ΕΣ/ΤΜ.7/4/2017 (σε συμβούλιο)
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Αίτηση ανάκλησης της 313/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα VII(,,)Το Τμήμα, μετά την επανεξέταση της υπόθεσης, άγεται στις ίδιες κρίσεις, στις οποίες ήχθη και το Κλιμάκιο με την καθ’ ης η αίτηση πράξη, αναφέρεται δε, προς αποφυγή περιττών επαναλήψεων, στις ορθές σκέψεις και αναλυτικές αιτιολογίες της πράξης αυτής. Εξάλλου, ο προβαλλόμενος λόγος ανάκλησης είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθόσον στις τρεις πρώτες από τις ως άνω περιπτώσεις, για την αναγνώριση συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων των φορέων λήφθηκε υπόψη, μεταξύ άλλων, η ανάγκη για την προμήθεια των προϊόντων ή την παροχή των υπηρεσιών (εφοδιασμός με καύσιμα των οχημάτων του Δήμου Καρύστου, φύλαξη των εγκαταστάσεων του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και καθαρισμός των χώρων των υπηρεσιών των Διευθύνσεων της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής και των επιμέρους αστυνομικών τμημάτων, αντίστοιχα), ενώ εν προκειμένω ο ΑΣΔΑ δεν επικαλείται ούτε προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου η συνδρομή ανάγκης για την εκτέλεση του επίμαχου έργου. Όσον αφορά δε στην περίπτωση της 96/2015 πράξης του ΚΠΕΔ στο IV Τμήμα, δεν αναγνωρίστηκε καν συγγνωστή πλάνη των αρμόδιων οργάνων του «…..» Περαιτέρω, αλυσιτελώς προβάλλεται αφενός ότι, αν δε θεωρηθεί το χρηματικό ένταλμα, η φερόμενη ως δικαιούχος αυτού εταιρεία θα ασκήσει αγωγή, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του ΑΣΔΑ και με τόκους (βλ. πράξη 51/2013 VII Τμ.) και αφετέρου ότι τα αρμόδια όργανα του ΑΣΔΑ όφειλαν να συμμορφωθούν με την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία κρίθηκε νόμιμη η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του περί κατακύρωσης του αποτελέσματος του οικείου διαγωνισμού, καθώς τα ανωτέρω δεν αναιρούν το γεγονός ότι η δαπάνη που διενεργήθηκε στο πλαίσιο σύμβασης, η οποία δεν υποβλήθηκε πριν από την υπογραφή της, ως έδει, στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν είναι νόμιμη. Τέλος, ο ισχυρισμός ότι η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη λόγω της υποχρέωσης των αρμόδιων οργάνων του αιτούντος να συμμορφωθούν με την από 15.5.2014 προσωρινή διαταγή του Προέδρου του ΙΓ΄ Τμήματος του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και την 617/2014 απόφαση του ίδιου Τμήματος του ίδιου Δικαστηρίου είναι απορριπτέος προεχόντως ως αναπόδεικτος, διότι ούτε η προσωρινή αυτή διαταγή ούτε η εν λόγω απόφαση προσκομίζονται. Απορρίπτει την αίτηση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/49/2016
ΜΕΛΕΤΕΣ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας κρίνεται ότι, παρά το γεγονός ότι η εκτελεστότητα της 511/2013 διαταγής πληρωμής δεν έχει ανασταλεί, δεν συντρέχει εισέτι υποχρέωση συμμόρφωσης του Δήμου ... προς έκδοση τίτλου πληρωμής για την καταβολή του ποσού των 5.005,17 ευρώ, αφού εκκρεμούσης της εφέσεως κατά της 101/2014 απόφασης του Ειρηνοδικείου … η ως άνω διαταγή πληρωμής δεν έχει καταστεί τελεσίδικη. Συνεπώς, η 101/2014 διαταγή πληρωμής του Ειρηνοδικείου … δεν συνιστά νόμιμη αιτία έκδοσης του 46, οικονομικού έτους 2015, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του Δήμου ... και για το λόγο αυτό το ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Κλ.7/306/2015
ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δημοτική Επιχείρηση σε ανώνυμη εταιρεία για την εκτέλεση του πρώτου παραδοτέου της σύμβασης «Δημιουργία βίντεο με 3d animation για την ενημέρωση, πληροφόρηση και ανάδειξη της ................. », καθόσον, η διαταγή πληρωμής - η οποία δεν αμφισβητείται ότι είναι τελεσίδικη - συνιστά νόμιμο και πλήρες δικαιολογητικό του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, που δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο ως προς την ύπαρξη της απαίτησης εταιρείας κατά της ΔΕΚΠΟΤΑ.
ΕλΣυν/Τμ.6/2012/2010
Το Τμήμα, συνεπώς, κρίνει, σύμφωνα και με την ανέλεγκτη περί τούτου τεχνική κρίση των οργάνων της αναθέτουσας αρχής, ότι οι 18.900 φιάλες αντιστοιχούν σε, περίπου, 9.550 εξετάσεις και, ως εκ τούτου, η κατακυρωτική απόφαση δεν υπερέβη την προβλεπόμενη από τη διακήρυξη, για το είδος αυτό, ποσότητα των 15.000 εξετάσεων, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου.(..) εξακολουθεί υφιστάμενο το διαπιστωθέν κώλυμα υπογραφής της συμβάσεως για το είδος με α/α 42, για το οποίο, όμως, όπως δηλώνει και στην ανακλητική αίτησή του το αιτούν Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει ματαιώσει το διαγωνισμό με την Λ36/44/26.03.2010 απόφαση του Διοικητή του.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/196/2019
Καταβολή μισθωμάτων κτιρίου στέγασης υπηρεσιών του Δήμου:..Με τα δεδομένα αυτά, η υπό κρίση δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η διαδικασία επιλογής του προς μίσθωση ακινήτου είναι πλημμελής. Συγκεκριμένα, παρίσταται εφαρμοστέα στη σύμβαση μίσθωσης μεταξύ του Δήμου ... και της προαναφερθείσας εταιρείας η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 3130/2003, σύμφωνα με την οποία δικαίωμα υποβολής προσφοράς σε δημοπρασία για τη μίσθωση ακινήτου έχουν αποκλειστικά και μόνον οι κύριοι ακινήτων και οι κάτοχοι αυτών δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Δεν ασκεί, άλλωστε, επιρροή η παράλειψη αναφοράς των διατάξεων του ν. 3130/2003 ως εφαρμοστέων στο άρθρο 18 της διακήρυξης, δεδομένου ότι, υπό διαφορετική εκδοχή, η διακήρυξη θα καθίστατο κατά τούτο νομικώς πλημμελής, αφού θα είχε ως συνέπεια τη μη εν προκειμένω εφαρμογή του διέποντος τη σύμβαση νομοθετικού καθεστώτος.(...)Τέλος, τυχόν πλάνη των αρμόδιων οργάνων της αναθέτουσας αρχής ως προς την έννοια των εφαρμοσθεισών διατάξεων, για την οποία υφίσταται πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί συγγνωστή (Ελ.Συν. VII Τμ. Πράξ. 56/2016). Πλην όμως, ο υπό στ. β΄ λόγος μη θεώρησης του εντάλματος είναι απορριπτέος, δεδομένου ότι με τις 115 και 116/2019 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου ... ακυρώθηκαν οι 23 και 24/16.4.2018 εκθέσεις αυτοψίας - αποφάσεις της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου ..., κρίθηκε δε κατά τρόπο δεσμευτικό ότι η χρήση Κ.Ε.Π., την οποία ο Δήμος ... έχει εγκαταστήσει στο μισθωμένο ακίνητο, αποτελεί χρήση συμβατή με τη χρήση αμιγούς κατοικίας, που προβλέπεται για το σημείο όπου βρίσκεται το εν λόγω ακίνητο. Κατόπιν αυτών, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΤΜ.1/10/2015
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων:ζητείται παραδεκτώςη ανάκληση της 243/2014 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι δεν συντρέχει λόγος να αποστεί από τα κριθέντα με την προσβαλλόμενη Πράξη του Κλιμακίου. Ήδη, με την υπό κρίση αίτηση προβάλλεται ότι η μεταγενέστερη της πραγματοποίησης της δαπάνης εκδοθείσα απόφαση ανάληψης δεν έγινε με σκοπό την καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων, αλλά από πλάνη των αρμοδίων οργάνων του Πανεπιστημίου, δεδομένου ότι η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο νομό Θεσσαλονίκης είχε θεωρήσει στο παρελθόν, ως κανονικά, χρηματικά εντάλματα (ΧΕ 49Β/2013, 326Β/2013, 48Β/2014) που αφορούσαν σε δαπάνες οδοιπορικών εξόδων μελών Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου, των οποίων οι πιστώσεις δεσμεύτηκαν μετά την πραγματοποίηση των δαπανών. Ωστόσο, ο ως άνω ισχυρισμός του Πανεπιστημίου δεν στοιχειοθετεί λόγο, που να δικαιολογεί πλάνη των αρμοδίων οργάνων του, ως προς τη μη εφαρμογή των ως άνω δημοσιονομικών διατάξεων, καθώς οι διατάξεις αυτές ισχύουν από το έτος 2010 και είναι αρκούντως σαφείς. Εξάλλου, οι διατάξεις του π.