Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.7 (ΚΠΕ)/316/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:(...)Με τα  δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα  προηγουμένως έγιναν δεκτά,  η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού  στη φερόμενη ως δικαιούχο του επίμαχου χρηματικού εντάλματος εταιρεία, με απόφαση του Δημάρχου …,  δεν είναι νόμιμη, καθόσον η αρμοδιότητα έκδοσης κατακυρωτικών αποφάσεων   ανήκει στη Δημαρχιακή Επιτροπή. Περαιτέρω, η  παροχή των υπηρεσιών αυτών,   όπως περιγράφονται ανωτέρω, κατά το μέρος που αφορούν  στην παροχή  υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου  για την αναμόρφωση του ετήσιου προγράμματος δράσης και του προϋπολογισμού του Δήμου, αφορούν σε  ειδικής φύσεως υπηρεσίες που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις (τεχνογνωσία) και εμπειρία σε θέματα  επιχειρησιακής οργάνωσης, σχεδιασμού και εφαρμογής  πρότυπων διαδικασιών και εκφεύγουν   των συνήθων καθηκόντων  του υπηρετούντος στο Δήμο αυτό προσωπικού, που δεν προκύπτει, από τα στοιχεία του φακέλου, ότι  διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία.  Η παροχή τους  δε,  όπως προκύπτει από την τεχνική περιγραφή τους, δεν  εξικνείται έως την εξ ολοκλήρου αναμόρφωση του οικείου προγράμματος δράσης και του σχετικού προϋπολογισμού,   αλλά αφορούν στην παροχή υποστηρικτικών  - συμβουλευτικών  υπηρεσιών στα  στελέχη  της υπηρεσίας προγραμματισμού,  των οικονομικών υπηρεσιών  και τη διοίκηση του Δήμου. Επομένως, σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά,   μπορούσαν να  αποτελέσουν αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης συμβουλευτικής υποστήριξης, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την έκθεση διαφωνίας του  Επιτρόπου είναι αβάσιμα και απορριπτέα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)341/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΡΕΣΙΩΝ:...το Κλιμάκιο κρίνει ότι η παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών, που αφορούν στην  συμβουλευτική υποστήριξη των οργάνων της Επιχείρησης επί των Ευρωπαϊκών πολιτικών χρηματοδότησης, προκειμένου να επιτευχθούν η αρτιότητα των εκπονηθεισών προτάσεων, η παρακολούθηση των προθεσμιών των εν γένει ενταξιακών διαδικασιών στα Ευρωπαϊκά προγράμματα, οι συναφώς απαιτούμενες διαπραγματεύσεις και συμβασιοποιήσεις για τη χρηματοδότησή της από αυτά, καθώς και η αποδοτικότητα της υλοποίησής τους, απαιτεί εξειδικευμένες  γνώσεις (τεχνογνωσία) και εμπειρία και εκφεύγει των δυνατοτήτων του υπηρετούντος στην Επιχείρηση, κατά το κρίσιμο διάστημα, προσωπικού υπό τη σύνθεση που προεκτέθηκε, το οποίο  δεν προκύπτει ότι διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα προσόντα  για να ανταποκριθεί στις αυξημένες επιστημονικές απαιτήσεις των επίμαχων εργασιών. Αντίθετα, την διαθέτει ο ως άνω επιλεγείς ανάδοχος, όπως τούτο αποδεικνύεται από τα συνημμένα στο 2921/21.9.2016 έγγραφο του Προέδρου αυτής έγγραφα και ιδίως από το βιογραφικό του..(..)Συνεπώς, η ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη των συγκεκριμένων υπηρεσιών είναι    εν προκειμένω δικαιολογημένη και δεν αντίκειται, κατά την κρίση του Κλιμακίου, στις αρχές της οικονομικότητας και της αποτελεσματικότητας,  τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από τον Αναπληρωτή Επίτροπο είναι αβάσιμα..


