Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.1/31/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιδόμα βρεφονηπιακής φύλαξης:Αίτηση ανακλησης της 66/2016 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. (>..)Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη  σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα, εκτιμώντας το σύνολο των εγγράφων του φακέλου και λαμβάνοντας υπόψη αφενός το κυμαινόμενο ύψος του επιδόματος (κατά ανώτατο όριο καταβάλλεται ποσό 250,00 ευρώ), τους όρους καταβολής του (καταβάλλεται μόνο στις περιοχές που η Τράπεζα δεν διαθέτει ιδιόκτητο παιδικό σταθμό) και αφετέρου το γεγονός ότι η εν λόγω παροχή δεν καταβάλλεται με τις αποδοχές των υπαλλήλων του πιστωτικού ιδρύματος  αλλά εξοφλείται απευθείας από αυτό, με την έκδοση από τον σχετικό Παιδικό σταθμό απόδειξης στο όνομά  του (σχετ. η από 28.5.2015 βεβαίωση της Τράπεζας) στις ίδιες άγεται κρίσεις στις οποίες ήχθη και το Κλιμάκιο με την   Προσβαλλόμενη Πράξη. Ειδικότερα, το Τμήμα κρίνει ότι το εν λόγω επίδομα βρεφονηπιακού σταθμού των υπαλλήλων της Τράπεζας, συνιστά μια κυμαινόμενη παροχή θεσμικής φύσης, χωρίς πάγιο χαρακτήρα, που μπορεί να διαφέρει κατ΄έτος, δοθέντος ότι, τόσο η καταβολή, όσο και το ύψος της εξαρτάται από  διάφορες προϋποθέσεις, χωρίς να  προκύπτει περαιτέρω ότι ταύτη (παροχή) υπόκειται στις αντίστοιχες ασφαλιστικές και λοιπές κρατήσεις, απαραίτητη, μεταξύ άλλων, προϋπόθεση ώστε αυτή (παροχή) να συνιστά «εισόδημα» του υπαλλήλου εφόσον, με βάση τον τρόπο καταβολής της,  δεν είναι ενσωματωμένη  στις μηνιαίες και παγίου χαρακτήρα αποδοχές των εργαζομένων της Τράπεζας, απορριπτομένων ως αβασίμων των προβαλλομένων λόγων ανάκλησης.(...)Κατά συνέπεια η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/129/2018

Αναπλήρωση προϊσταμένου.Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη νομική  σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Αναπληρωτή Επίτροπο, τόσο η οργανική μονάδα ‘’Παιδικός Σταθμός ... της Δημοτικής Ενότητας ... ...’’, όσο και η προς πλήρωση θέση προϊσταμένου στον εν λόγω Παιδικό Σταθμό, δεν είναι θεσμοθετημένες από τον Ο.Ε.Υ. του ...., με τον οποίο καθορίζεται η εσωτερική διάρθρωση των οργανικών του μονάδων και των θέσεων προσωπικού αυτών, μεταξύ των οποίων οι θέσεις προϊσταμένων. Συνεπώς, μη νομίμως χώρησε από τον .... η επίμαχη τοποθέτηση της ανωτέρω υπαλλήλου του στη θέση της αναπληρώτριας Προϊσταμένης στον Παιδικό Σταθμό ... της Δημοτικής Ενότητας ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όμως, θα μπορούσε αυτό να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)206/2014

Καταβολή τιμήματος από Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης και Παιδείας Δήμου σε εννέα αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ, για τη μεταφορά νηπίων προς και από τον Δημοτικό Παιδικό Σταθμό του Δήμου.Η ανωτέρω δαπάνη δεν υπόκειται σε προληπτικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεδομένου ότι αυτή απορρέει από συμβάσεις το ύψος καθεμίας των οποίων (με ΦΠΑ) δεν υπερβαίνει το όριο των 5.000 ευρώ, που τίθεται με τις  διατάξεις του π.δ/τος 136/2011 (ΦΕΚ Α΄ 267/2011).


