ΕλΣυν.Κλ.7/36/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή της αμοιβής της για την κατάρτιση της α΄ φάσης του επιχειρησιακού προγράμματος (...)Όπως, όμως, προκύπτει από το από 7.9.2011 (ΑΔΑ:45ΨΟΩΚ9-ΑΙΨ) προαναφερθέν συμφωνητικό ανάθεσης συμβουλευτικών υπηρεσιών και ιδίως από το φυσικό και το παραδοτέο αντικείμενο της καταρτισθείσας σύμβασης (στρατηγικός σχεδιασμός του Δήμου για την τριετία 2011-2014 καθώς και επιχειρησιακός και οικονομικός προγραμματισμός), τα οποία αποτελούν τη βασική δομή των επιχειρησιακών προγραμμάτων σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 18183/2007, πρόκειται κατ’ ουσίαν για την εξ ολοκλήρου εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος, κατ’ απόρριψη του αντίθετου ισχυρισμού του Δήμου ...., η οποία ανατίθεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, κατά τα προεκτεθέντα στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, αποκλειστικά στη διεπιστημονική ομάδα έργου (βλ. συγκρότηση αυτής με την 250/29.8.2011 απόφαση του Δημάρχου ....) και όχι σε εξωτερικούς συμβούλους ως εν προκειμένω. Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και για το λόγο αυτό το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
132521/2011
Διαδικασία και λεπτομέρειες πληρωμής δημοσίων έργων - υποέργων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007-2013 που υλοποιούνται από φορείς του Δημοσίου Τομέα, Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και ιδιώτες.
ΕλΣυν/Τμ7/219/2010
Όσον αφορά δε στις συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης του Δήμου στο πλαίσιο κατάρτισης του Προγράμματος, ο νομοθέτης προέβλεψε με ειδικές διατάξεις, αποβλέποντας στην ενεργό συμμετοχή των Δήμων στη διαδικασία αυτή, την εξαιρετική δυνατότητα ανάθεσης αποκλειστικά και μόνο των υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης του Ο.Τ.Α. σε εξωτερικούς συμβούλους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, η οποία παρέχεται στις δημοτικές αρχές, αφού πρώτα εξαντλήσουν τα ίδια μέσα για την εκ των έσω εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος με τη συγκρότηση διεπιστημονικής ομάδας έργου που θα βρίσκεται σε συνεργασία με τα όργανα της διοίκησης και τις υπηρεσίες προγραμματισμού, με τη συμμετοχή και των ειδικών συμβούλων και συνεργατών του Δήμου. Εκ τούτων παρέπεται ότι δε δύναται νομίμως να ανατεθεί η σύνταξη και κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος σε φορείς, πλην αυτών που ρητώς προβλέπονται στις ανωτέρω διατάξεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ανάπτυξη στο εσωτερικό των Δήμων ενός μηχανισμού που θα είναι αυτάρκης και έτσι θα υλοποιείται (το επιχειρησιακό πρόγραμμα) σε όλες του τις φάσεις προεχόντως από το ανθρώπινο δυναμικό τους (πρβλ. Πράξεις VII Τμήμ. 52/2010, 307, 98/2009 κ.ά.).
3796/2017
Ορισμός της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Θεσσαλίας 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για την πράξη που αφορά στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας II (ΤΕΠΙΧ II).
1595/2017
Ορισμός του «Δήμου Αγρινίου» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτικής Ελλάδας 2014 - 2020». Ανάθεση Καθηκόντων/Αρμοδιοτήτων για την αξιολόγηση και επιλογή των Πράξεων της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αγρινίου του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτικής Ελλάδας 2014 - 2020» κατά το Στάδιο Β1 αξιολόγησης πράξεων.
1593/2017
Ορισμός του «Δήμου Πατρέων» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτικής Ελλάδας 2014 - 2020». Ανάθεση Καθηκόντων/Αρμοδιοτήτων για την αξιολόγηση και επιλογή των Πράξεων της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Πατρέων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτικής Ελλάδας 2014 -2020» κατά το Στάδιο Β1 αξιολόγησης πράξεων.