ΕλΣυν.Τμ.IV/157/2016

Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού κτιριακών εγκαταστάσεων :Ανάκληση της 26/2015 Πράξεως(...) σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η 26/2015 Πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο … και να υπογραφεί το σχέδιο συμφωνίας - πλαισίου μεταξύ του Υπουργείου ../ ..και της εταιρείας … με διακριτικό τίτλο .. για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού κτιριακών εγκαταστάσεων και χώρων του … Νοσοκομείου … (…), με τον όρο ότι πριν από την υπογραφή των εκτελεστικών αυτής συμβάσεων εκδοθούν οι αναφερόμενες στη σκέψη VΓ σχετικές αποφάσεις ανάληψης δαπάνης.


Ν.5107/2024

Αναμόρφωση του προγράμματος «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» και άλλες ρυθμίσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας - Σύσταση οριζόντιων υποστηρικτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και άλλες διατάξεις.


ΔΟΛΚΕΠ/1379/2010

«Ειδικά θέματα που αφορούν τα ΚΕΠ μετά τις ρυθμίσεις του νόμου 3812/2009 ( ΦΕΚ 234/ Α) «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις».»

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/167/2019

Παροχής υπηρεσιών υποστήριξης:Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως η Επιχείρηση προέβη στην ανάθεση σε ιδιώτες της παροχής των προαναφερόμενων υπηρεσιών, διότι αυτές ανήκουν στα συνήθη καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού της των Γραφείων Τύπου και Δημόσιων Σχέσεων και Πολιτισμού - Αθλητισμού και Περιβάλλοντος. Επισημαίνεται δε ότι η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών (σχεδιασµός, υλοποίηση, καθοδήγηση, επικοινωνία με φορείς και καλλιτέχνες, σχεδιασµός εκπαιδευτικών εκδηλώσεων, υποβολή προτάσεων για την χωροταξική ανάπτυξή της) δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και δεδομένου ότι η διοργάνωσή της διεξάγεται εδώ και 15 έτη το προσωπικό θα έπρεπε να έχει εξοικειωθεί με τη σχετική διαδικασία. Ενόψει δε της αρχής της συνέχειας των δημόσιων υπηρεσιών και της διοικητικής δράσης η εμπειρία και η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί θα έπρεπε να μεταφέ-ρεται στο νεότερο προσωπικό. Οι διαπιστώσεις αυτές δεν αναιρούνται από το γεγονός ότι απαιτείται παρουσία ατόμου στην Ονειρούπολη «πέραν του ωραρίου λειτουργίας της Επιχείρησης», καθόσον, η ανάγκη αυτή δύναται να καλυφθεί από το προσωπικό της με την παροχή υπερωριακής εργασίας. Εξάλλου, ήδη υπηρετούν 29 υπάλληλοι (από 29.11.2018 βεβαίωση προσωπικού Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α. .....), ενώ δεν προβάλλονται συγκεκριμένοι λόγοι που εμπόδισαν την περαιτέρω στελέχωσή της, ακόμη και κατά την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, καθόσον οι φορείς του Δημοσίου δύνανται να υποβάλλουν αιτήματα πρόσληψης προσωπικού κατ’ εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 της ΠΥΣ 33 της 27.12.2006 «Αναστολή Διορισμών και Προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικά από την ημερομηνία λήξης της έως και τις 31.12.2018 με την ΠΥΣ 25/2017 (Α΄ 199). Επιπλέον, ο …..δεν είναι ασφαλιστικά ενήμερος, καθόσον διατηρεί ατομική επιχείρηση και δεν προσκομίστηκε η ασφαλιστική ενημερό-τητά του ως ελεύθερου επαγγελματία.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/26/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας σε  ιδιωτική εταιρεία για  παροχή υπηρεσιών καθαριότητας διότι α) η επίμαχη σύμβαση δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων του άρθρου 66 παρ. 9 του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ Α΄ 270), καθόσον αυτές αφορούν σε προμήθεια αγαθών και όχι σε παροχή υπηρεσιών, β) η ανάθεση των υπηρεσιών με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεσης) έγινε κατά παράβαση των διατάξεων  των παραγράφων 12 και 13 του άρθρου 2 του ν. 2286/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010 (ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010) αποφάσεως του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και γ) η οικονομική προσφορά δεν περιελάμβανε τα στοιχεία που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 (ασαφής) .ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕλΣυν.Τμ.4/16/2016