δ. 113/2010 ήταν σε γνώση του Πανεπιστημίου, αφού μνημονεύονται στο προοίμιο της ως άνω με Α/Α 28 και αρ. πρωτ. 473/ΑΡ. ΣΥΓΚΛ. 23/24.2.2014 (Α.Δ.Α.: ΒΙΕΡ469Β7Ι-Ξ75) απόφασης ανάληψης υποχρέωσης του Πρύτανη. Συνεπώς ο προβαλλόμενος λόγος πρέπει ν΄ απορριφθεί ως αβάσιμος.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/300/2019
Καταβολή αποζημίωσης λόγω ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης: Με δεδομένα αυτά, η υποχρέωση του Δήμου να αποζημιώσει τις ιδιοκτήτριες από την επιβληθείσα ρυμοτομική απαλλοτρίωση εξαντλήθηκε με την ανταλλαγή των οικοπέδων ώστε οι διατάξεις περί απαλλοτρίωσης να μην μπορούν να αποτε-λέσουν νόμιμο έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης. Εξάλλου, υπό την εκδοχή ότι η επίμαχη δαπάνη ερείδεται στις διατάξεις των άρθρων 105 και 106 του Εισ.ΝΑΚ περί αποζημιωτικής ευθύνης του δήμου έναντι τρίτων για τις ζημίες που τους προκάλεσαν τα όργανά του κατά την εκτέλεση ή από την παράλειψη εκτέλεσης των ανατεθειμένων σ’ αυτά καθηκόντων, δεν υπάρχει τελεσίδικη δικαστική απόφαση ή πρακτικά δικαστικού (Ελ. Συν. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 271/2013) ή εξώδικου (Ελ. Συν. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 340/2013, 236/2014, 7/2016) συμβιβασμού που να καταφάσκουν αυτήν την ευθύνη. Περαιτέρω, δεν προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η ζημία των ιδιοκτητριών του απαλλοτριω-θέντος οικοπέδου από την έκδοση οικοδομικής άδειας που κατέστη αδύνατον να υλοποιηθεί, συνδέεται αιτιωδώς με πράξεις και παραλείψεις των οργάνων του Δήμου. Ειδικότερα, δεν αξιολογούνται τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά, ιδίως η ενδεχόμενη συνυπαιτιότητα των ιδιοκτητριών που γνώριζαν ότι η οικοδομική άδεια αφορούσε ακάλυπτο οικόπεδο ούτε γίνεται εμπεριστατωμένη υπαγωγή αυτών των πραγματικών περιστατικών σε ειδικό κανόνα δικαίου που να περιγράφει κατά τρόπο σαφή τις αρμοδιότητες των δημοτικών οργάνων αναφορικά με τις αποδιδόμενες σ’ αυτά πράξεις ή παραλείψεις (πρβλ. Ελ. Συν. Πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 7/2016).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/256/2019
Καταβολή μισθοδοσίας σε υπάλληλο ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου...Από τα ανωτέρω παρέπεται ότι με την 226/2016 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου και την 8/2017 Πράξη του Ι Τμήματος κρίθηκε μη σύννομη η μεταφορά της φερομένης ως δικαιούχου στον Δήμο … κατ' εφαρμογή του άρθρου 109 παρ. 7 του ν. 3852/2010. Ειδικότερα, κρίθηκε πως δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, αφού κατά το χρόνο λύσης της κοινωφελούς επιχείρησης στις 8.8.2014, είχε ήδη λήξει η ισχύς της από 12.7.1994 προγραμματικής σύμβασης (στις 12.7.2014), δυνάμει της οποίας λειτουργούσε το Κ.Ε.