ΕλΣυν.Τμ.6/122/2008
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Υπογραφή του σχεδίου δανειακής σύμβασης Δήμου:..ζητείται η ανάκληση της 179/2008 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με την από 29.7.2008 αίτησή του, η οποία υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο στις 30.7.2008 και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 39788, ο Δήμος ... ζήτησε την ανάκληση της 179/2008 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ήδη, με την από 5.8.2008 δήλωσή του, η οποία υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο στις 6.8.2008 και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 40866, ο αιτών Δήμος παραιτήθηκε από την προαναφερόμενη αίτησή του. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η διαδικασία ενώπιον του Τμήματος επί της προαναφερόμενης αίτησης ανάκλησης πρέπει να καταργηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/2019/2018
Προμήθεια θερμικών υποσταθμών και εγκατάστασης θερμικών υποσταθμών Τηλεθέρμανσης:..ζητείται η αναθεώρηση της 1343/2018 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχ. II σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για έλεγχο στο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου η ήδη υπογραφείσα και εν μέρει εκτελεσθείσα, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο μέρος της, σύμβαση, με αντικείμενο την «Προμήθεια θερμικών υποσταθμών και εγκατάστασης θερμικών υποσταθμών Τηλεθέρμανσης ...», όπως ορθά έκρινε και το VI Τμήμα με την προσβαλλόμενη απόφασή του, όσα δε αντίθετα υποστηρίζονται με την κρινόμενη αίτηση είναι απορριπτέα ως αλυσιτελή. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος από την αιτούσα παραβόλου υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 73 παρ. 4 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος από την αιτούσα παραβόλου υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 73 παρ. 4 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο).
ΕΣ/ΤΜ.6/20/2005
Ομαδική ασφάλιση προσωπικού..ζητείται να ανακληθεί η 2/2005 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Στον υπόψη διαγωνισμό μειοδότησε η εταιρία «....», στην οποία κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Το σχετικό σχέδιο σύμβασης υποβλήθηκε από την εταιρία ... στο ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ. 7 του π.δ/τος 774/1980. Περαιτέρω, προκύπτει ότι με το ν. 43/1975 προβλέφθηκε η, κατόπιν συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ελληνικής Τράπεζας ..., σύσταση ανωνύμου εταιρίας με την επωνυμία «Εθνική Βιομηχανία Αεροπορικού Υλικού», οι μετοχές της οποίας κατανεμήθηκαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ..., με δυνατότητα μεταβίβασής τους, υπό τον όρο ότι το δημόσιο θα κατέχει πάντα το 51% αυτών. Με το ν. 696/1977, η ως άνω εταιρία «...» εταιρία μετονομάστηκε σε «....». Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 43/1975 και το καταστατικό της εταιρίας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, σκοπός της, είναι «η ίδρυση και λειτουργία στην Ελλάδα εκσυγχρονισμένης βιομηχανίας αεροπορικού υλικού για την κάλυψη των αναγκών των ενόπλων δυνάμεων και λοιπών Δημοσίων Υπηρεσιών, ως και για την παροχή υπηρεσιών σε τρίτους στον τομέα της συντήρησης, επισκευής και κατασκευής αεροσκαφών και γενικά αεροδιαστημικού υλικού…..». Από τις παραπάνω διατάξεις προκύπτει, ότι η εταιρία ...., έχει βιομηχανικό και εμπορικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου δεν εντάσσεται σ’ εκείνους τους οργανισμούς δημοσίου δικαίου, των οποίων οι συμβάσεις ελέγχονται, πριν από τη σύναψή τους, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 7 του π.δ. 774/1980, όπως αυτή ίσχυε κατά την υποβολή του σχεδίου σύμβασης για έλεγχο νομιμότητας...Ανακαλεί την 2/2005 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΤΜ.6/2444/2009
Εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών...ζητείται από το Τμήμα τούτο να ανακληθεί η 150/2009 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προεκτεθείσα νομική σκέψη (υπό στοιχείο III), το Τμήμα διαπιστώνει ότι η 49/15.5.2009 σύμβαση εμπίπτει στην ειδική νομοθετική ρύθμιση της παραγράφου 1 του άρθρου έκτου του ν. 3755/2009, αφού αυτή έχει συναφθεί βάσει των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου ογδόου του ν.2932/2001 (Α΄ 145), όπως αυτό ισχύει μετά την προσθήκη των τριών τελευταίων εδαφίων του με τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν.3511/2006 (Α΄ 258) και αφορά στην εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των αναφερόμενων σε αυτή δρομολογιακών γραμμών, για το χρονικό διάστημα από 17.5.2009 έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού, που προκηρύχθηκε με τη ΔΜ/Φ231.01/135/9.1.2009 απόφαση του ..... Εξάλλου, η σύμβαση αυτή, η οποία φέρει ημερομηνία σύναψης 15.5.2009, υποβλήθηκε για έλεγχο νομιμότητας στο Δικαστήριο τούτο, με το ΔΜ/Φ.231.01/5564/26.5.2009 έγγραφο, στις 28.5.2009 (αριθ. πρωτ. 31758), ήτοι εντός του οριζόμενου στην παράγραφο 1 του άρθρου έκτου του ν. 3755/2009 χρονικού διαστήματος των δεκαπέντε εργάσιμων ημερών. Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο όφειλε να προβεί στον έλεγχο της συγκεκριμένης, μεταξύ του .... και της πλοιοκτήτριας εταιρείας «…..», σύμβασης, καθώς αυτή υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, έστω και αν είχε ήδη συναφθεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παραγράφου 1 του άρθρου έκτου του ν. 3755/2009, αφού το Κλιμάκιο, όταν επιλήφθηκε της συγκεκριμένης υπόθεσης, εξακολουθούσε να διατηρεί την κατά χρόνο ελεγκτική του αρμοδιότητα, παρά τα όσα αντίθετα κρίθηκαν με την προσβαλλόμενη Πράξη.. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι, κατ΄ αποδοχή των σχετικών λόγων της αίτησης, αυτή πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη. Δεδομένου δε ότι το Κλιμάκιο δεν προχώρησε στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης της υποβληθείσας προς έλεγχο σύμβασης, η υπόθεση πρέπει να αναπεμφθεί στο Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου αυτό να προβεί στον έλεγχο νομιμότητας της οικείας σύμβασης (βλ. 41/2007, 124/2008 και 30/2009 Πρ. VI Τμ. Ελ. Συν.). Ανακαλεί την 150/2009 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.6/158/2008
Μεταφορά μαθητών..ζητείται η ανάκληση της 258/2008 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εν λόγω αίτηση ανάκλησης της προσβαλλόμενης Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου έχει ασκηθεί εκπροθέσμως, καθόσον υποβλήθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο της λήξης της αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της Πράξης του Κλιμακίου στην αναθέτουσα αρχή, κατά τα ρητώς οριζόμενα στις διατάξεις του προμνησθέντος ν. 3060/2002. Ήδη με την εξεταζόμενη αίτηση προβάλλεται ότι η εκπρόθεσμη άσκησή της οφείλεται σε ανωτέρα βία. Ειδικότερα, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι εξαιτίας απουσίας, από τις 15 μέχρι και τις 20 Οκτωβρίου 2008, των υπαλλήλων του τμήματος, στο γραφείο των οποίων βρίσκεται η συσκευή τηλεομοιοτυπίας, έλαβε πλήρη γνώση της προσβαλλομένης στις 21.10.2008 και όχι στις 16.10.2008. Η απουσία, όμως, έστω και δικαιολογημένη, των υπαλλήλων του τμήματος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ..., στο γραφείο των οποίων βρίσκεται η συσκευή τηλεομοιοτυπίας, η ανεπίτρεπτη μη αναπλήρωση αυτών από άλλον ή άλλους υπαλλήλους προκειμένου να διασφαλιστεί η κατά νόμο απαιτούμενη συνέχεια στη λειτουργία της δημόσιας υπηρεσίας και η μη δυνατότητα πρόσβασης στη συσκευή τηλεομοιοτυπίας, λόγω αποκλεισμού (κλειδώματος) του γραφείου, εντός του οποίου βρισκόταν αυτή, δεν αποτελεί τυχαίο και απρόβλεπτο γεγονός που συνιστά ανωτέρα βία, αλλά κατάσταση μη εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας που προκλήθηκε αποκλειστικά από υπαιτιότητά της. Σε κάθε περίπτωση η ανωτέρα βία θα έπρεπε, για να δικαιολογήσει την εκπρόθεσμη κατάθεση της εξεταζόμενης αίτησης ανάκλησης, να ανάγεται στο χρόνο λήξης της δεκαπενθήμερης προθεσμίας άσκησής της (31.10.2008) και όχι στο χρονικό σημείο έναρξης της προθεσμίας, καθόσον η ανωτέρα βία δεν μεταθέτει την έναρξη της προθεσμίας αλλά αναστέλλει τη λήξη αυτής. Κατόπιν τούτων, η εξεταζόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.
