Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/127/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1256/1982, 3446/2006

Καταβολή αμοιβής για τις παρασχεθείσες  εργασίες αποδελτίωσης ημερήσιου και περιοδικού τύπου και σύνταξης δελτίων τύπου.(...)  Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις (υπό στοιχ. 2) νομικές σκέψεις  που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών εκ μέρους του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, για τις οποίες δεν έχει επιλέξει ο ίδιος τους βασικούς όρους της απασχόλησής του, ως προς τον τρόπο και το χρόνο παροχής των υπηρεσιών στον καθορισμένο από τη σύμβαση τόπο, δεν προσδίδει στην από 17.2.2016 σύμβαση που συνήψε με το Δήμο το χαρακτήρα της  σύμβασης ανεξάρτητων υπηρεσιών. Αντιθέτως, η παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών έχει τα χαρακτηριστικά της εξαρτημένης εργασίας, επί πλέον δε  οι ανάγκες που καλύπτονται είναι πάγιες και διαρκείς, όπως αυτό συνάγεται και από το γεγονός ότι η σύμβασή του ανανεώνεται συνεχώς μετά τη λήξη της (βλ. 482/2016 Στε) αλλά και ενόψει των προεκτεθεισών αρμοδιοτήτων που ανήκουν στο Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου ...... Επομένως, ο φερόμενος ως δικαιούχος του εντάλματος, ο οποίος απασχολείται παράλληλα στο ....., με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, κατά παράβαση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 1256/1982, προσέφερε μη νομίμως τις υπηρεσίες του σε  δεύτερη θέση στον δημόσιο τομέα και συγκεκριμένα στο Δήμο ....., με συνθήκες εξαρτημένης εργασίας


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

45857/772/2017

Πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχόλησης 40.000 αμειβόμενων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, με μετατροπή της σύμβασης παροχής ανεξάρτητων Υπηρεσιών σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.


οικ.55248/1295/2018

Τροποποίηση της αριθμ. οικ. 45857/772/4-10-2017 (Β’ 3534) απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, εφεξής ως: «Πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχόλησης 2.000 αμειβόμενων με δελτίο παροχής υπηρεσιών με μετατροπή της σύμβασης παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας».


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/55/2017

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣΜε δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατ’ αρχήν, η επίμαχη μετάταξη της φερόμενης δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος είναι νόμιμη απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας.  Και τούτο, υπό την διττή αιτιολογία ότι α)  νομίμως κατά τον υπολογισμό της απαιτούμενης για την μετάταξη της υπαλλήλου σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, κατά το άρθρο 76 παρ. 2 του Ν. 3584/2007 οκταετίας, από την κατάταξή της με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσμετρήθηκε, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 παρ.1 του ν. 3491/2006, και το χρονικό διάστημα που αυτή διήνυσε ως εργαζόμενη στο Δήμο με συμβάσεις που μετετράπησαν σε σύμβαση αορίστου χρόνου και ενώ κατείχε τίτλο σπουδών ανώτερης βαθμίδας, και β) διότι η κατάταξή της από τις 16.9.2015 - σε συμμόρφωση προς την προεκτεθείσα 2844/2013 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών- σε προσωποπαγή θέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δεν συνιστά νέα πρόσληψη αυτής, αντιθέτως δε, η ανωτέρω συνδεόταν εξαρχής, ήτοι από το έτος 2005, με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με το Δήμο ...., όπως για το ζήτημα αυτό έκρινε το Δικαστήριο στο αιτιολογικό της απόφασής του (πρβλ. ΣτΕ 201/2014) σχετικά με την αληθή φύση της σχέσης που την συνέδεε με τον Δήμο, με συνέπεια τη νόμιμη προσμέτρηση του συνολικού αυτού χρονικού διαστήματος για τη συμπλήρωση της  προαπαιτούμενης της μετάταξής της οκταετίας.  Ωστόσο, οι μισθολογικές συνέπειες της ως άνω μετάταξης αναστέλλονται έως 31.12.2017, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 26 του Ν.4354/2015, κατά τα προεκτεθέντα στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, το οποίο εφαρμόζεται αυτεπαγγέλτως κατά τον έλεγχο νομιμότητας του επίμαχου εντάλματος, καθώς άπτεται του ζητήματος της νομιμότητας της επέλευσης των εννόμων συνεπειών της επίμαχης μετάταξης, στην οποία ερείδεται ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας, και, συνεπώς, η εντελλόμενη με αυτό δαπάνη είναι μη νόμιμη.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/25/2017


ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/39/2019

Καταβολή αποδοχών :Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις (υπό στοιχ. ΙΙ) νομικές σκέψεις  που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι υπηρεσίες της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος προς την κρατική εταιρεία Α.Π.Ε. - Μ.Π.Ε. Α.Ε. παρέχονται στο πλαίσιο μιας εξωτερικής συνεργασίας και όχι μίας σχέσης εξαρτημένης εργασίας. Προς τούτο συνηγορούν, πέραν των σχετικών εγγράφων βεβαιώσεων του Προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της ως άνω εταιρείας, αφενός μεν το γεγονός ότι αυτή αμείβεται με την έκδοση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών, αφετέρου δε το φορολογητέο εισόδημα που πραγματοποίησε κατά το φορολογικό έτος 2016, (βλ. το σχετικό αντίγραφο της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου της Δ.Ο.Υ. Σερρών), δηλαδή κατά το προηγούμενο της προσλήψεώς της στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έτος, το οποίο ανήλθε στο συνολικό ποσό των 12.831,41 ευρώ, από το οποίο ποσό 10.676,46 ευρώ προέρχεται από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποσό 1.892,01 ευρώ προέρχεται από μισθωτές υπηρεσίες. Με βάση αυτά και μη προσκομιζόμενου άλλου αποδεικτικού στοιχείου, από το οποίο να προκύπτουν τα αντίθετα, πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο λόγος διαφωνίας προβάλλεται αναποδείκτως και ως εκ τούτου αβασίμως. Επομένως, η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, η οποία σύμφωνα με τα κριθέντα απασχολείται παράλληλα στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, δεν κατέχει δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, και συνεπώς νομίμως προσελήφθη και απασχολείται στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων σε θέση δημοσιογράφου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Σημειώνεται δε, ότι η επίμαχη παράλληλη απασχόληση της ανωτέρω δημοσιογράφου στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 55  του ν. 4339/2015, η οποία αναφέρεται σε δημοσιογράφους, μεταξύ άλλων και του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Α.Ε., οι οποίοι μπορούν κατόπιν άδειας να απασχολούνται παράλληλα με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή παροχής υπηρεσιών ή έργου σε έντυπα, ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά μέσα μαζικής ενημέρωσης του ιδιωτικού τομέα.


28958/487/2016

Καθορισμός κριτηρίων και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ.


28958/487/2016

Καθορισμός κριτηρίων και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ.


ΝΣΚ/50/2022

Συμμόρφωση του Πανεπιστημίου Πατρών προς αμετάκλητη δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίστηκε ότι η Γ.Β. συνδέεται με αυτό με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.(....)Προκειμένου να συμμορφωθεί το Πανεπιστήμιο Πατρών προς αμετάκλητη δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίστηκε ότι η Γ.Β. συνδέεται με αυτό με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και υποχρεώθηκε να την απασχολεί στην ίδια θέση και ειδικότητα και με τους ίδιους όρους εργασίας, με τους οποίους απασχολείτο έως την έγερση της αγωγής, οφείλει να την εντάξει σε συσταθησόμενη προσωποπαγή θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ακαδημαϊκής υποτρόφου (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/324/2019