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/20/2019

Παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας(προσωπικό εστίασης):Ακολούθως, στην εντελλόμενη με το παραπάνω χρηματικό εντάλματα δαπάνη, δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής η νομιμοποιητική διάταξη της παρ. 3 περ β, του άρθρου 96 του Ν. 4486/2017 (ΦΕΚ Α΄ 115), διότι όπως κρίθηκε με την υπ΄αριθμ. 0172/2017 Πράξη ΚΠΕΔ IV Τμ. του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς και τα Πρακτικά της 2ης Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 7ης Μαρτίου 2018, Θέμα Α, οι συνεχείς νομιμοποιητικές διατάξεις που αφορούν προμήθειες και παροχή υπηρεσιών των Νοσοκομείων αντίκεινται στις διατάξεις τόσο του άρθρου 98, παρ. 1 εδ. α΄  και γ΄ του Συντάγματος (και κατά περίπτωση του εδ. β΄), καθώς και στις συνταγματικές αρχές του Κράτους Δικαίου, της νομιμότητας της δράσης της Διοίκησης, της χρηστής και διαφανούς διαχείρισης του δημοσίου χρήματος και της δημοσιονομικής βιωσιμότητας, όσο και στις διατάξεις της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το ν. 4412/2016 (φεκ Α΄147/8.8.2016). Τέλος η επίκληση εκ μέρους του Νοσοκομείου, με το έγγραφο επανυποβολής, λόγου συγγνωστής πλάνης πρέπει να απορριφθεί, καθόσον η τήρηση της νομιμότητας διαφυλάσσεται με την εφαρμογή των νομικών κανόνων, που κάθε φορά ισχύουν και όχι με την καταστρατήγησή τους.      

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.4/22/2019,λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΔΟΛΚΕΠ/1379/2010

Ειδικά θέματα που αφορούν τα ΚΕΠ μετά τις ρυθμίσεις του νόμου 3812/2009 ( ΦΕΚ 234/ Α) «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις»


84426/2023

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 92076/27-9-2022 κοινής υπουργικής απόφασης περί της συνεισφοράς στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης στην υλοποίηση της Δράσης «Απλούστευση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος» στο πλαίσιο του «Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Ε.Σ.Α.Α.) «Ελλάδα 2.0».


ΕΣ/Κλ.Ζ/145/2014

Νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάθεσης από την εταιρεία «Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ» των υπηρεσιών παροχής περιβάλλοντος υποδομής (... Mainframe z Series και υποσύστημα δίσκων) για τη φιλοξενία του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΜΗΣ,της παροχής αδειών χρήσης λογισμικού και της παροχής υπηρεσιών μετεγκατάστασης εξοπλισμού (...) Με τα δεδομένα αυτά αποδεικνύεται πως για τεχνικούς λόγους η παροχή των ελεγχόμενων υπηρεσιών μπορεί να ανατεθεί μόνο στην .... Περαιτέρω, δεδομένου ότι κατά τη διαδικασία σύναψης της ελεγχόμενης σύμβασης δε μεσολάβησε νομική πλημμέλεια, το γεγονός και μόνο ότι προηγουμένως δεν υποβλήθηκε αίτημα από το ΔΕΔΔΗΕ προς την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων για την παροχή σύμφωνης γνώμης, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 2 περ. γ΄ υποπερ. δδ΄ του ν. 4013/2011, δε συνιστά από μόνο του ουσιώδη νομική πλημμέλεια κατά τη σύναψή της.