ΕλΣυν.Τμ.Μείζονος-Επταμ.Σύνθ/4112/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΓΡΑΜΑΜΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Αναθεώρηση της 4305/2014 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ανάκλησής του κατά της 381/2014 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά το Δικαστήριο κρίνει ότι, ύστερα από την παράταση της λειτουργίας του γηπέδου της Λ…. με το άρθρο 10 παρ. 22 του ν. 4315/2014, ο χρόνος που καταλείπεται για τη νόμιμη λειτουργία αυτού – χωρίς να υπολογίζεται ενδεχόμενη στο μέλλον εκ νέου παράταση της λειτουργίας του – είναι επαρκής για να δικαιολογήσει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα των προγραμματιζόμενων εργασιών αναβάθμισης των εν λόγω Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου (ΑΕΠ), με συνέπεια, με τη σύναψη της εν λόγω προγραμματικής σύμβασης, να μην γεννάται ζήτημα παραβίασης της αρχής της οικονομικότητας και της αποδοτικότητας. Άλλωστε, με τις εργασίες αναβάθμισης, όπως συνάγεται από τα άρθρα 13 έως 19 του ν. 4258/2014, που αποτελούν και το νομικό έρεισμα για την πραγματοποίηση των προγραμματιζόμενων εργασιών, επιδιώκεται η εξυπηρέτηση, πλην άλλων, και σκοπών δημοσίου συμφέροντος, αφού οι εργασίες αυτές εκσυγχρονισμού θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ασφάλειας των αθλητών και των θεατών – καθώς και την αναγκαία προσαρμογή των εγκαταστάσεων προς τις διεθνείς προδιαγραφές, σύμφωνα με τους ειδικούς κανονισμούς της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας (UEFA) –, την καθημερινή λειτουργία του χώρου που συνδυάζεται με την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων (πολιτιστικά και κοινωνικά δρώμενα, εμπορικοί χώροι κ.λπ.), την εναρμόνιση του κτιριακού όγκου του γηπέδου και των δραστηριοτήτων στο ευρύτερο περιβάλλον από άποψη τοπίου και δραστηριοτήτων και την επίτευξη της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Ε ΚΛ/381/2014
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Προγραμματικές συμβάσεις:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας και Ερασιτεχνικού Αθλητικού Σωματείου, με αντικείμενο την αναβάθμιση γηπέδου, καθόσον είναι μη νόμιμη η χρηματοδότηση του ανωτέρω έργου από πόρους της Περιφέρειας, διότι: α) οι επιχορηγήσεις των αθλητικών σωματείων πρέπει πρωτίστως να αποσκοπούν, κατά το άρθρο 16 παρ. 9 του Συντάγματος, στη θεραπεία του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή τη συστηματική και διαρκή προαγωγή του αθλητισμού, η οποία δεν εξυπηρετείται εν προκειμένω, ενόψει του χρονικά πολύ περιορισμένου ορίζοντα λειτουργίας του ανωτέρω γηπέδου (έχει προγραμματισθεί να κατασκευασθεί άλλο ποδοσφαιρικό γήπεδο) και επιπλέον, η λειτουργία του δεν εξυπηρετεί τους γενικούς αναπτυξιακούς στόχους που συνάπτονται με τη χρησιμότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων κατά τον προορισμό τους, δηλαδή ως έργων κοινωνικού εξοπλισμού και υποδομής που τίθενται στη διάθεση των κατοίκων μιας οικιστικής περιοχής σε πάγια και διαρκή βάση, β) ενόψει της αρχής της οικονομικότητας η διάθεση οικονομικών πόρων της Περιφέρειας παρίσταται ανορθολογική, εφόσον προορίζεται για τον εκσυγχρονισμό ενός γηπέδου, ενώ αποστερεί την Περιφέρεια από σημαντικά ποσά που θα μπορούσαν να διατεθούν για τις λοιπές αποστολές της και γ) οι εργασίες αναβάθμισης του γηπέδου περιλαμβάνουν προσθήκες που συνεπάγονται την αύξηση του όγκου του, δεδομένου ότι δίνεται η δυνατότητα επέκτασης των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων ποδοσφαίρου εκτός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου με προσθήκη νέων κερκίδων (άρθρα 13 – 19 του ν. 4258/2014).
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛ/ΣΥΝ/ΤΜ.VI/4305/2014
8484 οικ. Φ.708.2/2024
Αξιολόγηση Κινδύνου και Κατάταξη των οικονομικών δραστηριοτήτων/εγκαταστάσεων σε επίπεδα επικινδυνότητας - μεθοδολογία σχεδιασμού, προγραμματισμού και συχνότητα ελέγχων στο πλαίσιο της εποπτείας οικονομικών δραστηριοτήτων/εγκαταστάσεων στις διατάξεις πυροπροστασίας αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος
41896/2015
Εφαρμογή των Διατάξεων του άρθρου 3 του Ν 4315/2014 (ΦΕΚ 269/Α/2014) σχετικά με τις προϋποθέσεις αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης
40468/2015
Εφαρμογή των Διατάξεων του άρθρου 3 του Ν 4315/2014 (ΦΕΚ 269/Α/2014) σχετικά με τις προϋποθέσεις αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης.
