Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.7/135/2010

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τηλεοπτικής προβολής δραστηριοτήτων του Δήμου(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη αφού δεν βρίσκει έρεισμα στο νόμο ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τους σκοπούς του Δήμου, ή ότι ανάγεται στη λειτουργική δραστηριότητά του, καθόσον η εν λόγω δαπάνη για την τηλεοπτική κάλυψη των ανωτέρω εκδηλώσεων, με σκοπό την παρουσίασή τους στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, δεν αποτελεί αναγκαίο και απαραίτητο στοιχείο των εκδηλώσεων αυτών, ούτε η μη πραγματοποίησή της θα προκαλούσε προβλήματα στη λειτουργία του Δήμου ή θα εμπόδιζε την επιδίωξη των νόμιμων σκοπών του, ενώ η προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών, που προβάλλει ο Δήμος, επικαλούμενος το άρθρο 158 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, υλοποιείται με την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων αυτών, όχι όμως και με την τηλεοπτική τους κάλυψη, ενώ και σε αυτήν ακόμη την περίπτωση η δαπάνη πάσχει νομιμότητας, καθόσον η ανάθεση της εν λόγω υπηρεσίας έγινε με απόφαση του Δημάρχου και όχι με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ.7/358/2010

Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους οι Ο.Τ.Α. δύνανται νομίμως, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να προβαίνουν στη διάθεση πιστώσεων και την συνακόλουθη καταβολή δαπανών, που δεν προβλέπονται μεν από διάταξη νόμου όμως: α) είναι λειτουργικές για τον οικείο Ο.Τ.Α., συνάδουν δηλαδή προδήλως με την αποστολή και τις αρμοδιότητες του και συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών του ή στην αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών του, υπό την έννοια ότι η μη πραγματοποίηση τους θα προκαλούσε πρόβλημα στη λειτουργία της υπηρεσίας ή θα εμπόδιζε την επιδίωξη των νομίμων σκοπών του, β) σχετίζονται με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκ μέρους του Ο.Τ.Α., οι οποίες προάγουν τα κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά και οικονομικά συμφέροντα των δημοτών του ή συμβάλλουν στην ενεργό συμμετοχή τους για την προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και δραστηριοτήτων του Ο.Τ.Α και γ) ανταποκρίνονται στο ανάλογο ή προσήκον μέτρο, χωρίς να υπερβαίνουν τα εύλογα όρια που διαγράφονται με την τήρηση της αρχής της οικονομικότητας, ενόψει των συνθηκών πραγματοποίησής τους. Ως λειτουργικές δε κατά την ανωτέρω έννοια θεωρούνται, μεταξύ άλλων, δαπάνες που αφορούν, όπως σαφώς προκύπτει από τα επισυναπτόμενα στα εκάστοτε χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά, στην παροχή αναμνηστικών ειδών είτε σε συμμετέχοντες σε πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων των Ο.Τ.Α., είτε σε πρόσωπα που συνέβαλαν με οποιοδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ή προβολή αυτών (βλ. Πρ. VII Τμ. 230/2010, 369/2009).(....)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η δαπάνη έκδοσης των βιβλίων αυτών δεν είναι νόμιμη, αφού για την επίμαχη προμήθεια των αντιτύπων του ως άνω βιβλίου δεν τηρήθηκε η προϋπόθεση της προηγούμενης λήψης απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου ... όπως προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 περ. γ΄ του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, αντιθέτως αυτή πραγματοποιήθηκε με απόφαση της Αντιδημάρχου ..., ενώ σε κάθε περίπτωση η δαπάνη αυτή δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου ούτε είναι λειτουργική, καθόσον