Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/ΚλΖ/21/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μελέτη Κατάρτισης Δασικών Χαρτών:Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν, κατά τα ανωτέρω, αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, διοικητικές πράξεις, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής, αφού η «….» κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου, ζητώντας εγγράφως τον αριθμό και την έκταση των διοικητικών πράξεων, καθώς και τον τρόπο χορήγησής τους από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δασών. Το γεγονός δε ότι κατά το χρόνο σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών οι δασικές υπηρεσίες είτε δεν ήταν σε θέση να προβλέψουν το χρόνο ολοκλήρωσης των απαραίτητων εργασιών, ώστε οι διοικητικές πράξεις να χορηγηθούν εγκαίρως σε ψηφιακή μορφή στον ανάδοχο, είτε να προσδιορίσουν επακριβώς τον αριθμό των διοικητικών πράξεων ανά κατηγορία πράξης, που οδήγησε στη χορήγηση στον ανάδοχο διοικητικών πράξεων επιπλέον των προεκτιμώμενων ποσοτήτων, δεν οφείλεται σε αστοχία αποτύπωσης των τεχνικών προδιαγραφών της μελέτης και γ) είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωση της αρχικής σύμβασης, στο πλαίσιο της διαδικασίας κτηματογράφησης στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας .., με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος, με το 2181/25.01/27.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 82775/27.12.2016) έγγραφο της Διευθύνουσας Συμβούλου της «...», σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Κλιμακίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/16/2011

Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού  αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. 

ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/64663/2956/2020

Καθορισμός των διοικητικών πράξεων, των λοιπών πρόσφορων στοιχείων, των τεχνικών προδιαγραφών και της διαδικασίας για την αυτεπάγγελτη αναμόρφωση και κατάρτιση των δασικών χαρτών κατά το άρθρο 48 του ν. 4685/2020 (Α' 92).Καθορισμός των διοικητικών πράξεων, των λοιπών πρόσφορων στοιχείων, των τεχνικών προδιαγραφών και της διαδικασίας για την αυτεπάγγελτη αναμόρφωση και κατάρτιση των δασικών χαρτών κατά το άρθρο 48 του ν. 4685/2020 (Α' 92).


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/138/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ-Συμπληρωματικές εεργασίες: Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις περιοχές που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων,...γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης και δ) το συνολικό ποσό τους ..δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/147/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση,: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του, με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στους δήμους που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αφού η «….», ως αναθέτουσα αρχή, κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου για την ακριβή προεκτίμηση των ποσοτήτων των εγγραπτέων δικαιωμάτων, εφαρμόζοντας πρόσφορες και παραδεδεγμένες επιστημονικές μεθόδους, οι οποίες ωστόσο δεν της παρείχαν ασφαλή πρόβλεψη ως προς την πραγματική απόκλιση της εκτίμησης από την πραγματικότητα, γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης, και δ) το συνολικό ποσό τους (16,78% επί του αρχικού συμβατικού αντικειμένου) δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/144/2017

ΜΕΛΕΤΕΣ(..)Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες συμπληρωματικές εργασίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση: α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμώμενων και περιλαμβανόμενων στην κύρια σύμβαση, εγγραπτέα δικαιώματα και είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή του με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στις Περιφερειακές Ενότητες που αφορά, β) κατέστησαν αναγκαίες, λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αφού η «.....», ως αναθέτουσα αρχή, κατέβαλε κάθε δυνατή επιμέλεια κατά τον τεχνικό προσδιορισμό του έργου για την ακριβή προεκτίμηση των ποσοτήτων των εγγραπτέων δικαιωμάτων, εφαρμόζοντας πρόσφορες και παραδεδεγμένες επιστημονικές μεθόδους, οι οποίες ωστόσο δεν της παρείχαν ασφαλή πρόβλεψη ως προς την πραγματική απόκλιση της εκτίμησης από την πραγματικότητα, γ) δεν μπορούν να διαχωριστούν από την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης, χωρίς να δημιουργήσουν προβλήματα στην αναθέτουσα αρχή ως προς την έγκαιρη και ποιοτική ολοκλήρωση της μελέτης, και δ) το συνολικό ποσό τους (46,82% επί του αρχικού συμβατικού αντικειμένου) δεν υπερβαίνει το 50% της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη


49939/2013

΄Εγκριση τεχνικών προδιαγραφών και κανονισμού προεκτιμώμενων αμοιβών της Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε. των μελετών κτηματογράφησης για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου στο υπόλοιπο της χώρας.

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/6/2020

Καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης....Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ... περί εκλογής και ανασυγκρότησης του Δ.Σ. του ως άνω ν.π.δ.δ. δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Συνακόλουθα, μη νομίμως εγκρίθηκε από τον Πρόεδρο του ν.π.δ.δ. η υπερωριακή απασχόληση του ανωτέρω φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου του Δήμου. Κατά τη γνώμη όμως του Προέδρου του Κλιμακίου, ο παρεμπίπτων έλεγχος της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, που ασκείται από το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών (άρθ. 28 παρ. 3 του ν. 4129/2013), ο οποίος (παρεμπίπτων έλεγχος) σε κάθε περίπτωση συνιστά απόκλιση από τη γενική αρχή του διοικητικού δικαίου περί του τεκμηρίου νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, δεν εξικνείται μέχρι του απώτατου σταδίου του ελέγχου του συνόλου των διοικητικών πράξεων που τυχόν προηγήθηκαν της εκταμίευσης της δαπάνης, πράγμα που αφενός μεν θα οδηγούσε σε πλήρη ανασφάλεια δικαίου, αφετέρου δε θα καθιστούσε εν τοις πράγμασι το Ελεγκτικό Συνέδριο διοικητικό προϊστάμενο των δημοσίων υπηρεσιών. Συνεπώς, εν ο λόγω παρεμπίπτων έλεγχος περιορίζεται αποκλειστικώς επί των διοικητικών πράξεων που συνάπτονται άμεσα με τη διαδικασία πραγματοποίησης της ελεγχόμενης δαπάνης, ήτοι παράγουν άμεσα δημοσιονομικές επιπτώσεις και συμβάλλουν στη δημιουργία αξίωσης του τρίτου εις βάρος του Δημοσίου. Συνεπώς, δεν δύναται να αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου για την περί υπερωριών νομιμότητα της δαπάνης η τυχόν ύπαρξη πλημμελειών των αποφάσεων περί συγκρότησης των οικείων διοικητικών οργάνων, καθόσον οι πλημμέλειες αυτές δεν παράγουν άμεσες δημοσιονομικές επιπτώσεις και δεν είναι γενεσιουργές της αξίωσης του φερόμενου ως δικαιούχου εις βάρος του Δημοσίου. Συνακολούθως, κατά τη μειοψηφούσα γνώμη, η υπό κρίση δαπάνη, μη προβαλλομένης άλλης αιτιάσεως κατ’ αυτής, είναι νόμιμη.


11746/2008

Εξαίρεση διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.


Κ.Υ.Α.Δ16α/04/773/1990

Εξαίρεση διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.


ΕλΣυν/Κλ.Τμ.1/264/2013

Εκλογική αποζημίωση.(...)Για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προκύπτουν κατά την προπαρασκευή και τη διεξαγωγή των εκλογών, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η απασχόληση των υπαλλήλων των Δήμων με την καταβολή αντίστοιχης αποζημίωσης. Περαιτέρω, με τις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 131 παρ. 1 του π.δ. 96/2007, όπως ισχύει, παρέχεται εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών να καθορίσουν τον αριθμό των υπαλλήλων που θα απασχοληθούν κάθε φορά στην εκλογική διαδικασία, καθώς και το ύψος και τον τρόπο καταβολής της σχετικής αποζημίωσης. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η έκδοση της ανωτέρω Κ.Υ.Α. αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση, στη συνέχεια, της κατά τα ανωτέρω απόφασης του Δημάρχου και αποτελεί νόμιμο έρεισμα αυτής. Εξάλλου, κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, οι ατομικές διοικητικές πράξεις δεν έχουν αναδρομική ισχύ, δηλαδή τα έννομα αποτελέσματά τους δεν μπορούν να ανατρέχουν σε χρόνο προγενέστερο από την έκδοσή τους ή από την κοινοποίησή τους, όπου αυτή απαιτείται. Για την ταυτότητα δε του νομικού λόγου, η ως άνω γενική αρχή καταλαμβάνει και τις σωρευτικές διοικητικές πράξεις, δηλαδή αυτές που αποτελούν σώρευση περισσότερων ατομικών διοικητικών πράξεων (βλ. Επ. Σπηλιωτόπουλο, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, 2002, σελ. 113, σημ. 22). (…) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ.II), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ισχύς τόσο της 70/8.6.2012 όσο και των 76 και 77/25.6.2012 αποφάσεων του Δημάρχου ..... δεν επηρεάζεται από το γεγονός της παράλειψης ή της καθυστέρησης ανάρτησης αυτών στο διαδίκτυο. Πλην όμως, οι αποφάσεις αυτές δεν μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή στους φερόμενους ως δικαιούχους της ειδικής εκλογικής αποζημίωσης που καθορίστηκε με την Κ.Υ.Α. 23586/11.6.2012. Τούτο δε, διότι από τις ως άνω αποφάσεις, που αποτελούν σώρευση περισσότερων ατομικών διοικητικών πράξεων, η μεν 70/8.6.2012 απόφαση εκδόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε δημοσιευθεί η προαναφερόμενη Κ.Υ.Α., οι δε 76 και 77/25.6.2012 αποφάσεις, που εκδόθηκαν μετά την απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων, δεν μπορούν να αναπτύξουν τα έννομα αποτελέσματά τους σε χρόνο προηγούμενο της έκδοσής τους (25.6.2012). Συνεπώς, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη, προεχόντως για το λόγο αυτό, ο οποίος αν και δεν προβάλλεται ευθέως από τη διαφωνούσα Επίτροπο, εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από το Κλιμάκιο, επειδή αφορά στη νομιμότητα της υπό κρίση δαπάνης και προκύπτει ευθέως από τα στοιχεία του φακέλου.