ΔΙΠΑΔ/οικ/9/2011
Τύπος: Έγγραφα
ΘΕΜΑ:Δημοσίευση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την ενσωμάτωση εναρμονισμένων Ευρωπαϊκών Προτύπων στην Ελληνική Νομοθεσία (Κοινοτική Οδηγία 89/106 και ΠΔ.334/94 «Προϊόντα Δομικών Κατασκευών»)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΠΑΔ/623/2010
Δημοσίευση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την ενσωμάτωση εναρμονισμένων Ευρωπαϊκών Προτύπων στην Ελληνική Νομοθεσία (Κοινοτική Οδηγία 89/106 και ΠΔ.334/94 «Προϊόντα Δομικών Κατασκευών») ΕΓΚ.18
27421/2019
Αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) 305/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2011 «για τη θέσπιση εναρμονισμένων όρων εμπορίας των δομικών προϊόντων και για την κατάργηση της οδηγίας 89/106/ΕΟΚ του Συμβουλίου».
ΥΠΕΧΩΔΕ/12394/406/2009
ΔΙΠΑΔ/οικ/621/2009.Γνωστοποίηση Αποφάσεων για την ενσωμάτωση των Ευρωπαϊκών Τεχνικών Προδιαγραφών στην Ελληνική Νομοθεσία (Κοινοτική Οδηγία 89/106, και ΠΔ.334/94 «Προϊόντα Δομικών Κατασκευών»)Αριθμ. 12394/406 Κυβόλιθοι, πλάκες πεζοδρομίου και κράσπεδα από σκυρόδεμα. Αριθμ. 12395/407 Επιχρίσματα τοιχοποιΐας. Αριθμ. 12396/ 408 Κονιάματα τοιχοποιίας. Αριθμ. 12397/409 Παράθυρα και εξωτερικά συστήματα θυρών για πεζούς χωρίς χαρακτηριστικά πυραντίστασης ή / και διαρροής καπνού. Αριθμ. 12398/ 410 Εξώφυλλα και Εξωτερικές Περσίδες
27421/2019 ΦΕΚ: 958/Β/21.3.2019 άρθρο 7:1. Το π.δ. 334/1994 (Α΄176) καταργείται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 2. Οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 334/1994 κοινές υπουργικές αποφάσεις (κ.υ.α.) και συγκεκριμένα: η με αριθμ. 6690/2012 κ.υ.α. (Β΄1914), η με αριθμ. 4861/232/2012 κ.υ.α. (Β΄1546), η με αριθμ. 16462/29/2001 κ.υ.α. (Β΄917), η με αριθμ. 18174/393/2007 κ.υ.α. (Β΄1870), η με αριθμ. 15894/337/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 15914/340/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 5328/122/2007 κ.υ.α. (Β΄386), η με αριθμ. 10976/244/2007 κ.υ.α. (Β΄973), η με αριθμ. 6310/41/2006 κ.υ.α. (Β΄427), η με αριθμ. 1783/64/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 9451/208/2007 κ.υ.α. (Β΄815), η με αριθμ. 12394/406/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12395/407/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12396/408/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12397/409/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12398/410/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 1781/62/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 1782/63/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 8136/390/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8135/389/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8624/416/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8625/417/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8622/414/2010 κ.υ.α. (Β΄1162), η με αριθμ. 8623/415/2010 κ.υ.α. (Β΄1162) και η με αριθμ. 8134/388/2010 κ.υ.α. (Β΄1091), καταργούνται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται παραπομπή σε διατάξεις του π.δ. 334/1994 (Α΄176) και των κατ’ εξουσιοδότηση κοινών υπουργικών αποφάσεων αυτού που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, η παραπομπή θεωρείται ότι γίνεται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 305/2011 και της παρούσας απόφασης.
13311/273/2016
Κατάργηση των κοινών υπουργικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 21 του Ν. 1767/1988 (Α΄ 63), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 32 του Ν. 1836/1989 (Α΄ 89).
Αριθμ. Δ6/Β/11077/2008
Συμπλήρωση των υπ’ αριθμ. Δ6/Β/3971/2.4.1996, Δ6/ Β/3972/2.4.1996, Δ6/Β/9142/23.4.1997, Δ6/Β/10200/
29.5.1998, Δ6/Β/3155/24.2.2003, και Δ6/Β/3160/24.2.2003 κοινών υπουργικών αποφάσεων, σχετικών με την ένδειξη κατανάλωσης ενέργειας οικιακών συσκευών, σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2006/80/ΕΚ της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 23ης Οκτωβρίου 2006.
Π.Δ.165/2000
Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας με ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών, σύμφωνα με την οδηγία 89/48/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ το παρόν ΠΔ , εκτός του άρθρου 12, με το άρθρο 60 ,παρ.3ε ΤΟΥ Π.Δ. 38/2010, ΦΕΚ-78 Α/25-5-2010
ΚΥΑ 6690/2012
Προϊόντα Δομικών Κατασκευών: χαρακτηριστικά, τεχνικές προδιαγραφές, διαδικασίες αξιολόγησης συμμόρφωσης και σήμανση συμμόρφωσης «CE».
27421/2019 ΦΕΚ: 958/Β/21.3.2019 άρθρο 7:1. Το π.δ. 334/1994 (Α΄176) καταργείται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 2. Οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 334/1994 κοινές υπουργικές αποφάσεις (κ.υ.α.) και συγκεκριμένα: η με αριθμ. 6690/2012 κ.υ.α. (Β΄1914), η με αριθμ. 4861/232/2012 κ.υ.α. (Β΄1546), η με αριθμ. 16462/29/2001 κ.υ.α. (Β΄917), η με αριθμ. 18174/393/2007 κ.υ.α. (Β΄1870), η με αριθμ. 15894/337/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 15914/340/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 5328/122/2007 κ.υ.α. (Β΄386), η με αριθμ. 10976/244/2007 κ.υ.α. (Β΄973), η με αριθμ. 6310/41/2006 κ.υ.α. (Β΄427), η με αριθμ. 1783/64/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 9451/208/2007 κ.υ.α. (Β΄815), η με αριθμ. 12394/406/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12395/407/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12396/408/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12397/409/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12398/410/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 1781/62/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 1782/63/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 8136/390/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8135/389/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8624/416/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8625/417/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8622/414/2010 κ.υ.α. (Β΄1162), η με αριθμ. 8623/415/2010 κ.υ.α. (Β΄1162) και η με αριθμ. 8134/388/2010 κ.υ.α. (Β΄1091), καταργούνται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται παραπομπή σε διατάξεις του π.δ. 334/1994 (Α΄176) και των κατ’ εξουσιοδότηση κοινών υπουργικών αποφάσεων αυτού που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, η παραπομπή θεωρείται ότι γίνεται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 305/2011 και της παρούσας απόφασης.
ΔΕΚ/C-323/1996
Σκεπτικό της απόφασης 1 Με δικόγραφο που κατέθεσε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου στις 2 Οκτωβρίου 1996, η Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων άσκησε, δυνάμει του άρθρου 169 της Συνθήκης ΕΚ, προσφυγή με αντικείμενο να διαπιστωθεί ότι το Βασίλειο του Βελγίου: - μη δημοσιεύοντας στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (στο εξής: ΕΕΕΚ) προκήρυξη διαγωνισμού τόσο για το σύνολο όσο και για κάθε ένα από τα τμήματα του έργου κατασκευής του κτιρίου του Vlaamse Raad - και μη εφαρμόζοντας τις διαδικασίες αναθέσεως όπως προβλέπονται από την οδηγία 89/440/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 18ης Ιουλίου 1989, για την τροποποίηση της οδηγίας 71/305/ΕΟΚ περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων έργων (ΕΕ L 210, σ. 1), και από την οδηγία 93/37/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 1993, περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων έργων (EE L 199, σ. 54), και ειδικότερα αναθέτοντας αδικαιολόγητα το τμήμα 4 με διαπραγμάτευση, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τις οδηγίες αυτές, και ακριβέστερα από τα άρθρα 7 και 11 της οδηγίας 93/37.
5328/122/2007
Αδρανή Δομικών Έργων.
27421/2019 ΦΕΚ: 958/Β/21.3.2019 άρθρο 7:1. Το π.δ. 334/1994 (Α΄176) καταργείται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 2. Οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 334/1994 κοινές υπουργικές αποφάσεις (κ.υ.α.) και συγκεκριμένα: η με αριθμ. 6690/2012 κ.υ.α. (Β΄1914), η με αριθμ. 4861/232/2012 κ.υ.α. (Β΄1546), η με αριθμ. 16462/29/2001 κ.υ.α. (Β΄917), η με αριθμ. 18174/393/2007 κ.υ.α. (Β΄1870), η με αριθμ. 15894/337/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 15914/340/2007 κ.υ.α. (Β΄1557), η με αριθμ. 5328/122/2007 κ.υ.α. (Β΄386), η με αριθμ. 10976/244/2007 κ.υ.α. (Β΄973), η με αριθμ. 6310/41/2006 κ.υ.α. (Β΄427), η με αριθμ. 1783/64/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 9451/208/2007 κ.υ.α. (Β΄815), η με αριθμ. 12394/406/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12395/407/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12396/408/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12397/409/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 12398/410/2009 κ.υ.α. (Β΄1794), η με αριθμ. 1781/62/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 1782/63/2010 κ.υ.α. (Β΄210), η με αριθμ. 8136/390/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8135/389/2010 κ.υ.α. (Β΄1100), η με αριθμ. 8624/416/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8625/417/2010 κ.υ.α. (Β΄1263), η με αριθμ. 8622/414/2010 κ.υ.α. (Β΄1162), η με αριθμ. 8623/415/2010 κ.υ.α. (Β΄1162) και η με αριθμ. 8134/388/2010 κ.υ.α. (Β΄1091), καταργούνται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης. 3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται παραπομπή σε διατάξεις του π.δ. 334/1994 (Α΄176) και των κατ’ εξουσιοδότηση κοινών υπουργικών αποφάσεων αυτού που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, η παραπομπή θεωρείται ότι γίνεται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 305/2011 και της παρούσας απόφασης.
ΕλΣυν/Κλ.Ζ/133/2009
Με τις μνημονευθείσες στην προηγούμενη σκέψη διατάξεις, με τις οποίες, κατά τα ήδη εκτεθέντα (ανωτέρω σκέψη 6), ενσωματώνεται η σχετική κοινοτική Οδηγία, καθορίζονται οι προϋποθέσεις καθώς, επίσης, και η διαδικασία για την έγκυρη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, με τον ανάδοχο ήδη εκτελούμενης δημόσιας σύμβασης μελετών και συναφών υπηρεσιών. Συναφώς, πρέπει να σημειωθεί εκ προοιμίου ότι, κατά τα παγίως κριθέντα από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Δ.Ε.Κ.), η σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων, η οποία γίνεται με προσφυγή σε διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, αποτελεί εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης και εφαρμόζεται μόνο στις περιοριστικά αναφερόμενες στο νόμο περιπτώσεις, το δε βάρος απόδειξης περί του ότι συντρέχουν όντως οι έκτακτες περιστάσεις που δικαιολογούν την προσφυγή στη διαδικασία αυτή το φέρει εκείνος ο οποίος τις επικαλείται (βλ. Δ.Ε.