δεν προκύπτει ότι αυτά τα βιβλία διατέθηκαν σε φιλοξενούμενους ή τιμώμενα πρόσωπα, τα οποία αποδεδειγμένα συνέβαλαν με οποιονδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ή προβολή του δήμου ή σε συμμετέχοντες σε συγκεκριμένο πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων. Εξάλλου, η δαπάνη αυτή υπερβαίνει, ενόψει και της υπάρχουσας οικονομικής συγκυρίας, που επιβάλλει την προσαρμογή σε νέους δημοσιονομικούς κανόνες και αρχές, το κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής και τις συναλλακτικές αντιλήψεις προσήκον μέτρο. Κατόπιν αυτών, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυν.Κλ.7/279/2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Νόμιμη η δαπάνη Δήμου για την καταβολή αμοιβής σε ιδιωτική επιχείρηση για την προμήθεια 12.000 τεμαχίων εντύπων με περιεχόμενο το πρόγραμμα προβολών του θερινού κινηματογράφου του Δήμου για το έτος 2010, η οποία αποτελεί εκπλήρωση συμβατικής υποχρέωσης της Αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης πολύπλευρης Ανάπτυξης .- Έργων προς την ανωτέρω εταιρεία, στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης που καταρτίστηκε μεταξύ του Δήμου, της Δημοτικής Επιχείρησης και του ν.π.δ.δ. του Δήμου, με επωνυμία '' Οργανισμός Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού '', την οποία αναλαμβάνει ο Δήμος, μετά την λύση της ως άνω δημοτικής επιχείρησης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 109 παρ.7 του ν.3852/2010, καθόσον: α) Η από 29.9.2009 προγραμματική σύμβαση, η οποία αποτελεί τη νόμιμη αιτία της ελεγχόμενης δαπάνης, επιτρεπτώς καταρτίστηκε με το προεκτεθέν περιεχόμενο μεταξύ του Δήμου, της Δημοτικής Επιχείρησης και του Δημοτικού Οργανισμού (ν.π.δ.δ.), διότι το αντικείμενο αυτής, ήτοι η πραγματοποίηση εκδηλώσεων για την προαγωγή και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και την ενεργοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου, συνιστά υπηρεσία που προσδίδει σ'αυτήν αναπτυξιακό χαρακτήρα, κατά την έννοια του άρθρου 35 του π.δ./τος410/1995, καθώς προάγει την κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου, β) οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο αντικείμενο της ως άνω προγραμματικής σύμβασης, άπτονται μεν των αρμοδιοτήτων του ανωτέρω Δημοτικού Οργανισμού, στον οποίο ανήκε (έως την κατάργησή του με την 6898/1.7.2013. απόφ. Του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης - ΦΕΚ Β'1817) αποκλειστικά η αρμοδιότητα για την ανάπτυξη των πνευματικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων στην πόλη του Δήμου, όπως άλλωστε προκύπτει από τη συστατική πράξη του δημοτικού νομικού προσώπου, σε συνδυασμό με τον ισχύοντα Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου και γ) Στο άρθρο 2, αλλά και στο αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα II της προγραμματικής σύμβασης περιγράφεται επαρκώς το αντικείμενο και ο σκοπός αυτής.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)278/2014

Παράθεση γευμάτων: Νόμιμη η δαπάνη που αφορά την προμήθεια εδεσμάτων που πρόσφερε ο Δήμος στο πλαίσιο διαφόρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, καθόσον συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, συνδεόμενη με την καλλιέργεια των κοινωνικών σχέσεων στην τοπική κοινωνία, υπαγορεύεται δε ευλόγως βάσει των κανόνων  της κοινωνικής ευπρέπειας και της σύγχρονης φιλοξενίας και εξυπηρετεί την επιτυχή διοργάνωση των ανωτέρω εκδηλώσεων, συμβάλλοντας έτσι στην προαγωγή των ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/134/2016

