ΕΑΔΗΣΥ/1094/2022
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
«Προμήθεια ειδών διατροφής για τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και φρέσκου γάλακτος για εργαζομένους του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων 2022»
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/168/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και των πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια από τον Δήμο … λευκού, φρέσκου, αγελαδινού, παστεριωμένου γάλακτος, με 3,5% κατ’ελάχιστον λιπαρά για τους δικαιούχους υπαλλήλους (στους οποίους παρέχονται τα μέσα ατομικής προστασίας) για τις ανάγκες του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, καθώς και για τις ανάγκες των παιδιών που φιλοξενούνται από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου για δύο (2) έτη, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.681.910,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ)(....)Με τα δεδομένα αυτά, κατά τον έλεγχο που διενήργησε το Κλιμάκιο δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες διακωλυτικές της υπογραφής των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων. Επισημαίνεται, όμως, ότι, κατά το χρόνο εκτέλεσης της σύμβασης (ανάλωσης του αντικειμένου της προμήθειας), αντικείμενο του ελέγχου των αρμοδίων οργάνων θα αποτελέσει και η ορθή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, που προβλέπει τη χορήγηση των υπό προμήθεια ποσοτήτων γάλακτος στους εργαζομένους συγκεκριμένων ειδικοτήτων.Δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων.
ΕΑΔΗΣΥ/957/2022
Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί: η υπ’ αριθ. 440/2021 απόφαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου «…» κατά το μέρος που ανέδειξε την εταιρεία «…» ανάδοχο, η υπ’ αρ. 418/2021 όμοια απόφαση κατά το μέρος που έκανε αποδεκτή την προσφορά του εν λόγω οικονομικού φορέα, εκδοθείσες στο πλαίσιο της με αρ. «…» Διακήρυξης («…») περί διενέργειας ανοικτού δημόσιου ηλεκτρονικού διαγωνισμού (ΕΣΗΔΗΣ «…») με αντικείμενο την ανάθεση σύμβασης για την «Προμήθεια Φρέσκου Παστεριωμένου Γάλακτος για χορήγηση στους δικαιούχους εργαζομένους του Δήμου «…» και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου του Δήμου «…»», συνολικής δαπάνης 332.624,16 πλέον Φ.Π.Α
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/429/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της με αρ. πρωτ. …/26.5.2022 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», για την προμήθεια λευκού, φρέσκου, αγελαδινού, παστεριωμένου γάλακτος με 3,5% κατ’ ελάχιστον λιπαρά για τους δικαιούχους υπαλλήλους του Δήμου … (στους οποίους παρέχονται τα Μέσα Ατομικής Προστασίας), καθώς και για τις ανάγκες των παιδιών που φιλοξενούνται από τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου.(....)Οι περιστάσεις αυτές δεν μπορούσαν να προβλεφθούν κατά τον χρόνο της προκήρυξης της προμήθειας φρέσκου γάλακτος, καθόσον οφείλονται στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά ενέργειας κυρίως λόγω της κρίσης στην Ουκρανία και των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας covid 19(....)Τούτο διότι, πέραν του ασαφούς χαρακτήρα του, αντίστοιχος όρος περί αναθεώρησης της τιμής μονάδας ανά τρίμηνο δεν προβλεπόταν στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης, ούτε στηρίζεται σε ειδική διάταξη νόμου και, ως εκ τούτου, θα οδηγούσε σε στρέβλωση του ανταγωνισμού εις βάρος ήδη διαγωνισθέντων ή δυνητικών διαγωνιζομένων. Συνακόλουθα, νέα τροποποίηση της αρχικής σύμβασης είναι επιτρεπτή μόνο σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 132 του ν. 4412/2016 και κατόπιν γνωμοδότησης του αρμόδιου γνωμοδοτικού οργάνου και απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου(....)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου τροποποίησης της με αρ. πρωτ. ../26.5.2022 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», υπό τους διαλαμβανόμενους στη σκέψη 8 όρους.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/168/2022.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1409/2022
Προμήθεια φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες του εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου.Από τη μη ανάλωση των κονδυλίων που είχαν προβλεφθεί για την αρχική σύμβαση αφού μέχρι τώρα έχουν τιμολογηθεί 74.730 λίτρα φρέσκου γάλακτος έναντι 195.264 λίτρων συνολικής ποσότητας, δεν συνάγεται πρόθεση αποφυγής εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4412/2016, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα 120.534 λίτρα φρέσκου γάλακτος που αντιστοιχούν στις ανάγκες του.., δεν δύνανται, λόγω της προαναφερόμενης διατάραξης της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης σε βάρος της αναδόχου εταιρείας, να τιμολογηθούν με την αρχική τιμή 0,78 ευρώ ανά λίτρο. Άλλωστε, δεν προβάλλεται από την Επίτροπο, ούτε αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου που τέθηκαν υπόψη του Τμήματος, ότι υπάρχει διαθέσιμη από την ανάδοχο εταιρεία ποσότητα φρέσκου γάλακτος δυνάμενη να τιμολογηθεί με την αρχική τιμή που είχε προσφέρει η ανάδοχος εταιρεία ανά λίτρο φρέσκου γάλακτος πριν από την τροποποίηση. Τούτων δοθέντων το Τμήμα κρίνει ότι συντρέχουν οι όροι της διάταξης του άρθρου 132 παρ. 1γ΄ του ν.4412/2016 για την τροποποίηση της αρχικής 22554/18.12.2020 σύμβασης και την αυξητική αναπροσαρμογή της τιμής του συμβατικού αντικειμένου κατά 23.154,58 ευρώ, κατά τα αναφερόμενα στην 196/22.6.2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.Kατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 26/2022 πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ΟΤΑ ΙΙ στο Δήμο Αγίας Παρασκευής και να υπογραφεί το σχέδιο της ελεγχόμενης σύμβασης.
