ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/374/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που παρατέθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι οι προαναφερθείσες γνωματεύσεις της Υγειονομικής Επιτροπής του ΚΕ.Π.Α. απετέλεσαν νόμιμο δικαιολογητικό για την πρόσληψη των ως άνω υπαλλήλων στη ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ…., διότι, με την αναγραφή των παθήσεων αλλά και του ποσοστού αναπηρίας των εξετασθεισών, το οποίο σε αμφότερες τις περιπτώσεις υπερβαίνει το 50%, πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 της Κ.Υ.Α. 20537/752/18.10.2010, χωρίς περαιτέρω να απαιτείται η αναγραφή οποιουδήποτε άλλου στοιχείου επί του σώματος αυτών, όπως αβάσιμα προβάλλει η Επίτροπος. Ως εκ τούτου, νομίμως προσελήφθησαν από τη ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ…., στο πλαίσιο προγράμματος του Ο.Α.Ε.Δ. για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για την πλήρη απασχόληση ανέργων ΑμεΑ, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ18Α 5038263/2013
Διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες για τη χορήγηση της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων που παραλαμβάνονται από άτομα με αναπηρίες του άρθρου 16 παράγραφος 1 του ν. 1798/88 (ΦΕΚ 166/Α΄) με βάση ιατρικές γνωματεύσεις των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Α.1235/2021 - ΦΕΚ: 5083/Β/2021 - Αντιστοίχιση παθήσεων του άρθρου 16 του ν. 1798/1988 με τον Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/316/2019
Καταβολή αποδοχών...Με δεδομένα αυτά αρμόδιος φορέας, σύμφωνα με τις διατάξεις που παρατέθηκαν ανωτέρω (σκέψη 3), από άποψης περιοχής δικαιοδοσίας, για την πρόσληψη των φερομένων ως δικαιούχων για τη ναυαγοσωστική κάλυψη στις επίμαχες παραλίες είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ..., γεγονός άλλωστε που δεν αμφισβητείται από το Δήμο ... Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη ότι στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος παρατίθεται ότι ο ίδιος ο Δήμος προέβη στη διαδικασία πρόσληψης ναυαγοσωστών ως άμεσα ενδιαφερόμενος λόγω της συμμετοχής του στο πρόγραμμα «Γαλάζιες Σημαίες» (βλ. και άρθρο 94 παρ. 18 του ν. 3852/2010), κρίνει πως τα αρμόδια όργανα αυτού πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι αρμοδίως προσελήφθησαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι και ότι η καταβολή της αμοιβής τους από τον Δήμο είναι νόμιμη. Ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ....
ΕΣ/ΤΜ.4/316/2018
Εκδίκαση προσφυγής.( το ένδικο βοήθημα απορρίφθηκε ως απαράδεκτο) Με τα δεδομένα αυτά, το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, στρεφόμενο αφενός κατά της ως άνω 10/9.2.2010 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον .... περί μη θεώρησης του προαναφερόμενου χρηματικού εντάλματος και αφετέρου κατά της 134/2010 πράξης του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες αμφότερες εκδόθηκαν στο πλαίσιο της προπεριγραφείσας διαδικασίας προληπτικού ελέγχου δαπανών, είναι απαράδεκτο, καθόσον η διαδικασία αυτή είναι, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, αποκλειστική και δεν προβλέπεται εκ του εφαρμοστέου νομοθετικού καθεστώτος η δυνατότητα άσκησης οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά πράξεων, όπως οι προσβαλλόμενες, που εκδίδονται στο πλαίσιο αυτής.... Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο. Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το κρινόμενο ένδικο βοήθημα πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτο
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/96/2018
Πρόσληψη συμβασιούχων.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλεται από τον Αναπληρωτή Επίτροπο. Και τούτο, διότι, οι φερόμενοι στο ένταλμα ως δικαιούχοι προσελήφθησαν σε θέσεις υδρονομέων παρότι, κατά το χρόνο της πρόσληψής τους, είχαν ήδη συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 1 περ. β΄ του β.δ/τος της 28.3/15.4.1957. Ωστόσο, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι για τις ανωτέρω θέσεις, για τις οποίες προσελήφθησαν οι εν λόγω υδρονομείς, δεν είχαν υποβληθεί άλλες αιτήσεις, καθώς και ότι, σύμφωνα με την 6479/179/23.5.2017 βεβαίωση του Αντιδημάρχου ..., τα συγκεκριμένα πρόσωπα προσελήφθησαν λόγω της μακροχρόνιας εμπειρίας τους ως υδρονομείς και της πολύ καλής γνώσης του αρδευτικού δικτύου της περιοχής που κλήθηκαν να εξυπηρετήσουν, κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων στο ελεγχόμενο ένταλμα ως δικαιούχων υδρονομέων δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων εκ μέρους των οργάνων του Δήμου, αλλά σε συγγνωστή πλάνη αυτών.
ΕΑΔΗΣΥ/140/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν αμφότερες οι κάτωθι αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής και συγκεκριμένα (α) η με αριθμό .. από 18/10/2023 απόφαση της … Συνεδρίασης και (β) η με αριθμό … από 31/10/2023 απόφαση της … Συνεδρίασης, με τις οποίες αποφασίστηκε η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως οριστικού αναδόχου.
