ΕΑΔΗΣΥ/241/2024
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Συνεδρίασε στις 12 Ιανουαρίου 2023 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος Εισηγήτρια.
-Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 4/12/2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 1948/5 12 2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «…» που εδρεύει στη «…», οδός «…», και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/247/2024
Συνεδρίασε στις 15 Ιανουαρίου 2024 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος Εισηγήτρια.- Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 7/12/2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 1971/8 12 2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «…» που εδρεύει στην «…», οδός «…», και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΕΑΔΗΣΥ/248/2024
Συνεδρίασε στις 16 Ιανουαρίου 2024 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος - Εισηγήτρια και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος.
-Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 04.12.2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 1978/08.12.2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…» (εφεξής: «η προσφεύγουσα»), που εδρεύει στη «…», οδός «…» και εκπροσωπείται νόμιμα
ΕΑΔΗΣΥ/1141/2023
Συνεδρίασε στις 10 Ιουλίου 2023 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος - Εισηγήτρια και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος.
-Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 31.05.2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 811/02.06.2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «…» (στο εξής «η προσφεύγουσα»), που εδρεύει στην …, επί της οδού …, αρ. … και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΕΑΔΗΣΥ/1138/2023
Συνήλθε στις 7 Ιουλίου 2023 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος, Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος
Εισηγήτρια.-Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 29/5/2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 792/30 5 2023 της ένωσης οικονομικών φορέων με την επωνυμία «…», νόμιμα εκπροσωπούμενης.
ΕΑΔΗΣΥ/1101/2023
Συνεδρίασε στις 6 Ιουλίου 2023 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος Εισηγήτρια.Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 29/5/2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 782/29 5 2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία « » και το ν διακριτικό τίτλο « » που εδρεύει στη ……, ο χλμ ……, και εκπροσωπείται
T.8612/2439/1992
Διαδικασία παραλαβής και αποστολής προϊόντων που έχουν τεθεί σε ανάλωση κατ΄ εφαρμογή του αρ. 5 του Νομοσχεδίου <εναρμόνιση προς το κοινοτικό δίκαιο του φορολογικού καθεστώτος των πετρελαιοειδών προϊόντων, αλκοόλης και αλκοολούχων ποτών και βιομηχανοποιημένων καπνών>.
-Α.1013/2023-ΦΕΚ:701/Β/10.02.2023:Άρθρο 17: 1.Για παραλαβές προϊόντων υποκείμενων σε ειδικό φόρο κατανάλωσης που έχουν τεθεί σε ανάλωση σε άλλο κράτος μέλος με προορισμό το εσωτερικό της χώρας, οι διακινήσεις των οποίων έχουν ξεκινήσει πριν τις 13 Φεβρουαρίου 2023, εφαρμόζονται, έως 31/12/2023, τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία T.8612/2439/30-12-1992 απόφαση Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 778). 2.Επιστροφές του ειδικού φόρου κατανάλωσης αναφορικά με προϊόντα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης που έχουν τεθεί σε ανάλωση στο εσωτερικό της χώρας με προορισμό άλλο κράτος μέλος, οι διακινήσεις των οποίων έχουν ξεκινήσει πριν τις 13 Φεβρουαρίου 2023, διενεργούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία T.8612/2439/30-12-1992 απόφαση Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 778). 3.Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπό στοιχεία T.8612/2439/30-12-1992 απόφαση Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 778), με την επιφύλαξη των παρ. 1 και 2.(ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ 13.02.2023)
-Α.1014/2023-ΦΕΚ:700/Β/10.02.2023:Άρθρα 12 και 13: Άρθρο 12:Για παραλαβές προϊόντων υποκείμενων σε ειδικό φόρο κατανάλωσης που έχουν τεθεί σε ανάλωση σε άλλο κράτος μέλος, με προορισμό το εσωτερικό της χώρας, οι διακινήσεις των οποίων έχουν ξεκινήσει πριν τις 13 Φεβρουαρίου 2023, εφαρμόζονται έως 31/12/2023 τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία T.8612/2439/30-12-1992 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών. Άρθρο 13:Με την επιφύλαξη του άρθρου 12, από την έναρξη ισχύος της παρούσας, καταργείται η υπό στοιχεία T.8612/2439/30-12-1992 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών.(ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ 13.02.2023)
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/665/2024
Εν προκειμένω, με τη 256/2024 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος απορρίφθηκε η από 12.1.2024 προσφυγή του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας, καθώς και η υπέρ αυτού παρέμβαση της ένωσης εταιρειών «………….» και των μελών αυτής, κατά της 535/2023 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στο προοίμιο, όμως, της εν λόγω δικαστικής απόφασης στο οποίο αναγράφονται τα μέλη του Δικαστηρίου που δίκασαν την υπόθεση, όπως αναφέρονται στα Πρακτικά της σχετικής Συνεδρίασης της 6ης Φεβρουαρίου 2024, εκ παραδρομής αναγράφεται ως μέλος αυτού, ο Πάρεδρος Ιωάννης Νταλαχάνης, αντί του ορθού «Βασιλεία Χαραλάμπους», που πράγματι ήταν μέλος του Δικαστηρίου. Κατόπιν τούτων συντρέχει νόμιμη περίπτωση αυτεπάγγελτης διόρθωσης της απόφασης αυτής, ως προς το εκτεθέν στοιχείο, δηλαδή της διόρθωσης του ονόματος του μέλους του Δικαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 187 του Ν. 4700/2020 καθόσον, από πρόδηλη παραδρομή και εξ αυτού και μόνο του λόγου, ο οποίος πάντως δεν ασκεί επιρροή στην απόρριψη της ανωτέρω προσφυγής και της υπέρ αυτής παρέμβασης, το προοίμιο διατυπώθηκε εσφαλμένως [πρβλ. ΕλΣυν Έβδομο Τμ. (Συμβ.) 2/2022 σκ. ΙΙΙ].
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/355/2023
Καθαριότητα κτιρίων και χώρων Πανεπιστημίου: Σε κάθε περίπτωση, διακήρυξη, η οποία δεν προβλέπει ρητά τέτοιου είδους περιορισμό, αλλά αυτός επιβάλλεται εκ των υστέρων κατόπιν ερμηνείας των σχετικών προβλέψεων από την αναθέτουσα αρχή, καθίσταται ασαφής για όλους εκείνους που εντέλει συμμετείχαν στον διαγωνισμό υποβάλλοντας προσφορά, καθώς δεν παρίσταται ευκρινής ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί η δάνεια εμπειρία σύμφωνα με τις απαιτήσεις τις αναθέτουσας αρχής (ΕλΣυν ΄Εβδομο Τμ. 1307/2021). Ακόμη όμως και αν γινόταν δεκτό, κατά την έννοια της ίδιας της διακήρυξης [βλ. ανωτέρω όρο 2.2.8 «Η εκτέλεση των κάτωθι εργασιών/καθηκόντων σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα Παραρτήματα Ι Αναλυτική Περιγραφή Φυσικού και Οικονομικού Αντικειμένου της Σύμβασης και ΙΙ Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων γίνεται υποχρεωτικά από τον προσφέροντα ή, αν η προσφορά υποβάλλεται από ένωση οικονομικών φορέων, από έναν από τους συμμετέχοντες στην ένωση αυτή» και όρο 2.2.6 «Σε περίπτωση που ο Υποψήφιος Ανάδοχος αποτελεί Ένωση/Κοινοπραξία, τα απαιτούμενα στην παρούσα παράγραφο στοιχεία τεκμηρίωσης πρέπει να υποβάλλονται χωριστά όσα απαιτούνται για κάθε Μέλος της Ένωσης/Κοινοπραξίας ή/και συγκεντρωτικά για την Ένωση/Κοινοπραξία όσα απαιτούνται»], ότι δεν επιτρεπόταν ο προσφέρων να καλύψει τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2.2.6 Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, στηριζόμενος σε τρίτους/δανείζοντες, ούτε ότι οι ενώσεις προσώπων για την απόδειξη της τεχνικής ικανότητας μπορούσαν να κάνουν χρήση των ικανοτήτων είτε κάποιων εκ των μελών τους ή τρίτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο όρος αυτός δεν είναι νόμιμος. Τούτο, διότι δεν συντρέχει βάσιμος προς τούτο δικαιολογητικός λόγος, δεδομένου ότι δεν προκύπτει από τα έγγραφα της σύμβασης ότι οι εργασίες καθαριότητας των χώρων του Πανεπιστημίου είναι κρίσιμες κατά την έννοια του άρθρου 78 παρ. 2 του ν. 4412/2016, ήτοι δεν παρουσιάζουν τέτοιες ιδιαιτερότητες, ώστε να καθίσταται αδύνατη η σώρευση ικανοτήτων περισσότερων φορέων και δη για το σύνολο του συμβατικού αντικειμένου και όχι για την εκτέλεση ορισμένων καθηκόντων (βλ. σκέψη 4). Για τους ίδιους ως άνω λόγους, είναι μη νόμιμη η αιτιολογία αποκλεισμού της εταιρείας «…..», η οποία διαλαμβάνεται στο 116918/1-12-2022 Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού (ήτοι ότι καμία από τις εταιρείες στις οποίες στηρίζεται δεν έχει εκτελέσει αυτοτελώς την τελευταία τριετία τουλάχιστον 3 συμβάσεις σε έργα καθαριότητας άνω του 1.000.000 €, ούτε διαθέτει αυτοτελώς 120 εργαζόμενους καθαριστές πλήρους απασχόλησης και δη κάθε ένα από τα τρία τελευταία έτη) (βλ. σκέψη 15). Ομοίως, μη νόμιμη είναι και η κρίση της Επιτροπής Διαγωνισμού που διαλαμβάνεται στο ίδιο ως άνω Πρακτικό, κατά την οποία η εν λόγω εταιρεία «έπρεπε να καταθέσει βεβαίωση επίσκεψης τόσο δική της (που κατέθεσε με αριθ. πρωτ. 34120/16-4-2021), όσο και των άλλων τεσσάρων οικονομικών φορέων, στους οποίους στηρίζεται», δοθέντος δε ότι οι βεβαιώσεις αυτές δεν κατατέθηκαν, η προσφορά της καθίσταται απορριπτέα σύμφωνα με τη διακήρυξη. Τούτο, διότι η εταιρία ….. δεν συμμετείχε σε ένωση στον διαγωνισμό, αλλά στηρίχτηκε στις ικανότητες τρίτων δανειστών, η δε διακήρυξη δεν απαιτεί την κατάθεση βεβαίωσης επίσκεψης εκ μέρους των τρίτων δανειστών. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1191/2023