Επιχορήγηση  σωματείου: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, καθώς έχει υποβληθεί από τον επιχορηγούμενο Σύλλογο ..... αίτηση για επιχορήγηση, προσδιορίζονται με σαφήνεια οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις και ο αναλυτικός προϋπολογισμός  αυτών, έχει ληφθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι το ως άνω ποσό θα καταβληθεί στο σωματείο σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των εκδηλώσεων αυτών (βλ. Πράξ. 78, 93, 107/2016 του παρόντος Κλιμακίου). Εξάλλου, η καταβολή του ως άνω ποσού δεν αποσκοπεί στην κάλυψη λειτουργικών αναγκών του επιχορηγούμενου σωματείου, αλλά σε ενίσχυσή του για την επίτευξη του σκοπού του, ο οποίος συνίσταται, κατά τα ανωτέρω, στην ηθική και υλική υποστήριξη της Φιλαρμονικής του Δήμου ........, μέσω της πραγματοποίησης εκδηλώσεων που αυτό πραγματοποιεί. Άλλωστε, το ποσό αυτό, το οποίο δεν υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου, όπως τούτο βεβαιώνεται στην ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν υπερβαίνει ούτε το προσήκον μέτρο, όπως αορίστως προβάλλει η Επίτροπος, αλλά ενόψει του πλήθους των εκδηλώσεων που πραγματοποίησε το σωματείο εντός του έτους 2015 και του μεγάλου αριθμού των μουσικών που συμμετείχαν σε αυτές συσχετίζεται εύλογα και ανάλογα με τον ως άνω επιδιωκόμενο σκοπό. Περαιτέρω, ο πρώτος λόγος διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο το επιχορηγούμενο σωματείο, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 10Β  του ν. 3861/2010  και της ΔΗΔ/Φ.40/1057/14.1.2015 υπουργικής απόφασης, δεν έχει αναρτήσει στη Διαύγεια απολογιστικά στοιχεία, αβασίμως προβάλλεται από την Επίτροπο, δοθέντος ότι η σχετική υποχρέωση, κατά την πρώτη εφαρμογή των ως άνω διατάξεων, συνίσταται στην εκ των υστέρων ανάρτηση των στοιχείων που αφορούν στις διενεργηθείσες κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως 31.12.2015 δαπάνες και ως εκ τούτου το ως άνω σωματείο δεν είχε οποιαδήποτε υποχρέωση ανάρτησης των διενεργηθεισών από αυτό δαπανών πριν τη λήψη της σχετικής επιχορήγησης, ενώ σε κάθε περίπτωση η παρεχόμενη από τις ανωτέρω διατάξεις εκπλήρωση της σχετικής υποχρέωσης από τα επιχορηγούμενα σωματεία έληγε στις 30.4.2016, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο της έκδοσης του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος. Τέλος, αλυσιτελώς προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος ότι η απόφαση ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης ελήφθη μετά την πραγματοποίηση των συγκεκριμένων εκδηλώσεων, αφού γενεσιουργός αιτία της εντελλόμενης δαπάνης δεν είναι οι εκδηλώσεις αυτές, αλλά η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εγκρίθηκε η επιχορήγηση του Συλλόγου ......


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/140/2019

Τουριστική προβολή δήμου:..Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι λειτουργική, καθόσον η έκδοση του ως άνω βιβλίου-λευκώματος (185 σελίδων), που παρουσιάζει την πρώτη φωτογραφικά αποτυπωμένη ανάβαση στην κορυφή του .. (το έτος 1913) με κείμενα σε δύο γλώσσες (ελληνική και αγγλική) και η οποία διενεργήθηκε προκειμένου να προσφερθεί ως αναμνηστικό δώρο σε επίσημους επισκέπτες και συμμετέχοντες σε προγράμματα πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήμου, συντείνει στην τουριστική ανάδειξη της ιδιαίτερης πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής. Περαιτέρω, η κρινόμενη δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει της υψηλής ποιότητας της ανωτέρω έκδοσης και της χαμηλής τιμής εκάστου τεμαχίου (3,99 ευρώ με Φ.Π.Α.). Τέλος, η εν λόγω δράση συμπεριελήφθη στο Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής έτους 2018 του Δήμου (κεφ. 11 παρ. 8), που εγκρίθηκε με την 283/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και έλαβε την 1775/12.2.2108 σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα του ...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, πλην όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018.


ΕΣ/Τμ7(ΚΠΕ)291/2014

ΠΡΟΜΗΘΙΕΣ:  Νόμιμη πληρωμή της φερόμενης ως δικαιούχου εταιρείας με την επωνυμία «……………………..», για την προμήθεια διαφόρων γλυκισμάτων (βασιλόπιττες, κουραμπιέδες και μελομακάρονα) που πρόσφερε       ο Δήμος στους δημότες του, στο πλαίσιο των διαφόρων εκδηλώσεων που διοργάνωσε για τον εορτασμό των Χριστουγέννων 2013 και του νέους έτους 2014. Ως αιτιολογία της άρνησής της η Επίτροπος προέβαλε ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, γιατί δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν συντελεί στην εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του Δήμου, ούτε συμβάλλει, άμεσα ή έμμεσα, στην εκπλήρωση των σκοπών του. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη δαπάνη που αφορά στην προμήθεια βασιλόπιτας, κουραμπιέδων και μελομακάρονων   για την διάθεσή τους στους δημότες του …………………, στο πλαίσιο των διαφόρων εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου, κατά τη διάρκεια του εορταστικού εικοσαημέρου των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους, είναι νόμιμη. Τούτο διότι η εντελλόμενη συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα     με  τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου των ως άνω εορταστικών εκδηλώσεων, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την  υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο, ενόψει και του πλήθους των δημοτών του καλλικρατικού Δήμου ……………………………, της πολυήμερης διάρκειας των εκδηλώσεων και της χαμηλής συμβατικής τιμής μονάδος προμήθειας των προαναφερομένων ειδών.


ΕλΣυν.Τμ.7/379/2009

Παράθεση γευμάτων-φιλοξενία προσώπων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά στην εκτύπωση προγραμμάτων, προσκλήσεων κλπ., παράθεση γευμάτων και φιλοξενία προσώπων, στο πλαίσιο διαφόρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη Δημοτική Χορωδία ..., δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, συντελεί όμως στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω νομικού προσώπου, καθόσον συμβάλλει στην επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, μέσω των οποίων προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου αυτού, η εν λόγω δε δαπάνη δεν υπερβαίνει, κατά την κρίση του Τμήματος, το προσήκον μέτρο.(...)Περαιτέρω, όμως, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των ανωτέρω εκδηλώσεων της Δημοτικής Χορωδίας δεν είναι, κατά την κρίση του Τμήματος, νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών της.


ΕλΣυν.Τμ.7/28/2009

Προμήθεια εδεσμάτων και ποτών:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 158 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, καθόσον η προαναφερόμενη εκδήλωση (κοκτέιλ) δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνδέεται με την προαγωγή των κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων ή των πνευματικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου, σε κάθε δε περίπτωση δεν προηγήθηκε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου περί της διενέργειας της δαπάνης αυτής, η δε προσκομισθείσα και επικληθείσα από το Δήμο 867/26.5.2008 πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία, όπως προκύπτει από το περιεχόμενό της, εγκρίθηκε η αποδέσμευση ποσού 68.000,00 ευρώ από τον ΚΑ 6433.00 (ΠΚ 0825) Φ10 προϋπολογισμού έτους 2008 προκειμένου ο Δήμος να αντιμετωπίσει δαπάνες συνεδρίων, δεξιώσεων και άλλων συναφών εκδηλώσεων, δεν μπορεί να καλύψει την έλλειψη αυτή, καθόσον δεν διατίθεται με αυτή πίστωση, ειδικά και συγκεκριμένα, για τη δαπάνη αυτή.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/135/2017

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, δεδομένου ότι, ενόψει της συμφωνηθείσας αξίας ενοικίασης των μηχανημάτων που απαιτούνταν για την κάλυψη των αναγκών ηχητικής και φωτιστικής κάλυψης των εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου ..... (13.640 ευρώ με το Φ.Π.Α.), αρκούσε εν προκειμένω η περιγραφή, στις κρίσιμες αποφάσεις των οργάνων του Δήμου, του αντικειμένου της προς ανάθεση σύμβασης και της αξίας αυτού, χωρίς να απαιτείται η τήρηση των προβλεπόμενων στο άρθρο 54 του ν. 4412/2016 διατυπώσεων, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων από τον Επίτροπο ισχυρισμών. Με τις δε αποσταλείσες επιστολές της προς τους οικονομικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους τομείς, η αρμόδια Υπηρεσία προέβη, πριν την ανάθεση, σε έρευνα της τοπικής και ευρύτερης αγοράς, σχετικά με τα μηχανήματα που θα απαιτούνταν για την κατά το δυνατόν άρτια διοργάνωση των πραγματοποιούμενων εκδηλώσεων. Για τον ίδιο λόγο, άλλωστε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που με αυτήν ακυρώθηκε η 721/20.9.2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..... και η εκδοθείσα σε εκτέλεση αυτής 42002/22.9.2016 απόφαση ανάθεσης του Δημάρχου, δεδομένου ότι η διάταξη του άρθρου 54 του ν. 4412/2016, που, κατ’ ουσίαν, αποτέλεσε το νόμιμο έρεισμά της, έχει εφαρμογή κατά τα ανωτέρω σε διαγωνιστικές διαδικασίες και όχι σε διαδικασίες απευθείας ανάθεσης, όπως εν προκειμένω. Τούτο δε, ανεξαρτήτως ότι, η ως άνω ακυρωτική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου δεν παράγει έννομα αποτελέσματα, καθόσον, αν και εκδόθηκε κατ’ επίκληση της διαδικασίας ελέγχου νομιμότητας του άρθρου 225 του ν. 3852/2010, αφού, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της, η από 20.10.2016 προσφυγή του Δημοτικού Συμβούλου …κατά της 721/20.9.2016 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ..... απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη (βλ. άρθρο 227 του ν. 3852/2010), εντούτοις, κατά την ημερομηνία έκδοσής της  (14.11.2016) είχε ήδη παρέλθει η προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 αποκλειστική τριακονθήμερη προθεσμία από την περιέλευσή της στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου (βλ το 44648/5.10.2016 διαβιβαστικό έγγραφο του Δήμου .....), με αποτέλεσμα η ανωτέρω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και η εκδοθείσα σε εκτέλεση αυτής 42002/22.9.2016 απόφαση ανάθεσης του Δημάρχου να παραμένουν σε ισχύ και να θεωρείται ότι δεν έχουν ακυρωθεί.    


ΕλΣυ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/27/2016

ΔΕΥΑ. Η σύναψη της σύμβασης μίσθωσης γεώτρησης στην οποία προέβη η Δ.Ε.Υ.Α. για την κάλυψη των υδρευτικών αναγκών των κατοίκων της τοπικής κοινότητας του Δήμου, δεν πάσχει εκ του λόγου ότι κύριος του αγρού εντός του οποίου βρίσκεται η συγκεκριμένη γεώτρηση είναι δημοτικός σύμβουλος διότι, ανεξαρτήτως του εάν η σύναψη της σύμβασης αυτής συνιστά ασυμβίβαστο στο πρόσωπο του ως άνω δημοτικού συμβούλου κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 29 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και του ν. 3852/2010, σε κάθε περίπτωση δεν απαγγέλεται από τις ανωτέρω διατάξεις ως κύρωση η ακυρότητα της σύμβασης, η σύναψη της οποίας έχει ως αποτέλεσμα την αποδοχή ασυμβίβαστου έργου και την έκπτωση του δημοτικού συμβούλου. Νόμιμη δαπάνη.