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/66/2016

Επιδόμα βρεφονηπιακής φύλαξης:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, νομίμως καταβάλλονται στον ως άνω Αντιδήμαρχο οι πλήρεις αποδοχές του από την Τράπεζα «EUROBANK¨, κατ’ εφαρμογήν της παραγράφου 5 του άρθρου 92 του ν. 3852/2010, στην έννοια, όμως, των «πλήρων αποδοχών» περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, τα πάγια επιδόματα, που εντέλλονται με αυτόν, οι παροχές για ειδικές ή πρόσθετες εργασίες εντός των κυρίων καθηκόντων που καταβάλλονται σταθερά και σε μηνιαία βάση και αποτελούν κατά τεκμήριο μισθολογική παροχή και όχι τα λοιπά επιδόματα που συνιστούν κυμαινόμενες παροχές, των οποίων τόσο η καταβολή όσο και το ύψος τους συναρτάται από ορισμένες προϋποθέσεις (Ε.Σ. πρ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι.Τμ. 67/2015 και στο VII Τμ. 112/2011) . Στη συγκεκριμένη περίπτωση το επίδομα βρεφονηπιακού σταθμού δεν συνιστά μισθολογική παροχή, κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, αλλά κάλυψη συγκεκριμένης δαπάνης, την οποία υφίστανται οι εργαζόμενοι της Τράπεζας, ενόψει του ότι δεν υπάρχει ιδιόκτητος (από την Τράπεζα) βρεφονηπιακός σταθμός και την οποία αναλαμβάνει να καλύψει η Τράπεζα προς εξυπηρέτηση των υπαλλήλων της. Τούτο δε καταδεικνύεται από το γεγονός ότι η εν λόγω παροχή δεν καταβάλλεται με τις αποδοχές των υπαλλήλων της «EUROBANK»», αλλά ο παιδικός σταθμός εξοφλείται απευθείας από την Τράπεζα, με την έκδοση σχετικής απόδειξης επ’ ονόματί της, όπως, άλλωστε, μπορεί να συμβαίνει και με την κάλυψη άλλων εξόδων των υπαλλήλων, όπως την καταβολή δαπάνης κινητής τηλεφωνίας ή χρήσης Ι.Χ. οχήματος. Επομένως, και ενόψει του ότι το ως άνω επίδομα δεν περιλαμβάνεται στις πλήρεις αποδοχές του Αντιδημάρχου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί για το λόγο αυτό.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/60/2018

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι συμβάσεις πρόσληψης του ως άνω προσωπικού με βάση την ειδική μεταβατική διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, που αφορά στην πρόσληψη των ήδη επιλεγέντων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 97 του ν. 4368/2016, προσώπων, είναι νόμιμες, δοθέντος ότι η διάταξη αυτή (άρθρο 63 παρ. 7) είναι συνταγματικά και ενωσιακά ανεκτή απορριπτόμενου ως αβάσιμου του περί του αντιθέτου προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου. Ως εκ τούτου, νομίμως καταβάλλεται η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη, η οποία, άλλωστε, αφορά παροχή υπηρεσιών κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2017 έως 31.7.2017 και δεν περιλαμβάνει αναδρομικές αποδοχές για το προγενέστερο χρονικό διάστημα, ήτοι από 1.4.2017 έως 30.6.2016, κατά το οποίο οι ως άνω συμβάσεις δεν μπορούν να αναδράμουν (πρβλ. και ΕΣ Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο ΙV Τμήμα πράξη 175/2017).


ΕΣ/Τμ.Γ/127/2006

Υπαγωγή στην ασφάλιση ΙΚΑ . Δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, οι ιδιώτες που προσλαμβάνονται σε νπδδ, με σύμβαση έργου, κατά την διαδικασία του άρθρου 6 του ν 2527/97.Το δημόσιο υποχρεούται να ασφαλίζει στο ΙΚΑ , το προσωπικό, που εμπίπτει στις διατάξεις του ανωτέρου νόμου, μόνο, όταν η παρεχόμενη εργασία, υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. Επίσης, το δημόσιο υποχρεούται να ασφαλίσει στο ΙΚΑ , τα πρόσωπα που απασχολεί με άλλη σχέση , εφόσον με ρητή διάταξη νόμου , δεν υπάγονται στην ασφάλιση άλλου κυρίου ασφαλιστικού φορέα . Δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ, αλλά στο ΤΕΒΕ, ιδιώτες, που προσλαμβάνονται σε δημοτικό παιδικό σταθμό, οι οποίοι εμπίπτουν στην διάταξη του ανωτέρω νόμου


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.1/46/2015

Αντιμισθία αιρετών Ο.Τ.Α.: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα κατά πλειοψηφία έγιναν δεκτά στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον ο Δήμος ... έχει πληθυσμό μικρότερο των 100.000 κατοίκων, η επίμαχη αντιμισθία αιρετών Ο.Τ.Α. νομίμως καταβάλλεται στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, αθροιστικά με τις αποδοχές της θέσης του στο Γενικό Νοσοκομείο ..., χωρίς να απαιτείται ο τελευταίος να επιλέξει τις αποδοχές από τον ένα μόνο φορέα, ο δε περί του αντιθέτου λόγος διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου είναι αβάσιμος. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/77/2017

