ΕΑΔΗΣΥ/854/2022
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. ... πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση καθώς και να κηρυχθεί άκυρη η σύμβαση που τυχόν θα υπογραφεί μέχρι την εξέταση και έκδοση απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 368 του Ν.4412/2016.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/202/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση α) της Απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, που ελήφθη κατά τη συνεδρίαση με αριθμό 56/12-12-2022 (Θέμα 9ο ) περί προσφυγής σε διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης για την …, από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι του ποσού των 745.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ή έως την υπογραφή της σύμβασης του διαγωνισμού, με τους ίδιους όρους της Διακήρυξης με αριθμό …/2022 για την παροχή υπηρεσιών … του … αξίας 7.472.389,38 ευρώ πλέον ΦΠΑ και β) της Πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης με αριθμό πρωτ. …_13/12/2022 και ΑΔΑΜ … αναφορικά με το Τμήμα Β: «…», με αντικείμενο τη ….
ΕΑΔΗΣΥ/503/2022
Με την υπό εξέταση Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. … απόφαση … περί προσφυγής στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 32 και του άρθρου 32Α του ν. 4412/2016, λόγω μη συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων.
ΕΑΔΗΣΥ/665/2022
Με την κρινόμενη προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 11/2/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία περιέχεται στο Πρακτικό της υπ’ αριθ. 04/11-02- 2022 συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, κατά το μέρος της με το οποίο απερρίφθη η προσφορά του για την προμήθεια ειδών παντοπωλείου της από 10/1/2022 πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση της αναθέτουσας αρχής
2/53741/0026/2010
«Αποστολή της αριθμ.236/2010 γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ.» Σύμφωνα με την ανωτέρω γνωμοδότηση O νόμος 3316/05 ρυθμίζει πλήρως το αντικείμενο της ανάθεσης και εκτέλεσης των συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, ορίζοντας τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης στα άρθρα 5 έως 9, ενώ στο άρθρο 10 περιέχει τις επιτρεπόμενες παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις από τον κανόνα της ανάθεσης των συμβάσεων με ανοιχτές και κλειστές διαδικασίες. Συγκεκριμένα στο άρθρο 10 ρυθμίζονται οι περιπτώσεις που επιτρέπεται η ανάθεση με διαπραγμάτευση, είτε με προηγούμενη δημοσίευση πρόσκλησης (παρ.1), είτε χωρίς προηγούμενη δημοσίευση πρόσκλησης (παρ.2). Σύμφωνα με την νομολογία του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), οι διατάξεις περί ανάθεσης των συμβάσεων με διαπραγμάτευση αποτελούν εξαιρετικό δίκαιο και πρέπει ως εκ τούτου να ερμηνεύονται στενά (βλέπετε ΕΣ/1/Οδ/Πρ., Γν.Ν.Σ.Κ. 470/07 και εκεί αναφερόμενες ενδεικτικά, αποφάσεις ΔΕΚ επί των υποθέσεων C-24/91, Επιτροπή κατά Ισπανίας C-318/94 Επιτροπή κατά Γερμανίας κ.ο.κ.).
ΕΑΔΗΣΥ/177/2023
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί α) το με αριθμό πρωτ. 34/24.11.2022 πρακτικό συνεδρίασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής, με το οποίο αποφασίστηκε η έγκριση διενέργειας διαπραγμάτευσης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του … (CPV: …), με την παρεμβαίνουσα, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διακήρυξης, για διάστημα ενός (1) μηνός, με προϋπολογιζόμενη μηνιαία δαπάνη 62.002,22€ άνευ ΦΠΑ (76.882,75€ με ΦΠΑ) και με δικαίωμα ισόχρονης και ισάξιας προαίρεσης, β) το με αριθμό …/29.11.2022 πρακτικό συνεδρίασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής, με το οποίο αποφασίστηκε η έγκριση των αποτελεσμάτων της διαπραγμάτευσης για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών καθαριότητος για χρονικό διάστημα ενός (1) μήνα, συνολικής δαπάνης 62.001,22€ πλέον ΦΠΑ (76.881,51€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και η ανάθεση των υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων & του περιβάλλοντος χώρου του … «…» για χρονικό διάστημα ενός (1) μήνα στην παρεμβαίνουσα, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον έναν μήνα, γ) να κηρυχθεί άκυρη η σύμβαση που πρόκειται να υπογραφεί σε εκτέλεση των αποφάσεων που πάρθηκαν με τα ανωτέρω πρακτικά με αριθμό πρωτ. …/24.11.2022 και …/29.11.2022.
ΕΑΔΗΣΥ/689/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση των εξής προσβαλλόμενων: α) της υπ’αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ.69747/ 02- 12- 2022 απόφασης της «…» με θέμα την « … » (ΑΔΑ: «…») β) της υπ’αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ.68665/29-11- 2022 (ΑΔΑ: «…») Απόφασης της «…» με θέμα: «Δημοσίευση του Πρακτικού της Επιτροπής Ενστάσεων της αριθ. πρωτ. «…» (ΑΔΑ: «…») Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος» και γ) της υπ’αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ. 59826 /21-10-2022 (ΑΔΑ: («…») Απόφασης της «…» με θέμα: «Δημοσίευση των Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης της με αριθ. πρωτ. «…» Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος».
ΕΑΔΗΣΥ/1813/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, το προσφεύγον «…» αιτείται την ακύρωση των εξής προσβαλλόμενων: α) της υπ’ αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ.69747/ 02- 12- 2022 απόφασης της Υφυπουργού «…» με θέμα την «…» (ΑΔΑ: «…») β) της υπ’ αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ.68665/29-11- 2022 (ΑΔΑ: «…») απόφασης της Υφυπουργού «…» με θέμα: «Δημοσίευση του Πρακτικού της Επιτροπής Ενστάσεων της αριθ. πρωτ. «…» (ΑΔΑ: «…») Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος» και γ) της υπ’ αριθμ. Γ3β/Γ.Π.οικ. 59826 /21-10-2022 (ΑΔΑ: («…») απόφασης της Υφυπουργού «…» με θέμα: «Δημοσίευση των Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης της με αριθ. πρωτ. «…» Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος».
ΕΑΔΗΣΥ/690/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση των εξής προσβαλλόμενων: α) της με αρ. πρωτ. Γ3β/Γ.Π.οικ.69747/ 02- 12-2022 απόφασης της “…” με θέμα την «…» (ΑΔΑ: “…”) β). της με αρ. πρωτ. Γ3β/Γ.Π.οικ.68665/29-11-2022 (ΑΔΑ: “…”) Απόφασης της “…” με θέμα: «Δημοσίευση του Πρακτικού της Επιτροπής Ενστάσεων της αριθ. πρωτ. “…” (ΑΔΑ: “…”) Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος» και γ) της με αρ. πρωτ. Γ3β/Γ.Π.οικ. 59826/21-10-2022 (ΑΔΑ: (“…”) Απόφασης της “…” με θέμα: «Δημοσίευση των Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης της αριθ. πρωτ. “…” Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος».
ΔΕΚ-C-318/1994
Η δυνατότητα, την οποία προβλέπει η οδηγία 71/305, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων έργων, στο άρθρο 9, στοιχείο δ', της αρχικής μορφής της και κατόπιν στο άρθρο 5, παράγραφος 3, στοιχείο γ', της μορφής που έλαβε μετά την τροποποίησή της από την οδηγία 89/440, να παρακάμπτεται η διαδικασία δημοπρατήσεως προκειμένου να γίνει προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση, εξαρτάται από τη συνδρομή πολλών σωρευτικών προϋποθέσεων, μεταξύ των οποίων η ύπαρξη απροβλέπτου γεγονότος. Αν μια από τις προϋποθέσεις αυτές δεν πληρούται, η προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση δεν δικαιολογείται. Δεν συνιστά απρόβλεπτο γεγονός το ότι ένας φορέας κράτους μέλους, ο οποίος πρέπει να δώσει, στο πλαίσιο της προβλεπομένης από την εθνική νομοθεσία διαδικασίας εγκρίσεως των σχεδίων δημοσίων έργων, τη συγκατάθεσή του για συγκεκριμένο σχέδιο, προβάλλει, πριν από την προς τούτο προβλεπομένη οριακή ημερομηνία, αντιρρήσεις για λόγους που δικαιούται να επικαλεστεί. Παραβαίνει επομένως τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας το κράτος μέλος του οποίου οι αρμόδιες αρχές, μετά τη μη σύναψη συμβάσεως δημοσίων έργων κατά την ανοικτή διαδικασία λόγω της καθυστερήσεως που προκάλεσε η άρνηση ενός φορέα να δώσει την έγκρισή του για τα αρχικώς προβλεπόμενα σχέδια έργων, αναθέτουν τμήμα της συμβάσεως ακολουθώντας τη διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκηρύξεως διαγωνισμού.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)211/2014
ΜΕΛΕΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε μελετητικά γραφεία για την εκπόνηση μελέτης που αφορά στη «διερεύνηση και αντιμετώπιση καταπτώσεων πρανών και αντιστηρίξεων σε διάφορα σημεία του Δήμου, εξαιτίας ισχυρών καιρικών φαινομένων», κατόπιν αναθέσεως με τη διαδικασία της πρόσκλησης περιορισμένου αριθμού εργοληπτικών επιχειρήσεων, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διακήρυξης διαγωνισμού διότι: α) η απόφαση προσφυγής στην ανωτέρω διαδικασία είναι πλημμελώς αιτιολογημένη, καθώς δεν προκύπτει το ακριβές χρονικό σημείο επέλευσης των απρόβλεπτων γεγονότων, ήτοι των έντονων καιρικών φαινομένων και β) σημειώθηκαν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που υπερβαίνουν την καθυστέρηση που θα επέφερε τυχόν δημοσίευση διακήρυξης ανοιχτού διαγωνισμού (άρθρο 1, 9, 10 παρ. 2 και 12 του ν. 3316/2005, ΦΕΚ Α΄ 42/2005, διορθ. σφαλμ. ΦΕΚ Α΄ 85/2005).