ΕΣ/Τμ.1/63/2014
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης προϊσταμένου τμήματος από Νοσοκομείο σε δικηγόρο με έμμισθη εντολή, διότι από τις καταστατικές διατάξεις του Νοσοκομείου δεν προβλέπεται νομική υπηρεσία ως οργανική μονάδα οποιουδήποτε επιπέδου, ούτε θέση προϊσταμένου σε αυτήν, ενώ ο Διοικητής του από καμία διάταξη κανόνα δικαίου δεν δικαιούται να δημιουργήσει αντίστοιχη οργανική μονάδα και θέση προϊσταμένου.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)180/2016
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές διατάξεις που παρατέθηκαν, η συγκεκριμένη μίσθωση ποσού 5.904,00 ευρώ, η οποία, μετά τη ρητή κατάργηση των ειδικών διατάξεων περί μισθώσεως κινητών πραγμάτων εκ μέρους των δήμων, ρυθμίζεται από τις διατάξεις περί προμηθειών (Ε.Σ. Κλ. VII Τμ. 40/2015), νομίμως έλαβε χώρα για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών με απευθείας ανάθεση κατόπιν απόφασης του Δημάρχου, μη προβλεπομένης πλέον της υποχρέωσης διενέργειας μειοδοτικής δημοπρασίας για τις εν λόγω μισθώσεις διάρκειας άνω των τριών μηνών. Κατ’ ακολουθίαν η εντελλόμενη με το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Κλ.1/134/2015
Πρόσληψη προσωπικού.(...) Μη νόμιμη η δαπάνη καταβολής ποσού 1.621,77 ευρώ σε τέσσερις (4) εργαζόμενες, ειδικότητας Υ.Ε. Καθαριστριών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (δίμηνης διάρκειας) Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας – Αλληλεγγύης και Αθλητισμού Δήμου, οι οποίες προσελήφθησαν κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ως αποδοχές τους, για το μήνα Αύγουστο 2014, καθόσον: α) η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., αφού οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσελήφθησαν δεν αποδεικνύεται ότι ήταν κατεπείγουσες, εποχικές ή πρόσκαιρες, αλλά πρόκειται για πάγιες και διαρκείς ανάγκες καθαριότητας των Κ.Α.Π.Η., που ανάγονται στη συνήθη και προγραμματισμένη δραστηριότητα του ν.π.δ.δ., σύμφωνα με τις καταστατικές του διατάξεις, β) η σχετική απόφαση του Προέδρου του ν.π.δ.δ., της οποίας η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «Διαύγεια», αναρτήθηκε σε αυτό σε χρόνο μεταγενέστερο της έκδοσής της, καθώς και σύναψης των επίμαχων συμβάσεων και παροχής των υπηρεσιών και γ) μη νομίμως δεν διενεργήθηκαν κρατήσεις για το οικονομικό έτος 2015, δεδομένου ότι η αλλαγή Κ.Α.Ε, προκειμένου να περιληφθεί η εντελλόμενη δαπάνη ως οφειλή προηγούμενου οικονομικού έτους, δεν αναιρεί την υποχρέωση του διατάκτη να διενεργήσει εκ νέου επί αυτής τις προβλεπόμενες κατά νόμο κρατήσεις.
Αριθμ. 73650/5319/06/2008
Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2006/81/ΕΚ της Επιτροπής της 23.10.2006 για την προσαρμογή της οδηγίας 95/17/ ΕΚ όσον αφορά τη μη αναγραφή ενός ή περισσοτέρων συστατικών στον κατάλογο που προβλέπεται για την επισήμανση των προϊόντων και της οδηγίας 2005/78/ΕΚ σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν κατά των εκπομπών αερίων και σωματιδιακών ρύπων από τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε οχήματα, λόγω της προσχώρησης της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/105/2019
Προμήθεια “φυτοπαθολογικού υλικού(...)Με δεδομένα αυτά, οι επίμαχες προμήθειες, που ανατέθηκαν στην ίδια ανάδοχο σε χρονική απόσταση μικρότερη των δέκα (10) ημερών και προορίζονται για την κάλυψη των αναγκών του φυτωρίου και των χώρων πρασίνου του Δήμου, είναι ομοειδείς, χωρίς ο διαφορετικός CPV και ο διαφορετικός συντελεστής Φ.Π.Α. να δύνανται, εν προκειμένω, να αναιρέσουν αυτήν την κρίση. Συνεπώς, πέραν του ότι η προμήθεια “σπόρων, φυτών και δενδρυλλίων” παρανόμως ανατέθηκε απευθείας διότι η εκτιμώμενη αξία της, χωρίς Φ.Π.Α., υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ, αμφότερες οι επίμαχες προμήθειες παρανόμως κατατμήθηκαν και ανατέθηκαν απευθείας στην ίδια ανάδοχο, ενώ θα έπρεπε, ως εκ της συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης τους που δεν υπερβαίνει τις 60.000 ευρώ, να ανατεθούν με τη διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.7/25/2019