Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ1(ΚΠΕ)/159/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Και τούτο, διότι, ο νόμος ορίζει ότι, εάν οι μετακινούμενοι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. διανύουν άνω των διακοσίων πενήντα (250) χιλιομέτρων μηνιαίως, για τα επιπλέον χιλιόμετρα, καταβάλλεται, ως αποζημίωση, το αντίτιμο του εισιτηρίου του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου της αντίστοιχης διαδρομής και όχι το αντίτιμο της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών. Σε κάθε, δε, περίπτωση, όπως προκύπτει από τις συνημμένες, στα 106 και 107, οικονομικού έτους 2016, χρηματικά εντάλματα πληρωμής, που εκδόθηκαν μετά την ακύρωση των 17 και 18, ίδιου οικονομικού έτους, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, καταστάσεις χιλιομετρικής αποζημίωσης, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στα επιπλέον χιλιόμετρα, δεν υπερβαίνει, για κάθε υπάλληλο, το ποσό των τριάντα (30) ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, εφόσον τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής είναι πλήρη και φέρουν όλα τα τυπικά στοιχεία εξωτερικής νομιμότητας, φέρουν δε και την υπογραφή των αρμοδίων οργάνων, νομίμως εκκαθαρίζεται και εντέλλεται η ελεγχόμενη δαπάνη, δεδομένου ότι, με το δεύτερο λόγο διαφωνίας, η Επίτροπος δεν προβάλλει άλλη αιτίαση για τη νομιμότητα της δαπάνης αυτής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)178/2014

Νόμιμη η καταβολή εξόδων μετακίνησης εκτός έδρας σε υπαλλήλους Δήμου,  καθόσον, σύμφωνα με τα άρθρα 23, 24 και 25 του β.δ. της 17.5/15-6-1959, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα είναι πλήρη και φέρουν όλα τα τυπικά στοιχεία εξωτερικής νομιμότητας, φέρουν δε και την υπογραφή των αρμοδίων οργάνων, μεταξύ των οποίων είναι και η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, χωρίς επιφύλαξη επί του σώματος αυτών. Το δε έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου προς τον Επίτροπο, με το ερώτημα του εάν θα πρέπει οι μετακινήσεις να συνοδεύονται από επιπλέον δικαιολογητικά, που να αποδεικνύουν την πραγματοποίηση των μετακινήσεων, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της διαδικασίας εκδόσεως των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων. 

ΕΣ/ΤΜ.1/278/2010

ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ:Εφάπαξ βοηθήματος για έξοδα κηδείας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα ανωτέρω φωτοαντίγραφα αποδείξεων παροχής υπηρεσιών δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης και πληρωμής των εντελλόμενων με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών, όπως βάσιμα προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο. Κατόπιν αυτών και ανεξαρτήτως από το ύψος της εντελλόμενης με το 51, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα,  δαπάνης, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.1/16/2018

Ζητείται η ανάκληση της 81/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα :Καταβολή εξόδων κίνησης (αντίτιμο εισιτηρίων/κάρτα απεριορίστων διαδρομών):Με δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της αιτούσας, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς,  λόγω της αδιάλειπτης, έως τις  31.12.2016,  έγκρισης  όμοιων δαπανών μετακίνησης εντός έδρας από τις ΥΔΕ, χωρίς καμιά επισήμανση για τυχόν ελλείψεις δικαιολογητικών θεώρησαν εν προκειμένω, ότι ενεργούν νόμιμα και συνεπώς, συντρέχει περίπτωση θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων για λόγους συγγνωστής πλάνης.VIΙ. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν  δεκτά, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 81/2018 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τα δε επίμαχα 428Ε, 429Ε και 437Ε, οικονομικού έτους 2017, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Περιφέρειας ...... θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Ανακαλεί την 81/2018 Πράξη του  Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών  στο I Τμήμα


2/1719/0026/1999

ΘΕΜΑ : Αναγραφή Α . Φ.Μ . στά χρηματικά εντάλματα πληρωμής


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/43/2013

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων μη νομίμως διέμειναν σε ξενοδοχείο της .. κατά τις ημέρες κατά τις οποίες μετακινήθηκαν για εκτέλεση υπηρεσίας σε περιοχές των νομών .. και .., που απέχουν από την έδρα της υπηρεσίας τους στη ... λιγότερο από 160 χιλιόμετρα. Ομοίως, μη νομίμως διέμειναν σε ξενοδοχείο της ... τις ημέρες, κατά τις οποίες μετακινήθηκαν για εκτέλεση υπηρεσίας σε περιοχές του νομού .., που απέχουν από τη ... λιγότερο από 160 χιλιόμετρα. Συνεπώς, μέρος των δαπανών που εντέλλονται με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δεν είναι νόμιμες. Περαιτέρω, οι ανωτέρω υπάλληλοι δεν δικαιούνται να λάβουν ολόκληρη την ημερήσια αποζημίωση για τις ημέρες, κατά τις οποίες δεν διανυκτέρευσαν νομίμως, κατά τα ανωτέρω. Εξάλλου, οι ισχυρισμοί του Προϊσταμένου της Ε.ΥΠ.Ε.Α. ... ότι δεν είχε μέχρι τώρα δημιουργηθεί πρόβλημα με τις μετακινήσεις του προσωπικού της ως άνω υπηρεσίας, οι οποίες γίνονταν κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με διαδοχικές μετακινήσεις σε διάφορες περιοχές και διανυκτέρευση σε μία εξ αυτών που απέχει από την έδρα της υπηρεσίας άνω των 160 χιλιομέτρων, προβάλλονται αόριστα, δεδομένου ότι δεν προσδιορίζεται ο χρόνος μετακίνησης και οι περιοχές στις οποίες γίνονταν οι μετακινήσεις αυτές, και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθούν. Τέλος, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου ότι δεν προσκομίζονται αποδείξεις διοδίων ως αποδεικτικό στοιχείο της μετακίνησης, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, εφόσον οι υπάλληλοι μετακινήθηκαν με υπηρεσιακό αυτοκίνητο.Κατόπιν τούτων, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕΔ/Τμ.1/196/2015

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ:χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου …, που αφορούν στην καταβολή αμοιβής ποσών  487,50 και 600 ευρώ, αντιστοίχως, των φερόμενων ως δικαιούχων … και …, οι οποίες απασχολήθηκαν με συμβάσεις μίσθωσης έργου με αντίτιμο για το χρονικό διάστημα από 16.2. έως 28.2.2015  ευρώ.(...)κρίνει ότι η υλοποίηση της ως άνω έγκρισης με την κατάρτιση των σχετικών συμβάσεων στις αρχές του έτους  2015 δεν έγινε με σκοπό την καταστρατήγηση των διατάξεων του άρθρου 12 παρ. 14 του ν. 4071/2012, αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα του Δήμου πλανήθηκαν ενόψει της προκήρυξης των βουλευτικών εκλογών ως προς την έννοια των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 και πίστεψαν συγγνωστώς ότι μπορούσαν να καταρτίσουν τις  επίμαχες συμβάσεις μετά την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης  το έτος 2015.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, καθώς και όσα θα εκδοθούν για την καταβολή αμοιβής στις φερόμενες ως δικαιούχους για το μέχρι τη λήξη των συμβάσεών τους χρονικό διάστημα, πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΤΜ.4/79/2009

Προμήθεια ορθοπεδικών υλικών (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι τα ως άνω φωτοαντίγραφα των αντίστοιχων απολεσθέντων με υπαιτιότητα των οργάνων του Νοσοκομείου πρωτότυπων δελτίων αποστολής δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης και πληρωμής των εντελλόμενων με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών, καθώς, παρότι συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εκδότριας αυτών εταιρείας και από το πόρισμα της αρμοδίως διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε., όπου και, όπως προαναφέρθηκε, διευκρινίζονται οι συνθήκες της απώλειάς τους, δεν είναι θεωρημένα από δημόσια αρχή αλλά από την εκδότρια των πρωτοτύπων εταιρεία. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι βάσιμος, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα 1483/2007 και 1484/2007 χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και δεν πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕλΣυν/Τμ.7/142/2006

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες για την προμήθεια παιχνιδιών και κυπέλλων, αντίστοιχα, δεν είναι νόμιμες, καθόσον δεν προβλέπονται από διάταξη νόμου, ούτε βρίσκουν έρεισμα στις επικαλούμενες από το Δήμο διατάξεις του άρθρου 218 παρ.4 περ. α και β, δεδομένου ότι αυτές (δαπάνες) δεν προκύπτει ότι συμβάλλουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην προαγωγή των κοινωνικών συμφερόντων, καθώς και των πνευματικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου. Περαιτέρω, οι δαπάνες αυτές δεν εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες του ως άνω Δήμου, ούτε τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελούν άμεσα ή έμμεσα στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ.410/1995. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 17Α, 18Α, 19Α και 29Α, οικονομικού έτους 2006, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/36/2015

ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω (σκέψη ΙΙ), εφόσον οι αμοιβές που αφορούν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα έχουν ήδη καταβληθεί με άλλους τίτλους πληρωμής στους ως άνω ιατρούς του ... Νοσοκομείου, δεν δικαιολογείται η έκδοση των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, δεδομένου ότι οι αξιώσεις των φερόμενων ως δικαιούχων έχουν αποσβεσθεί. Αβασίμως δε ισχυρίζεται το νοσοκομείο ότι η έκδοση των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων εξυπηρετεί τη λογιστική τακτοποίηση των γενομένων πληρωμών, αφού τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται από το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, ούτε ασκεί επιρροή το γεγονός ότι οι εντελλόμενες δαπάνες αφορούν σε δεδουλευμένες εφημερίες με κύριο και πρωταρχικό σκοπό την απρόσκοπτη λειτουργία του Νοσοκομείου. Κατόπιν τούτων, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/81/2018

Καταβολή εξόδων κίνησης (αντίτιμο εισιτηρίων/κάρτα απεριορίστων διαδρομών). Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η καταβολή εξόδων κίνησης στους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής για τις αναφερόμενες στις υποβληθείσες καταστάσεις μετακινήσεις είναι μη νόμιμη, καθόσον, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, δεν έχουν εκδοθεί, πριν από την πραγματοποίηση εκάστης μετακίνησης, οι προβλεπόμενες εκ του νόμου αποφάσεις, στις οποίες να προσδιορίζεται με τρόπο συγκεκριμένο η αιτία της μετακίνησης, ήτοι η αναγκαιότητα διεξαγωγής τακτικού/έκτακτου ελέγχου, ο τόπος μετακίνησης, με παράθεση οδού και αριθμού. Εξάλλου, εν προκειμένω δεν δύναται να υποστηριχθεί ότι οι Οικ.127/19.1.2017 (ΑΔΑ: ΨΨ067Λ7-510) και Οικ. 127α/16.11.2017 (ΑΔΑ: 6ΠΒΛ7-Λ7-ΖΜ6) αποφάσεις του Αντιπεριφερειάρχη ..., υπέχουν θέση εντολής μετακίνησης. Ειδικότερα, πέραν του ότι η τελευταία μη νομίμως αναδράμει σε χρόνο πρότερο της εκδόσεώς της, οι προαναφερόμενες αποφάσεις δεν έχουν το ελάχιστο εκ του νόμου αναγκαίο περιεχόμενο, ούτε συνοδεύονται από άλλα έγγραφα στοιχεία, όπως το πρόγραμμα εργασίας του προσωπικού, διαμορφωθέν από τον προϊστάμενο της Δ/νσης βάσει των προγραμματισμένων τακτικών ελέγχων και των υποβληθέντων καταγγελιών, για τη διερεύνηση των οποίων διεξάγονται τυχόν έκτακτοι έλεγχοι....Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και, ως εκ τούτου, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/16/2018