28512/2020
Συλλογή στοιχείων για δημοτικούς παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΙΚΟΥΣ, ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Οδηγίες για βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς σχετικά με τον κορωνοϊό
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/223/2017
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού.(...)Με τα δεδομένα αυτά, από τον έλεγχο των υποβληθέντων στο Κλιμάκιο στοιχείων δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάθεσης των ελεγχόμενων συμβάσεων προμήθειας και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των οικείων σχεδίων.Δια ταύτα Δεν κωλύεται η υπογραφή των δώδεκα (12) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2017.
ΕΑΔΗΣΥ/789/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να γίνει δεκτή η προδικαστική προσφυγή της και να ακυρωθούν της η με αριθμό 81/2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου … (εφεξής η «προσβαλλόμενη») που ενέκρινε το από 24-02-2022 (2ο) πρακτικό ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου της προμήθειας με τίτλο "Προμήθεια γάλακτος εργαζομένων Δήμου & ελαιολάδου - ηλιελαίου για τους παιδικούς σταθμούς του Ν.Π.Δ.Δ. "…" (αριθ. μελ. 37/2021) και κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διεξαχθέντος διαγωνισμού για την εκτέλεση της προμήθειας των ΤΜΗΜΑΤΩΝ Α1 & Β7 της υπ' αριθ. 37/2021 μελέτης, στην επιχείρηση «…» και να απορριφθεί ως προς το σκέλος που αναδεικνύει τον ως άνω οικονομικό φορέα «…» ανάδοχο για το Τμήμα Α1: ΓΑΛΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ.
ΕΑΔΗΣΥ/483/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν: α) η υπ’ αρ. …/2023 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής με την οποία εγκρίθηκε το 3ο πρακτικό της Επιτροπής Διεξαγωγής του διεθνούς ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού με σφραγισμένες προσφορές για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης της προμήθειας με τίτλο: «Προμήθεια γάλακτος για τους δικαιούχους εργαζομένους του Δήμου Καλαμάτας και των Νομικών Προσώπων» και με την οποία ανακηρύχθηκε οριστική ανάδοχος της προμήθειας η παρεμβαίνουσα, όπου έχει ενσωματωθεί και η υπ’ αρ. …/2022 απόφαση περί έγκρισης των υπ’ αρ. 1 & 2 Πρακτικών για την ανάδειξη αυτής ως προσωρινής αναδόχου, ώστε να ανακηρυχθεί η προσφεύγουσα ανάδοχος της προμήθειας για το σύνολό της και β) κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη ή παράλειψη της Αναθέτουσας Αρχής.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1055/2024
ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ Προμήθεια τροφίμων Παιδικών Σταθμών και φρέσκου γάλακτος .(...) Με δεδομένα τα ανωτέρω το Τμήμα διαπιστώνει α) αν και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των δέκα (10) τμημάτων των Ομάδων Α΄ και Β΄ συνυπολογίστηκε για την εξεύρεση της εκτιμώμενης αξίας της προμήθειας τροφίμων για την κάλυψη των αναγκών των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Αρταίων και την παροχή φρέσκου γάλακτος στους υπαλλήλους του Κ.Κ.Μ.Π.Α.Π. Δήμου .., ορίστηκε ρητά στο άρθρο 1.3. της οικείας διακήρυξης ότι, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 10 του άρθρου 6 του ν. 4412/20216, η ανάθεση αυτών αποσυνδέεται από τη διαγωνιστική διαδικασία ανάθεσης των λοιπών σαράντα πέντε (45) τμημάτων των Ομάδων Γ΄-Κ΄, συνεπώς, η ανάθεση αυτών στηρίζεται σε αυτοτελή νομική και πραγματική βάση και β) η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των προς προμήθεια ειδών των υπόλοιπων σαράντα πέντε (45) τμημάτων, που αντιστοιχούν στα είδη των υποβληθέντων ενώπιον της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Π.Ε. Άρτας δύο (2) σχεδίων συμβάσεων, ανερχόμενη σε 289.279,67 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), υπολείπεται του ορίου των 300.000 ευρώ. Συνεκτιμώντας τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 7 της παρούσας, τα επίμαχα δύο (2) σχέδια συμβάσεων, ήτοι το σχέδιο μεταξύ του Δήμου .. και του ...(συμβατικής αξίας 265.298,98 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.) και το σχέδιο μεταξύ του Δήμου .. και της …(συμβατικής αξίας 16.585,43 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.), απαραδέκτως υποβλήθηκαν για έλεγχο νομιμότητας, συνεκδοχικά, αναρμοδίως διενεργήθηκε επ’ αυτών έλεγχος και εκδόθηκε η προσβαλλόμενη Πράξη, η οποία κατέληξε στην κρίση ότι κωλύεται η υπογραφή τους. Κατ’ ακολουθίαν αυτών, η προσβαλλόμενη, αφού εκδόθηκε αναρμοδίως, προϋπόθεση που ερευνάται αυτεπαγγέλτως, πρέπει να ανακληθεί και να κριθεί ότι το Δικαστήριο στερείται αρμοδιότητας για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας των ως άνω δύο (2) σχεδίων σύμβασης που αφορούν την «Προμήθεια τροφίμων Παιδικών Σταθμών και φρέσκου γάλακτος για τους υπαλλήλους του Κ.Κ.Μ.Π.Α.Π. Δήμου ...». Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί την 7/2024 Πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου