ΕλΣυνΤμ.6/849/2018
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Νομιμότητα διαδικασίας παραχώρηση δικτύου τηλεθέρμανσης.:..ζητείται η ανάκληση της 95/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι το ελεγχόμενο σχέδιο αποτελεί, όπως ορθά κρίθηκε με την προσβαλλόμενη, σύμβαση πώλησης (Α.Κ. 513) από τη …. προς τη Δ.Ε.Υ.Α.Κ. του δικτύου τηλεθέρμανσης ..., που έχει κατασκευάσει η ... στη Ζ.Ε.Π. .., έναντι τιμήματος, όπως αυτό αναλύθηκε ανωτέρω. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη (υπό στοιχείο 2. Α.), το μεταβιβαζόμενο με την επίμαχη σύμβαση δίκτυο τηλεθέρμανσης (ήτοι κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, αγωγοί, δίκτυα, αντλιοστάσια, όπως αναλυτικά περιγράφονται στο από 20.12.2013 πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής) συνιστά πράγμα που από τη φύση του εξυπηρετεί, αμέσως και ευθέως, δημόσιο σκοπό της παροχικής διοίκησης, ήτοι τη λειτουργία δημόσιας υπηρεσίας με τη συλλογή, παραγωγή και διανομή θερμικής ενέργειας για τη θέρμανση χώρων και την παρασκευή ζεστού νερού χρήσης για τους οικισμούς της Ζ.Ε.Π. .. Συνεπώς, το δίκτυο τηλεθέρμανσης, ως πράγμα και ειδικότερα ενιαίο λειτουργικό σύνολο κινητών και ακινήτων, προορισμένο να εξυπηρετεί ειδικό δημοσιολογικό σκοπό, αποτελεί πράγμα ειδικής χρήσης, παρακολούθημα της δημόσιας υπηρεσίας προς θεραπεία της οποίας προορίζεται και δεν είναι καταρχήν δεκτικό συναλλαγής (άρθρο 966 Α.Κ.), δύναται όμως να μεταβιβαστεί από ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο σε άλλο δημόσιο νομικό πρόσωπο, εφόσον με τη μεταβίβαση αυτή δεν παραβλάπτεται ο υπηρετούμενος από αυτό δημόσιος σκοπός. Δεδομένου δε ότι η συμβαλλόμενη Δ.Ε.Υ.Α.Κ. αφενός μεν έχει συσταθεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με κοινωφελή χαρακτήρα .., αφετέρου δε είναι αρμόδια, μεταξύ άλλων, για τη συντήρηση, εκμετάλλευση, διοίκηση και λειτουργία του δικτύου τηλεθέρμανσης της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου .., σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1069/1980 και του άρθρου 57 παρ. 7 του ν. 2218/1994 .., με την επίμαχη μεταβίβαση σε αυτή (Δ.Ε.Υ.Α.Κ.) του δικτύου τηλεθέρμανσης δεν παραβλάπτεται ο δημόσιος σκοπός που αυτό εξυπηρετεί, κατά τα ανωτέρω.(..)Κατ΄ ακολουθίαν όσων διαλαμβάνονται στις σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει η αίτηση ανάκλησης να απορριφθεί, να μην ανακληθεί η προσβαλλομένη 95/2018 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1350/2018
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ από 16.2.1989
Καθορισμός ζώνης ενεργού πολεοδομίας (Ζ.Ε.Π) στην περιοχή "Παιάμπορο" του δήμου Κοζάνης (ν.Κοζάνης) και έγκριση της πολεοδομικής μελέτης αυτής.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/95/2018
Νομιμότητα διαδικασίας παραχώρηση δικτύου τηλεθέρμανσης.(..)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης, που έχει ως αντικείμενο τη μεταβίβαση λόγω πώλησης (513 ΑΚ) του δικτύου τηλεθέρμανσης από τη .... προς τη Δ.Ε.Υ.Α..., αφορά στην κατά κυριότητα μεταβίβαση πραγμάτων κινητών και ακινήτων που αποτελούν ενιαίο λειτουργικό σύνολο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένου οικονομικού σκοπού, ο οποίος συνίσταται στην παροχή δημόσιας υπηρεσίας τηλεθέρμανσης στους χρήστες του δικτύου. Από αυτά παρέπεται ότι τα κινητά και τα ακίνητα που αποτελούν αντικείμενο της υπό έλεγχο σύμβασης πώλησης προορίζονται για την εξυπηρέτηση δημόσιου σκοπού, ανήκουν ως εκ τούτου στη δημόσια περιουσία του Δήμου ... και κατά συνέπεια περιλαμβάνονται, σύμφωνα με το άρθρο 966 ΑΚ, στα πράγματα, τα οποία εξαιρούνται των συναλλαγών, ήτοι στα πράγματα, των οποίων η καθ’ οιονδήποτε τρόπο εκποίηση καταρχήν απαγορεύεται..(..)Με το περιεχόμενο αυτό ο ίδιος ως άνω συμβατικός όρος ευθυγραμμίζεται πλήρως με το νόημα του άρθρου 966 ΑΚ και έχει τεθεί με πρόδηλο σκοπό την προστασία της δημόσιας περιουσίας του Δήμου ... και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, στο οποίο αυτή έχει ταχθεί και το οποίο, εν προκειμένω, συνίσταται στην παροχή υπηρεσίας κοινής ωφέλειας.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη σύμβαση, αντίγραφο της οποίας τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου, δεν είναι νόμιμη και συνεπώς δεν μπορεί να υπογραφεί
Δεν ανακαλείται με την ΕλΣυνΤμ.6/849/2019
ΝΣΚ/112/2018
Μετάταξη μονίμου υπαλλήλου σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.Κατ' εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 4440/2016, δεν είναι επιτρεπτή η μετάταξη μονίμου υπαλλήλου σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εφόσον αυτός δεν μπορεί να διατηρήσει τη δημοσιοϋπαλληλική του σχέση στο νέο φορέα (ομόφ.)