ΕλΣυν.Τμ.6/3/2009
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η απευθείας ανάθεση, κατόπιν διαπραγμάτευσης, του μεταφορικού έργου για τα επίδικα δρομολόγια, έναντι συμφωνηθέντος ανταλλάγματος που υπερβαίνει σε ποσοστό 71,99% την αντίστοιχη προϋπολογισθείσα δαπάνη, η οποία εγκρίθηκε από την αναθέτουσα αρχή χωρίς ειδική προς τούτο αιτιολογία, συνιστά ανεπίτρεπτη ουσιώδη τροποποίηση των όρων της αρχικής διακήρυξης, καθισταμένης ούτως πλημμελούς της οικείας διαδικασίας, όπως ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη Πράξη του. Ωστόσο, η εν λόγω σύμβαση, η οποία καταρτίσθηκε, βάσει των ανωτέρω, με την ανακοίνωση της σχετικής περί απευθείας ανάθεσης απόφασης της αρμόδιας Νομαρχιακής Επιτροπής στους επιλεγέντες αναδόχους, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του προμνησθέντος άρθρου 43 του ν. 3731/2008, ως εκ τούτου, καλύπτεται, σε κάθε περίπτωση, από τις νομιμοποιητικές διατάξεις του. Συνεπώς, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη με αυτήν 314/2008 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, δεδομένου ότι δεν συντρέχει άλλος νόμιμος λόγος κωλύων την υπογραφή, να υπογραφούν οι οικείες συμβάσεις...Ανακαλεί την 314/2008 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
ΕλΣυν/ΣτΚλ/23/2015
Δικαιώματα προαίρεσης.Κατά τα παγίως κριθέντα από το Δικαστήριο (VI Τμ. 1534/2014, 2440/2012, Ζ΄ Κλιμ. 278, 127/2013, 405, 108, 37/2011, 194, 140, 123/2010, 302/2008, ΣΤ΄ Κλιμ. 243/2014), η ενεργοποίηση δικαιώματος προαίρεσης, που έχει περιληφθεί σε ήδη ελεγχθείσα προσυμβατικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο σύμβαση, δεν υπάγεται αυτοτελώς σε έλεγχο νομιμότητας, καθώς η ενεργοποίηση αυτή συντελείται με μονομερή δήλωση της αναθέτουσας αρχής και ανάγεται στην εκτέλεση της αρχικής σύμβασης.