Κ.: απόφαση της 2.6.2005, Υπόθεση C-394/02, σκέψη 33, απόφαση της 14.9.2004, Υπόθεση C-385/02, σκέψη 19, απόφαση της 10.4.2003, Συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-20/01 και C-28/01, σκέψη 58, απόφαση της 18.5.1995, Υπόθεση C-57/94, σκέψη 23, απόφαση της 10.3.1987, Υπόθεση C-199/85, σκέψη 14). Σύμφωνα, λοιπόν, με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.3316/2005, για την έγκυρη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης και την ανάθεση, στον ανάδοχο της αρχικής σύμβασης, της εκπόνησης συμπληρωματικών μελετών ή της παροχής συμπληρωματικών υπηρεσιών, που, κατά το είδος ή την ποσότητα, δεν περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση, πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) Να είναι αναγκαίες οι συμπληρωματικές μελέτες ή υπηρεσίες για την ολοκλήρωση της αρχικής σύμβασης, επομένως, πρέπει να παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το εκτελούμενο έργο, δηλαδή να αφορούν το τεχνικό αντικείμενο της αρχικής σύμβασης, και να μην περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση. β) Να συντρέχει περίσταση που δεν μπορούσε να προβλεφθεί κατά τη σύναψη της αρχικής σύμβασης. Συναφώς, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. 20/2009, 199/2008, 246/2007, 147, 30/2005, 45/2004 πράξεις παρόντος Κλιμακίου), ως απρόβλεπτες περιστάσεις νοούνται εκείνα τα πραγματικά γεγονότα, που, παρά το ότι καταβλήθηκε η ενδεδειγμένη επιμέλεια και προσοχή, αντικειμενικά, σύμφωνα με τους κανόνες της ανθρώπινης εμπειρίας και λογικής, δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν, ώστε οι αναγκαίες για την αντιμετώπισή τους εργασίες να μπορέσουν να ενταχθούν στο αρχικό έργο και την αρχικώς συναφθείσα σύμβαση. γ) Να μη μπορούν οι συμπληρωματικές υπηρεσίες, από τεχνική ή οικονομική άποψη, να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση χωρίς να δημιουργηθούν μείζονα προβλήματα για τον εργοδότη ή να κρίνονται απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της έστω και αν μπορούν να διαχωριστούν από αυτήν. Επίσης, προϋπόθεση για την έγκυρη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης είναι η προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου τεχνικού συμβουλίου, η σύνταξη και έγκριση σχετικού Συγκριτικού Πίνακα. Τέλος, η συνολική αμοιβή των συμπληρωματικών συμβάσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει αθροιστικά το πενήντα τοις εκατό (50%) της αρχικής συμβατικής αμοιβής. Με δεδομένο ότι κατά την εκπόνηση των μελετών κτηματογράφησης των προγραμμάτων που προηγήθηκαν το ποσοστό των δηλώσεων δεν ξεπέρασε συνολικά, κατά προσέγγιση, το 60% του προεκτιμηθέντος αριθμού δικαιωμάτων, η εκτίμηση της εταιρείας κατά το χρόνο προκήρυξης του έργου ήταν ότι δεν θα υπήρχε υπέρβαση του ως άνω αριθμού των δικαιωμάτων που προέβλεψε το μοντέλο στατιστικής εκτίμησης. Όμως, οι σημαντικές απρόβλεπτες αλλαγές που επήλθαν τα τελευταία χρόνια στην αγορά ακινήτων (όπως, ενδεικτικά, η αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας λόγω των ευνοϊκών χρηματοοικονομικών συνθηκών και της κατασκευής σημαντικών έργων υποδομής που βελτίωσαν την ποιότητα ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα, η εισαγωγή του Φ.Π.Α. στην κατασκευή ακινήτων κλπ.) είχαν ως αποτέλεσμα, ιδίως στην περιοχή του Δήμου Αθηναίων που αφορά η συγκεκριμένη σύμβαση, να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των δικαιωμάτων που υπάρχουν σ’ αυτές.