Κ., όπου απασχολείτο ως Διευθύντρια η ως άνω εργαζόμενη, με συνέπεια να μην είναι πλέον δυνατή η μεταφορά της δράσης αυτής στο Δήμο. Η κρίση, όμως αυτή, δεν δημιουργούσε, καταρχήν, κώλυμα για τη νέα μεταφορά της φερομένης ως δικαιούχου στον Δήμο με τη 1/2018 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, καθόσον η απόφαση -που οδήγησε σε νέα ανάληψη υπηρεσίας της φερομένης ως δικαιούχο από τις 27.11.2018- ερείδεται σε διαφορετική νομική και πραγματική βάση και συγκεκριμένα στο άρθρο 44 παρ. 4 του ν. 3979/2011 (άρθρο 112 παρ. 2α του ν. 3852/2010) και στην επικαλούμενη εν τοις πράγμασι απασχόλησή της στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ» και «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ». Ως εκ τούτου, ο μοναδικός προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας, ότι και μετά την 1/2018 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, εξακολουθούν να ισχύουν οι ίδιοι λόγοι, για τους οποίους κρίθηκε, με την 226/2016 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου και την 8/2017 Πράξη του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μη σύννομη η αρχική μεταφορά της φερομένης ως δικαιούχου, ερείδεται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης και είναι απορριπτέος. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι με την υπό κρίση έκθεση διαφωνίας δεν αμφισβητείται η συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής του άρθρου 44 παρ. 4 του ν. 3979/2011, ούτε τούτο δύναται να συναχθεί καθ' ερμηνεία της 77/2018 πράξης επιστροφής, ενώ ούτε και ο ίδιος ο Δήμος … εξέφρασε στη βάση αυτή τις απόψεις του με το έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος, αφού όλη η επιχειρηματολογία του σχετίζεται με τη νομιμότητα του σκεπτικού των προπαρατεθέντων Πράξεων. Ως εκ τούτου, μη προβαλλομένου άλλου λόγου διαφωνίας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πρέπει να πληρωθεί.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/92/2019
Έργο- προμήθεια υλικών συντήρησης:..Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων δεν είχαν προσκομίσει απόσπασμα ποινικού μητρώου και πιστοποιητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας κατά τον χρόνο έκδοσης των αποφάσεων περί απευθείας ανάθεσης σε αυτούς της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών και προμηθειών, αντίστοιχα. Όμως, τα αρμόδια όργανα του ... δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ότι αρκούσε η μεταγενέστερη προσκόμιση των εν λόγω αποδεικτικών στοιχείων από τους δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, η δε αιτίαση του Επιτρόπου ότι δε δύναται να αναγνωριστεί συγγνωστή πλάνη των οργάνων του ... για δεύτερη φορά με την ίδια ακριβώς ως άνω αιτιολογία πρέπει να απορριφθεί ως ερειδόμενη επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, καθόσον η απόφαση ανάθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου του στην οποία αναφέρεται η 155/2018 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου αφορά στο ίδιο χρονικό διάστημα (η .... απόφαση ανάθεσης ελήφθη στις 10.8.2017) με τις υπό έλεγχο αναθέσεις (ημερομηνίες λήψης αποφάσεων 26.7.2017 και 19.9.2017, αντίστοιχα). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων του ... εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, εντός του οποίου εκδόθηκαν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/215/2018
Εκτέλεση έργου:..Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη με το χρηματικό αυτό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Ειδικότερα, ενόψει του ότι από τα λοιπά αναγραφόμενα στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής του πρώτου μειοδότη στοιχεία προέκυπτε πως αυτή αφορούσε πράγματι στον διαγωνισμό για την ανάθεση της εκτέλεσης του επίμαχου έργου, η εσφαλμένη αναγραφή σε αυτήν της ημερομηνίας διενέργειας του διαγωνισμού δε συνιστούσε ουσιώδη νομική πλημμέλεια, συνεπώς η προσφορά του δεν ήταν απαράδεκτη, μη νόμιμα αποκλείστηκε αυτός από τη συνέχεια του διαγωνισμού και μη νόμιμα κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στον δεύτερο μειοδότη. Όμως, ενόψει της αρχής της τυπικότητας του διαγωνισμού, τα αρμόδια όργανα της ΔΕΥΑΚ πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ως ουσιώδη την ως άνω πλημμέλεια της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής του πρώτου μειοδότη. Η έλλειψη πρόθεσης καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων και εύνοιας του δεύτερου μειοδότη εκ μέρους των αρμόδιων οργάνων της ΔΕΥΑΚ αποδεικνύεται και από το ότι στον διαγωνισμό για την ανάθεση της εκτέλεσης του αντίστοιχου έργου για την προηγούμενη χρήση το πρόσωπο αυτό είχε αποκλειστεί, λόγω του ότι «δεν είχε εγγυητική σύμφωνα με τις προδιαγραφές» (32/6/12.4.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΚ).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων της ΔΕΥΑΚ.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/261/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη κανονική, όπως βασίμως προβάλλεται από την διαφωνούσα Επίτροπο, καθόσον η απόφαση ανατροπής της ανάληψης υποχρέωσης για την πληρωμή των εντελλόμενων αποζημιώσεων, έτους 2017, που δεν είχαν εξοφληθεί εντός του οικείου έτους, αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 10 Μαΐου 2018, ήτοι μετά την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 4 παρ. 2β του π.δ/τος 80/2016. Δοθέντος δε ότι η ανάρτηση αποτελεί, σύμφωνα με τον ν. 4210/2013, όρο ισχύος της απόφασης αυτής, η εκπρόθεσμη ανατροπή της δέσμευσης καθιστά, κατά τα ανωτέρω, πλημμελή και την επιγενόμενη ανάληψη της δαπάνης αυτής για το έτος 2018. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρισμούς του συγκεκριμένου Υποκαταστήματος, καθώς και το ΔΙΟΙΔ/Φ/203/13/4.4.2018 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης του .., σύμφωνα με το οποίο υπήρξαν καθυστερήσεις στις ανατροπές των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης και στην ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ένεκα της πολυπλοκότητας των διαδικασιών ένταξης των ασφαλιστικών φορέων στον .. και των διαφορετικών πληροφοριακών συστημάτων των φορέων αυτών, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ως άνω Υποκαταστήματος δεν ενήργησαν με σκοπό την καταστρατήγηση των κειμένων διατάξεων, αλλά εξαιτίας της συνδρομής των ως άνω εκτάκτων περιστάσεων συγγνωστώς δεν ενήργησαν εντός της νομίμου προθεσμίας (31η Ιανουαρίου). Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής αδυναμίας εμπροθέσμου ενεργείας των αρμοδίων οργάνων.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής μπορεί να θεωρηθεί λόγω της ανωτέρω συγγνωστής αδυναμίας των αρμοδίων οργάνων.