ΕλΣυν.Τμ.6/7/2009
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι ορθά το Ζ΄ Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη Πράξη του αποφάνθηκε ότι, αφού η 6η Νομαρχιακή Επιτροπή άσκησε εν τοις πράγμασι χρέη επιτροπής διαγωνισμού παρά το γεγονός ότι προέβη στην έκδοση πράξης συγκρότησης επιτροπής για τη διενέργεια του διαγωνισμού και αξιολόγησης των προσφορών, παρακάμπτοντας κατ’ ουσίαν το γνωμοδοτικό στάδιο του διαγωνισμού, που αποτελεί ουσιώδη τύπο της διαδικασίας αυτού, υφίσταται ουσιώδης νομική πλημμέλεια της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας και συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.(..)Συνεπώς, πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 327/2008 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τα προεκτεθέντα, μη υπάρχοντος δε άλλου λόγου που να κωλύει την υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης, πρέπει αυτή να υπογραφεί.
ΕΣ/ΤΜ.6/1295/2019
Εκτέλεση έργου...Στην κρινόμενη υπόθεση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου και συνομολογείται στην ένδικη αίτηση, η προσβαλλόμενη πράξη, με το 44501/8.7.2019 έγγραφο της Υπηρεσίας Επιτρόπου στο Νομό ...., στο οποίο γίνεται ρητή αναφορά περί της, κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη, δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την άσκηση κατά αυτής (πράξης) αίτησης ανάκλησης, κοινοποιήθηκε στον αιτούντα Δήμο, ως αναθέτουσα αρχή, στις 9.7.2019 (βλ. το σχετικό από 9.7.2019 αποδεικτικό επίδοσης προς την εξουσιοδοτημένη υπάλληλο του Δήμου ... για την παραλαβή της εν λόγω πράξης ...) και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων εγγράφων του Δήμου 2507/10.7.2019. Περαιτέρω, μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την άσκηση αίτησης ανάκλησης, η οποία άρχισε την επομένη ημέρα της ως άνω κοινοποίησης στο φορέα, ήτοι στις 10.7.2019 και έληξε στις 24.7.2019, ημέρα Τετάρτη, εργάσιμη και μη εξαιρετέα εκ του νόμου, το δικόγραφο της ένδικης αίτησης απεστάλη, στις 26.7.2019, με εταιρεία ταχυμεταφοράς (....) στο Ελεγκτικό Συνέδριο και έλαβε αριθμό Κεντρικού Πρωτοκόλλου 49700/30.7.2019, ακολούθως δε καταχωρήθηκε στο σχετικό βιβλίο Δικογράφων με αριθμό 3469/2019. Με τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση, δοθέντος ότι, το μεν ασκήθηκε κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, καθόσον δεν κατατέθηκε νομοτύπως στη γραμματεία του VI Τμήματος, το δε υποβλήθηκε, εκπροθέσμως, μετά την πάροδο της τασσόμενης από το νόμο αποκλειστικής, κατά τα προεκτεθέντα, δεκαπενθήμερης προθεσμίας είναι απορριπτέα, ως απαράδεκτη.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/1562/2019
ΕΣ/ΤΜ.6/74/2008
Εκτέλεση φυτοκομικών εργασιών: ..ζητείται η ανάκληση της 80/2008 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως ανατέθηκαν οι άμεσες και κατεπείγουσες φυτοκομικές εργασίες για την αποκατάσταση του αρχαιολογικού και ευρύτερου τοπίου της .. στο .., καθόσον πληρούνται εν προκειμένω οι προϋποθέσεις προσφυγής στη διαδικασία του άρθρου 25 παρ. 1 γ΄ του π.δ. 60/2007. Ειδικότερα, η πυρκαγιά στην .. τον Αύγουστο του 2007 συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, η οποία δεν ήταν δυνατόν, κατά τα διδάγματα της ανθρώπινης εμπειρίας και λογικής, να προβλεφθεί. Εξαιτίας δε αυτού του γεγονότος κατέστη επείγουσα η ανάγκη ανάθεσης των σχετικών με την αποκατάσταση του αρχαιολογικού και ευρύτερου τοπίου της …φυτοκομικών και αναδασωτικών εργασιών, οι οποίες έπρεπε να ξεκινήσουν για τη φυτοκομική περίοδο 2007-2008 το Νοέμβριο 2007 ενόψει της τελετής αφής της Ολυμπιακής Φλόγας το Μάρτιο 2008 ... Περαιτέρω, το Τμήμα διαπιστώνει ότι έχουν εκτελεστεί μόνο οι εργασίες που ήταν απαραίτητες για την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, ενώ εκκρεμούν ακόμη και σήμερα εργασίες που αποτελούν αντικείμενο της υπό κρίση σύμβασης .. και οι οποίες πρόκειται να ολοκληρωθούν στις 31.8.2008 (βλ. άρθρο 2 της σύμβασης). Εξάλλου, το έργο της αποκατάστασης του αρχαιολογικού χώρου και του ευρύτερου τοπίου της … προβλέπεται να ολοκληρωθεί 31.8.2012 ..και ως εκ τούτου είναι αυταπόδεκτο ενόψει του βάθους χρόνου υλοποίησης του έργου ότι οι εργασίες υλοποίησής του κατά το μεγαλύτερο τμήμα τους εγγύζοντος σχεδόν στο σύνολο είναι ανεκτέλεστες.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει αφενός ότι οι εργασίες που αποτελούν το αντικείμενο της υποβληθείσας για έλεγχο σύμβασης κατά το μεγαλύτερο τμήμα τους δεν έχουν ολοκληρωθεί, όπως εκτίθεται ανωτέρω, αφετέρου ότι συντρέχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 25 παρ. 1 γ΄ του π.δ. 60/2007. Για τους λόγους αυτούς, η εξεταζόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 80/2008 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/226/2016
Επιχορήγηση του πολιτιστικού συλλόγου(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το παρόν Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως δεν υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο απολογισμός της συνολικής οικονομικής δραστηριότητάς του πολιτιστικού συλλόγου και ξεχωριστός απολογισμός της επιχορήγησης που έλαβε, εφόσον αυτή είναι μικρότερη από το 100% των συνολικών χρηματικών ποσών που διαχειρίστηκε κατά το έτος 2015, κατά παράβαση των οριζομένων στη διάταξη του άρθρου 41 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4129/2013, όπως ισχύει. Ο ισχυρισμός δε που προβάλλεται με το 5528/9.5.2016 έγγραφο του Δήμου ότι δεν απαιτείται η αποστολή των απολογισμών στο Ελεγκτικό Συνέδριο αφού τα χρηματικά εντάλματα επιχορήγησης υποβάλλονται σε προληπτικό έλεγχο είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει αφενός ότι η πολιτιστική εκδήλωση για την οποία δόθηκε η επιχορήγηση εντάσσεται στους προβλεπόμενους στο καταστατικό του συλλόγου σκοπούς, αφετέρου ο ενδεικτικός προϋπολογισμός των εξόδων αυτής, απορριπτόμενων των σχετικών β) και γ) λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το παρόν Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως δεν υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο απολογισμός της συνολικής οικονομικής δραστηριότητάς του πολιτιστικού συλλόγου και ξεχωριστός απολογισμός της επιχορήγησης που έλαβε, εφόσον αυτή είναι μικρότερη από το 100% των συνολικών χρηματικών ποσών που διαχειρίστηκε κατά το έτος 2015, κατά παράβαση των οριζομένων στη διάταξη του άρθρου 41 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4129/2013, όπως ισχύει. Ο ισχυρισμός δε που προβάλλεται με το 5528/9.5.2016 έγγραφο του Δήμου ότι δεν απαιτείται η αποστολή των απολογισμών στο Ελεγκτικό Συνέδριο αφού τα χρηματικά εντάλματα επιχορήγησης υποβάλλονται σε προληπτικό έλεγχο είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει αφενός ότι η πολιτιστική εκδήλωση για την οποία δόθηκε η επιχορήγηση εντάσσεται στους προβλεπόμενους στο καταστατικό του συλλόγου σκοπούς, αφετέρου ο ενδεικτικός προϋπολογισμός των εξόδων αυτής, απορριπτόμενων των σχετικών β) και γ) λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.