ΕλΣυν.τμ.7/116/2012
Καταβολή ποσού 45.000 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «Αναπτυξιακή .....» ως αμοιβή της για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος 2011 – 2014 του ως άνω Δήμου(...) Ο ισχυρισμός του Δήμου .....-....., ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του δεν διέθεταν το κατάλληλο προσωπικό αλυσιτελώς προβάλλεται, καθόσον και αληθής υποτιθέμενος, ο ως άνω Δήμος μπορούσε ως μικρός πληθυσμιακά Δήμος, που στερούνταν της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής, να καταθέσει επιχειρησιακό πρόγραμμα απλοποιημένης μορφής. Όσον αφορά δε την επικαλούμενη ως νομική βάση της απευθείας ανάθεσης διάταξη του άρθρου 268 του Δ.Κ.Κ., αυτή αφορά άλλες ειδικές περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών συναφών με το αντικείμενο της δραστηριότητας αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας, για τις οποίες δεν υπάρχει ειδική ρύθμιση, όπως εν προκειμένω στα πλαίσια κατάρτισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δήμου. Τέλος, ο λόγος διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο η απόφαση δέσμευσης της οικείας πίστωσης εις βάρος του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011, εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο της απόφασης με την οποία εγκρίθηκε η δαπάνη (29.8.2011) και υπογράφηκε η οικεία σύμβαση, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον ναι μεν το στάδιο της δημοσιονομικής ανάληψης της δαπάνης προηγείται εκείνου της διοικητικής ανάληψης, πλην όμως εν προκειμένω η ως άνω απόφαση δέσμευσης πίστωσης έχει ήδη με την 6/2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ανατραπεί ως μη εκτελεσθείσα και στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 4 παρ. 5 του π.δ/τος 113/2010 έχει εκδοθεί νέα απόφαση δημοσιονομικής ανάληψης.
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/359/2016
Kαταβολή αμοιβής έναντι παροχής υπηρεσιών «Επιστημονικού Συμβούλου Υποστήριξης Δήμου ..... κατά την κατάρτιση του οριστικού Επιχειρησιακού Προγράμματος 2016 – 2019».(...)Με τις ανωτέρω διατάξεις θεσπίσθηκε η υποχρέωση εκπόνησης επιχειρησιακών προγραμμάτων από τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού στο πλαίσιο της διαδικασίας εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και λειτουργίας τους, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μόνιμων δομών προγραμματισμού, υλοποίησης και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων δράσης τους. (...) Συνεπώς, προκύπτει ότι η φερόμενη ως δικαιούχος εταιρεία είχε, κατ’ ουσίαν, υποκαταστήσει τους αρμόδιους δημοτικούς φορείς και ομάδες εργασίας στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους σχετικά με την προετοιμασία, το σχεδιασμό και την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος στο σύνολό του, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με το έγγραφο επανυποβολής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
5772/2017
Ορισμός της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ» 2014-2020 και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για την Πράξη που αφορά στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ).
1593/2022- ΦΕΚ: 1691/Β/2022 -1η τροποποίηση της απόφασης ορισμού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ» 2014-2020 και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για την Πράξη που αφορά στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ).
ΚΥΑ 37501/2009
Μεταφορά της Δημόσιας Δαπάνης στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.) για την πληρωμή των μέτρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας (Ε.Π.ΑΛ.) περιόδου 2007-2013 και της Δράσης 1, «Πρόωρη Συνταξιοδότηση Αλιέων» του μέτρου 4.2, «Κοινωνικοοικονομικά μέτρα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας περιόδου 2000-2006, από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και ρύθμιση σχετικών θεμάτων για την εφαρμογή του.(Kαταργήθηκε με την αριθμ.1135941/2015,ΦΕΚ-2882/Β/30.12.2015)
1157/2022
Ορισμός της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020» και ανάθεση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για την πράξη που αφορά στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ)