Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.1/178/2009

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σε κάθε περίπτωση μετακίνησης εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους - στους οποίους περιλαμβάνεται και η παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων - μηχανικών ΠΕ και ΤΕ κατηγορίας, που υπηρετούν, εκτός των άλλων, σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, το δικαιούμενο ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης και της δαπάνης διανυκτέρευσης - καθώς και η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης - είναι το προβλεπόμενο στις ως άνω κοινές υπουργικές αποφάσεις, χωρίς να απαιτείται, για τη νόμιμη χορήγηση των εν λόγω (αυξημένων) ποσών, να συνδέεται η εκτός έδρας μετακίνηση με τη διαδικασία παραγωγής συγκεκριμένων κάθε φορά δημόσιων έργων, τα οποία να κατονομάζονται, αφού ο νόμος (άρθρο 9 παρ. 3 ν.2685/1999) δεν θέτει τέτοια προϋπόθεση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/12/2008

Σε κάθε περίπτωση μετακίνησης εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους μηχανικών ΠΕ και ΤΕ κατηγορίας, που υπηρετούν, εκτός των άλλων, σε ν.π.δ.δ., το δικαιούμενο ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης και της δαπάνης διανυκτέρευσης - καθώς και η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης - είναι το προβλεπόμενο στις ως άνω κοινές υπουργικές αποφάσεις, χωρίς να απαιτείται, για τη νόμιμη χορήγηση των εν λόγω (αυξημένων) ποσών, να συνδέεται η εκτός έδρας μετακίνηση με τη διαδικασία παραγωγής συγκεκριμένων κάθε φορά δημόσιων έργων, τα οποία να κατονομάζονται, αφού ο νόμος (άρθρο 9 παρ. 3 ν.2685/1999) δεν θέτει τέτοια προϋπόθεση.


ΕλΣυ/Τμ.1/158/2010

Σε κάθε περίπτωση μετακίνησης εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους μηχανικών ΠΕ κατηγορίας, κάθε ειδικότητας, που υπηρετούν στο Δημόσιο, το δικαιούμενο ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης και της δαπάνης διανυκτέρευσης είναι το προβλεπόμενο στην ως άνω κοινή υπουργική απόφαση.(2/52971/0022/31.8.2007 )


ΕΣ/Τ1/107/2009

Σε κάθε περίπτωση μετακίνησης εκτός έδρας μηχανικών κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ, οι οποίοι υπηρετούν στις υπηρεσίες του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ., συμπεριλαμβανομένων και των Ο.Τ.Α.. με την ιδιότητα του μηχανικού, για υπηρεσιακούς λόγους και ειδικότερα για συμμετοχή σε συνέδρια, σεμινάρια ή εργασίες κέντρων ερευνών, το δικαιούμενο ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης και της δαπάνης διανυκτέρευσης είναι το προβλεπόμενο στις ως άνω κοινές υπουργικές αποφάσεις, χωρίς να απαιτείται, για τη νόμιμη χορήγηση των εν λόγω (αυξημένων) ποσών, να συνδέεται η εκτός έδρας μετακίνηση με τη διαδικασία ανάθεσης και κατασκευής συγκεκριμένων δημόσιων έργων, αφού ο νόμος (άρθρο 9 παρ. 3α' και β του ν. 2685/1999) δεν θέτει τέτοια προϋπόθεση.


Αριθμ. οικ. 2/36916/0022/2012

Καθορισμός εξόδων μετακίνησης - χιλιομετρικής απο­ζημίωσης, δαπανών διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης των υπαλλήλων της ΔΕΗ Α.Ε., της ΑΔ-ΜΗΕ Α.Ε., της ΔΕΔΗΕ Α.Ε. και της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙ­ΜΕΣ Α.Ε.


EλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)337/2015

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Μη νόμιμη η καταβολή εξόδων μετακίνησης εκτός έδρας σε υπάλληλο ΔΕΥΑ, καθόσον απαιτείται προηγούμενη έγκριση μετακίνησης από το αρμόδιο όργανο της ΔΕΥΑ, ενώ η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης των μετακινούμενων για υπηρεσία υπαλλήλων με ιδιόκτητα επιβατικά αυτοκίνητα δεν μπορούσε να υπερβαίνει τα 0,15 λεπτά του ευρώ για κάθε χιλιόμετρο (άρθρο 45 του ν. 3943/2011, ΦΕΚ Α΄ 66/2011 και ν. 2685/1999).


ΝΣΚ/319/2010

Ημερήσια αποζημίωση και δαπάνη διανυκτέρευσης του στρατιωτικού προσωπικού Λ.Σ., που υπηρετεί στον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (Κ.Ε.Ε.Π.).Οι κ.υ.α., με τις οποίες καθορίσθηκε η ημερήσια αποζημίωση και οι λοιπές δαπάνες των μόνιμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διπλωματούχων μηχανικών του Ε.Μ.Π. και των Τ.Ε.Ι., που μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους, δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής για το στρατιωτικό προσωπικό του Κ.Ε.Ε.Π., ως προς το οποίο τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του Π.Δ/τος 200/1993.

ΕλΣυν/Τμ1/195/2013

Οι με οποιαδήποτε σχέση μετακινούμενοι εκτός έδρας, στο εσωτερικό, υπάλληλοι των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α' βαθμού, με εντολή της Υπηρεσίας τους, προκειμένου να μετάσχουν σε σεμινάρια, συνέδρια ή εκπαίδευση, δικαιούνται δαπάνες μετακίνησης, στις οποίες περιλαμβάνεται, εκτός των άλλων, η δαπάνη διανυκτέρευσης και η ημερήσια αποζημίωση. Ο υπολογισμός των σχετικών ποσών γίνεται, κατά τη ρητή επιταγή του άρθρου 12 παρ.2 του προαναφερόμενου ν.2685/1999, σύμφωνα τις διατάξεις των άρθρων 9 και 8 (στο οποίο παραπέμπει το άρθρο 9) του νόμου αυτού. Ειδικά για τους μόνιμους και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μηχανικούς διπλωματούχους του ...... και των ισότιμων με αυτό σχολών, οι οποίοι υπηρετούν σε Ο.Τ.Α. α' βαθμού και μετακινούνται εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους, το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης καθοριζόταν αρχικά με την 2/52971/0022/31.8.2007 κοινή υπουργική απόφαση σε 70 ευρώ και στη συνέχεια με την εκδοθείσα 2/33481/0022/11 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών ορίστηκε σε 56 ευρώ. Τα ως άνω ποσά, ακόμα και μετά τον ανακαθορισμό τους με τη νέα υπουργική απόφαση, είναι προσαυξημένα σε σχέση με την ημερήσια αποζημίωση που καταβάλλεται γενικά στους λοιπούς δημόσιους υπαλλήλους και λειτουργούς (πλην των διπλωματούχων μηχανικών) που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν.2685/1999. Περαιτέρω, από τη συνδυαστική  ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 12, 8 παρ.4 και 9 παρ.2 περ.Αα του ανωτέρω νόμου συνάγεται ότι η δαπάνη διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης δεν καταβάλλονται στο μετακινούμενο εκτός έδρας υπάλληλο, όταν οι δαπάνες αυτές καλύπτονται από άλλον φορέα από εκείνο στον οποίο αυτός ανήκει.

ΕλΣυν/Τμ.1/155/2010

Εξάλλου, το ύψος των δαπανών μετακίνησης (ημερήσια αποζημίωση, δαπάνη διανυκτέρευσης, δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης) για τους, κατ’ εντολή ν.π.δ.δ. και για οιαδήποτε υπηρεσιακή αιτία, μετακινούμενους που έχουν την ιδιότητα του διπλωματούχου μηχανικού του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, καθορίζεται στα οριζόμενα, με την 2/52971/0022/31.8.2007 κοινή υπουργική απόφαση (βλ. ανωτέρω σκέψη 4η), ποσά, που είναι αυξημένα έναντι των αντίστοιχων ποσών που δικαιούνται οι λοιποί κατ’ εντολή ν.π.δ.δ. μετακινούμενοι (βλ. 178, 107, 76, 71/2009 πράξεις του Τμήματος τούτου). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, για την ταυτότητα του νομικού λόγου και εν’ όψει της ειδικής ρύθμισης του άρθρου 18 παρ. 4 του ίδιου ως άνω από 27.11/14.12.1926 π.δ/τος (βλ. ανωτέρω σκέψη 3η) που επιτάσσει, κατά την έννοια αυτής, την, εντός των εκάστοτε δημοσιονομικών δεδομένων, καταβολή στα μετακινούμενα μέλη του Τ.Ε.Ε. αποζημίωσης που να ανταποκρίνεται στις, πράγματι, πραγματοποιηθείσες απ’ αυτούς αντίστοιχες δαπάνες, καθώς, επίσης, της αναγκαιότητας εύρυθμης λειτουργίας του Τ.Ε.Ε. για την επίτευξη των δημοσίων σκοπών που αυτό επιτελεί, πρέπει να γίνει δεκτό ότι των ως άνω αυξημένων δαπανών μετακίνησης, για τις εκτός έδρας μετακινήσεις τους κατ’ εντολή του Τ.Ε.Ε., δικαιούνται και οι διπλωματούχοι του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου μηχανικοί-μέλη αυτού.


ΕλΣυν/Τμ.1/221/2010

Κατά την έννοια των ερμηνευόμενων διατάξεων(2685/1999,άρθρο 3) , προς αποφυγήν καταχρηστικής εφαρμογής τους που θα οδηγούσε τόσο σε αδικαιολόγητη απουσία του υπαλλήλου από την υπηρεσία όσο και σε αδικαιολόγητη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με μη αναγκαίες δαπάνες μετακίνησης, ο εγκριθείς αριθμός των ημερών εκτός έδρας πρέπει να είναι μόνο ο αναγκαίος για την εκτέλεση της υπηρεσίας, για την οποία μετακινείται ο υπάλληλος, όπως το αναγκαίο των ημερών εκτός έδρας οριοθετείται, κατά βάση, από την φύση της υπηρεσίας που πρέπει να εκτελέσει ο μετακινούμενος υπάλληλος και την απόσταση που πρέπει να διανύσει. Επομένως, ο μετακινούμενος εκτός έδρας δημόσιος υπάλληλος δικαιούται δαπάνης διανυκτέρευσης και πλήρους ημερήσιας αποζημίωσης, μόνο στην περίπτωση που η διαμονή του κατά τη διάρκεια της νύκτας στον τόπο της εκτός έδρας μετακίνησής του, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να απέχει από την έδρα της υπηρεσίας του περισσότερα από ογδόντα (80) χιλιόμετρα εφόσον κινήθηκε με συγκοινωνιακό μέσο, επιβάλλεται για την εκπλήρωση της συγκεκριμένης υπηρεσιακής ανάγκης, για την οποία πραγματοποιήθηκε η μετακίνησή του.


ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/Τ1/2009

Οι καθοριζόμενες στην 2/52971/0022/31.8.2007 κ.υ.α. δαπάνες κινήσεως καταβάλλονται σε κάθε περίπτωση μετακίνησης εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους μηχανικών , χωρίς να απαιτείται, η εν λόγω μετακίνηση να γίνεται στο πλαίσιο ελέγχου της δημοπράτηση ανάθεσης ή εμπρόθεσμης και έντεχνης κατασκευής δημοσίου έργου αφού ο νόμος (αρθρ. 9 παρ. 3 ν.2685/1999) δεν θέτει τέτοια προϋπόθεση.*****