ΝΣΚ/199/2016
Παραχώρηση χρήσης ακινήτων του Ο.Α.Ε.Δ. προς Δήμους, Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα. α) Οι Δήμοι εμπίπτουν στην έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός αναφέρεται στο άρθρο 22 παρ. 6 του ν. 4315/2014. β) Η παραχώρηση της χρήσης των ακινήτων του Ο.Α.Ε.Δ. κατά την ως άνω διάταξη, μπορεί να γίνει με απόφαση του Υπουργού Εργασίας προς τους Δήμους, (αλλά και προς τις υπόλοιπες Υπηρεσίες του Δημοσίου και τα Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα), είτε με αντάλλαγμα (μίσθωση), είτε χωρίς αντάλλαγμα (χρησιδάνειο), βάσει γνώμης που εκφράζεται σχετικά, σε κάθε περίπτωση, από το Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. γ) Μετά την 18-4-2013 έληξαν αναγκαστικά οι παραχωρήσεις από τον Ο.Ε.Κ. της χρήσης και της εκμετάλλευσης των μισθωμένων καταστημάτων και των αιθουσών συγκέντρωσης των εργατικών οικισμών στους Δήμους της Περιφερείας που ευρίσκονται οι οικισμοί αυτοί και οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις έπαυσαν να ισχύουν. Οι νέες παραχωρήσεις από τον Ο.Α.Ε.Δ. πρέπει να γίνονται βάσει της ανωτέρω διάταξης του άρθρου 22 παρ. 6 του ν. 4315/2014. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/448/2023
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ζητείται η ανάκληση της 53/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. Ι Περιφέρειας Αττικής(....) Επί του ζητήματος αυτού, το Δικαστήριο κρίνει ότι η επίδικη προγραμματική σύμβαση εγκαθιδρύει πράγματι συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων, με σκοπό, διά της συνένωσης των μέσων που διαθέτει καθένας από αυτούς, την από κοινού εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος. Ο σκοπός αυτός συνίσταται, ειδικότερα, αφενός στην, μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης και λειτουργικότητας του Δ.Σ.Π. με την τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα, ο οποίος έχει, ως εκ της κατασκευής και του είδους του, διάρκεια ζωής πέραν της δεκαετίας (βλ. το προσκομιζόμενο από 29.12.2022 έγγραφο του Γεωπόνου Θεοφάνη Γεννάτου), ενίσχυση της αντοχής της αγωνιστικής επιφάνειας του γηπέδου αυτού και, κατ’ επέκταση, στην ενίσχυση της ασφάλειας των αθλουμένων, αφετέρου στην ανάπτυξη του ερασιτεχνικού αθλητισμού και στην εν γένει προαγωγή των αθλητικών δραστηριοτήτων των δημοτών του Δήμου Περιστερίου. Ο εν λόγω δημόσιος σκοπός δεν αναιρείται εκ του ότι η αποκλειστική χρήση του χλοοτάπητα του Δ.Σ.Π. έχει παραχωρηθεί στην Π.Α.Ε. « Ανακαλεί την 53/2022 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. Ι Περιφέρειας Αττικής.
145957/4835/2016
Οδηγία εφαρμογής της παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 998/1979 ως ισχύει, όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 12 ν. 4315/2014.(ΑΔΑ:739Δ4653Π8-ΛΒΜ)
56926/2023
Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού ή/και λίπανσης οχημάτων, ως και συμπληρωματικών εντός αυτών δραστηριοτήτων, κειμένων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς.
ΝΣΚ/170/2020
Χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση των αξιώσεων εισφοράς σε χρήμα κατά των υπόχρεων ιδιοκτητών και χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων προς είσπραξη των βεβαιωμένων ως άνω οφειλών.(...)α) Ο χρόνος παραγραφής προς είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών των υπόχρεων ιδιοκτητών από τις εισφορές σε χρήμα είναι πενταετής (5) και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική βεβαίωση αυτών σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 του α.ν. 344/1968 (ομόφωνα). β) Ο χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση εισφοράς σε χρήμα είναι πενταετής και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η κύρωση της οικείας πράξης εφαρμογής, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του α.ν. 344/1968 με την επιφύλαξη των οριζομένων εξαιρετικών περιπτώσεων στο β' εδάφιο της ανωτέρω παραγράφου, ανεξαρτήτως του χρόνου γέννησης των σχετικών απαιτήσεων των Ο.Τ.Α., προ ή μετά την ισχύ του άρθρου 2 του ν. 4315/2014 (κατά πλειοψηφία).ΑΠΟΔΕΚΤΗ
6236/2017
ΘΕΜΑ: Έλεγχος και έγκριση των μελετών γεωλογικής καταλληλότητας κ.α., που απαιτούνται κατά τον πολεοδομικό σχεδιασμό, σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγρ.5 του Ν. 4315/2014.