Καταβολή προσωπικής διαφοράς. (..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, η επίμαχη παροχή νομίμως καταβάλλεται στον ως άνω δικαιούχο υπάλληλο της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου ..-.., αφού αποτελεί νομίμως τμήμα των αποδοχών των υπαλλήλων που κατατάσσονται στις επανασυσταθείσες, κατά τα ανωτέρω, θέσεις. Τούτο, δε, ανεξαρτήτως αν η εν λόγω παροχή καταβάλλονταν ή όχι στους υπαλλήλους αυτούς, κατά τον χρόνο ένταξής τους στην Ελληνική Αστυνομία, καθόσον σκοπός των ρυθμίσεων του  ν. 4325/2015 ήταν η αποκατάσταση των αποδοχών τους στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν από τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών της Επιτρόπου. Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/107/2014

ΕΞΟΔΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Α. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, μετά τη λήξη της απόσπασής του στη ΜΕΑ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθόσον αφενός η χρονική διάρκεια της απόσπασής του στην ανωτέρω Εξωτερική Υπηρεσία υπερέβαινε την τριετία, ήτοι το ελάχιστο προβλεπόμενο όριο παραμονής για υπαλλήλους του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων, που μετατίθενται ή τοποθετούνται σε αρχή εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου και αφετέρου δεν προκύπτει ότι έλαβε αντίστοιχη παροχή από το φορέα, στον οποίο αποσπάσθηκε. Νομίμως στο ποσό που του καταβάλλεται ως έξοδα πρώτης εγκατάστασης, περιλαμβάνονται οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και το μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή, με την προσαύξηση για τη στέγαση (άρθρο 157 του ν. 3566/2007, ΦΕΚ Α΄ 117/2007 και άρθρο 41 παρ. 18α του ν. 3712/2008, ΦΕΚ Α΄ 225/2008). Β. Νόμιμη η καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπάλληλο του Υπουργείου Εξωτερικών, λόγω μετακίνησής της στην ημεδαπή, μετά τη λήξη της ειδικής αποστολής σε Εξωτερική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Μη νομίμως όμως, στο ποσό που της καταβάλλεται, έχουν περιληφθεί οι μηνιαίες αποδοχές εσωτερικού και οι προσαυξήσεις για τα οικογενειακά βάρη και τη στέγαση, δεδομένου ότι κατά τις γενικές διατάξεις του ν. 2685/1999, τα καταβαλλόμενα έξοδα πρώτης εγκατάστασης αντιστοιχούν σε ένα μηνιαίο επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)207/2014

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:Μη νόμιμη η καταβολή τιμήματος από το Κέντρο Κοινωνικής Ανάπτυξης Δήμου σε δύο αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ για τη μεταφορά νηπίων προς και από το Δημοτικό Παιδικό Σταθμό του Δήμου, καθόσον  η εν λόγω μεταφορά των νηπίων στους παιδικούς σταθμούς αρμοδιότητάς του, δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των υποχρεώσεων του Κέντρου, όπως αυτές απαριθμούνται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του, υπερέβη δε η ως ανάθεση, τα όρια της ιδίας αρμοδιότητας και της ευθύνης, τα οποία καθορίζονται περιοριστικά και χωρούν μόνο στην περίπτωση που ο παιδικός σταθμός κάνει χρήση σχολικού λεωφορείου, (16065/17.4.2002 ΚΥΑ Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Πρόνοιας, ΦΕΚ Β΄ 497/2002). Το άρθρο 83 παρ.2 του ν.3463/2006 αφορά στην εκτέλεση, αποκλειστικώς με ιδιόκτητα μέσα ή λεωφορεία, συγκοινωνιακού έργου από τους Δήμους και όχι από τα δημοτικά νομικά πρόσωπα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/135/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως καταβάλλεται στην αποσπασθείσα υπάλληλο η προσωπική διαφορά που ελάμβανε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς, όπως εκτέθηκε υπό την προηγούμενη σκέψη (ΙΙ), οι υπάλληλοι που αποσπώνται λαμβάνουν τις μηνιαίες τακτικές αποδοχές της οργανικής τους θέσης, στις οποίες περιλαμβάνεται και η προσωπική διαφορά του άρθρου 27 του ν. 4354/2015. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόζονται οι παράγραφοι 3 και 4 του ιδίου άρθρου, καθώς η πρώτη αφορά σε υπαλλήλους που ήταν ήδη αποσπασμένοι κατά το χρόνο ισχύος των διατάξεων του ν. 4354/2015 και η δεύτερη σε υπαλλήλους που μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε άλλο φορέα.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.