωνυμία «…», με αντικείμενο την «Ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων 25 αστικών και τοπικού χαρακτήρα γραμμών στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/523/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:«τροποποίηση (παράταση και επέκταση)» της σύμβασης «ανάθεση εκτέλεσης αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων στην περιοχή αρμοδιότητας ...»(...)Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν δύναται να θεωρηθεί ως επιτρεπτή τροποποίηση η σύμβαση που έχει ως αντικείμενο υπηρεσίες όμοιες κατ’ είδος με εκείνες της αρχικής (κύριας) σύμβασης, οι οποίες ωστόσο σκοπείται να παρασχεθούν σε χρόνο που έπεται της εξάντλησης του αντικειμένου και της διάρκειας της αρχικής σύμβασης, καθότι εξ αυτού του λόγου δεν καταλείπεται, πλέον, κανένα περιθώριο προσθήκης στην τελευταία νέων υπηρεσιών ..., αλλά απλώς παρατείνεται η χρονική διάρκεια της αρχικής σύμβασης(...)Περαιτέρω, λαμβανομένου υπόψη: α) ότι στην 108/2020 σύμβαση δεν προβλέπεται δυνατότητα παράτασης πέραν των δύο (2) ετών, β) ότι δεν γίνεται επίκληση ούτε, άλλωστε, προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου η ύπαρξη απρόβλεπτων περιστάσεων που κατέστησαν απαραίτητη την τροποποίησή της και γ) ότι με το ελεγχόμενο σχέδιο σκοπείται να συναφθεί σύμβαση για να συνεχίσει μετά την επικείμενη λήξη της υφιστάμενης 108/2020 σύμβασης, η εξυπηρέτηση των αναγκών του …. για την εκτέλεση των ίδιων αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης αναφέρεται όχι σε τροποποίηση της 108/2010 σύμβασης (η οποία λήγει ομαλώς και κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 αυτής, την 6.10.2022), αλλά σε νέα, αυτοτελή απευθείας ανάθεση υπηρεσιών, ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών, η οποία λαμβάνει χώρα δίχως να γίνεται επίκληση ούτε, άλλωστε, να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου η συνδρομή κάποιων εκ των περιπτώσεων του άρθρου 269 του ν.412/2016, προκειμένου η επίμαχη διαδικασία να κριθεί νόμιμη. Κατ` ακολουθίαν των ανωτέρω, κωλύεται η σύναψη του ελεγχόμενου σχεδίου τροποποίησης-παράτασης σύμβασης. 


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/158/2024

Εκτέλεση δρομολογίων σε λεωφορειακές γραμμές αστικού-περιαστικού χαρακτήρα.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η προσφεύγουσα επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια, κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 269 παρ. 1 περ. δ΄ του ν. 4412/2016, ως προς την προπαρασκευή του διαγωνισμού για την ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ο οποίος προαναγγέλθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 27.9.2023. Η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου, διάρκειας 10 μηνών με δυνατότητα παράτασης για άλλους δύο μήνες, είναι απολύτως αναγκαία και οφείλεται αφενός σε απρόβλεπτους λόγους (αντικειμενική αδυναμία, τουλάχιστον προ των τελών του έτους 2022, κατάστρωσης βασικών μεγεθών σχεδιασμού και εξεύρεσης πόρων, ώστε να προωθηθεί νωρίτερα η προκήρυξη διαγωνιστικής διαδικασίας για την εξυπηρέτηση περιαστικής – και εν μέρει αστικής – περιοχής από πάροχο συγκοινωνίας για δεκαετή περίοδο) αφετέρου σε κατεπείγοντες λόγους (απρόσκοπτη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και αποτροπή κινδύνων αναφορικά με την ασφάλεια των οχημάτων και των επιβατών, σε συνδυασμό με τα ευρύτερα τρέχοντα προβλήματα κατά την εκτέλεση του ανωτέρω συγκοινωνιακού έργου που προπαρατέθηκαν, πρβλ. ΕλΣυν Ζ΄ Κλιμ. 80/2020 σκ. V).Επομένως, ενόψει των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνουν δεκτές η προσφυγή και η υπέρ αυτής παρέμβαση, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 701/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου και να επιτραπεί η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης υπό τον όρο που τίθεται στη σκέψη 13 της παρούσας απόφασης.


Ν.4482/2017

Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις.


91478/2015

Ανώτατο όριο επιτρεπόμενων ημερών κίνησης εκτός έδρας υπαλλήλων υπηρετούντων στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για το έτος 2016.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1761/2022

Ανάθεση εκτέλεσης αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων(...)Από  τα δεδομένα που εκτέθηκαν προηγουμένως προκύπτει ότι οι έκτακτες συνθήκες οξείας υγειονομικής κρίσης, οι οποίες συνέτρεχαν κατά τον χρόνο σύναψης της 108/7.10.2020 σύμβασης και κατέστησαν επιτακτική την ανάθεση, με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, της εκτέλεσης των επιβατικών οδικών μεταφορών σε άλλο φορέα παροχής συγκοινωνιακού έργου πλην της «ΟΣΥ Α.Ε.», εξαιτίας της αδυναμίας της τελευταίας να ανταποκριθεί με ίδια μέσα στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, λόγω της ανεπάρκειας και της παλαιότητας των οχημάτων της, εξακολούθησαν να συντρέχουν και κατά τον χρόνο έγκρισης της σύναψης της επίμαχης σύμβασης.  Περαιτέρω, η άρση του μέτρου της μέγιστης πληρότητας 65% στα ΜΜΜ, από τον Μάιο του έτους 2022 και η λειτουργία αυτών με πληρότητα 100% και υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας ή εναλλακτικά διπλής μάσκας (χειρουργικής και υφασμάτινης) σε συνδυασμό με την τρέχουσα ενεργειακή κρίση και τη σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων, είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση της κινητικότητας του πληθυσμού με τα ΜΜΜ, που, κατά την κοινή πείρα, αποτελούν εστία υπερμετάδοσης της νόσου. Για  τους  λόγους  αυτούς. Δέχεται την από 7.10.2022 προσφυγή ανάκλησης της ..Α.Ε και την υπέρ αυτής παρέμβαση της .. Α.Ε.Ανακαλεί την 701/2022  πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου.


20803+19780+19062/2016

Συμπλήρωση της απόφασης καθορισμού ανωτάτου ορίου επιτρεπόμενων ημερών κίνησης εκτός έδρας υπαλλήλων υπηρετούντων στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για το 2016.


Δ1α/ΓΠ.οικ. 59916/2021

Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, προς αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.


ΠΟΛ 1081/2015

Διαδικασία υποβολής και εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών από τα Αυτοτελή Τμήματα της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών που εδρεύουν στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης (ΑΔΑ:ΩΚΠΠΗ-ΞΗΩ)


Δ24/12/ΓΠοικ.62527/1650/2017

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για την χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2017 στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. ΑΔΑ: 6ΝΠ8465Θ1Ω-5ΡΘ


178068/2018

Εγκατάσταση και διαδρομή του Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) Υψηλής Πίεσης διασύνδεσης του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης (TAP) με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στη Δημοτική Ενότητα Νέας Μεσημβρίας του Δήμου Χαλκηδόνας Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.