Παροχή υπηρεσιών υγείας..:Με τα δεδομένα αυτά η συμφωνηθείσα με την ελεγχόμενη σύμβαση αμοιβή του ιατρού εργασίας, η οποία είναι οριακά αυξημένη σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη αμοιβή δεν παραβιάζει την αρχή της οικονομικότητας. Περαιτέρω, η μη έγκαιρη ανάρτηση της απόφασης ανάθεσης των υπηρεσιών και της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ δεν ασκεί επιρροή, καθόσον, σύμφωνα με το από 24.4.2019 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, λόγω του εξαιρετικά μεγάλου αριθμού καταχωρήσεων στο ΚΗΜΔΗΣ, παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάρτηση πράξεων ή και πρόσκαιρη παντελής αδυναμία έγκαιρης ανάρτησης αυτών. Τέλος, δεδομένου ότι η ελεγχόμενη σύμβαση του ιατρού εργασίας προσομοιάζει με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας (πρβλ. ΑΠ 185/2000 ), η απόδειξη της προσήκουσας παροχής των υπηρεσιών του δεν εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 4412/2016, που αναφέρεται σε παροχή εφάπαξ ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Κατ’ ακολουθία η υπό κρίση δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/2/2018

Καταβολή δεδουλευμένων των απολυόμενων ΙΔΟΧ λόγω ανακατάταξης πινάκων.(άρθρο 21 παρ.20 ν. 2190/1994) (..)Με τα δεδομένα αυτά ο ...διέθετε τη μεγαλύτερη βαθμολογία μεταξύ των υποψηφίων που κατείχαν τα κύρια απαιτούμενα από τη ΣΟΧ 1/2017 προσόντα, ακόμη και μετά την αύξηση της συνολικής βαθμολογίας του ….με την απόφαση του Α.Σ.Ε.Π., και έπρεπε να καταταγεί πρώτος, καθόσον στο πρόσωπό του δεν συνέτρεχε το κώλυμα της οκτάμηνης απασχόλησης της παραγράφου 2 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, αφού η απασχόλησή του κατά το από 18.10.2016 έως 30.4.2017 χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκε προς τη Δ.Ε.Υ.Α. ... και όχι προς τη Δ.Ε.Υ.Α. ..., όπως εσφαλμένα υπέλαβε το Α.Σ.Ε.Π..(..)Επομένως, η ελεγχόμενη δαπάνη, η οποία ερείδεται στη σύμβαση εργασίας που συνήφθη μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α. ... και του ... και αφορά στις αποδοχές μηνός Ιουνίου, είναι μη νόμιμη. Τυχόν αξίωση δεδουλευμένων αυτού βάσει άλλης νομικής αιτίας δεν μπορεί να αλλάξει την αιτία της ελεγχόμενης δαπάνης και να καταλήξει σε θεώρηση του κρινόμενου χρηματικού εντάλματος. Ωστόσο, είναι δυνατή η έκδοση νέου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 20 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, δεδομένου ότι ο ανωτέρω αποχώρησε από την εργασία του στις 13.10.2017, ύστερα από την αναμόρφωση των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 1155/2017 απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. και, συνεπώς, δικαιούται τις δεδουλευμένες αποδοχές έως την ημέρα της απόλυσής του..


ΕλΣυν.Κλ.1/280/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης ποσού 1.786 ευρώ, σε εργαζομένη Δήμου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθόσον ορθά ο χρόνος απασχόλησής της στο Δημόσιο, πριν από τη μεταφορά της στον Δήμο, συνυπολογίστηκε στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας της, δεδομένου ότι η μεταφορά στο Δήμο, έγινε με την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού καθεστώτος που είχε στο Δημόσιο, περιλαμβανομένης στο καθεστώς αυτό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Ακόμα, ορθά ως προϋπηρεσία, στο χρόνο απασχόλησης στο Δημόσιο συνυπολογίστηκε και το χρονικό διάστημα των 24 μηνών το οποίο ελήφθη υπόψη στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 προκειμένου η απασχόληση της στην καθαριότητα σχολικών κτιρίων με διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου, να αξιολογηθεί και υπαχθεί σε ενιαία σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδρυόμενη από σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.