ΠΟΛ 1171/2011
Καθορισμός της υπηρεσίας και των αναγκαίων λεπτομερειών για την παραλαβή των συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων στα οποία συμβαλλόμενος είναι αλλοδαπή εταιρεία ή άλλο νομικό πρόσωπο ή οντότητα ή ημεδαπή εταιρεία στην οποία μετέχει αλλοδαπή εταιρεία ή νομικό πρόσωπο ή οντότητα, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3091/2002, όπως έχει αναριθμηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 57 του ν. 3842/2010 και ισχύει
ΔΕΑΦ Β 1155600 ΕΞ 2016
Διευκρινίσεις σχετικά με την υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από αλλοδαπό νομικό πρόσωπο χωρίς μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα το οποίο συμμετέχει σε ημεδαπό νομικό πρόσωπο.(ΑΔΑ:6ΡΠΘΗ-ΘΕ7)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/98/2016
Καταβολή επιχορήγησης...:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, αλυσιτελώς επικαλείται ο διαφωνών Επίτροπος, αφενός, ότι το επιχορηγούμενο 300ο Σύστημα ... δεν έχει την έδρα του στο Δήμο ..., καθώς δεν αποτελεί αυτοτελές νομικό πρόσωπο, αλλά υπάγεται στο ..., που εδρεύει στην Αθήνα και, αφετέρου, ότι η δράση του δεν εξυπηρετεί τους αναφερόμενους στην περ. iii του άρθρου 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων σκοπούς. Και τούτο διότι, εν όψει της προαναφερόμενης οργανωτικής δομής του .... (βλ. σκέψη ΙΙ.Β.), το εν λόγω Σύστημα ... εμπίπτει στην έννοια του τοπικού παραρτήματος οργάνωσης πανελλήνιας δράσης της περ. ii του ιδίου ως άνω άρθρου, το οποίο, κατά τις προπαρατεθείσες διατάξεις, δεν απαιτείται να αποτελεί αυτοτελές νομικό πρόσωπο με έδρα εντός του παρέχοντος την επιχορήγηση Δήμου (πρβλ. Πράξη Κλιμ. VII Τμ. 371/2013), ούτε απαιτείται να εξυπηρετεί τους σκοπούς της περ. iii του άρθρου 202 του Κ.Δ.Κ (βλ. σκέψη ΙΙ.Α.).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και μη προβαλλομένου άλλου λόγου διαφωνίας από τον Επίτροπο, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, αλλά το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν μπορεί να θεωρηθεί, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2015, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕΣ/Τ7/110/2006
Αμοιβή ιδιοκτήτριας ωδείου για την παροχή υπηρεσιών ωδείου και γυμναστηρίου σε δημότες. Μη νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με τη διάταξη του αρθ. 36 ΔΚΚ, η οποία ως εξαιρετική είναι στενά ερμηνευτέα, η ανάθεση αυτή είναι επιτρεπτή μόνο σε νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και όχι σε ιδιώτη φυσικό πρόσωπο.
ΕΣ/Τ7/16/2006
Επιχορήγηση από Δήμο σε δημοτικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου.Μη νόμιμη, καθόσον δεν είναι νόμιμη η σύσταση του νομικού αυτού προσώπου, αφού δεν αιτιολογείται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ούτε η ανάγκη σύστασης αυτού ούτε και αυτή της παραχώρησης αρμοδιοτήτων από το Δήμο στο ως άνω νομικό πρόσωπο. Έννοια γενικών - κρατικών υποθέσεων και τοπικών υποθέσεων
Ε.2035/2023
«Διευκρινίσεις ως προς τη φορολογική μεταχείριση της παραχώρησης κατοικίας σε εργαζόμενους από φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα λόγω πρόσκαιρης μετακίνησης αυτών στο πλαίσιο της εργασίας τους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4172/2013 (Α΄167)» ΑΔΑ:Ψ2ΨΜ46ΜΠ3Ζ-ΥΨΒ
ΝΣΚ/136/2021
Δυνατότητα μετατροπής του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ) σε ν.π.ι.δ. και ανάληψη αρμοδιοτήτων του «Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού- Δήμητρα».(...)Το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ), μπορεί να μετατραπεί από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.), χωρίς τούτο να έρχεται σε αντίθεση με τη βούληση της διαθέτιδας Ι.Σ., υπό τον όρο όμως, ότι θα τεθεί υπό κρατική εποπτεία και ότι η διατεθείσα από την Ι.Σ. κοινωφελής περιουσία την οποία αυτό θα διαχειρίζεται να υφίσταται ως διακεκριμένη ομάδα περιουσίας με αυτοτελή διαχείριση (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 227/2018 Γνωμοδότησης του Α΄ Τμήματος.(